Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, matros1 napisał(a):

Niestety sporo takich historii możnaby uniknąć gdyby właściciele wiedzieli coś więcej o jeździe elektrykiem i nie próbowali nim jeździć jak swoim starym dieslem. Na zasadzie „znam swoje auto, na rezerwie jeszcze 50 km pojedzie”. 

Czyli jednak stare diesle lepsze od elektrykow?  Poprostu wsiadasz i jedziesz?  No tak... jak mozna oczekiwac tego samego od elektryka to byloby poprostu nie fair.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał(a):

Co do holowania/pchania to da się o ile 12V działa w aucie. Może Państwo nie wiedzieli jak znaleźć tryb holowania na tablecie? 

Nie ma tu złośliwości, ale wygląda to trochę jakby właściciele totalnie nie ogarniali auta. Sam fakt żeby zimą dojeżdżać do ładowarki z 0% baterii.

Niestety sporo takich historii możnaby uniknąć gdyby właściciele wiedzieli coś więcej o jeździe elektrykiem i nie próbowali nim jeździć jak swoim starym dieslem. Na zasadzie „znam swoje auto, na rezerwie jeszcze 50 km pojedzie”. 

wiesz może też tak było że właśnie pojechali się gdzieś ładować, ale okazało się że ładowarka zajęta, w kolejne następny, albo zepsuta i musieli jechać dalej. Z tym pchaniem to też różnie, z zasady jesteśmy przyzwyczajeni że chcąc pchnąć samochód nie trzeba szukać jakiegoś specjalnego trybu, tylko luz/neutral i mogę pchać, nawet jeśli gdzieś o tym czytał, słyszał, mogło wypaść z głowy w tych nerwach. Sam też nie wpadłbym na pomysł, panie poszukaj w komputerze trybu holowania/pchania:mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Eryk napisał(a):

Czyli jednak stare diesle lepsze od elektrykow?  Poprostu wsiadasz i jedziesz?  No tak... jak mozna oczekiwac tego samego od elektryka to byloby poprostu nie fair.

 

Życie nie jest fair ;) Elektryk wymaga zmiany przyzwyczajeń i tyle. Jak te przyzwyczajenia zmienisz to też będziesz wsiadał i jechał.

Przypomnij sobie jak było z samochodami z turbo albo z DPF. Gdzie musiałeś się nauczyć nie pałować na zimnym, nie gasić po szybkiej jeździe, pojechać w trasę żeby DPF wypalić.

Zbierające się nagary w cylindrach samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny bo ludzie jeździli na zbyt małym obciążeniu. 

Ile było lamentu że padały dwumasy albo pękały wały bo ludzie jeździli na zbyt niskich obrotach itd itp. 

Musieliśmy się tego nauczyć i teraz o tym w ogóle nie myślisz. Producenci też się nauczyli jak sobie z tym radzić. 

 

https://zielonagora.wyborcza.pl/zielonagora/7,35182,25199968,zabraklo-mu-paliwa-na-autostradzie-a2-wyciagnal-hulajnoge-i.html

 

https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,zabraklo-mu-paliwa-na-autostradzie-i-zablokowal-pas-ruchu,wia5-3266-50850.html

 

Dodaj do tego jeszcze problemy z kiepską jakością diesla zimą przy siarczystych mrozach, zamiast którego rano w zbiorniku zastaniesz parafinę i wniosek jest jeden … najlepszy jest rower (byle nie elektryczny), wsiadasz i jedziesz. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radekk napisał(a):

Sam też nie wpadłbym na pomysł, panie poszukaj w komputerze trybu holowania/pchania:mrgreen:

Padła mi automatyczna skrzynia w samochodzie. Jakiś sensor sprawiał że blokowała się w pozycji Park. Też musiałem sięgnąć do instrukcji żeby doczytać jak wymusić na niej manualnie wejście w tryb Neutral żeby auto na lawetę wciągnąć. 

O ile faktycznie nie wpadłem na pomysł szukania samemu jak to zrobić, to przyszło mi do głowy żeby zacząć od czytania instrukcji. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, radekk napisał(a):

Sam też nie wpadłbym na pomysł, panie poszukaj w komputerze trybu holowania/pchania:mrgreen:

Uczmy się na cudzych błędach :) 
Wiemy już, że posiadacz elektryka rozdział instrukcji „Jak włączyć tryb holowania” musi mieć dobrze opanowany. W teorii takie sytuacje mi nie grożą, ale nigdy nie wiadomo. Wracam do lektury ;) 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ketivv napisał(a):

4. osiągi, radość z jazdy - pod tym względem jest to jak najbardziej świadomy wybór, nie jest to auto z ogranicznikiem na 160 ani 180, dobrze się prowadzi, daje wiele radości z jazdy

 

Gdzie w Polsce, jak często, i przez jak długi czas zasuwasz Teslą szybciej niż te 180 km/h ? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blixten napisał(a):

Gdzie w Polsce, jak często, i przez jak długi czas zasuwasz Teslą szybciej niż te 180 km/h ? 

 

Ja tam muszę mieć opcję jazdy powyżej 200 km/h przynajmniej raz do roku jak w Lidlu jest promocja na karpia. Muszę zdąrzyć przed wszystkimi Januszami i Grażynami. 

Edytowane przez matros1
  • Haha 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, matros1 napisał(a):

 

Ja tam muszę mieć opcję jazdy powyżej 200 km/h przynajmniej raz do roku jak w Lidlu jest promocja na karpia. Muszę zdąrzyć przed wszystkimi Januszami i Grażynami. 

