Skocz do zawartości

WRX STI MY11 - niebieski dostojny sedan


Simon WRC

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystając z chwili umyłem felgi, bo po tych kilku startach były już dramatycznie brudne. Kolejny komplet czeka na twardą mieszanką :). Mam nadzieję że dojdą przed Ułężem, bo inaczej będzie słabo...:huh:.

 

B1AC4404-039F-4C39-8031-0EAD5D5DDA4E.thumb.jpeg.cd406da4bfd70c1755c573c5cefec488.jpeg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Bardzo ładny zestaw/zestawy :)

Celuję w podobną ilość i właśnie szukam odpowiedniej felgi.

Widząc Twoją aktywność na forum i na torach wnioskuję, że jak wezmę to samo to na pewno będzie dobry wybór :)

 

Co to za felga/felgi?

 

Właśnie próbuję znaleźć coś rozsądnego (cenowo i wagowo i wytrzymałościowo) w rozmiarze 18 cali co wejdzie na 6-tłoczka.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, lukaswoj napisał:

Co to za felga/felgi?

To są felgi OEM STI z roczników 2007-2012. Rozmiar 18x8,5 ET55 5x114,3. Może nie są super lekkie, ale za to wytrzymałe i w miarę łatwo dostępne. O ile masz ten sam rozstaw śrub, to polecam ;). Dużą zaletą tych felg jest to, że bez problemu montujesz oponę 255/35/18 a to już fajnie klei na torze.

Jakby co, to są akurat ładne zestawy do wzięcia za rozsądne pieniądze:

https://allegro.pl/oferta/felgi-subaru-sti-wrx-18-8-5j-et55-5x114-3-8038048594

https://allegro.pl/oferta/alufelgi-subaru-sti-wrx-r18-5x114-3-8-5-et55-7891661696

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Bonless napisał:

Miałeś okazję porównywać wagę Extreem-ów do zwyklej opony? Ciekawi mnie jak wypadają w porównaniu do innych popularnych semi-slicków.

Nie porównywałem, ale nalewki są z definicji cięższe. Ciężko też porównywać, bo ja jeżdzę na rozmiarze 255/35/18 a to dość rzadki model. Wg producenta ten rozmiar VR2 waży 12kg. Trzeba byłoby wziąć coś bardziej popularnego jak 225/45/18 czy 225/40/18. Te ważą 10,5 do 11,5kg. Toyo R888 225/45/17 waży 10,8kg a 255/35/18 11,8kg więc waga bardzo porównywalna.

Natomiast jedno jest pewne - Extreme pomimo większej wagi zapewnia wyrażnie lepszy grip niż dużo droższe i lżejsze semi slicki dostępne na rynku ;). Masz wrażenie, że koła są oblane jakąś ciężką gumą, ale mega przyczepną :).

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Simon WRC napisał:

To są felgi OEM STI z roczników 2007-2012. Rozmiar 18x8,5 ET55 5x114,3. Może nie są super lekkie, ale za to wytrzymałe i w miarę łatwo dostępne. O ile masz ten sam rozstaw śrub, to polecam ;). Dużą zaletą tych felg jest to, że bez problemu montujesz oponę 255/35/18 a to już fajnie klei na torze.

Jakby co, to są akurat ładne zestawy do wzięcia za rozsądne pieniądze:

https://allegro.pl/oferta/felgi-subaru-sti-wrx-18-8-5j-et55-5x114-3-8038048594

https://allegro.pl/oferta/alufelgi-subaru-sti-wrx-r18-5x114-3-8-5-et55-7891661696

 

Dzięki wielkie.

Chyba skorzystam :D tylko muszę upewnić się, że to będzie pasować do mojego bolidu.

Obecnie mam 19x8,5J 245/35R19, ET55, otw. cent. 56,10, 5x114,3. Wszędzie ludzie mają "problem" bo nie wiadomo czy felga mieści 6-tłoczkowe zaciski.

 

Parametry "prawie" pasują ale nie znam się za dobrze na tym :/

 

Wychodzi na to, że na felgę o szerokości 8,5 cala założę opony o szerokości 245 (obecnie) ale i 255 (Twoja propozycja)?

A co z końcową wielkością koła? Czy nie muszę tutaj zachować wymiarów? Jeśli założę 255/35/18 to będzie 5 milimetrów mniej? (chyba :P - pewnie źle to widzę)

 

Alternatywą jest 245/40/18 i chyba tego powinienem się trzymać. Ja jestem full amator więc chyba VR1 mi wystarczy na początek.

