Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Albo dobrze albo tanio :-) UPG w GC STI raczej nie padały, w GTkach się zdarzało...
  3. Nie oznacza wcale że to była dobra droga
  4. WŁśnie miałem to napisać Ogólnie każdy z nas ma rację, wszystko zależy od finansów
  5. Panie... to już jest inna liga, ja o serii lamentuje
  6. Chociaż 24h miałeś na relax, więcej tej satysfakcji Ci nie dam
  7. Jeżeli po wymianie jest ok, to znaczy, że stary był nadwrażliwy. ECU ignoruje sygnały typu slap i etc. Ale jak motor slapuje, to i bierze olej, a jak bierze olej, to już mu korekty przez sondę na minus porobiło, a jak wiadomo uboga mieszanka ma tendencję do stukania. Lepiej niech siedzi tam gdzie ma być, bo jag do slapa dojdzie spalanie stukowe to motor długo nie pociągnie.
  8. Jeden drobny szczegół, panewki częściej padają w EJ20. A właściwie dwa - na UPG lekarstwem jest nie kompozytowa uszczelka (nawet w starszych EJ20 najmocniejsze wersje miały nie kompozyt tylko MLS) a szpilki + porządne uszczelki MLS np. Coswortha, przy upalaniu czy większej mocy dodatkowo zamknięcie bloku i oringowanie tulei.
  9. oj ma sens, trzeba samemu się przekonać. ustawioną docelową prędkość widać na zegarach. wyłączenie tempomatu/przywrócenie zadanej wcześniej prędkości/krokowa zmiana tejże (+/- 10km) to jeden ruch kciukiem bez odrywania oczu od drogi. pod ręką jest łopatka do redukcji biegu więc chwilowe wytracenie prędkości bez dotykania pedałów nie stanowi problemu (opisana wyżej sytuacja, w której chcemy kogoś przepuścić wbijając się w lukę na moment). większość tras robię na aktywnym tempomacie, przez 30kkm ani razu nie miałem sytuacji, w której ACC by zrobił coś głupiego. przy odrobinie pomyślunku da się tego używać nie powodując irytacji innych (na wyświetlaczu tempomatu widać kiedy zapalają się światła stopu bez naciskania pedału hamulca).
  10. Dokładnie mam to samo zdanie, uszczelkę taką robisz na zamówienie, dajesz mocne okucie i wówczas to działa lepiej niż najlepsza "metalowa" uszczelka. Tak napisałem moja droga
  11. Zasadniczo wszystko rozbija się o olej i jego kondycję, 2.5 ma cienkie ściany cylindra, i nie oddaje na czas temperatury do płynu chłodniczego. W ten sposób powstają lokalne ośrodki wyższej temperatury, co degraduje właściwości oleju. A jak połączymy to z większym wykorbieniem, co za tym idzie, większą prędkością liniową panewki korbowodowej, to mamy efekt dlaczego czasem sobie paneweczka zastuka. Osobnym problemem jest UPG, ale to można rozwiązać przez szpilki i kompozytową uszczelkę (jak w starym legasiu, albo imprezie gt w 2.0) ciężka do dostania, ale warto poszukać, bo interwał UPG potrafi wydłużyć dwukrotnie.
  12. Na skrzyni biegów z góry jest miejsce żeby przykręcić ten czujnik. Dzięki temu, że jest wyżej nie łapie całego syfu typy brzęczące osłony czy stuki z zawiasu.
  13. Nie traktuję tego jako systemu autonomicznego, ale wspomaganie. Natomiast sama technologia chyba już nieco okrzepła, skoro jej rozwój w Subaru trwa od bez mała 30 lat (na jednym szkoleniu widziałem nawet zdjęcie Legacy pierwszej generacji z podczepionymi kamerami). A co do algorytmów... one bliższe są matematyce i można bawić się w udowadnianie ich poprawności (uczą tego jeszcze?), natomiast największą bolączką jest ich implementacja Ja po pewnym czasie obcowania z Eyesight poznałem jego warunki brzegowe i wiem czego gdzie się spodziewać. Autopilot Tesli to jeszcze nie jest funkcja w pełni autonomicznej jazdy, choć pewne postępy poczyniono. Owszem samodzielnie jeżdżące auta to przyszłość, jednak główny problem to nie tylko technologia, ale i regulacje prawne - odpowiedzialność za wypadek.