 

A ja myślałem, żeby zdążyć na Sylwka do Zakopca ... ale .... no tak .... zapomniałem przecież, że po drodze pod Radomiem są dwie ładowarki - jedna zepsuta, a druga zajęta :P

 

Rozumiem, pościgać się na Nürburgring'u parę okrążeń, ale jazda z prędkością ponad 180 w Polsce ? ... elektrykiem ? :biglol: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zyzol napisał(a):

Uczmy się na cudzych błędach :) 
Wiemy już, że posiadacz elektryka rozdział instrukcji „Jak włączyć tryb holowania” musi mieć dobrze opanowany. W teorii takie sytuacje mi nie grożą, ale nigdy nie wiadomo. Wracam do lektury ;) 

teraz również wiem że taka opcja może być i w takiej sytuacji należy poszukać w systemie. Jak przyjdzie mi do posiadania elektryka to chyba będzie to 2 instrukcja którą przeczytam w życiu.

 

1 godzinę temu, Blixten napisał(a):

przez jak długi czas zasuwasz Teslą szybciej niż te 180 km/h ? :biglol:

z godzinę się zdarza, ok tu trochę mniej, ale to zimą

 

IMG_3339.thumb.jpeg.19195aedd484fdbc07c321af1f63b63f.jpeg

 

oczywiście to w Niemczech;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AdaSch napisał(a):

czy tempomaty w elektrykach też są mocno ograniczone?

 

Chodzi o max predkosc?

W ID.4 mozesz ustawic ACC maksymalnie do 160 kmh

Ale to male miki

W dzien na autostradzie jest max 100, ustawiasz 100, na ograniczeniu do 80 faktycznie zwalnia do 80 a potem wchodzi na 130 i masz piekne foto

Jak mozna nie kochac fauweja  :mrgreen:

 

tapatalked

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał(a):

W jakim sensie ograniczone?

no czy pogadasz sobie jak równy z równym, czy jednak z głupkiem:P

 

8 minut temu, FOR CVT napisał(a):

W ID.4 mozesz ustawic ACC maksymalnie do 160 kmh

Ale to male miki

W dzien na autostradzie jest max 100, ustawiasz 100, na ograniczeniu do 80 faktycznie zwalnia do 80 a potem wchodzi na 130 i masz piekne foto

a nie można wyłączyć dostosowywania do ograniczeń? Ja raz tak miałem w swoim, leciałem jakaś drogą coś ponad 100 i jakoś była sytuacja że jakiś znak niedotyczący mojego pasa, tylko zjazdu czy już pasa za barierkami, a na moim chyba odpadł, a że to było ograniczenie do 40 to jak dał mi po hamulcach, to od razu to wyłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, radekk napisał(a):

z godzinę się zdarza, ok tu trochę mniej, ale to zimą

IMG_3339.thumb.jpeg.19195aedd484fdbc07c321af1f63b63f.jpeg

 

oczywiście to w Niemczech;)

 

łeee taaam ..... co mi tu z AMG wyjeżdżasz  - tyle to ja jestem w stanie wyciągnąć moim famili stejszyn łagonem z ograniczniekiem ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, FOR CVT napisał(a):

Pewnie mozna

 

Przy którejś kolejnej aktualizacji pewnie już nie będzie można.

Tak będzie, nie zmyślam :P

 

 

.... a wtedy zatęsknimy za autami bez możliwości aktualizacji systemu .... 

 

 

 

 

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał(a):

łeee taaam ..... co mi tu z AMG wyjeżdżasz  - tyle to ja jestem w stanie wyciągnąć moim famili stejszyn łagonem z ograniczniekiem ;)

ale to nie ma znaczenia czym, passeratii w dizlu i kąbi kiedyś mi nie starczył zbiornik 70 l na zrobienie trasy 350 km, i żeby nie było właśnie na koncert pewnej pani, a później pana się śpieszyłem:biglol:;)

elektryk powinien mi dać taką samą możliwość, nie na co dzień to potrzebne, ale potrzebne.

 

Godzinę temu, FOR CVT napisał(a):

Ale w takim razie na gwizdek nam ten caly adapt skoro i tak zyje wlasnym zyciem

Od elektryka vw nigdy nie jest za daleko   ;)

wiesz to tak samo jak z ludźmi, trafisz na idiotę co zobaczy 40 i tyle będzie jechał mimo że nie dotyczy jego pasa. Tak samo my popełniamy błędy, więc nie ma co się dziwić że system jak widzi ograniczenie i tylko jedno to do takiego się dostosowuje. Im bardziej to się rozwinie i będzie więcej informacji posiadał, na którym pasie jesteś, jakie są na danym ograniczenia, itp, to szanse błędu będą mniejsze. Mój tak zaawansowany nie jest, hamować, przyśpieszać za innymi uczestnikami umie, przez chwilę bez korekty kierownicy też pojedzie, a max prędkość sam określam.

 

Z grupy VW to najlepsza Skoda jak przecież wiadomo na tym forum;)

 

57 minut temu, matros1 napisał(a):

Można rozmawiać jak głupek z równym głupkiem :P 

czyli może się zrozumiem, chyba pora na elektryka, bo za jakiś czas już mogę już nie spełniać oczekiwań:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radekk napisał(a):

kiedyś mi nie starczył zbiornik 70 l na zrobienie trasy 350 km, i żeby nie było właśnie na koncert pewnej pani, a później pana się śpieszyłem:biglol:;)

elektryk powinien mi dać taką samą możliwość, nie na co dzień to potrzebne, ale potrzebne.


Ale to masz gwarancję że jadąc 180 km/h nie zrobisz trasy 350 km na pełnej baterii.  Zupełnie  jak tym passatem :) 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...