Skocz do zawartości

Czorny Legaś BP H6


WaldekW

Rekomendowane odpowiedzi

 

...no i w końcu się zebrałem do stworzenia tego tematu!

 

Od 9 stycznia stałem się oficjalnie posiadaczem auta które chodziło mi po głowie przez dobre 3 lata. Marzenia o konkretnym modelu i wyposażeniu wydawały się być niemożliwe do realizacji a tu proszę, udało się!

 

Mieszkając jeszcze w Anglii i jeżdżąc Civiciem mojej ex szukałem właśnie takiego IV gena. Marzenia o Spec B musiałem odpuścić bo koszt był trochę poza granicą opłacalności jaką sobie wyznaczyłem. Wtedy jednak nie kupiłem sobie tego co chciałem a skończyłem ujeżdżając niemieckiego mietka ;p

Pod koniec zeszłego roku udało mu się go sprzedać już tu w Polsce. Nie sądziłem że się to uda bo kto by chciał anglika W204 w Polsce skoro przekładka taka nieoplacalna? Okazało się, że polski cygan węgierskiego pochodzenia jest idealnym (i jedynym) kandydatem i tak zostałem bez auta.

W tym samym czasie rozpocząłem już poważne poszukiwania wymarzonego Legasia przy czym niezwykle pomocni okazali się tutejszy forumowicze. Dzieki w szczególności dla[mention=26948]Oczkoo15[/mention] i[mention=27748]rafacon[/mention] za pomocne rady a nawet dogłębne analizy poszczególnych aut! Z czasem okazało się, że i w Polsce zakup spec B w dobrym stanie nie będzie raczej mieścił się w moich widełkach finansowych i tak wybór padł na poliftową H6. Znaleźć egzemplarz który będzie warty zakupu nie było łatwo ale tu z pomocną sugestią przydzedl rafacon wskazując na naszego forumowego wyjadacza Fale.

Tak oto rozpoczęła się współpraca z zajawkowym człowiekiem który podjął się tematu poszukiwań i sprowadzenia mi tego dokładnie czego szukałem.

Wymagania miałem konkretne bo auto miało mieć na wyposażeniu navi, panoramiczny dach, system SI drive, automat i do tego z klapkami no i oczywiście silnik H6 z możliwie niskim przebiegiem.

I tak oto na tapecie pojawił się ten który dziś jest w moim posiadaniu. Bogata historia serwisowa, przebieg potwierdzony - 135kkm wyposażony jak chciałem i do tego z jasnym wnętrzem. Kolor lakieru nie grał roli chociaż w życiu powiedziałem sobie że nie chce juz czarnego auta. No ale nie można mieć wszystkiego

Sprawdzenie tego auta było dość czasochłonne bo nie dość że było w samej Genewie to jeszcze cały proces ruszył na chwilę przed świętami.. oj co to był są sprawdzian mojej cierpliwości no bo wiadomo jak to jest jak się czeka na ten wymarzony i upragniony samochód to każdy dzień jest jak wieczność

Na szczęście, dzięki staraniom i zrozumieniu Fali całość udało się domknąć na poczatku stycznia i tak mija mi dzis 3 tydzień jak jestem w posiadaniu tego wymarzonego Legasia wcześniej jeszcze przeszedł wymiane/uzupelnienue wszystkich olejów tj skrzynia, dyfry, silnik jak i odgrzybianie i nabicie klimy że o filtrach nie wspomnę. Auto zostało też sprawdzone pod kontem ewentualnych regulacji zaworow czy innych znanych przypadłości. Całość wykonana w warszawskim warsztacie o bardzo dobrej renomie!

Tutaj należą się duże podziękowania za włożony wysiłek i cierpliwość do mnie dla the one and only [mention=486]Fala[/mention] dzięki bardzo!!!

 

Tak się zastanawiam kto dotrwa do końca tej opowieści hahaha

 

W związku z tym, że auto wymagalo czyszczenia wnętrza, przygotowałem się na tę ewentualność i kupilem trochę profesjonalnych środków do detailingu.

Po dwoch i pół dniach roboty efekt był piorunujący! Z wnętrza które na zdjęciach wydawalo się mieć beżowy kolor udalo się wydobyć szary wręcz odcień po wypraniu!

Z resztą ocencie sami:

aade49f866e76fa7b4e04b7da65281ff.jpg&key=cb073902ca2ee4ec621b0026de2a8de47f117f36739e41533b4cb2ea3d696153

8dfc323794677c1d4a108d0105a89b8c.jpg&key=dfa1f7701ecb1a42e6f77cfb9a21927c32a7262335dce32521a2969ac0572b53

 

Dla zainteresowanych procesem prania, udokumentowany opis znajdziecie w tym wątku.

