Skocz do zawartości

WRX STI MY11 - niebieski dostojny sedan


Simon WRC

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.03.2019 o 11:14, MDsuperstar napisał:

@Simon WRC dobrze się czyta ten Twój wątek, bo stał się takim miejsce wymiany pomysłów dla GR/GV. Można znaleźć inspiracje na zmiany w swoim samochodzie. O stabilizatorach/rozpórce przedniej dolnej myślałem już wcześniej (za bardzo pluje przodem), ale poczekam jeszcze na recenzję Twojej specyfikacji :thumbup:

Mój jest kompletnym daily, więc chciałbym lekko poprawić, ale nie stracić na komforcie.

 

1) dokladnie

 

2) Jesli chodzi o prawdziwy bulkowoz sti to jest tylko jeden ;) Ja o stabach mysle od pierwszego dnia, bo w GC8 i kazdym innym naszym aucie to byl od razu przeskok na plus wrecz szokujacy. Tylko zawsze cos. No i oczywiscie tutaj trzeba miec na to homologaje. Lekko nie ma. Dolna rozporka tez byla na liscie, ale jednak szkoda rezygnowac z tej oslony pod silnikiem, chyba, ze na rzecz plyty. Zreszta ja to nie wiem czym on pluje bo sie ciagam tylko, nie to co Wy.

Za to przekladnia kierownicza z MY15 to byl strzal w 10. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2019 o 11:14, MDsuperstar napisał:

@Simon WRC dobrze się czyta ten Twój wątek, bo stał się takim miejsce wymiany pomysłów dla GR/GV. Można znaleźć inspiracje na zmiany w swoim samochodzie.

Miło słyszeć :)

 

W dniu 24.03.2019 o 19:17, KASIAiMIŚ napisał:

Za to przekladnia kierownicza z MY15 to byl strzal w 10. 

Gdyby trafiła się pewna sztuka w dobrej cenie, to bym pewnie rozważył, ale nie jest to aktualny priorytet.

 

A tymczasem kolejna zmiana, tym razem oleju. Jak już wcześniej pisałem auto bardzo się grzeje na dłuższych odcinkach. Sierpniowe Kielce i październikowa Biała Podlaska pokazały, że temp. oleju nie ma problemu wejść powyżej 115st. Do tej pory używałem Eneos Sustina 0W50, ale po konsultacjach z mądrzejszymi, zapadła decyzja o zalaniu Motula 300V 20W60 i specjalnego dodatku - modyfikatora tarcia, który został przygotowany na recepturze Mapteka. Trzeba się przygotować na nadchodzące dłuższe rundy ;). Teraz trzeba będzie trochę dłużnej poczekać przed ruszeniem na rozgrzanie oleju, ale za to silnik będzie dobrze zabezpieczony w wyższych temperaturach.

 

Czekam na miejsce w ostatnio mocno okupowanym warsztacie Badyl-Garage i montujemy staby i zalewamy olej.

 

IMG_0379.thumb.jpg.51fc2c8b7ff2692968a68a908e5be34e.jpg

 

IMG_0335.thumb.jpg.6e63340de2b56af5f4895e545afbed9b.jpg

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, filipk93 napisał:

łoo Panie ja myślałem, że 10W50 jest gęste :D Ten to pewnie trzeba nożem skrobać jak masło świeżo co wyjete z lodówki :D 

Nie jest tak źle. Temperatura krzepnięcia jest -39st. C, nawet niżej niż dla 15W50, w którym jest -36st. C ;).

 

Poniżej załączyłem tabelkę z porównaniem Motula 15W-50, 20W-60 i Eneosa 0W-50.

Najważniejsza w tym wypadku jest lepkość w wyższej temperaturze i dla 15W-50 i 0W-50 jest na poziomie 18mm2/s a dla 20W-60 prawie 24mm2/s, więc różnica znacząca. U mnie w tym wypadku bez sensu byłoby zmieniać na coś poniżej 60, bo różnica żadna...

Idealnym olejem byłby 0W-60, ale jeszcze takich nie ma :).

 

olej.thumb.jpg.31301c1cce479493d2c0fa2f9c70ae14.jpg

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na olejach to się znam jak wilk na gwiazdach :D Zaufałem w stu procentach P. Markowi i nawet mi się nie chce głowy zawracać, żeby przerabiać wątek olejowy na forum :) Jak mi powie że będziemy lali oliwę z oliwek też zaleje ;) Daj znać jak te staby po zamontowaniu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Simon WRC napisał:

montujemy staby

Czekam na info o stabach z niepokojem. Ciekawe tylko czy ma to bezpośrednie przełożenie tez na hatchbacka :huh:

Ja od zakucia (20 tysięcy) śmigam na 15w50. Rano przed ruszeniem czekam po prostu trochę dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, filipk93 napisał:

Ja na olejach to się znam jak wilk na gwiazdach :D Zaufałem w stu procentach P. Markowi i nawet mi się nie chce głowy zawracać, żeby przerabiać wątek olejowy na forum :) Jak mi powie że będziemy lali oliwę z oliwek też zaleje ;) Daj znać jak te staby po zamontowaniu :) 

Najlepszy (moim zdaniem i nie tylko moim) uniwersalny do Subaru to Eneos Sustina 0W-50, zresztą poleca i leje go ASO. Ma idealne parametry już od uruchomienia silnika i można bez stresu ruszać od razu - właściwości smarne świetne od najniższych temperatur. Podobnie dzięki indeksowi 50 w wyższych temperaturach daje tak samo radę jak 15W50.

