Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Adi napisał(a):

 

Do tego już dawno stworzono pewną maszynę, która korzysta z tego przywileju, a i bez bus pasów radzi sobie świetnie "rysując" alternatywne pasy między innymi uczestnikami ruchu- motocykl ;) 

 

1349949151_kyakxt_600.jpg

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adi napisał(a):

 

Do tego już dawno stworzono pewną maszynę, która korzysta z tego przywileju, a i bez bus pasów radzi sobie świetnie "rysując" alternatywne pasy między innymi uczestnikami ruchu- motocykl ;) 

Motocykl ...  Zawalidroga dla skutera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2023 o 14:22, Blixten napisał(a):

EX30 i 3,6sek do 100 :faja:

 

Tylko po co? Producenci lepiej by się skupili na optymalizacji zużycia prądu a nie na bezsensownych przyspieszeniach, których nikt w realnym ruchu nie potrzebuje i nie wykorzystuje.

Moja statystyka wciskania prawego pedału z ostatnich 40 000 km wygląda tak i to w samochodzie o wiele słabszym.

IMG_1438.jpeg

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy tu tak ładnie i pięknie opisujecie  jakie to modele kupić i ich zalety a nikt nie bierze pod uwagę tego że każde auto importowane z USA ma obligatoryjnie spuszczany czynnik w układzie klimatyzacji  przez urzędasów (ochrona środowiska). Następnie polscy fachowcy przez wielkie F napełniają później takiego elektryka czynnikiem z olejem ogólnie stosowanym w klimatyzacji w autach zwykłych i kompresor ulega spaleniu bo zwykły olej przewodzi prąd. A jak nie działa kompresor to auto elektryczne w zależności od typu i oprogramowania nie jeździ lub jeździ tylko w trybie serwisowym. A zdobycie drugiego kompresora do elektryka produkowanego tylko w USA graniczy z cudem w Polsce. W elektryku klimatyzacja nie służy do chłodzenia kierowcy i pasażerów, służy do chłodzenia baterii pokładowych.

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał(a):

Tylko po co?

 

Zapewne dlatego, że okazało się to łatwe. I teraz Kowalski w KII, czy Volvo za 200 tys. może mieć coś podobnego, co  było do tej pory zarezerwowane dla najwyższej ligi. I to nie w niskim samochodzie, który jest zbudowany pod te osiągi, ale w rodzinnym kombi, czy innym sedanie. Więc, skoro są możliwości, to czemu nie, a jak nie chce się z tego korzystać, to wybór przecież jest.

 

Tak wiem, Kia na torze będzie wolniejsza od Ferrari....ale czy w mieście? ;);) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, stefanekmac napisał(a):

Stacją MOL na A 1. W sumie 8 miejsc do ładowania.  Wszystkie wolne. Godz 13 dziś. Dla mnie szok choć m nie mam elektryka.

 

Ale pewnie do kibla kolejka, bo na Molu się nie tankuje i ładuje, tylko....defekuje ;) 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Henryk82 napisał(a):

Wy tu tak ładnie i pięknie opisujecie  jakie to modele kupić i ich zalety a nikt nie bierze pod uwagę tego że każde auto importowane z USA ma obligatoryjnie spuszczany czynnik w układzie klimatyzacji  przez urzędasów (ochrona środowiska). Następnie polscy fachowcy przez wielkie F napełniają później takiego elektryka czynnikiem z olejem ogólnie stosowanym w klimatyzacji w autach zwykłych i kompresor ulega spaleniu bo zwykły olej przewodzi prąd. A jak nie działa kompresor to auto elektryczne w zależności od typu i oprogramowania nie jeździ lub jeździ tylko w trybie serwisowym. A zdobycie drugiego kompresora do elektryka produkowanego tylko w USA graniczy z cudem w Polsce. W elektryku klimatyzacja nie służy do chłodzenia kierowcy i pasażerów, służy do chłodzenia baterii pokładowych.

Ciekawa opinia. Masz na to jakieś źródło? 500e od kilku lat jeżdzą w POL i po kilkanaście ty km mają zrobione. I jakoś jeżdzą. Ktoś to potwierdzi?

Bardziej bym się bał degradacji baterii w związku z oczekiwaniem na aukcję, transportem i naprawą w POL. Ale podobno taki 7 letni 500e ma jeszcze ponad 95% i zasięgi według kompa zbliżone do instrukcyjnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem takie 500e, on rzeczywiście ma wymiennik ciepła między klimą a systemem zarzadzania temperatury baterią, ale wersja ze stanów lata na R134, który nabiją w każdym warsztacie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

napełniają później takiego elektryka czynnikiem z olejem ogólnie stosowanym w klimatyzacji w autach zwykłych i kompresor ulega spaleniu bo zwykły olej przewodzi prąd.