 

Jako, że w aucie brakowało mi paru drobiazgów to Internet poszedł w ruch i wyleciała dokladka do rolety bagażnika i chlapacze (na razie przednie bo tył idzie do mnie ze sklepu subaru) wszystko OEM.

717b590a69bd70e469716092c0b9452b.jpg&key=cb7cc9833b59e5fe760d31d9efa0b70e066395fb9b0aef0306247dd50a9bc647

W między czasie zaktualizowałem mapy w Navi do wersji z 2013 i teraz chociaż polske mam

 

Do tego kupiony został bagażnik na dach thule po okzyjnej cenie:

8f7e30b00fb81310b6f2cc3308fe3a27.jpg&key=b815a446575e00be1cf6b19474d63a9489b0ffbf21fabaa3650ad9959a786ba7

 

Niestety nie mam jeszcze zdjęć wyżej wymieniych przedmiotów na aucie ale takie pogladowe foto samego samochodu zamieszczam poniżej

 

184bf25190c0676f56569670fa64224b.jpg&key=ae9637991c847c4b8747bda8639e50ab68c0bd0cb7739adc29262f5b9a163e29

 

d62ea1829454bae25e454c9540200575.jpg&key=e887655807320e928b74072407538f92fe8d519d139b7555c8175aa13d3f235c

 

W planach a w zasadzie już zamowione są owiewki do okien, ciemne dywaniki welurowe OEM, chlapacze (zobaczę jeszcze czy będę je malował pod kolor lakieru czy zostawie czarny plastik) i montaż gniazda jack do AUX.

 

Gratulacje dla tych którzy to wszystko przeczytali haha

 

 

Edytowane przez Waldek Woźny
dodany link
  • Super! 3
  • Dzięki! 2
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

to jest 2007 rok i przebieg wedlug dokumentow z serwisow wydaje sie byc wiarygodny :)

A owiewki wyrwane z ASO. Tutaj link do katalogu http://www.subaru.pl/docs/accessories/08MY_LegacyOutback_Accessory.pdf

Wczoraj je zamówiłem ale około dwa tygodnie trzeba czekać na dostawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
W dniu 23.01.2018 o 21:55, Waldek Woźny napisał:

A owiewki wyrwane z ASO. Tutaj link do katalogu http://www.subaru.pl/docs/accessories/08MY_LegacyOutback_Accessory.pdf

Wczoraj je zamówiłem ale około dwa tygodnie trzeba czekać na dostawę.

Wnoszę po czasie, jaki upłynął, że owiewki już do Ciebie dotarły. Napisz proszę, ile kosztują i jak wygląda montaż. Może dałbyś radę wrzucić jakieś zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnoszę po czasie, jaki upłynął, że owiewki już do Ciebie dotarły. Napisz proszę, ile kosztują i jak wygląda montaż. Może dałbyś radę wrzucić jakieś zdjęcia.

Dotarły dotarły i dzisiaj je montowałem. Całość zakłada się dość łatwo bo wkręca się jeden uchwyt a pozostałe 5 się wciska. Przed montażem odtłuszczasz listwę plastikową a od owiewki odklejasz odrobinę folii ochronnej z taśmy samoprzylepnej aby po wciśnięciu w uchwyty móc ją łatwo zdjąć i przykleić owiewkę. Najtrudniej było mi włożyć uszczelki na miejsce ale plastikową łyżka do opon rowerowych okazała się być idealna

Co do ceny to 563zl netto za owiewki wyszło.

A zdjęcie mam na razie jedno ale mogę podrzucić więcej jutro jak chcesz.
3ef406511924906b1bec3a1d87077571.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Waldek Woźny napisał:

A zdjęcie mam na razie jedno ale mogę podrzucić więcej jutro jak chcesz.

Dzięki za informacje i bardzo proszę o więcej zdjęć - najlepiej w lepszym (dziennym) oświetleniu - widok całego boku (z otwartymi i zamkniętymi drzwiami) + o ile coś widać jakieś zbliżenie na montaż.