 

ps.

Jaka jest cena opon Extreme (mniej więcej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Simon WRC napisał:

Nie porównywałem, ale nalewki są z definicji cięższe. Ciężko też porównywać, bo ja jeżdzę na rozmiarze 255/35/18 a to dość rzadki model. Wg producenta ten rozmiar VR2 waży 12kg. Trzeba byłoby wziąć coś bardziej popularnego jak 225/45/18 czy 225/40/18. Te ważą 10,5 do 11,5kg. Toyo R888 225/45/17 waży 10,8kg a 255/35/18 11,8kg więc waga bardzo porównywalna.

Natomiast jedno jest pewne - Extreme pomimo większej wagi zapewnia wyrażnie lepszy grip niż dużo droższe i lżejsze semi slicki dostępne na rynku ;). Masz wrażenie, że koła są oblane jakąś ciężką gumą, ale mega przyczepną :).

To jak na 18" to wypada całkiem nieźle. Ja mam teraz Federale RSR i w rozmiarze 205/45/16 ważą ok. 10kg więc jak je zajadę będę szukał czegoś lżejszego i bardziej przyczepnego ;)

Podrzucisz gdzie znalazłeś info z wagą? Na stronie producenta nie mogę znaleźć.

Edytowane przez Bonless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź specyfikację opon, masz wszelkie rozmiary. Extreme wyglada trochę inaczej niż inni producenci ;).

http://extreme-tyres.com/wp-content/uploads/2014/03/extreme_specyfikacja_VR2_ENG3.pdf

 

Cennik jest na stronie:

http://zakupopon.pl/

 

8 minut temu, Bonless napisał:

To jak na 18" to wypada całkiem nieźle. Ja mam teraz Federale RSR i w rozmiarze 205/45/16 ważą ok. 10kg więc jak je zajadę będę szukał czegoś lżejszego i bardziej przyczepnego ;)

Podrzucisz gdzie znalazłeś info z wagą? Na stronie producenta nie mogę znaleźć.

RSR to nawet nie jest semi slick tylko UHP i przy VR2 można powiedzieć, że nie trzyma :).

Specyfikacja jest na stronie, link wkleiłem wyżej.

 

10 minut temu, lukaswoj napisał:

Alternatywą jest 245/40/18 i chyba tego powinienem się trzymać. Ja jestem full amator więc chyba VR1 mi wystarczy na początek.

A ja to zawodowiec jestem? Cienki amator :biglol:. VR1 jest bardziej na wilgotne warunki i na suchym szybko się przegrzeje szczególnie przy cięższym aucie jak nasze. VR2 jest super i bierz do felgi 8,5" oponę 255, leży idealnie.

Edytowane przez Simon WRC
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Simon WRC napisał:

Sprawdź specyfikację opon, masz wszelkie rozmiary. Extreme wyglada trochę inaczej niż inni producenci ;).

http://extreme-tyres.com/wp-content/uploads/2014/03/extreme_specyfikacja_VR2_ENG3.pdf

 

Super, dzięki. Szkoda tylko, że w specyfikacji nie uwzględnili 16".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, lukaswoj napisał:

Wychodzi na to, że na felgę o szerokości 8,5 cala założę opony o szerokości 245 (obecnie) ale i 255 (Twoja propozycja)?

A co z końcową wielkością koła? Czy nie muszę tutaj zachować wymiarów? Jeśli założę 255/35/18 to będzie 5 milimetrów mniej? (chyba :P - pewnie źle to widzę)

To nie ma znaczenia jeżeli zmieniasz wszystkie 4 koła. W subaru nie można mieszać, bo ryzykujesz uszkodzenie napędów, ale jeżeli zakładasz komplet, to nie ma problemu. Extreme niestety w modelu VR2 nie ma dostępnego rozmiaru 245/40/18, wiec zostaje ten większy rozmiar. Kolejną zaletą opony 255 jest, że jak kładziesz koło na koło, to stykają się tylko opony, przez co przy transporcie koła nie 'latają" po całej kabinie i nie rysują się felgi ;).

Tak czy inaczej pojeździłem trochę na tych oponach i są naprawdę super, zresztą to nie tylko moja opinia. @marcinwrxsti zapewne potwierdzi, bo na tej gumie niejednokrotnie wyjmował generalki :thumbup:.

