Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, stefanekmac napisał(a):

Rąbek Ok

 A jak powieje ponad 100 lm/h  to może być słabo. 

Konstrukcję dachu mam policzoną pod kilka razy cięższą dachówkę ceramiczną, a elementy montażowe PV są testowane przy podmuchach do 2400Pa czyli ponad 200km/h. Jak są poprawnie zamontowane nie ma prawa się nic stać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, stefanekmac napisał(a):

To dobrze.  Widuje firmy które wczoraj kładły bruk a dziś foto. Strach patrzeć co robią. 

Od kwietnia zeszłego roku większość takich firm krzak rynek już wyciął. Oni pzebranżowili się na chińskie pompy ciepła i dalej wciskali ludziom kity. Ale z tego rynku też właśnie wylatują, bo wchodzą nowe regulacjie odnośnie dotacji do pomp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ketivv napisał(a):

ogólnie to można powiedzieć, że subsydia to współuczestnictwo w mocach wytwórczych i magazynowych na "obcym gruncie" jest to de facto inwestycja w grid czyli sieć 

 

5 godzin temu, Jaca68 napisał(a):

Ty się zdecyduj którą teorię głosisz bo zam sobie przeczysz.

 

Czy ględzisz o solidaryzmie społecznym i dotowaniu przez prywatnych właścicieli transformacji energetycznej,

 

mam prośbę aby czytać ze zrozumieniem 

 

uważam, że subsydia w ramach różnych programów to współtworzenie rozproszonej sieci wytwórczej a coraz częściej także magazynów energii są to moce stosunkowo niewielkie w PL chyba do 10 kWp mocy maksymalnej, bardzo ważna jest cecha dużej ilości i rozproszenia 

 

przyjmując, że w PL jest ok 6 mln budynków i uda się wykorzystać te powierzchnie myślę, że spokojnie można by było mówić o równowartości 10 mln takich 10 kWp instalacji 

co dało by nam łączną moc wytwórczą 100 GWp czyli jakieś 9,7 razy więcej jak teraz 

 

mówimy o systemie całkowicie opomiarowanym, gdzie każde oddanie jak i pobranie można skrupulatnie prześledzić co umożliwia automatyczne rozliczanie, pomijam tu kwestie cen bo te mogą być niskie a nawet bardzo niskie jednakże uważam, że każda nadwyżka po zaspokojeniu potrzeb lokalnych prosumenta czy to w formie bieżącej konsumpcji czy lokalnego magazynowania winna być wrzucana do systemu zwanego siecią elektroenergetyczną bo niska cena energii ma przełożenie na wartość produktów i usług na rynku

wierzę też, że z czasem nauczymy się te olbrzymie ilości skrajnie taniej energii "wyłapywać" aby przetrwać okresy niedoboru, tu może pojawić się czysty wodór czy jak pisaliśmy wcześniej w tym wątku metanol, będzie się to wiązało z dużą stratą w procesie przetwarzania medium i będzie nieco przypominało "robinie konfitur na zimę"

 

przypomnę obecnie wzrost kosztów energii to główny czynnik inflacyjny*

 

 

*pomijając idiotyczne "kreowanie" pieniądza w systemie przy wykorzystaniu mechanizmu rezerw częściowych ale póki bilansach się zgadza bo teoretycznie wierzyciel z czasem dostanie zwrot wraz z należnymi odsetkami i tak nowoczesne gospodarki spacją dług długiem bo trzeba budować zbędne budowle i rozdawać ile wlezie lewarując zadłużenie ile się da

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bosman napisał(a):

Zwlaszcza ten tył ma fajny i uzytkowo też chyba takie prawie kombi.

 

KIA EV6 bardzo praktyczne auto, taki ni to liftback ni to kombi, trochę podniesiony i duży ;)

 

dla mnie wnętrze pierwszych wypustów lepiej prezentowało się w rzeczywistości jak na zdjęciach, jakość wykonania jak KIA ... czyli niemalże wzorowa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Adi napisał(a):

Właśnie, są jakieś nagłośnione przypadki, w których PHEVy się palą? Albo miękkie hybrydy? 

