matros1 Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca W dniu 16.07.2024 o 07:52, ketivv napisał(a): @matros1 rozumiem tok myślenia, jednakże jesteś w błędzie skala wielkości fabryki nie decyduje o strategii działania oczywiście mogę się mylić jednak chciałem jasno przedstawić swój punkt widzenia, moim zdaniem traktowanie firmy Tesla jako ukształtowanego, dorosłego "producenta auta elektrycznych" jest błędem w swoim założeniu, mnie jest łatwiej zrozumieć tą firmę traktując ją jako technologiczny start-up tylko ciężko zobaczyć skalę zmian z krótkiego dystansu - powiedzmy, że celem jest transformacja źródeł energii dla całego świata ze spalania paliw kopalnych na źródła odnawialne, prąd elektryczny jako główne paliwo "światowej ekonomii" pochodzące z różnych źródeł głownie solar i teraz dopiero jesteśmy na etapie w którym firma Tesla udowodniła że dla się żyć jeżdżąc elektrycznym autem osobowym na baterie, to już dużo a w całym pierwotnym założeniu to dopiero parę stopni długich schodów Jeśli patrzeć na Teslę tylko przez pryzmat strategii i celów długoterminowych, można faktycznie dostrzec wiele cech, które są typowe dla startupów, szczególnie w kontekście innowacji i dążenia do radykalnych zmian. Jednak pomimo tych cech, pod względem skali operacji, zasobów finansowych oraz wpływu jaki ma na rynek, Tesla już dawno przekształciła się ze startupu w dużą korporację. Korporację w stosunku do której inwestorzy i klienci mają oczekiwania nieco inne niż garstka „early i late adopters” czy „geeków” technologicznych. Tak czy siak czasy mamy ciekawe. Fajnie że pojawia się coraz więcej dojrzałych EV na rynku. Że jest w czym wybierać a nie tylko ograniczać się do Tesli. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca Jakby nie patrzeć, to ciężko nazwać startupem firmę od 20 lat na rynku, która zatrudnia 140 000 ludzi i ma market cap prawie 800 miliardów dolarów 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca Więcej mocy w OZE, precz z atomem - a potem importuj energię z atomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca W dniu 15.07.2024 o 12:19, ketivv napisał(a): uważam, że ICE staną się zabytkami, których używanie będzie podobne do hobby typu hippika czy powożenie powozem, użytkowanie takiego pojazdu stanie się całkowicie nieuzasadnione ekonomicznie Oj naiwny naiwny. Ty serio wierzysz że na dłuższą metę użytkowanie EV będzie super tanie? Teraz tak jest, bo podatkami obłożone są ICE a EV są zwolnione + dopłaty. I co jak już 60-70% aut będzie EV to rządy pozbawione miliardów EUR z podatków od aut powiązanych z emisją CO2 nic nie zrobią? Tak sobie przełkną dziurę w budżecie? Zaraz opodatkują energie elektryczną używaną do ładowania EV. Teraz sobie zwizualizuj, masz te swoje PV podłączasz do nich Teslę i już przez sieć idzie powiadomienie i naliczony podatek od każdej kWh wpompowanej w auto? Niemożliwe? Nierealne? Zakład? 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca Godzinę temu, Jaca68 napisał(a): Więcej mocy w OZE, precz z atomem - a potem importuj energię z atomu. Proste odpowiedzi na trudne pytania, tyle że nie do końca, bo taka Norwegia nie ma ani jednej elektrowni atomowej, a Hiszpania je po kolei zamyka i do 2050 chce zamknąć wszystkie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara76 Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 3 godziny temu, Jaca68 napisał(a): Oj naiwny naiwny. Ty serio wierzysz że na dłuższą metę użytkowanie EV będzie super tanie? Teraz tak jest, bo podatkami obłożone są ICE a EV są zwolnione + dopłaty. I co jak już 60-70% aut będzie EV to rządy pozbawione miliardów EUR z podatków od aut powiązanych z emisją CO2 nic nie zrobią? Tak sobie przełkną dziurę w budżecie? Zaraz opodatkują energie elektryczną używaną do ładowania EV. Teraz sobie zwizualizuj, masz te swoje PV podłączasz do nich Teslę i już przez sieć idzie powiadomienie i naliczony podatek od każdej kWh wpompowanej w auto? Niemożliwe? Nierealne? Zakład? Zawsze można offgrid 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca (edytowane) 16 godzin temu, Jaca68 napisał(a): Więcej mocy w OZE, precz z atomem - a potem importuj energię z atomu. to nie jest odpowiedź do autora tylko gwoli wyjaśnienia dla czytających na forum proszę zwrócić uwagę, że sąsiadem Francji są Włochy główny importer energii elektrycznej w EU tak Francja eksportuje 48,754GWh natomiast Włochy importują 50,618 GWh przykładem włoskiego absurdu były zeszłoroczne problemy z prądem w czasie lata na Sycylii miejscu gdzie niemalże cały rok można lecieć tylko i wyłącznie z PV+storage Edytowane 18 Lipca przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca (edytowane) 13 godzin temu, siara76 napisał(a): Zawsze można offgrid w domu z którego teraz piszę jest prosument na net-billingu i np. ja