Edytowane przez Simon WRC
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mały update. Twarde Extreme zdążyły dojechać 3 dni przed Ułężem, więc trochę nerwówki miałem, ale finalnie skończyło się dobrze :). Niestety dzień zawodów nie zapowiadał się pozytywnie, bo pomimo ładnej pogody w Warszawie całą drogę na tor padał deszcz a blisko celu już nie padało, tylko mega lało :o. Nad torem przeszła burza i jak dojechaliśmy nadal padało i wszędzie stały głębokie kałuże a ja jak zwykle świetnie przygotowany do takich warunków, czyli z twardym semi slickiem :facepalm:. Na szczęście szybko się przetarło i wyszło słońce. Zapoznanie i pierwszy przejazd był po mokrym i wilgotnym, ale później już praktycznie na nitce wyścigowej było całkiem sucho. Na początku ciężko było dogrzać tył, ale później po ustawieniu odpowiedniego ciśnienia i przeschnięciu toru opony kleiły naprawdę świetnie.

 

Udało się wygrać dość wyraźnie klasę z byłym ministrem :P, choć potencjał auta jest znacznie większy, bo było wiele miejsc gdzie można pojechać szybciej, pewniej i urwać kolejnych kilka sekund. Niemniej jednak jestem zadowolony, bo auto spisuje się świetnie. Kolejne dobre doświadczenie, to wsiąść do kogoś na prawy lub wziąć na pokład inną osobę i posłuchać rad. Zrobiłem tak z @MaciekK i z Łukaszem z BMW i od ręki widać, że wiele sekcji można pojechać wyraźnie lepiej :). Trzeba się uczyć od lepszych i nie powielać błędów. Widać też jak na dłoni różnice w prowadzeniu i torze jazdy RWD oraz auta z innym zawieszeniem - przekonałem się gdzie traciłem a gdzie zyskiwałem w swoim samochodzie. 

 

Finalnie 16 miejsce (na 58 sklasyfikowanych) w generalce ze stratą 10s do Yeti, które z Bębnem na pokładzie było bezkonkurencyjnie i odstawiło czołówkę na ponad 4s. Ja się cieszę, że coraz mniej tracę do Oktana (4s) i Sławka (2s), którzy jak wiadomo są zawsze mega szybcy :thumbup:. W sumie przede mną wylądowały mocno zmodyfikowane auta i co najważniejsze nieprzypadkowi kierowcy, więc jadąc tak ciężkim klocem nie jest źle i jakiś tam postęp widać ;). Następnym razem opróżnię bagażnik ze zbędnych gadżetów jak zapas i narzędzia :biglol:. Masa ma ogromny wpływ na osiągi  - jadąc sam najlepszy rezultat jaki uzyskałem był o 3s lepszy niż z ok. 85kg pasażerem. 

 

Poniżej kilka fotek i 2 filmy z najlepszego przejazdu i instruktażowego z Łukaszem.

 

IMG_07841.thumb.jpg.fe71e37970f44073fe9e1e71898e515f.jpg

 

IMG_0792.thumb.jpg.0c7816203289bca51617ef52df04cd75.jpg

 

IMG_0793.thumb.jpg.1a6d8da417c5e3728fdd660c026af94e.jpg

 

klasa.thumb.jpg.e8adab31be0054f3f20727468d5597c3.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez Simon WRC
  • Super! 6
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Ptasi0r napisał:

Gratki! Jak wrazenia po montazu stabilizatorow oraz alk? Jak sie teraz auto zachowuje?

Dzięki! Zmiana stabilizatorów na pewno dała sporo, bo auto już nie kładzie się w zakrętach jak okręt, naprawdę jest dobrze. Co do ALK, to za cienki jestem żeby powiedzieć czy jest wyczuwalna różnica. Auto nieźle skręca, ale w specyficznych warunkach widać, że seryjne zawieszenie nie jest wyczynowym. Po tym jak Maciek przewiózł mnie w slalomie byłem w szoku jak pięknie zachowuje się B16-ka, tam traciłem do niego najwięcej :o.

 

19 minut temu, badyl napisał:

Kurcze , szkoda ze nie pojechałem , a mogłem bo w ostatniej chwili mi zmienili grafik :/

No szkoda, bo warunki były naprawdę super i było dużo jeżdżenia.

 

20 minut temu, badyl napisał:

Gratulacje , choć wiedzieliśmy że tak bedzie, w koncu umiesz jeździć :)

Dzięki, ale z tymi umiejętnościami to trochę przesada. Zapewne 90% sukcesu zawdzięczam autu ;).

