KASIAiMIŚ Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 W dniu 22.03.2019 o 11:14, MDsuperstar napisał: @Simon WRC dobrze się czyta ten Twój wątek, bo stał się takim miejsce wymiany pomysłów dla GR/GV. Można znaleźć inspiracje na zmiany w swoim samochodzie. O stabilizatorach/rozpórce przedniej dolnej myślałem już wcześniej (za bardzo pluje przodem), ale poczekam jeszcze na recenzję Twojej specyfikacji Mój jest kompletnym daily, więc chciałbym lekko poprawić, ale nie stracić na komforcie. 1) dokladnie 2) Jesli chodzi o prawdziwy bulkowoz sti to jest tylko jeden Ja o stabach mysle od pierwszego dnia, bo w GC8 i kazdym innym naszym aucie to byl od razu przeskok na plus wrecz szokujacy. Tylko zawsze cos. No i oczywiscie tutaj trzeba miec na to homologaje. Lekko nie ma. Dolna rozporka tez byla na liscie, ale jednak szkoda rezygnowac z tej oslony pod silnikiem, chyba, ze na rzecz plyty. Zreszta ja to nie wiem czym on pluje bo sie ciagam tylko, nie to co Wy. Za to przekladnia kierownicza z MY15 to byl strzal w 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 W dniu 22.03.2019 o 11:14, MDsuperstar napisał: @Simon WRC dobrze się czyta ten Twój wątek, bo stał się takim miejsce wymiany pomysłów dla GR/GV. Można znaleźć inspiracje na zmiany w swoim samochodzie. Miło słyszeć W dniu 24.03.2019 o 19:17, KASIAiMIŚ napisał: Za to przekladnia kierownicza z MY15 to byl strzal w 10. Gdyby trafiła się pewna sztuka w dobrej cenie, to bym pewnie rozważył, ale nie jest to aktualny priorytet. A tymczasem kolejna zmiana, tym razem oleju. Jak już wcześniej pisałem auto bardzo się grzeje na dłuższych odcinkach. Sierpniowe Kielce i październikowa Biała Podlaska pokazały, że temp. oleju nie ma problemu wejść powyżej 115st. Do tej pory używałem Eneos Sustina 0W50, ale po konsultacjach z mądrzejszymi, zapadła decyzja o zalaniu Motula 300V 20W60 i specjalnego dodatku - modyfikatora tarcia, który został przygotowany na recepturze Mapteka. Trzeba się przygotować na nadchodzące dłuższe rundy . Teraz trzeba będzie trochę dłużnej poczekać przed ruszeniem na rozgrzanie oleju, ale za to silnik będzie dobrze zabezpieczony w wyższych temperaturach. Czekam na miejsce w ostatnio mocno okupowanym warsztacie Badyl-Garage i montujemy staby i zalewamy olej. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 24 minuty temu, Simon WRC napisał: 20W60 łoo Panie ja myślałem, że 10W50 jest gęste Ten to pewnie trzeba nożem skrobać jak masło świeżo co wyjete z lodówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 (edytowane) 15 minut temu, filipk93 napisał: łoo Panie ja myślałem, że 10W50 jest gęste Ten to pewnie trzeba nożem skrobać jak masło świeżo co wyjete z lodówki Nie jest tak źle. Temperatura krzepnięcia jest -39st. C, nawet niżej niż dla 15W50, w którym jest -36st. C . Poniżej załączyłem tabelkę z porównaniem Motula 15W-50, 20W-60 i Eneosa 0W-50. Najważniejsza w tym wypadku jest lepkość w wyższej temperaturze i dla 15W-50 i 0W-50 jest na poziomie 18mm2/s a dla 20W-60 prawie 24mm2/s, więc różnica znacząca. U mnie w tym wypadku bez sensu byłoby zmieniać na coś poniżej 60, bo różnica żadna... Idealnym olejem byłby 0W-60, ale jeszcze takich nie ma . Edytowane 28 Marca 2019 przez Simon WRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Ja na olejach to się znam jak wilk na gwiazdach Zaufałem w stu procentach P. Markowi i nawet mi się nie chce głowy zawracać, żeby przerabiać wątek olejowy na forum Jak mi powie że będziemy lali oliwę z oliwek też zaleje Daj znać jak te staby po zamontowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 48 minut temu, Simon WRC napisał: montujemy staby Czekam na info o stabach z niepokojem. Ciekawe tylko czy ma to bezpośrednie przełożenie tez na hatchbacka Ja od zakucia (20 tysięcy) śmigam na 15w50. Rano przed ruszeniem czekam po prostu trochę dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 (edytowane) 9 minut temu, filipk93 napisał: Ja na olejach to się znam jak wilk na gwiazdach Zaufałem w stu procentach P. Markowi i nawet mi się nie chce głowy zawracać, żeby przerabiać wątek olejowy na forum Jak mi powie że będziemy lali oliwę z oliwek też zaleje Daj znać jak te staby po zamontowaniu Najlepszy (moim zdaniem i nie tylko moim) uniwersalny do Subaru to Eneos Sustina 0W-50, zresztą poleca i leje go ASO. Ma idealne parametry już od uruchomienia silnika i można bez stresu ruszać od razu - właściwości smarne świetne od najniższych temperatur. Podobnie dzięki indeksowi 50 w wyższych temperaturach daje tak samo radę jak 15W50. Sam o olejach nie decyduję, zawsze pytam doświadczonych tunerów . 