momentami nawet nie generuje tyle energii ile bym mógł bo mam zwyczajnie ograniczenie oddania w swoim systemie także żaden problem aby przejść na off-grid (co w niektóre weekendy robiłem ręcznie aby nie mieć problemu z napięciem z sieci, teraz się uspokoiło bo chyba eksportujemy trochę prądu na Ukrainę) ogólnie w tej lokalizacji będę na dniach rozbudowywał generację na ekspozycji północnej dachu dwuspadowego (43 st nachylenia) bo zwyczajnie brakuje już miejsca na rozbudowę właśnie aby jak najdłużej pracować w "odcięciu" jestem na etapie projektu ca. 80-100 kWp generacji PV + storage ca. 80-120 kWh w układzie pasywnym (zero export) dla grid w układzie gdzie sieć jest backupem fizycznie automatycznie odpinanym (na grid pracuje prosument) czyli de facto układ przez jakieś 9 miesięcy w roku ma pracować w faktycznym fizycznym układzie wyspowym (off-grid) na kolejnym ze swoich obiektów w centralnej PL - obiekt w trakcie budowy, może do września będzie już przykryty dachem - nawet nie będę zmieniał licznika na dwukierunkowy, wstępne założenie to 3 instalacje w tym 2 wertykalne jedna ekspozycja wschód/wschodnio-południowa druga niemalże południe, to może się nieco zmienić ale de facto wertykalne mają być alternatywą dla elewacji na części budynku, który w części jest odremontowanym w technologii murowanej a rozbudowa już z płyt warstwowych plus oczywiście cały dach w całości PV całość zero export + oczywiście jakiś storage jednocześnie pilotuje np. projekt rozproszonej generacji PV (oczywiście zero export) na kilku budynkach na jednym terenie w połączeniu z docelowym magazynem 0,5 MWh (pierwotnie jest uruchamiane 290 kWh) w podobnym układzie gdzie backupem będą 2x grid na których pracują osobne instalacje PV (tradycyjne prosumenckie) na koniec powiem tylko tyle prawo nie nadąża za możliwościami technologii, do tego dochodzi skostniała struktura tradycyjnej generacji powiązania ze spółkami sprzedaży i dystrybucji choć z drugiej strony jeśli odsprzedam energię do sieci po np. po 0,10 pln/kWh a operator (sprzedawca) umiejętnie sprzeda ją komuś po 0,50 pln/kWh to chyba tez nieźle na tym zarobią nawet w piku generacji PV moją idea były i są systemy lokalnej generacji w miejscu zużycia, nie jestem fanem farm PV choć tak się jakoś ułożyło, że też odrobinę mam z tym styczności i raczej jestem w opozycji co do modelu biznesowego tych inwestorów od jakiś 4-5 lat mocno wierzę w to, że nawet my tu na południu PL będziemy w niedługim czasie żyć w realiach gdzie przez 9 miesięcy w roku energia elektryczna będzie relatywnie tania a mnie cały czas korci południe EU a on-grid cóż gdy trzeba dokupić akurat dostałem rachunek za pierwsze półrocze tego roku, brutto z wszystkimi opłatami zużycie w MWh niemalże całość pobrań w najniższej strefie taryfy G13 z ciekawości dodam, że ciekawie przedstawiają się oferty dostawcy prądu na kolejne lata bo naciskają na 9 letnią umowę w zamian za atrakcyjniejszą ofertę - głupi są ?? jakoś nie stawiałbym na to witajcie w świecie ekstremalnie taniej energii dla świata, nie da nas bo mamy taką a nie inna lokalizacje na globie o czym już w tym wątku pisałem żeby być dosłownym powiem tylko tyle mowa o kWh za pojedyncze USD cent przez 24/h na dobę, bo sama generacja to już jest niemalże "za darmo" Edytowane 18 Lipca przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 15 godzin temu, siara76 napisał(a): Zawsze można offgrid Można, ale wystarczy że auto będzie online. Tesla zdaje się jest cały czas w sieci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2 godziny temu, ketivv napisał(a): żeby być dosłownym powiem tylko tyle mowa o kWh za pojedyncze USD cent przez 24/h na dobę, bo sama generacja to już jest niemalże "za darmo" Generacja może sobie być "za darmo" , ale opłaty dystrybucyjne nie znikną. 2 godziny temu, ketivv napisał(a): jestem na etapie projektu ca. 80-100 kWp generacji PV + storage ca. 80-120 kWh w układzie pasywnym (zero export) dla grid w układzie gdzie sieć jest backupem fizycznie automatycznie odpinanym (na grid pracuje prosument) czyli de facto układ przez jakieś 9 miesięcy w roku ma pracować w faktycznym fizycznym układzie wyspowym (off-grid) Ile lat to się będzie zwracać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 3 godziny temu, Jaca68 napisał(a): Generacja może sobie być "za darmo" , ale opłaty dystrybucyjne nie znikną. oczywiście opłaty dystrybucyjne to osobna kwestia związana z dostawa energii w konkretne miejsce dlatego jak wspominałem jestem orędownikiem lokalnej generacji i lokalnego zużycia natomiast nawet jeśli się nie da lokalnie generować można lokalnie kupować i magazynować w okresach taniego przesyłu o ile sieć dystrybucyjna taką opcje przewiduje 3 godziny temu, Jaca68 napisał(a): Ile lat to się będzie zwracać? jeśli potrzebujesz ca. 5-7 