GregKrk Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Witam! Zastanawiam się poważnie nad zmianą samochodu. Proszę Was o porady, czy Forek XT 2018 poradzi sobie w dość trudnych warunkach. Może zacznę od tego, ze od lat jeżdżę Grand Vitara 1.9ddis, która (również od lat) zamiast fabrycznych 129KM ma tak przez przypadek ok 180:) Samochód ten został wybrany, bo ma reduktor. Co tydzień, dwa od wiosny do jesieni wyruszamy rodzina 2+2(już młodzież) do mikro posiadłości w górach, jedziemy autostradą i potem droga powiatową ok 80km. Nastepnie, jest droga pod górę, która do tej posiadłości prowadzi. To najpierw ubity trakt z koleinami i kamieniami, a potem lekkie koleiny i też kamienie przez las, długości łącznie ok 2km, nachylenie drogi od początku przeważnie 30-40st. Czasem do samochodu zapinam przyczepę z materiałami o łącznej wadze max 400kg, oczywiście jak jest sucho, i wraz z czterema osobami GVitarka powolutku na jedyneczce ciągnie do góry. Reduktor pozwala z małą prędkością dojechać do celu, nie obawiając się uszkodzenia elementów podwozia od odbijających z drogi licznych kamieni. Z racji tego, ze posiadamy juz XVa (jeździ tylko na asfaltowych drogach;) postanowiłem przyjrzeć się Foresterowi XT. Czy do opisanych powyżej warunków terenowych Leśnik sie nada, w automacie oczywiście, czy jednak szukać czegoś innego, bardziej uterenowionego? Czy Leśnik MY2018 to ten sam Leśnik co wcześniejsze wersje, czy służy jedynie do wyprzedzania Skody czy VW? Czy opony na felgach 18 dadzą rade? W GV jeżdżę na 17. Dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Nie wiem czy się na da ale możesz sobie parę filmików na youtube obejrzeć jak w terenie jeździ Forester , jest tego trochę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) Dzięki za szybką odpowiedź. No właśnie widziałem mnóstwo filmów na YT, jestem niemal przekonany że Forek sobie poradzi, ale chciałbym jednak uzyskać wiedzę praktyczną od osób z tego forum. Edytowane 18 Lutego 2018 przez GregKrk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Zaproś kogoś na kawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 11 minut temu, GregKrk napisał: Czy do opisanych powyżej warunków terenowych Leśnik sie nada, w automacie oczywiście, czy jednak szukać czegoś innego, bardziej uterenowionego? Czy Leśnik MY2018 to ten sam Leśnik co wcześniejsze wersje, czy służy jedynie do wyprzedzania Skody czy VW? Czy opony na felgach 18 dadzą rade? W GV jeżdżę na 17. Spokojnie się nada. W MY18 masz X-mode czyli tryb terenowy (w pierwszych rocznikach chyba tego nie było). 18 cali bym się nie obawiał, bo opony są w profilu 60 także jest sporo gumy Ale Skody nie wyprzedzisz, bo Skoda jest najlepsza i nikt jej nie wyprzedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 3 minuty temu, Guliwer napisał: Zaproś kogoś na kawę I na grzyby:) Ale jeszcze za wcześnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 47 minut temu, GREGG napisał: 18 cali bym się nie obawiał, bo opony są w profilu 60 także jest sporo gumy Czyżby się coś zmieniło? MY15 ma 225/55/18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Wydawało mi się, że jest 60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Do XT to chyba i 17 podejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackT Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 No to coś napiszę... obejrzałem ostatnio kilka „trernówek” i to nawet droższych od forka. Ale kupiłem forka. bo... jakiś taki swojski, jak wsiadłem to się poczułem jak w domu. Psy do lasu zawiozę, drewno do komink zaladuję, na grzyby się nada a i za wspomnianą skodą na autostradzie zdążą... i tylko jak to pajerakowi powiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) Pewnie mnie tu zaraz zjedzą ale Xt ma najniższe przełożenie na "1" ze wszystkich foresterów co też oznacza że rozwija najwyższa prędkość na niskich obrotach . Jak widać w 6 biegówce jest najwyższe