Intryguje mnie jak podniesiona na maks. szyba swobodnie przelatuje pod owiewką podczas otwierania/zamykania drzwi, skoro owiewki są montowane do uszczelek i mają zakrywać krawędź szyby... No ale zapewne są tak zrobione, że przelatuje. :P

Najbardziej mnie ciekawi, czy po montażu owiewek będzie odczuwalnie ciszej podczas jazdy autostradowej, bo teoretycznie powinny zmniejszyć szum na uszczelkach i byłaby to ogromna zaleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcia jak to wygląda przy zamykaniu drzwi no i zdjęcie z daleka

Ogólnie to ta owiewka nie nachodzi na uszczelkę a przykleja się ją do plastikowej listwy maskującej nad nią.
12c3c26c7c8958db05d59483016f36d8.jpg054171550cbd674996b1eaad19710498.jpga7d7b4c9293b715cf9ae339af8fdadc2.jpg
Tak wyglądają mocowania. Jest 5 takich wpinanych i jeden wkręcany na śrubę.
10c70a064cb7ad68604b7c4e35979892.jpg

Co do głośności to sam jestem ciekaw. Póki co na trasie nie jechałem nim nigdzie jeszcze. Dam znać jak będę wiedział:)

Dodam jeszcze może zdjęcia z instrukcji jakbyś chciał widzieć jak to jest montowane

b00df5fe8f228c995ae233027eaeea69.jpg

d5e2c735dcb1603699e4947b19e64aa6.jpg

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz.

Proszę o jeszcze jedną obserwację - czy (w związku z tym, że owiewki są wąskie i odstające, by nie zahaczały szyby) jest szansa uchylić szybę w czasie jazdy w deszczu, tak żeby nie padało do środka?

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, Kambol said:

Dzięki jeszcze raz.

Proszę o jeszcze jedną obserwację - czy (w związku z tym, że owiewki są wąskie i odstające, by nie zahaczały szyby) jest szansa uchylić szybę w czasie jazdy w deszczu, tak żeby nie padało do środka?

Spoko i tak, można śmiało zostawić uchyloną szybę na 2-3 cm i nie napada. Wczoraj nawet zostawiłem na parkingu auto z uchyloną szybą pasażera i w środku było sucho. Wbrew pozorom to jednak ta owiewka daje oknu sporo zapasu.

 

@Orear - serwis znajduje się na ulicy Jutrzenki 115A ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
W planach a w zasadzie już zamowione są owiewki do okien, ciemne dywaniki welurowe OEM, chlapacze (zobaczę jeszcze czy będę je malował pod kolor lakieru czy zostawie czarny plastik) i montaż gniazda jack do AUX.
 
 
 

Do tego AUX to lepiej Bluetooth podłączyć. :) Jest wątek z gotowym rozwiązaniem. Zmieścisz się w 80 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minutes ago, Filip Cz said:


Do tego AUX to lepiej Bluetooth podłączyć. :) Jest wątek z gotowym rozwiązaniem. Zmieścisz się w 80 zł.

No właśnie muszę poszukać jakiegoś fajnego odbiornika. Miałem kiedyś jakiś no name z amazona i dawał radę ale mi go ukradli :/

A tu szybka fota z zamontowanym gniazdem w schowku:)

7aa1567e149115c4a8c9a16a3aab3f56.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Filip Cz said:

 

Dzięki za link, właśnie przestudiowałem całość i mam tylko jedno pytanie:

Co z tym BT podczas mrozów? Zauważyłeś jakieś problemy może?

 

Ja w tym no name co miałem wcześniej, jak było bardzo zimno w nocy to o poranku nie mogłem połączyć się do BT. Działo się to rzadko, ale jak już człowiek chciał czegoś posłuchać rano to akurat nie mogłem się połączyć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to znów coś nowego na aucie się pojawiło. Zestaw tylnych chlapaczy wleciał w zeszłym tygodniu:) na przód nadal czekam a tyl wygląda w moim mniemaniu bardzo fajnie, nie są to jakieś wielkie dokładki i fajnie się komponują z tylnim zderzakiem. Plusem jest zdecydowanie mniejsza ilość wody leżąca na tylna szybę.
Oceńcie sami:
5695ea8b855f6a509263a17e4471d955.jpg

e06b8f28230845d8b89489e166a26c81.jpg


Najbardziej mnie ciekawi, czy po montażu owiewek będzie odczuwalnie ciszej podczas jazdy autostradowej, bo teoretycznie powinny zmniejszyć szum na uszczelkach i byłaby to ogromna zaleta.


Sprawdziłem też ostatnio jak to jest z tą głośnością szumów po założeniu owiewek. Jechałem w sumie spory kawalek trasy trochę szybciej niż zazwyczaj czyli 140-150km/h w porownaniu do zwyczajowego 120-130 i wydaję mi się że jak na tą prędkość to jest odrobinę ciszej. Co prawda ani ja ani moja druga połówka nie mogliśmy zdecydowanie stwierdzić że jest ciszej no ale myślę ze tu już nie tyle szum przy szybach daję się we znaki a cała buda jest stosunkowo słabo wytłumiona
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Pora na mały update. Doszło do mnie trochę gratów i gadżetów. Do tego wymiana wycieraczek i obu żarówek bo ktoś wcześniej wymienił tylko jedną i w konsekwencji ta niewymieniona zaczęła już odmawiać świecenia...