8 minut temu, MDsuperstar napisał: Czekam na info o stabach z niepokojem. Czemu z niepokojem? Edytowane 28 Marca 2019 przez Simon WRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 1 minutę temu, Simon WRC napisał: Czemu z niepokojem? Czekaj, nie to słowo miało być "niecierpliwością" 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 1 godzinę temu, Simon WRC napisał: Sam o olejach nie decyduję, zawsze pytam doświadczonych tunerów . Nie no, o to Cię nie podejrzewam 1 godzinę temu, Simon WRC napisał: można bez stresu ruszać od razu Ja akurat autem nie jeżdżę na co dzień, nawet nim krótkich dystansów nie robię, bo mi się go nie chce z garażu wyciągać, żeby jechać 5 km więc te 1-2 minuty na rozgrzanie mogę poświęcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Skoro idziesz w lepszy olej + dodatki to moze warto, nie czekając na upg, wymienić pompe oleju na wersje ze Spec C (z wiekszym wirnikiem)? Chyba że już masz takową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 3 minuty temu, Ptasi0r napisał: Skoro idziesz w lepszy olej + dodatki to moze warto, nie czekając na upg, wymienić pompe oleju na wersje ze Spec C (z wiekszym wirnikiem)? Chyba że już masz takową. @Ptasi0r widać, że go nie znasz... on tylko czeka aż mu ten silnik padnie, żeby mógł zakuć wzmocnić i dobić milion niutków Potem będzie przez pół roku pisanie, że nie robi rajdówki a za kolejne pół roku będzie to pierwszy GH sedan z klatką w Polsce 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 29 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Dzięki @SOpEL, rozwaliłeś mnie tym wpisem . Rzeczywiście takie zapędy kiedyś były, ale mając trochę doświadczenia podchodzę raczej spokojnie . A tymczasem zakupiłem komplet antilift jak na ironię z literką M oznaczającą Motorsport . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 @SOpEL wiem że czeka i już sobie układa w głowie specyfikacje, dlatego wspominając o pompie napisałem ze moze warto zrobic to jeszcze przed tym faktem A zaklatkowane sedany GH w PL już były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 31 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019 (edytowane) W dniu 29.03.2019 o 16:21, Ptasi0r napisał: @SOpEL wiem że czeka i już sobie układa w głowie specyfikacje, dlatego wspominając o pompie napisałem ze moze warto zrobic to jeszcze przed tym faktem Na razie nie planuję, ale jak bedzie potrzeba pogrzebania przy silniku, to rozważę . Po dogłębnej analizie i przejrzeniu kilku stron zrezygnowałem z zestawu KCA425M. Jak się okazuje tuleje są jedynie do motorsportu i nie mają nic wspólnego nawet z twardą gumą - to jest po prostu mega twardy kompozyt . Nie chcę z auta zrobić taczki, więc pomimo dobrej ceny wycofałem się z zakupu. To pokazuje, że zapędów na budowę rajdówki nie ma . Ale, jak już pojawił się pomysł, to żeby nie rezygnować całkowicie z mody od ręki zamówiłem zestaw bez literki M. Sprawdzi się zapewne dużo lepiej . Edytowane 31 Marca 2019 przez Simon WRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 (edytowane) Udało się zamontować gadżety . Obydwa stabilizatory i antilift kit. Na razie nic nie powiem, bo przejechałem autem raptem 15km i to jeszcze głównie po mieście. Test docelowy będzie w Modlinie w przyszłą sobotę. Przedni stabilizator ustawiliśmy sztywniej (2 stopnie regulacji), tylny średnio (3 stopnie regulacji). Pojeżdżę i zobaczymy czy nie poprzepinać mocowań przednich łączników. Ustawienia takie żeby zachować proporcje sprzed modyfikacji (przód grubszy niż tył). Po montażu antilifta kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wynosi teraz 7st 30', co jest już poza zakresem dopuszczalnym geometrii dla tego rocznika. Widać nawet na oko, że koło jest wypchnięte do przodu i nie za bardzo wyobrażam sobie żeby mogło być więcej, bo do nadkola zostało niewiele. Negatywy z przodu ustawione na 1st 40' a z tyłu równe 2st - tak mniej więcej miałem wcześniej i jeździło się dobrze. Odpowiadając na pytania co do grubości seryjnych stabilizatorów, to przód ma 21mm a tył 19mm. Natomiast