  14. Nie wiem czy to zaliczać do pozytywnych doświadczeń czy też nie ale...autku stukneło 168k km i udałem się z nim na czyszczenie DPF (to płukanie) Okazało się że pomimo 73%ASH zapchanie DPF było na malym poziomie z pomiarów wynikało: Drożność przed czyszczeniem 8n mg czegoś tam :-) Po czyszczeniu 4n mg czegoś tam...jeśli powinno być mniej to cóż jest w pewnych miejscach już za bardzo zapchany ale to inna broszka... Uznaję to za miłą niespodziankę - a po czyszczeniu tak jakby auto odzyskało trochę ducha spalanie spadło i czas od wypaleń się wydłużył ... nieznacznie bo większość to miasto ale zawsze o parę km więcej :-)
  15. Ze wszystkich prób na szosowej, które sam jechałem lub które widziałem, ta była zdecydowanie najlepsza pod fotokomórkę. Po 3 każdego dnia załatwiłoby sprawę.
  16. Ja na szosowej bym dodał, na próbie w stylu Rekin, fotokomórki. Już wcześniej pisałem, że to by zrobiło z szosowej profesjonalną amatorkę. Nie muszą te fotokomórki być na każdej próbie... ale jedna, wybrana, wymagająca i znacząca dla wyniku próba mogłaby być prawie profesjonalna - z fotokomórkami.
  17. No właśnie tutaj mam mocne wątpliwości.... może dlatego, że pracuje w IT i wiem jak błędne algorytmy się zdarzają. Miałbym spory kłopot z zaufaniem. Ale może to przyszłość? W końcu Tesla jakoś tam dobrze sama jeździ.
  18. Today
  19. Mogę z tym żyć, ale było warto za ten spokój w K/S
  20. Zwłaszcza podczas wykonywania próby. Obiecuję, że wjadę na taką próbę i będę pierwszym i ostatnim jej uczestnikiem Proszę bardzo, 60+ mogą sobie takie próby jeździć, ba, można nawet im zrobić egzamin z prawa jazdy ALE OSZCZĘDŹCIE SZOSOWĄ! Teraz poważnie: na szosowej daj nam, kochany Organizatorze, w bezpiecznych i kontrolowanych warunkach trochę wyszaleć się motoryzacyjnie. Jest to jedyna okazja żeby zrobić to w gronie ludzi, którzy znają się, mają wspólny temat i fascynują się rajdami. Brałem udział w takim "rajdzie" gdzie z okna auta przestawiało się piłeczkę tenisową z pachołka na pachołek, przejeżdżało się po linii, cofało do zatoczki, a podczas jazdy dojazdówkami należało odczytać wszystkie literki ukryte w trawie przy drodze, itd. Nie spodobało mi się to. Wolę raczej podnieść rygor PKCów i regulaminu badań na BK żeby poczuć zapach rajdu niż wprowadzić np. próbę jazdy tyłem. Proszę nie psuć tego, co w tym roku oceniliśmy bardzo wysoko na trasie szosowej. Pozdrawiam, jak zawsze życzliwy ale teraz przerażony pomysłem, Subaroholik
  21. To są niuanse... Słowację, Austrię i Włochy przejechałem na automacie... w Polsce faktycznie jest nieco trudniej (a ruch wcale nie większy). Dla mnie taki tempomat to nieco większa pewność za kierownicą jak zaczyna się jakaś dziecięca wojna na tylnych fotelach
  22. Pozdrawiam z trasy na Tarnobrzeg [emoji3526] w końcu jest oczekiwane pół banieczki Wysłane z mojego BL12000 PRO przy użyciu Tapatalka
  23. W końcu jest [emoji3526] Wysłane z mojego BL12000 PRO przy użyciu Tapatalka
  24. Ta srebrna lotka się sprzedała ?
  25. Vooyt

    Sprawdzenie nr VIN

    mała pomyłka VIN jest taki: JF1GC8LD3YG101534
  26. Jak czytam te Wasze opisy o aktywnym tempomacie.... to on nie ma sensu Więcej z tym kłopotu niż pożytku.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...