Skocz do zawartości

Co powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?


Wretched

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, dragon666666 napisał:

Odgrzeje kotleta:). Zabieram się za remont mojego EJ205 , co prawda w foresterze ale to ten sam silnik. Na dniach daje głowice oraz blok do powierzenia i regeneracji . Czytałem ze w serii Wytrzyma do około 280KM . Pytanie czy jeśli celuje w 260-270KM jest sens wymieniać bebechy na kute(panewki oczywiście wymienione zostaną na ACL)?? Td04 powinna tyle wydmuchać , pompa paliwa w serii tez powinna dać radę + zmiana wtrysków z 440 na 550cc. 

Właśnie jestem na takim samym etapie w GT-ku, zmień pompę oleju na 11mm i panewki ACL tłoki HBR i te 260km bez problemu wytrzyma i tak jak kolega napisał pompa paliwa przydała by się nowa. I raczej nie przekraczał bym tej granicy 260-270km bo to już granica wytrzymałości otwartego bloku i skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, dragon666666 napisał:

wystarczy czy od razu dac 12mm ??

Słyszałem od kilku osób że nie ma co przesadzać z pompami olejowymi, nawet w sklepach z częściami pompa 12mm opisana jest TYLKO DO SPORTU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem juz głowice. Tłoki jakie sa zamontowane to tłoki HSB. Troche sie zdziwiłem ze to nie HBR i tu pytanie czy jesli trzymają wymiary to warto je zmienić na HBR?? Przy ściąganiu tego dużego elementu od chłodzenia, co jest przymocowana do bloku, urwałem wszystkie 4 śruby pytanie jaki jest tam rodzaj gwintu, czy bez problemu dorobią taki gwint lub zastosują zestaw naprawczy w postaci sprężynek ?? jeszcze jedno pytanie, jaki jest gwint na śrubie scalającej silnik i skrzynie?? 

 

 

IMG_20200111_193256.thumb.jpg.f7bbc0b247127c98d1c72b7e9283e56e.jpg

Edytowane przez dragon666666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HSB dają wyższy stopień sprężania. W s-turbo było w sumie 3 rodzaje tłoków, HBR znajdziesz dopiero w końcówce poliftów. To nie jest "ten sam" silnik co w Imprezie, jakby co ;) bo i wałki rozrządu mają sporo mniejszy wznios, jakieś 1,5 mm niższe krzywki z tego co kiedyś mierzyłem.

 

O górną rurę wodną pytasz? Gwint jest typowy jak na wszystkich innych śrubkach tej średnicy w silniku. Pozostałości zostały w bloku? Głęboko zerwane? Na przyszłość, warto im sprzedać strzał młotkiem po łebku przed próbą odkręcania, ale i tak niestety potrafią się ukręcić.

Edytowane przez mirasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, dragon666666 napisał:

Ściągnąłem juz głowice. Tłoki jakie sa zamontowane to tłoki HSB. Troche sie zdziwiłem ze to nie HBR i tu pytanie czy jesli trzymają wymiary to warto je zmienić na HBR?? Przy ściąganiu tego dużego elementu od chłodzenia, co jest przymocowana do bloku, urwałem wszystkie 4 śruby pytanie jaki jest tam rodzaj gwintu, czy bez problemu dorobią taki gwint lub zastosują zestaw naprawczy w postaci sprężynek ?? jeszcze jedno pytanie, jaki jest gwint na śrubie scalającej silnik i skrzynie?? 

 

 

IMG_20200111_193256.thumb.jpg.f7bbc0b247127c98d1c72b7e9283e56e.jpg

 

Zerknij, od ok 4 minuty.

Wykrecą, albo wsadzą helikole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, mirasek napisał:

HSB dają wyższy stopień sprężania. W s-turbo było w sumie 3 rodzaje tłoków, HBR znajdziesz dopiero w końcówce poliftów. To nie jest "ten sam" silnik co w Imprezie, jakby co ;) bo i wałki rozrządu mają sporo mniejszy wznios, jakieś 1,5 mm niższe krzywki z tego co kiedyś mierzyłem.

ok, chciał bym około 260KM czy jest sens zmieniać wałki do Imprezy ?? 

 

43 minuty temu, mirasek napisał:

O górną rurę wodną pytasz? Gwint jest typowy jak na wszystkich innych śrubkach tej średnicy w silniku. Pozostałości zostały w bloku? Głęboko zerwane? Na przyszłość, warto im sprzedać strzał młotkiem po łebku przed próbą odkręcania, ale i tak niestety potrafią się ukręcić.

nie było szans na " normalne" odkręcenie. Urwały sie łebki a po zdjęciu elementu chłodzącego na wystającej śrubie nie było juz gwintu. Może w warsztacie regenerującym głowice cos poradzą z odkręceniem. 

Edytowane przez dragon666666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dragon666666 napisał:

chciał bym około 260KM czy jest sens zmieniać wałki do Imprezy ?? 

Raczej nie, pytaj tunera :) To też kwestia jakiej charakterystyki oczekujesz.

 

13 godzin temu, dragon666666 napisał:

Urwały sie łebki a po zdjęciu elementu chłodzącego na wystającej śrubie nie było juz gwintu.

Spokojnie do wyjęcia :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te śruby od magistrali wodnej często się ukręcają. Ja nie stosowałbym żadnych hellicoil ,

ja to robię tak 2 cykle grzania palnikiem acetylen-tlen i studzenie wodą aby gwint "odkleił" się od aluminium

na końcu spawam nakrętkę czekam aż chwile ostygnie i pneumat na 1biegu. Zawsze wychodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały UP

Rozebrałem resztę silnika, dostałem sie do wału, korbowodów , tłoków. Poniżej zdjęcia panewek wału i korbowodów. Panewki korbowodowe strasznie wytarte i z dużymi uszczerbkami materiału. Panewki na wale w dosc dobrym stanie. Sam wał z licznymi rysami a i sama śruba wału nie wyglada zbyt zachęcająco wiec wydaje mi sie ze wał idzie na śmietnik, tym bardziej ze buduje go dla siebie. Oddaje blok i głowice do regeneracji oraz tłoki do pomierzenia. Jesli okaże sie ze tłoki tez na śmietnik to co wybrać aby wytrzymały około 260KM ?? 

IMG_5901.JPG

IMG_5905.JPG

IMG_5904.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...