Założyłem też bagażnik w przygotowaniu na urlop ale po szybkiej rundzie na stacje paliw coś czuję że będzie zakładany na ostatnią chwilę

 

a61f88af53cf4ba718862a2ae7865967.jpg&key=d8440a9b42c946cc3514bd22fb796242d43bf1d15b92fff93114bb71b29d93ef

 

Doszły też już jakiś czas temu breloki ze świniakami

 

15235d926a41198009b2f7b4a83dfa01.jpg&key=027532d7f885e626bd9c98517412f90eba6c6290bc1bbe2761bf3d152e71fddf

 

No i naklejki! Dzięki [mention=2512]eurojanek[/mention]! Ale te dopiero jutro będą naklejane

80e3af03c31b873c5694fc2ded622cfa.jpg&key=2be76b2f5dae9564510835a0d208734592d582588a22d3573a9790181c4d80d3

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyszła pora na mały update:)

Auto zrobiło już 10 tys km od początku roku i zbliżam się do kolejnej wymiany oleju:) byłem już u mechanika sprawdzić co jest odpowiedzialne za stuki z przodu na skręconych kołach i diagnoza padła na standardowe luzy przekładni kierowniczej czyli TTTM.

Parę dni później auto dostało nowe koła z letnimi butami i tak oto teraz wygląda mój jak dotąd ulubiony samochód

3ca425421183ce2654b10cc4e83b181f.jpg

56a04ce13d3e5dab6e8f44a34e022f03.jpg

Koła to ROTA Gra 18x7,5 z oponami Dunlop SP SportMaxx GT

  • Super! 5
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/29/2018 at 10:50 PM, llkuba said:

Legaś na nowym alusie wygląda kozacko:).

Dzięki! :D sam się na niego napatrzeć nie mogę :D 

Co prawda felgi są już troche sfatygowane, ale na zimę oddam je do regeneracji bo chciałbym zachować oryginalny kolor.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...trochę Ci zazdroszczę (jak już wspominałem na Jutrzenki haha!).

Fajnie, że masz zajawkę - o to mi chodziło, odkąd postanowiłem sprowadzać samochody. Sprowadzanie dla równie yebniętych jak ja hihihi
Ja stawiam ostatecznie na gieteka - moja fascynacja Subaru zaczęła się w zeszłym wieku (the nineties...) od turbodziada ale gietek wyparł - i niech tak zostanie. Za 10 lat kupię Ascenta :D

Najlepszego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witajcie ponownie,

 

Pora chyba na małą aktualizację stanu rzeczy.

 

Jak pewnie część ludzi tutaj już wie, legaś w lato przeszedł przez małe piekło (niewątpliwie w mojej głowie tak to wyglądało) spowodowane aquaplaningiem co w rezultacie skończyło się o tak:

 

2dd9aa351dde9bc79e3241f9b095aab7.jpg

64f1e5aca889a2a912aa4fe4b2d49123.jpg

12a7e2c4168f651c539a881071bb5864.jpg

 

Smutny widok swinki na drodze:(

6624358c08eb6c6f1e5500572dd0f095.jpg

 

c8c29a8d701a0e8a8b9314327958be9c.jpg

 

3ef919293693c886d6110be782178159.jpg

 

Całość była dla mnie dość trudnym do przełknięcia kawałkiem chleba bo nieskazitelny dotąd legaś, został pokiereszowany i przyznam szczerze, że przez pierwsze dwa tygodnie nie liczyłem że jeszcze wróci na drogę. Wycena rzeczoznwacy z ubezpieczalni z AC była na szkodę całkowitą a wypłacone odszkodowanie pokrywało zaledwie 1/3 wartości wyceny kosztów naprawy przedstawionej przez ów rzeczoznawcę.   