With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold. Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, skwaro napisał(a):

a elementy montażowe PV są testowane przy podmuchach do 2400Pa czyli ponad 200km/h.

A elementy montażowe blachy na dachu są testowane na dodatkowy żagiel z paneli? Bo może polecieć z blachą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Jaca68 napisał(a):

A elementy montażowe blachy na dachu są testowane na dodatkowy żagiel z paneli? Bo może polecieć z blachą.

 

U mnie dach był tak projektowany i wykonany. Ale Ciebie i tak nie przekonam i nawet nie próbuję :)

11 godzin temu, skwaro napisał(a):

 

 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, skwaro napisał(a):

Konstrukcję dachu mam policzoną pod kilka razy cięższą dachówkę ceramiczną,

 

45 minut temu, skwaro napisał(a):

U mnie dach był tak projektowany i wykonany.

To się zdecyduj czy był projektowany pod dachówkę czy pod blachę z PV. :OO:

 

45 minut temu, skwaro napisał(a):

Ale Ciebie i tak nie przekonam i nawet nie próbuję :)

Jeśli by Tobie odleciało to nie mnie będziesz musiał przekonać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaca68 napisał(a):

 

To się zdecyduj czy był projektowany pod dachówkę czy pod blachę z PV. :OO:

 

Jeśli by Tobie odleciało to nie mnie będziesz musiał przekonać.

Dachówka ceramiczna jest bardzo ciężka i konstrukcja dachu musi przenosić bardzo duże obciążenia. Blacha na rąbek jest jakieś 3x lżejsza niż dachówka ceramiczna, przez co konstrukcja ma bardzo dużo zapasu wytrzymałości. Blacha jest zamontowana do konstrukcji zgodnie ze sztuką i całość jest przygotowana pod montaż PV. Wiatr 100km/h nie ma prawa zerwać PV, jeżeli ta jest poprawnie zamontowana do dachu. Mam nadzieję że teraz jasne :)

 

A co do skutków katastrof  - nim mi zerwie PV to z tych słabszych dachów zdejmie całość i bez PV. I od tego jest jak słusznie zauważyłeś wyżej ubezpieczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, skwaro napisał(a):

Dachówka ceramiczna jest bardzo ciężka i konstrukcja dachu musi przenosić bardzo duże obciążenia. Blacha na rąbek jest jakieś 3x lżejsza niż dachówka ceramiczna, przez co konstrukcja ma bardzo dużo zapasu wytrzymałości.

Pełna zgoda masz zapasy wytrzymałości na ciężar pokrycia dachowego. 

16 minut temu, skwaro napisał(a):

Blacha jest zamontowana do konstrukcji zgodnie ze sztuką i całość jest przygotowana pod montaż PV.

Większość systemów montażu paneli przewiduje zamocowanie uchwytów bezpośrednio do krokwi. Ten wynalazek na rąbek mocuje panele do blachy, która jest przykręcona na do łat. O tak:

No chyba że dałeś łaty częściej lub zastosowałeś więcej wkrętów. Ale to nie mój problem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, matros1 napisał(a):

image.jpeg.22d958f533a58ed30080685e831f0416.jpeg

 

Link do źródła 

https://forum.autokacik.pl/topic/524669-idzie-nowe/

 

Ciekawe co z hybrydami PHEV 

 

Tymczasem tak to wygląda w NL na bodaj wszystkich nowych parkingach podziemnych (na starych systematycznie dokładają). Tutaj przykład z parkingu pod centrum wizowym z dzisiaj.