Sam o olejach nie decyduję, zawsze pytam doświadczonych tunerów ;).

 

8 minut temu, MDsuperstar napisał:

Czekam na info o stabach z niepokojem.

Czemu z niepokojem? :huh:

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

Sam o olejach nie decyduję, zawsze pytam doświadczonych tunerów ;).

Nie no, o to Cię nie podejrzewam :)

 

1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

można bez stresu ruszać od razu

Ja akurat autem nie jeżdżę na co dzień, nawet nim krótkich dystansów nie robię, bo mi się go nie chce z garażu wyciągać, żeby jechać 5 km więc te 1-2 minuty na rozgrzanie mogę poświęcić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ptasi0r napisał:

Skoro idziesz w lepszy olej + dodatki to moze warto, nie czekając na upg, wymienić pompe oleju na wersje ze Spec C (z wiekszym wirnikiem)? Chyba że już masz takową.

@Ptasi0r widać, że go nie znasz... on tylko czeka aż mu ten silnik padnie, żeby mógł zakuć wzmocnić i dobić milion niutków :):krecka_dostal::superhero: Potem będzie przez pół roku pisanie, że nie robi rajdówki a za kolejne pół roku będzie to pierwszy GH sedan z klatką w Polsce :biglol:

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @SOpEL, rozwaliłeś mnie tym wpisem :biglol:. Rzeczywiście takie zapędy kiedyś były, ale mając trochę doświadczenia podchodzę raczej spokojnie ;).

 

A tymczasem zakupiłem komplet antilift jak na ironię z literką M oznaczającą Motorsport :biglol:.

 

F4DE0C27-292B-47A8-811D-BDD828D9E26D.thumb.jpeg.cd33478f6aa216ff1e718e5a10649b3f.jpeg

 

ACBC8ED2-650C-4A4C-AD1D-701898585E5C.thumb.jpeg.b807f0ec3495ef381c7343265facbb76.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2019 o 16:21, Ptasi0r napisał:

@SOpEL wiem że czeka i już sobie układa w głowie specyfikacje, dlatego wspominając o pompie napisałem ze moze warto zrobic to jeszcze przed tym faktem;)

Na razie nie planuję, ale jak bedzie potrzeba pogrzebania przy silniku, to rozważę ;).

 

Po dogłębnej analizie i przejrzeniu kilku stron zrezygnowałem z zestawu KCA425M. Jak się okazuje tuleje są jedynie do motorsportu i nie mają nic wspólnego nawet z twardą gumą - to jest po prostu mega twardy kompozyt :o. Nie chcę z auta zrobić taczki, więc pomimo dobrej ceny wycofałem się z zakupu. To pokazuje, że zapędów na budowę rajdówki nie ma :P.

 

Ale, jak już pojawił się pomysł, to żeby nie rezygnować całkowicie z mody od ręki zamówiłem zestaw bez literki M. Sprawdzi się zapewne dużo lepiej :)

 

32018B44-7174-4268-A787-B863671599B9.jpeg.683de7aabd25e61132cbaa470ee07143.jpeg

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się zamontować gadżety :). Obydwa stabilizatory i antilift kit. Na razie nic nie powiem, bo przejechałem autem raptem 15km i to jeszcze głównie po mieście. Test docelowy będzie w Modlinie w przyszłą sobotę.

 

Przedni stabilizator ustawiliśmy sztywniej (2 stopnie regulacji), tylny średnio (3 stopnie regulacji). Pojeżdżę i zobaczymy czy nie poprzepinać mocowań przednich łączników. Ustawienia takie żeby zachować proporcje sprzed modyfikacji (przód grubszy niż tył). Po montażu antilifta kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wynosi teraz 7st 30', co jest już poza zakresem dopuszczalnym geometrii dla tego rocznika. Widać nawet na oko, że koło jest wypchnięte do przodu i nie za bardzo wyobrażam sobie żeby mogło być więcej, bo do nadkola zostało niewiele.

Negatywy z przodu ustawione na 1st 40' a z tyłu równe 2st - tak mniej więcej miałem wcześniej i jeździło się dobrze.