Wydaje mi się że nie do końca doczytałeś, nie znam się, ale zapewne jest jak poniżej napisał @skwaro Jest wymiennik ciepła gdzie z jednej strony jest czynnik chłodniczy klimy a z drugiej inny fluid chłodzący baterie. 

56 minut temu, skwaro napisał(a):

rzeczywiście ma wymiennik ciepła między klimą a systemem zarzadzania temperatury baterią,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, koziolek napisał(a):

Wydaje mi się że nie do końca doczytałeś, nie znam się, ale zapewne jest jak poniżej napisał @skwaro Jest wymiennik ciepła gdzie z jednej strony jest czynnik chłodniczy klimy a z drugiej inny fluid chłodzący baterie. 

 

Nic nie czytałem, wiedzę na temat klimatyzacji w autach hybrydowych i elektrycznych uzyskałem na szkoleniach organizowanych przez organizację MACS w USA kilka lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Henryk82 napisał(a):

Nic nie czytałem, wiedzę na temat klimatyzacji w autach hybrydowych i elektrycznych uzyskałem na szkoleniach organizowanych przez organizację MACS w USA kilka lat temu.

Wytłumacz mi proszę, skąd się bierze napięcie w czynniku od klimatyzacji które powoduje spalenie kompresora? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Henryk82 napisał(a):

Nic nie czytałem, wiedzę na temat klimatyzacji w autach hybrydowych i elektrycznych uzyskałem na szkoleniach organizowanych przez organizację MACS w USA kilka lat temu.

Z manuala do 500e:

Cytat

This vehicle has a standard vapor compression loop for cabin air cooling and providing active cooling to the traction battery via a refrigerant-to-coolant heat exchanger (battery chiller). The vapor compression loop uses R-134a refrigerant and includes an electric compressor, a standard refrigerantto-air evaporator, and standard thermal expansion valves (TXVs). Heating the cabin air is achieved using a 5-kW positive temperature coefficient (PTC)-based electric air heater located in the heating, ventilating and air conditioning (HVAC) module. In addition to being actively cooled by a chiller, the battery is also cooled by coolant circulating in a loop between the battery and a dedicated front-end radiator receiving forced ambient air flow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super że odszukałeś w manualu tylko nadal nie wiem w jakim celu ? Coś źle napisałem odnośnie tego że klima w hybrydach i elektrykach głównie służy do chłodzenia baterii   ? bo nie rozumiem teraz waszych docinków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Henryk82 napisał(a):

Super że odszukałeś w manualu tylko nadal nie wiem w jakim celu ? Coś źle napisałem odnośnie tego że klima w hybrydach i elektrykach głównie służy do chłodzenia baterii   ? bo nie rozumiem teraz waszych docinków.

To odnośnie tego fragmentu:

16 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

 Następnie polscy fachowcy przez wielkie F napełniają później takiego elektryka czynnikiem z olejem ogólnie stosowanym w klimatyzacji w autach zwykłych i kompresor ulega spaleniu bo zwykły olej przewodzi prąd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm , a wiesz jak wygląda w środku kompresor od auta hybrydowego i elektrycznego i jak działa  i co mu szkodzi ?

Albo inaczej czy odróżniasz olej do kompresora  od czynnika chłodniczego  na którym pracuje kompresor ?

 

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Henryk82 napisał(a):

Mhm , a wiesz jak wygląda w środku kompresor od auta hybrydowego i elektrycznego i jak działa  i co mu szkodzi ?

 

Jakie to ma znaczenie skoro w 500e jest standardowy kompresor działający na standardowym czynniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Henryk82 napisał(a):

Buhahahahahaha 

Let me bold that for you:

Cytat

This vehicle has a standard vapor compression loop for cabin air cooling and providing active cooling to the traction battery via a refrigerant-to-coolant heat exchanger (battery chiller). The vapor compression loop uses R-134a refrigerant and includes an electric compressor, a standard refrigerantto-air evaporator, and standard thermal expansion valves (TXVs). Heating the cabin air is achieved using a 5-kW positive temperature coefficient (PTC)-based electric air heater located in the heating, ventilating and air conditioning (HVAC) module. In addition to being actively cooled by a chiller, the battery is also cooled by coolant circulating in a loop between the battery and a dedicated front-end radiator receiving forced ambient air flow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...