grubość nie ma tu wiele znaczenia w porównaniu do whiteline, bo ramię przenoszące siłę skręcania stabilizatora jest dużo krótsze, przez co z definicji jest sztywniej. Edytowane 4 Kwietnia 2019 przez Simon WRC 6 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 4 minuty temu, Simon WRC napisał: Berta buch poszedł młotek w ruch 5 minut temu, Simon WRC napisał: Negatywy z przodu ustawione na 1st 40' a z tyłu równe 2st Ja bym dał z przodu 2,5st I podobają mi sie te wzmocnienia tylego mocowania staba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 8 minut temu, Oktan napisał: Ja bym dał z przodu 2,5st Też bym dał, niestety bez zmiany górnego mocowania to wszystko co można wycisnąć z fabryki . 9 minut temu, Oktan napisał: I podobają mi sie te wzmocnienia tylego mocowania staba Prawda. Bez tego przy grubym stabilizatorze te cieniutkie wsporniki pewnie odpadłyby po kilka zakrętach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Mądra zmiana Szymon. Rozmawialiśmy o stabach w Białej Podlasce i dziwiłem się, że jeszcze nie masz :-) Na co dzień nie będzie zero jedynkowo, a na tor stabilizatory i ALK dadzą dużo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 8 godzin temu, Simon WRC napisał: Tez mamy takie wzmocnienia. Powinienes pomalowac przed montazem te bajery z Australi bo one rdzewieja na potege. Czekam z niecierpliwoscia na wyniki testow Powodzenia 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 2 godziny temu, KASIAiMIŚ napisał: Powinienes pomalowac przed montazem te bajery z Australi bo one rdzewieja na potege będą pasować potem do reszty za parę lat 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 10 godzin temu, MaciekK napisał: Mądra zmiana Szymon. Rozmawialiśmy o stabach w Białej Podlasce i dziwiłem się, że jeszcze nie masz :-) Na co dzień nie będzie zero jedynkowo, a na tor stabilizatory i ALK dadzą dużo. Naprawdę dobrze mi się jeździło w BP, ale jak zobaczyłem zdjęcia, że kładzie się jak okręt podczas burzy, to stwierdziłem, że chyba warto . 10 godzin temu, KASIAiMIŚ napisał: Tez mamy takie wzmocnienia. Powinienes pomalowac przed montazem te bajery z Australi bo one rdzewieja na potege. To cały urok whiteline, ale w akcie pośpiechu nawet o tym nie pomyślałem . 10 godzin temu, KASIAiMIŚ napisał: Czekam z niecierpliwoscia na wyniki testow Kiepski ze mnie kierowca, więc nie wiem czy będę w stanie dobrze ocenić różnice . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 32 minuty temu, Simon WRC napisał: Kiepski ze mnie kierowca, więc nie wiem czy będę w stanie dobrze ocenić różnice . Przestań marudzić i wyjmij kamień z pod pedału przyśpieszenia, od razu będzie lepszy wynik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinwrxsti Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Powinieneś poczuć wyraźną różnicę. Podczas wchodzenia w zakręt, reakcji na ruch kierą. Teraz aż się prosi o krótszy magiel:-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Z tego co widzę udało się Tobie zająć drugie miejsce w generalce w Modlinie wczoraj, gratulacje! Byłem tam w sobotę oglądać start mojego kolegi w Evo, ale niestety twoich przejazdów nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 2 godziny temu, JJacek napisał: Z tego co widzę udało się Tobie zająć drugie miejsce w generalce w Modlinie wczoraj, gratulacje! Byłem tam w sobotę oglądać start mojego kolegi w Evo, ale niestety twoich przejazdów nie widziałem. Chyba masz na myśli Marcina, bo ja w Modlinie wczoraj nie byłem i na pewno nie jestem w stanie skończyć zawodów na 2gim miejscu w generalce, chyba że ścigałbym się z rowerami . W Modlinie startuję dopiero w najbliższą sobotę i na pewno nie aspiruję na podium w generalce. Super byłoby załapać się w czołówce klasy street . W dniu 5.04.2019 o 16:54, marcinwrxsti napisał: Powinieneś poczuć wyraźną różnicę. Podczas wchodzenia w zakręt, reakcji na ruch kierą. Teraz aż się prosi o krótszy magiel:-) Jak trafi się w dobrej cenie używka z STI MY14, to może bym zamienił, ale dostępność raczej mizerna. W dniu 5.04.2019 o 07:48, Oktan napisał: Przestań marudzić i wyjmij kamień z pod pedału przyśpieszenia, od razu będzie lepszy wynik Gdyby to była ta kwestia, to już bym Cię objeżdżał , ale niestety problem mojego performancu tkwi gdzie indziej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się