przełożenie 1 biegu co powinno przekładać się na większy zakres prędkości obrotowej przy niskich prędkościach niestety często w górach jest to zbyt mało. Do tego w XT nie ma osłony stalowej pod silnik Można obliczyć że przy 3000 obr/ min manaul ma 23.38 km/h a XT 27.65 km/h oczywiście zakładając że CVT będzie trzymało najwyższe przełożenie. Możliwe że są nałożene jakieś ograniczenie konstrukcyjne na skrzynie cvt aby nie pracowała długotrwale z najwyższym przełożeniem i gdyby przyjąć że przełożenie zmieni się na np 3.300 to będzie już 29.37 km/h. Pozostaje też kwestia zabespieczania podwozia przez uszkodzeniami mechanicznymi która w subaru jest mało mówiąc licha, zobacz sobie jak wygląda XV od dołu zrozumiesz o czym mówię. Edytowane 18 Lutego 2018 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) 54 minuty temu, Karenz napisał: Pewnie mnie tu zaraz zjedzą ale Xt ma najniższe przełożenie na "1" ze wszystkich foresterów co też oznacza że rozwija najwyższa prędkość na niskich obrotach . Jak widać w 6 biegówce jest najwyższe przełożenie 1 biegu co powinno przekładać się na większy zakres prędkości obrotowej przy niskich prędkościach niestety często w górach jest to zbyt mało. Do tego w XT nie ma osłony stalowej pod silnik Można obliczyć że przy 3000 obr/ min manaul ma 23.38 km/h a XT 27.65 km/h oczywiście zakładając że CVT będzie trzymało najwyższe przełożenie. Możliwe że są nałożene jakieś ograniczenie konstrukcyjne na skrzynie cvt aby nie pracowała długotrwale z najwyższym przełożeniem i gdyby przyjąć że przełożenie zmieni się na np 3.300 to będzie już 29.37 km/h. Pozostaje też kwestia zabespieczania podwozia przez uszkodzeniami mechanicznymi która w subaru jest mało mówiąc licha, zobacz sobie jak wygląda XV od dołu zrozumiesz o czym mówię. No własnie, tu tkwi problem, jak rzeczywiscie cvt i elektronika działa na dłuższych powolnych podjazdach. Ja w GV przy mocy 180hp w dieslu mam ogromny moment od dołu i króciutką 1nkę (reduktor). Czasem nawet na 2 wjeżdżałem z predkoscia 5-10km/h. Czy Forek nie zdechnie przy dużym obciążeniu pod górę, mimo tych 230 kucyków i zapietym X-mode? Inna sprawa, że od razu chce kupić i założyć w ASO metalową osłonę pod spód. A jeszcze nie wiem, czy to możliwe, aby przez ASO też zakonserwowac (uodpornić na błoto i odpryski od kamieni) podwozie. Oponki też pasowałoby zmienić na bardziej w teren. Kurcze, sporo tego... Edytowane 18 Lutego 2018 przez GregKrk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 (edytowane) 3 godziny temu, GregKrk napisał: Inna sprawa, że od razu chce kupić i założyć w ASO metalową osłonę pod spód. stalowa osłona jest tylko dla wersji atmosferycznej , w XT turbina znajduje się w dolnej przedniej części silnika i jest chłodzona powietrzem napływającą od spodu pojazdu. http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Oslona-silnika-stalowa/496 XT osiąga max Nm w przedziale 2400-3600 załóżmy że minimalnie do jazdy utrzymujesz 2000 obr auto będzie się poruszało z prędkością 18.43 km/h z tym że jest to prędkość wyliczona licznik zawsze zawyżą. minimalna prędkość to ok 9 km/h ale oznacza jazde na wolnych obrotach Edytowane 19 Lutego 2018 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 O kurka. Jestem pod wrażeniem @Karenz ze chce Ci się to wyliczać poważnie. Ale czy nie uważacie, ze łatwiej i NAMACALNIEJ byłoby wziąć demowke na takie sprawdzenie? Wiem, ze dealerzy płaczą, ze jest tyle chętnych do jazd aut nie wypożyczają na weekend, ale mnie się np. udało wysepic FXTka w piątek o 18 i miałem oddać w sobote na 9. To mi wystarczyło żeby wjechać tam gdzie miałem wątpliwości. 