MWh/mc i przez 9-10 miesięcy sobie tą energię zapewnisz a alternatywą jest zakup po netto powiedzmy 0,85 pln/kWh (choć pewnie ceny zakupu z czasem będą niższe ale wspomniany przesył może być droższy) to jest szansa na satysfakcjonujący zwrot tymczasem w jakże egzotycznych Indiach, komercyjne przedsięwzięcie - 0,041 USD/kWh x 3,93 PLN/USD = 0,16113 PLN/kWh "Winning bids as low as IR3.41/kWh (US$0.041/kWh) have been registered in a tender for solar PV paired with battery storage hosted by the Solar Energy Corporation of India (SECI)." https://www.energy-storage.news/seci-tender-a-game-changer-for-low-cost-renewables-and-energy-storage-in-india/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 21 Lipca Udostępnij Opublikowano 21 Lipca Ten właściciel nie chowa pod namiotem, żeby naładować … Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara76 Opublikowano 21 Lipca Udostępnij Opublikowano 21 Lipca Że wczoraj jechałem Mustangiem e mach od brata w zasadzie pierwsza moja jazda fajny ale ja szukam małego czegoś używanego może w końcu rzucą dotacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Lipca Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 23 godziny temu, Blixten napisał(a): Ten właściciel nie chowa pod namiotem, żeby naładować … swoją drogą to aż by pasowało pod namiotem chować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Lipca Udostępnij Opublikowano 22 Lipca https://newatlas.com/energy/suncable-australia-asia-power-link-approval-update/ 4300 km linii przesyłowej, generacja PV + battery storage aby zapewnić docelowo ciągłą dostawę 24/7 "up to 4GW" mocy pewnie tak będą wyglądać "rurociągi" przyszłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca W dniu 22.07.2024 o 07:26, ketivv napisał(a): pewnie tak będą wyglądać "rurociągi" przyszłości Będą będą, jak znajdą finansowanie. A potem będą energię "za darmo" przesyłać. Taki model biznesowy, co nie? Cytat The company, which was acquired by billionaire Mike Cannon-Brookes last year after a bidding war with former project partner Andrew Forrest, still has a number of large hurdles to jump over before the AAPowerLink project really gets going though. These include negotiating land use with traditional owners, nailing down agreements with other bodies along the route and even actually financing the ambitious project. To ile to ma kosztować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Lipca Udostępnij Opublikowano 29 Lipca FSD autonomiczna jazda po "polnej drodze" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia A6 E-tron Zasięg 700+ km w cyklu WLTP czyli realnie przy autostradowej prędkości jakieś 400-450 km. Ładowanie z max prędkością 280 kW. Może być fajne rodzinne wozidło. Czekam na wersję Allroad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 1 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia Ładny kombiak. Pewnie pół bańki będzie kosztować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2 godziny temu, Adi napisał(a): Pewnie pół bańki będzie kosztować in Europe prices kick off at €77,250 ($83,549 at current exchange rates) for the base A6 Sportback E-Tron performance, and rise to €99,500 ($107,614) for the S6 Sportback E-Tron. That’s roughly in line with BMW’s i5 range, with which the A6 E-Tron will be in direct competition. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 5 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia (edytowane) Jak bardzo poleciłbyś swój samochód elektryczny: Edytowane 5 Sierpnia przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 5 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia Godzinę temu, matros1 napisał(a): Jak bardzo poleciłbyś swój samochód elektryczny: Znam 6 czy 7 osob posiadajacych volkswagena i nie ma nikogo kto polecilby czy kupilby drugi raz to auto Sam nie polecam Malo reprezentacyjna probka klientow ale cos mowi o elektrycznych wynalazkach tego producenta tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara76 Opublikowano 6 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia Wszyscy tacy nie zadowoleni Dajcie mi ja nie będę narzekał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 20 godzin temu, FOR CVT napisał(a): Znam 6 czy 7 osob posiadajacych volkswagena i nie ma nikogo kto polecilby czy kupilby drugi raz to auto Sam nie polecam Mowa o elektrycznym? Ja nawet tylu w ciągu roku nie widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 6 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia (edytowane) 23 godziny temu, matros1 napisał(a): Jak bardzo poleciłbyś swój samochód elektryczny: Volvo i Polestar najlepiej oceniane z chińskich aut ... lepiej niż taki np. Mercedes i jeszcze a propos "chińskiego cienia właściciela" ... Edytowane 6 Sierpnia przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się