 

image.thumb.jpeg.ce0d27db181df7aff20df5287421da7a.jpeg

IMG_9181.thumb.jpeg.b32215dcac1b22ca85931a541cac33e3.jpeg

 

10 stanowisk po 11 kW - 0,33 EUR za kWh. Poszedłem wyrobić wizę (co zajęło około godziny) i po powrocie miałem samochód naładowany prawie do pełna. To tak w temacie ładowania "przy okazji" i braku potrzeby odwiedzania szybkich ładowarek przez większość czasu. Kwestia czasu i tak to będzie wyglądało i w PL. 

 

Edytowane przez matros1
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Pełna zgoda masz zapasy wytrzymałości na ciężar pokrycia dachowego. 

Większość systemów montażu paneli przewiduje zamocowanie uchwytów bezpośrednio do krokwi. Ten wynalazek na rąbek mocuje panele do blachy, która jest przykręcona na do łat. O tak:

No chyba że dałeś łaty częściej lub zastosowałeś więcej wkrętów. Ale to nie mój problem. ;)

Właśnie na tym polega taki system mocowania, żeby nie dziurawić dachu że względu na szczelność. A u mnie blacha jest kręcona do każdej łaty, do tego dach jest kopertowy, dużo sztywniejszy i odporniejszy na silny wiatr niż dwuspadowy.  A na ekstrema będzie dodatkowe ubezpieczenie PV. 

 

Ale tak właściwie to nie rozumiem po co to tłumaczę. Przecież Ciebie i tak interesuje tylko i wyłącznie znalezienie dziury w całym i utwierdzeniu się w przekonaniu że PV jest bez sensu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, matros1 napisał(a):

A czy ktoś próbował dachówek fotowoltaicznych? Jaka jest różnica w ilości wyprodukowanej energii w porównaniu z panelem o podobnej powierzchni?

 

Ja nie próbowałem, ale jeden z producentów podaje takie parametry swoich paneli:

https://sunroof.se/pl/dach/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2024 o 18:50, Adi napisał(a):

Coś czuję, że ta ekspansja chińskiej motoryzacji na Europę, może nie być taką bułką z masłem.

 

Rodzime firmy biorą się do roboty i jak już było w tym wątku wspomniane, wskrzeszają legendy. 

Ale co ciekawe, ogłaszają cenę na poziomie 25 tys. Euro. za Piątkę od Renault

Chińczyki w tej cenie chyba nic ciekawego nie mają, a do tego daleko im do stworzenia zbliżonych kanałów dystrybucji i znacznie dalej do wykrzesania zbliżonych emocji..

 

Renault 5 E-Tech Electric, które wejdzie na rynek z cenami od 25 tys. euro, ma być przeciwwagą nie tylko dla dużo droższych modeli w segmencie BEV, ale również dla oferty, którą z myślą o rynku europejskim szykują koncerny zza Wielkiego Muru.

 

 

 

 

Stylistycznie z zewnątrz i wewnątrz to auto jest mega! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adi napisał(a):

Właśnie, są jakieś nagłośnione przypadki, w których PHEVy się palą? Albo miękkie hybrydy? 

 

8 godzin temu, Blixten napisał(a):

... a jest jakiś podział na HEV, PHEV i MHEV ? :rolleyes:

 

8 godzin temu, skwaro napisał(a):

Nie mam pojęcia 

 

Screenshot2024-03-0516_44_36.thumb.png.7bf677235ff93907aaee47e5f7f02d76.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, matros1 napisał(a):

A czy ktoś próbował dachówek fotowoltaicznych? Jaka jest różnica w ilości wyprodukowanej energii w porównaniu z panelem o podobnej powierzchni?

 

 

pytanie jak jest z odprowadzeniem ciepła w gorące dni, bo im wyższa temperatura tym niższa sprawność, natomiast zazwyczaj jak się mocno grzeją to są długi dni i dużo słońca 

 

wygląd cacy a przy budowie budynku są 2 w 1 ;)

 

pytanie jak jest teraz z ceną bo BIPV building integrated photovoltaics zazwyczaj były droższe lub dużo droższe a w ostatnich miesiącach ceny paneli spadły znacząco i pytanie czy to się już przełożyło na BIPV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...