1) do FXT wejdzie 17”, ale z opon AT dostepne są tylko Yokohama i Cooper 2) o osłonie rzeczywiście zapomnij 3) Dyrekcja wspominała, ze układ napędowy w FXT jest w stanie wykorzystać ślizganie się na sprzęgle w celi zwiększenia dzielności w terenie, ale jeśli Ty planujesz jeździć 2 km przy nachyleniu 30-40 stopni to chyba potrzebujesz klasycznej terenówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: O kurka. Jestem pod wrażeniem @Karenz ze chce Ci się to wyliczać poważnie. Ale czy nie uważacie, ze łatwiej i NAMACALNIEJ byłoby wziąć demowke na takie sprawdzenie? Wiem, ze dealerzy płaczą, ze jest tyle chętnych do jazd aut nie wypożyczają na weekend, ale mnie się np. udało wysepic FXTka w piątek o 18 i miałem oddać w sobote na 9. To mi wystarczyło żeby wjechać tam gdzie miałem wątpliwości. 1) do FXT wejdzie 17”, ale z opon AT dostepne są tylko Yokohama i Cooper 2) o osłonie rzeczywiście zapomnij 3) Dyrekcja wspominała, ze układ napędowy w FXT jest w stanie wykorzystać ślizganie się na sprzęgle w celi zwiększenia dzielności w terenie, ale jeśli Ty planujesz jeździć 2 km przy nachyleniu 30-40 stopni to chyba potrzebujesz klasycznej terenówki Co do wypożyczenia demówki, zaproszenia na kawę, etc... Niestety, jest jeszcze ZIMA. Teraz nawet Ursus C330 na łańcuchach w tamtym miejscu nie dałby rady;) Kwiecień to dobra pora, ale samochód chciałem mieć już wcześniej. Stąd pytania na forum. Pkt3. Żeby nie rozp.... czegoś od spodu wystarczy 10km/h. Pytanie, czy nie zdechnie z tą mocą 230hp pod górkę? Bo coś tam odetnie elektronika, przegrzeje się.... A do Dyrekcji bym zadał pytanie natury nieco filozoficznej, ile rzeczywiscie w tym momencie jest Leśnika w Leśniku? Biorąc pod uwagę, że pierwsze wersje ponoć były z reduktorem;) Upatrzyłem sobie tego Forka, jeździłem testowo nim nawet niedawno, ale muszę mieć przynajmniej wysokie przekonanie, że sobie poradzi na dobrych oponach. Pamietajcie, tu nie chodzi o katowanie auta w terenie tylko wykonanie wjazdu i zjazdu! No, przede wszystkim wjazdu... Droga nie jest tragiczna, ale po prostu wymagająca powolnej jazdy, żeby kamienie nie odbijały. Jak jest lekko mokro, to dochodzą w dwoch miejscach uślizgi, ale to nie jest problem. Przy bardzo suchej nawierzchni na upartego nawet osobówka z wiekszym prześwitem wyjedzie, co prawda na manualu na 1ce wyjąc, ocierając gdzieniegdzie, ale da rady. Wiec tu bardziej mi chodzi o skrzynię automat i moc, kąt podjazdu, jak w FXT się sprawdza przy długich podjazdach na X-mode. Może ktoś jechal już w podobnych warunkach... Powiem jedno, gdyby FXT był w manualu, to bym tych pytań nie zadawał, tylko brał:) Pozdrawiam P.S. To, że ruszy pod górkę, to nie mam najmniejszych watpliwosci:) Edytowane 19 Lutego 2018 przez GregKrk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 @Dyrekcja kilkukrotnie mówiła ze nowy FXT jest najdzielniejszym terenowo ze wszystkich produkowanych do tej pory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Godzinę temu, GregKrk napisał: Przy bardzo suchej nawierzchni na upartego nawet osobówka z wiekszym prześwitem wyjedzie, co prawda na manualu na 1ce wyjąc, ocierając gdzieniegdzie, ale da rady. Jeśli tak, to forester poradzi sobie bez problemu - myślę, że nawet bez uruchamiania X-mode 1 godzinę temu, GregKrk napisał: Powiem jedno, gdyby FXT był w manualu, to bym tych pytań nie zadawał, tylko brał:) CVT jest dużo dzielniejsza w terenie niż manual - zwłaszcza przy stromych podjazdach, gdzie trzeba jechać bardzo wolno. Mam porównanie w wolnossącym foresterze SJ - miałem manual, teraz mam CVT. Możliwości komfortowej i bezstresowej wolnej jazdy w trudnych warunkach są nieporównywalne - to są dwa różne światy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 (edytowane) Pisać można wszystko ale przełożeń skrzyni nie przeskoczycie , dziwi tylko dlaczego subaru nie zastosowało większego przełożenia zamiast reduktora w 3 razy tańszym dusterze 1 bieg ma przełożenie 4,5 dzięki czemu przy 2000 obr rozwija 11 km/h przy 3000 obr jest 17.5 km/h. I faktycznie to wystarcza problem jest tylko przy górskich zjazdach po asfalcie gdzie 2 to za wolno a 3 za szybko Pewnie dlatego z takim powodzeniem auto zdobyło rynek