 

Odpowiadając na pytania co do grubości seryjnych stabilizatorów, to przód ma 21mm a tył 19mm. Natomiast grubość nie ma tu wiele znaczenia w porównaniu do whiteline, bo ramię przenoszące siłę skręcania stabilizatora jest dużo krótsze, przez co z definicji jest sztywniej.

 

IMG_0443.jpg.80fc5544845dd92cb2390ed7edeb2960.jpg

 

IMG_0445.jpg.eeeba7186174d2143c3dec8ab7f17152.jpg

 

IMG_0446.jpg.d8b84f78ff74a8f4f25a99c184e7d033.jpg

 

IMG_0449.jpg.4efb94af73d38fdf5c394409ed33155c.jpg

 

IMG_0452.jpg.048f6a96aec2043081496d4f546baadc.jpg

Edytowane przez Simon WRC
  • Super! 6
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Simon WRC napisał:

IMG_0445.jpg.eeeba7186174d2143c3dec8ab7f17152.jpg

Berta buch poszedł młotek w ruch:biglol:

 

5 minut temu, Simon WRC napisał:

Negatywy z przodu ustawione na 1st 40' a z tyłu równe 2st

Ja bym dał z przodu 2,5st

 

 

I podobają mi sie te wzmocnienia tylego mocowania staba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Oktan napisał:

Ja bym dał z przodu 2,5st

Też bym dał, niestety bez zmiany górnego mocowania to wszystko co można wycisnąć z fabryki :mellow:.

 

9 minut temu, Oktan napisał:

I podobają mi sie te wzmocnienia tylego mocowania staba :)

Prawda. Bez tego przy grubym stabilizatorze te cieniutkie wsporniki pewnie odpadłyby po kilka zakrętach :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądra zmiana Szymon. Rozmawialiśmy o stabach w Białej Podlasce i dziwiłem się, że jeszcze nie masz :-)  Na co dzień nie będzie zero jedynkowo, a na tor stabilizatory i ALK dadzą dużo. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KASIAiMIŚ napisał:

Powinienes pomalowac przed montazem te bajery z Australi bo one rdzewieja na potege

będą pasować potem do reszty za parę lat :P

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MaciekK napisał:

Mądra zmiana Szymon. Rozmawialiśmy o stabach w Białej Podlasce i dziwiłem się, że jeszcze nie masz :-)  Na co dzień nie będzie zero jedynkowo, a na tor stabilizatory i ALK dadzą dużo. 

Naprawdę dobrze mi się jeździło w BP, ale jak zobaczyłem zdjęcia, że kładzie się jak okręt podczas burzy, to stwierdziłem, że chyba warto :).

 

10 godzin temu, KASIAiMIŚ napisał:

Tez mamy takie wzmocnienia. Powinienes pomalowac przed montazem te bajery z Australi bo one rdzewieja na potege. 

To cały urok whiteline, ale w akcie pośpiechu nawet o tym nie pomyślałem :facepalm:.

 

10 godzin temu, KASIAiMIŚ napisał:

Czekam z niecierpliwoscia na wyniki testow :)

Kiepski ze mnie kierowca, więc nie wiem czy będę w stanie dobrze ocenić różnice :huh:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Simon WRC napisał:

Kiepski ze mnie kierowca, więc nie wiem czy będę w stanie dobrze ocenić różnice :huh:.

Przestań marudzić i wyjmij kamień z pod pedału przyśpieszenia, od razu będzie lepszy wynik ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JJacek napisał:

Z tego co widzę udało się Tobie zająć drugie miejsce w generalce w Modlinie wczoraj, gratulacje! 

Byłem tam w sobotę oglądać start mojego kolegi w Evo, ale niestety twoich przejazdów nie widziałem. 

Chyba masz na myśli Marcina, bo ja w Modlinie wczoraj nie byłem i na pewno nie jestem w stanie skończyć zawodów na 2gim miejscu w generalce, chyba że ścigałbym się z rowerami :). W Modlinie startuję dopiero w najbliższą sobotę i na pewno nie aspiruję na podium w generalce. Super byłoby załapać się w czołówce klasy street ;).

 

W dniu 5.04.2019 o 16:54, marcinwrxsti napisał:

Powinieneś poczuć wyraźną różnicę. Podczas wchodzenia w zakręt, reakcji na ruch kierą. 

Teraz aż się prosi o krótszy magiel:-)

Jak trafi się w dobrej cenie używka z STI MY14, to może bym zamienił, ale dostępność raczej mizerna.

 

W dniu 5.04.2019 o 07:48, Oktan napisał:

Przestań marudzić i wyjmij kamień z pod pedału przyśpieszenia, od razu będzie lepszy wynik ;)

Gdyby to była ta kwestia, to już bym Cię objeżdżał :biglol:, ale niestety problem mojego performancu tkwi gdzie indziej :wacko:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...