 

Aha, seryjne hamulce w tak ciężkim aucie to dramat. Hamowałem dużo wcześniej niż inni i momentami było na styk. Natomiast nie było jakiegoś dużego problemu z ich przegrzewaniem, po prostu droga hamowania tego kloca jest dość długa :wacko:.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Simon WRC napisał:

Aha, seryjne hamulce w tak ciężkim aucie to dramat. Hamowałem dużo wcześniej niż inni i momentami było na styk. Natomiast nie było jakiegoś dużego problemu z ich przegrzewaniem, po prostu droga hamowania tego kloca jest dość długa :wacko:.

wiesz że mogę Ci pomóc w tej kwestii :biglol: ;)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Simon WRCwróciłeś do formy:-) Przejazd bardzo fajny, płynny. Widać, że auto ma swoje kilogramy, i tak jak rozmawialiśmy na pewno kilka zakrętów przejechałbym inaczej i chyba trochę szybciej, ale też u Ciebie widzę, że sam źle przejeżdżałem szykany, i fragment bezpośrednio po białym śliskim. Co do zawieszenia, to standard na pewno bardziej buja, choć przyczepność ma. B16 na szybkich zakrętach tak nie kładzie auta, ogólnie sztywniejszy i bardziej progresywny zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MaciekK napisał:

Co do zawieszenia, to standard na pewno bardziej buja, choć przyczepność ma. B16 na szybkich zakrętach tak nie kładzie auta, ogólnie sztywniejszy i bardziej progresywny zawias.

@MaciekK, to bujanie to trochę złudzenie optyczne spowodowane stabilizacją kamery. Na filmie wygląda jakby auto się kładło a w rzeczywistości praktycznie się nie przechyla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tommi1 napisał:

W pupie z oryginałem, ma dawać fun. :P

Już miałem takie auto co dawało wieeeele fanu. Raz to przechodziłem, wiem z czym to się wiąże i świadomie nie idę w tym kierunku. Dlatego jak zbudujesz takiego potwora jak ja wcześniej to pogadamy... :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Simon WRC napisał:

Już miałem takie auto co dawało wieeeele fanu. Raz to przechodziłem, wiem z czym to się wiąże i świadomie nie idę w tym kierunku. Dlatego jak zbudujesz takiego potwora jak ja wcześniej to pogadamy... :P.

Jak ty budowałeś swojego potwora to ja wracałem do serii ze swoim :P a drugiego już blisko serii trzymać nie zamierzam bo nie warto (Seria jest nudna...) Ale też na pewno nie dojdę do takiego poziomu jak Twoj GD był bo to już za "grubo"  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kowal napisał:

Kolejny Fajny dzień na torze :)

Taaaaa, bo żeś się wyspał leserze :P

5 godzin temu, Simon WRC napisał:

Finalnie 16 miejsce (na 58 sklasyfikowanych) w generalce ze stratą 10s do Yeti, które z Bębnem na pokładzie było bezkonkurencyjnie i odstawiło czołówkę na ponad 4s. Ja się cieszę, że coraz mniej tracę do Oktana (4s) i Sławka (2s), którzy jak wiadomo są zawsze mega szybcy :thumbup:.

Powiem tak, jak miałem do Bębna dwie sekundy to on kolejne pięć urwał nową oponą, więc opona ma ogromne znaczenie na tak szybkim odcinku, a był szybki tym razem. Więc nie ciesz sie tak mocno że tylko 4s do mnie miałeś :P bo mnie przynajmniej 3-4 ograniczyły mnie już opony i sam to widziałem że szybciej zakrętów pokonać nie jestem w stanie na tym co miałem:angry: widać to było z resztą po czasach..:facepalm:

Niemniej Ty w mojej ocenie zrobiłeś i tak progres:thumbup: patrząc tez na to jakim słoniem jeździsz :)

I po ostatnie dodam że jestem dumny z mojej Ewy że nie była ostatnia w klasie AWD tym bardziej że za sterem tego Subaru była dopiero czwarty raz ;) Obawiam się że jak dostanie szybsze auto to może nam wszystkim pokazać gdzie raki zimują:biglol:

Choć co by nie mówić, Subaru i tak górą było na tych zawodach :D

Teraz cała prawda o kierowcach wyjdzie na następnej rundzie na krętych Kielcach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...