wschodzi. Czegoś byś nie kupił i tak łada będzie lepsza http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/tanio-w-teren,215075.html Edytowane 19 Lutego 2018 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Karenz - jeździłeś CVT w terenie? Ja piszę o moich subiektywnych odczuciach z porównania takich samych samochodów z manualem i CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 17 minut temu, Karenz napisał: Pisać można wszystko ale przełożeń skrzyni nie przeskoczycie , dziwi tylko dlaczego subaru nie zastosowało większego przełożenia zamiast reduktora w 3 razy tańszym dusterze 1 bieg ma przełożenie 4,5 dzięki czemu przy 2000 obr rozwija 11 km/h przy 3000 obr jest 17.5 km/h. I faktycznie to wystarcza problem jest tylko przy górskich zjazdach po asfalcie gdzie 2 to za wolno a 3 za szybko Pewnie dlatego z takim powodzeniem auto zdobyło rynek wschodzi. Czegoś byś nie kupił i tak łada będzie lepsza http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/tanio-w-teren,215075.html Tja. Za cenę Forka Sport mam 3Dustery i jakąś Łade mogłbym w gratisie dostać:) Ale uparłem sie na FXT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Lutego 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 (edytowane) 19 godzin temu, GregKrk napisał: 30-40st 40 stopni to innymi słowy 80% ( ! ) Pochylenie, które można pokonać tylko przy znakomitej przyczepności podłoża. XV 2.0 dał rady, ale to było na granicy możliwości. Czy Forek 2.0 A/T da rady - nie wiem ( nieco większa masa, nieco mniej koni ). XT da rady i pomimo niskiej prędkości na 2 km raczej się nie przegrzeje, ale płyty nie sposób montować ( chłodzenie ). W jakim regionie jest ten podjazd ( w naturze, czyli poza specjalnym torem jeszcze nie spotkałem ) ? 6 godzin temu, GregKrk napisał: Powiem jedno, gdyby FXT był w manualu, to bym tych pytań nie zadawał, tylko brał:) To by była absolutnie błędna decyzja. Forestery turbo z M/T są w terenie znacznie gorsze od CVT. 6 godzin temu, GregKrk napisał: Przy bardzo suchej nawierzchni na upartego nawet osobówka z wiekszym prześwitem wyjedzie To chyba z napędem wszystkich kół - nie ma normalnych 2WD które wjadą na wzniesienie 40 stopni ... Pozdrowienia Edytowane 19 Lutego 2018 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Godzinę temu, Dyrekcja napisał: 40 stopni to innymi słowy 80% ( ! ) Pochylenie, które można pokonać tylko przy znakomitej przyczepności podłoża. XV 2.0 dał rady, ale to było na granicy możliwości. Czy Forek 2.0 A/T da rady - nie wiem ( nieco większa masa, nieco mniej koni ). XT da rady i pomimo niskiej prędkości na 2 km raczej się nie przegrzeje, ale płyty nie sposób montować ( chłodzenie ). W jakim regionie jest ten podjazd ( w naturze, czyli poza specjalnym torem jeszcze nie spotkałem ) ? To by była absolutnie błędna decyzja. Forestery turbo z M/T są w terenie znacznie gorsze od CVT. To chyba z napędem wszystkich kół - nie ma normalnych 2WD które wjadą na wzniesienie 40 stopni ... Pozdrowienia Bardzo dziękuję Szanownej Dyrekcji za zainteresowanie i odpowiedz w moim temacie. Pochylenie około 40stopni jest fragmentarycznie, najgorzej na odcinku kilkudziesieciu metrów z zakrętem i to jest max. Reszta mniej, ale stale w górę. Podjazd jest w rejonie Limanowej, prowadzi do jednej posesji (mojej). Tam w okolicy jest więcej takich "specjalnych" torów. Jednak poruszają się na nich jedynie tzw. "dziki" (traktory górskie) zwożąc drzewo. Stąd koleiny na tej drodze. Do koszenia trawy na hektarach używa się jedynie kos spalinowych albo małych niskich kosiarek na pochyłości na oponach rolniczych. Jeśli XT da rady, to biorę to autko:) Zaczynam zbierać fundusze. Mając XV nawet nie rozważałem F2.0 bez turbo. Szkoda, że nie ma dotępnych osłon alu czy metalowych do FXT zapewniających ochronę silnika z jednoczesnym zapewnieniem skutecznego chłodzenia. No ale cóż... Na koniec chciałbym wspomnieć, że w jednym aspekcie Szanowna