Ręce mi trochę opadły i zaczeły nachodzić mnie myśli czy nie lepiej będzie sprzedać to co pozostało i kupić drugie auto... Z pomocą jednak przyszedł [mention=838]kriskristoffers[/mention]  który uruchomił parę kontaktów i zasugerował możliwe kroki dalej. Ja w między czasie zacząłem pytać o terminy i wyceny u blacharzy gdzieś w pobliżu. Tu się przeraziłem, bo wstępna wycena za robocizne blacharza plus malowanie wyszła 10,000 zł a gdzie tu jeszcze części... Mechanicznie i elektrycznie auto też wymagało uwagi. Przetarta wiązka i rozwalona puszka z bezpiecznikami pod maską trochę mnie przerażały... No ale przywiązanie do auta wzięło górę nad rozumem i postanowiłem postawić wszystko na jedną kartę. Tu dzięki  [mention=3466]kaczor[/mention] za rady czego i gdzie szukać. Zacząłem rozglądać się za częściami, ceny robiły się dość wysokie ale pomyślałem, że jak nawet będę musiał coś dołożyć to i tak będę miał chociaż pewność, że robie swoje auto które już poznałem.

W międzyczasie, przyszedł kolejny pomysł aby kupić diesla bez silnika i przełożyć co się da od mojego. Niestety szybko realia zweryfikowały, że taka przekładka nie będzie ani łatwiejsza ani tańsza (o ile ktokolwiek by się jej podjął jeszcze). Plusem jednak tego pomysłu było to, że znalazłem całkiem sensownie wyglądającą budę od poliftowego Legacy w którym siadł silnik tak więc kupiłem jako dawce organów

 

131727921229f7683c7e55d7a39636b2.jpg

 

Mineło już prawie 2 miesiące od czasu wypadku a ja nadal nie wiedziałem na ile poważne uszkodzenia mechaniczne i elektryczne kryją się w efekcie tego zajśćia. Terminy u mechanika w okresie wakacji to jak wieczność dla kogoś kto ledwo pół roku temu w końcu doczekał się swojego wymarzonego auta a teraz znów nie ma czym jeździć...Udało się jednak poskładać auto mechanicznie za naprawdę niewielkie koszty. Pare elementów zawieszenia które można było zapożyczyć od diesla (łącznik stabilizatora czy łożysko) zostało przeszczepionych, weszły nowe końcówki drążków oraz elektryk połatał to co trzeba było. Całość wyszła zaledwie 1/10 wartości wypłaconego ubezpieczenia także zakup diesla już zaczynał mi się podobać

 

Kolejnym etapem (na którego oczywiście trzeba było znów czekać bo terminy w wakacje...) był blacharz. Tu też dużo szczęścia mi się przytrafiło bo znajomy teścia polecił mi gościa który ma fach w ręku od wielu lat a ceny jakie sobie woła są o niebo niższe niż to co wcześniej słyszałem w swoich okolicach. Przyznam, że część rzeczy sam wymieniałem takich jak maska czy wszystkie drzwi, ale poskładanie całego przodu (włącznie z podłączeniem tego elektrycznie !) kosztowało mnie znów zaledwie 1/10 kwoty z wypłaconego odszkodowania. Fakt, auto było pomalowane tylko w dwóch miejscach jako rozwiązanie doraźne ale i tak wyszło świetnie.

 

Koniec końców po prawie 4 miesiącach bez auta legaś wyjechał w końcu na drogę !!!

 

 

Nie obyło się też bez perturbacji... początkowo nie działał mi centralny wraz z opuszczaniem szyb. Oczywistym wydawał się być bezpiecznik ale wszystkie z opisywanych bezpieczników w manualu były sprawne. Tak przynajmniej mi się wydawało, że wszystkie były opisane ale po paru dniach zrozumiałem swój błąd i po sprawdzeniu kolejnej porcji bezpieczników wyszło na to, że sbf-4 ucierpiał  

 

Na szczęście miałem zapasowy i tak oto auto znów cieszy

 

Są jeszcze małe mankamenty takie jak niedziałające spryskiwacze reflektorów czy samopoziomowanie które nadal nie udało mi się określić czy działa w obu lampach. Ale na to wszystko przyjdzie czas jeszcze jak sie zrobi cieplej

 

Plany na dalszy rozwój auta już są, zakupiłem maskę bez wlotu (mimo, że fajnie wygląda, to kłuci się to w mojej głowie ze stanem faktycznym pod maską) oraz przedni zderzka poliftowy od Spec B!!! także na wiosne całe auto idzie do malowania i nowe cześći wraz z nim

 

Raz jeszcze dziękuję wszystkim za pomoc! Niezwykle mi miło !

 

Obecnie Legaś wyglada tak :) (sorry ale szlak trafił inne zdjęcia:/ )

d10e1fb9b5c190da57dba52bbf2bded5.jpg

 

A tu jeszcze na letnich papciach:

1ffb0f38fc7df056c214f5d253b7c46c.jpg

Edytowane przez Waldek Woźny
  • Super! 6
  • Haha 1
  • Zmieszany 1
  • Smutny 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...