Dyrekcja się jednak myli. Są normalne mocne 2WD z dużo mniej normalnymi, aczkolwiek wygodnymi, kierowcami aut firmowych, którzy - nie pomni ostrzeżeń - zrobią absolutnie wszystko byleby nie podejść pieszo przez las pod górkę. Sprawdzone!!! PS. po tym nastąpił mały remoncik skrzyni. Dziękuję wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Lutego 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 1 minutę temu, GregKrk napisał: Na koniec chciałbym wspomnieć, że w jednym aspekcie Szanowna Dyrekcja się jednak myli. Są normalne mocne 2WD z dużo mniej normalnymi, aczkolwiek wygodnymi, kierowcami aut firmowych, którzy - nie pomni ostrzeżeń - zrobią absolutnie wszystko byleby nie podejść pieszo przez las pod górkę. Miałem na myśli to, że przy podjeździe 40 stopni 2WD po prostu trakcyjnie nie jest w stanie podjechać. Jeżeli jest to krótki odcinek, to da się z rozpędu. Co do możliwości trakcyjnych FXT - ok. 2'30" w miejscu stromego podjazdu po ( dużych ) nierównościach całkiem ładnie to widać : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 (edytowane) 13 minut temu, Dyrekcja napisał: Miałem na myśli to, że przy podjeździe 40 stopni 2WD po prostu trakcyjnie nie jest w stanie podjechać. Jeżeli jest to krótki odcinek, to da się z rozpędu. Co do możliwości trakcyjnych FXT - ok. 2'30" w miejscu stromego podjazdu po ( dużych ) nierównościach całkiem ładnie to widać : Tak, z rozpędu to było. Aż sam się zdziwiłem jak to zobaczyłem:) A do nieco podobnych warunków (co do tego fragmentu z zakrętem) to myślę o tym jak w filmie poniżej tylko z większą ilością mniejszych kamieni. Co będzie to bedzie. Kupuje Forka XT i koniec. Jak przyjdzie wiosna, samochód bedzie dotarty, postaram się zrobić filmik z jazdy pod górę i wrzucę go tu na forum. Edytowane 19 Lutego 2018 przez GregKrk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 23 godziny temu, GregKrk napisał: Witam! Zastanawiam się poważnie nad zmianą samochodu. Proszę Was o porady, czy Forek XT 2018 poradzi sobie w dość trudnych warunkach. Może zacznę od tego, ze od lat jeżdżę Grand Vitara 1.9ddis, która (również od lat) zamiast fabrycznych 129KM ma tak przez przypadek ok 180:) Samochód ten został wybrany, bo ma reduktor. Co tydzień, dwa od wiosny do jesieni wyruszamy rodzina 2+2(już młodzież) do mikro posiadłości w górach, jedziemy autostradą i potem droga powiatową ok 80km. Nastepnie, jest droga pod górę, która do tej posiadłości prowadzi. To najpierw ubity trakt z koleinami i kamieniami, a potem lekkie koleiny i też kamienie przez las, długości łącznie ok 2km, nachylenie drogi od początku przeważnie 30-40st. Czasem do samochodu zapinam przyczepę z materiałami o łącznej wadze max 400kg, oczywiście jak jest sucho, i wraz z czterema osobami GVitarka powolutku na jedyneczce ciągnie do góry. Reduktor pozwala z małą prędkością dojechać do celu, nie obawiając się uszkodzenia elementów podwozia od odbijających z drogi licznych kamieni. Z racji tego, ze posiadamy juz XVa (jeździ tylko na asfaltowych drogach;) postanowiłem przyjrzeć się Foresterowi XT. Czy do opisanych powyżej warunków terenowych Leśnik sie nada, w automacie oczywiście, czy jednak szukać czegoś innego, bardziej uterenowionego? Czy Leśnik MY2018 to ten sam Leśnik co wcześniejsze wersje, czy służy jedynie do wyprzedzania Skody czy VW? Czy opony na felgach 18 dadzą rade? W GV jeżdżę na 17. Dziękuję za pomoc. Greg - Miałem kilka razy okazje potestować; raz Forka XT MY 16 i Forka 2.5 wersja US. Myślę że charakter auta się nie zmienił, względem mojego Lesnika 2006, mają wiekszy prześwit o 2 cm. Tak jak ktoś napisał system X- Mode daje radę w XT-ku, ale i wersji 2.5 US jest coś takiego jak reduktor w skrzyni CVT oznaczony L. Sam osobiście jestem mile zaskoczony tym co potrafi Forek. Chętnie prześlę filmiki na priv z możliwościami Forków drugiej i trzeciej gneracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się