Skocz do zawartości

Co powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?


Wretched

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim, ostatnimi czasy doszedłem do wniosku że w moim gc8 nie zaszkodzi zrobić remontu silnika. Jak sprawy mają się obecnie? Silnik ma przejechane jakieś 270k i na zimnym ma dość mocny piston slap (mechanik twierdzi że słyszał gorsze ale jednak jest), no i wciaga jakieś 700-800ml oleju na 1000km. Zakładam że silnik nie był jeszcze otwierany i jeżeli po otwarciu okaże się że wał trzyma nominalne wymiary planuje:

- tłoki HBR w odpowiednim nadwymiarze
- nowe panewki główne i korby (waham się między KING racing a OEM)
- nowa pompa oleju 11mm
- ogarnięcie głowic
- kompletny nowy rozrząd

wstępnie kalkulując cała impreza powinna się zmieścić w 8k polskich złotych, jednak jeżeli na tym etapie jest coś co warto zrobić dodatkowo/ponadto/wymienić na inne żeby były z tego wymierne korzyści to z chęcią się dowiem co począć.

Auto to impreza MY99 używana w 99% do jazdy na codzień, jeżeli to istotne to ma skrzynię 4.44 i generalnie poruszam się raczej dynamicznie. Ktoś jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bugeye 218 koni 2002 rok.Moj remont wychodzi juz 13,5 tys. Z robocizna sam nie skladam bo sie nie znam. 

Czesi ktore kupilem dotychczas

Tloki 92,50 hbr w aso 270 zl sztuka

I pierscienie oem 780 komplet.

Planuje kupic

Pasek rorzadu , komplet byl wymieniany w sierpniu sprzeglo okute zostalo nowa okladzina. Swiece wymienione w grudniu.Wiec te roboty mam za, soba. 

Pompa oleju

Smok oleju

Szpilki glowicy

Chlodniczka oleju

Uszczelki komplet

I olej na dotarcie filtry 

 

Z robot ktore zostaly zrobione to

Kompletna obrobka glowic - nowe prowadnice , szklanki , polerka walkow , zakamarkow itc.

Blok czeka to samo wal byl ok wiec tylko polerka , osiowanie.

Zastanawiam sie nad czyszczeniem wtryskiwaczy ?I regeneracji turbo.

No I maly detaling pomalowac dolot.

Widzial ktos gdzies oslony kolektora wydechowego mozna gdzies kupic ? Tez chcialbym wymienic bo grzechotalo przed remontem. Auto mialo przed remontem 248 kucy.po wymianie wydechu I intercoolera. 

 

Mam pytanie czy mozna wrocic do seryjnej mocy ?poprzedni wlasciciel podnosil moc o remapie nic nie wiem czy robil .

 

IMG_20180119_145117.jpg

IMG_20180119_145054.jpg

IMG_20180118_102811.jpg

Edytowane przez dawid2002
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dolicz panewki. Nie chcę źle wróżyć, ale coś czuję że to będzie kolejny temat z cyklu "zrobiłem remont i po przejechaniu 200 km cos zaczęło stukać w silniku". Gdzie robisz ten remont? To mechanik poradził Ci żeby zostawić stary wał i tylko (albo aż),  przepolerować?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z wretched, fajnie jest zrobic caly silnik kompletny na nowych czesciach lacznie z nowym blokiem on tez ma przeciez jakasc okreslona grubosc I wytrzymalosc a szlifuje sie kanaliki itp nikt go nie wymienia na nowy bo jest poprostu drogi  tak jak I walki rorzadu, jak ktos planuje ciagle upalanie od swiatel do swiatel to spoko nowy wal jak najbardziej.

Edytowane przez dawid2002
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak ale jak doliczysz osprzet plus robota glowic a jeszcze jak ktos ci to sklada to wychodzi 20 tys . Moj wrx kosztowal 23 tys wiec troche lipnie by to wyszlo . 20 tys remont plus sprzedaz uszkodzonego auta to 30 bym nazbieral a za 30 tys to mozna kupic tez cos szybkiego mniej podatnego na awarie panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie sam remont i mnie wyszedl na chwile obecną 9tys zł

-Wał spec c

-tłoki mahle kute

-korby STI

-panewki acl

-pompa oleju 11m

-regeneracja głowić

-szlif i osiowanie bloku

 

Jeszcze dużo musze dokupić ale przygotowuje silnik pod okolo 320km.

Mi silnik wciągał okolo 1l na 100-200km katowania po mieście aż w końcu padła panewka i był na tłokach HBR pierwszy szlif i wał po 1 szliie.

Zrób jeszcze osiowanie bloku itd jeśli korby stare to też osiowanie porbowodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎02‎-‎18 o 17:12, Wretched napisał:

Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?

Proponuje użyć czegoś takiego http://gorian.pl/?523,paski-pomiarowe-luzu-silnika-tuning-plastigauge  

żeby mieć pewność czy luz będzie się mieścił w tolerancji producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Podepne sie pod temat, bo w najlblizszym czasie tez mnie chyba czeka remont ej205. Samochod obecnie o mocy 260KM, docelowo 300-320KM, na pewno nie wiecej, uzywany na codzien. Powiedzcie mi co koniecznie trzeba kupic OEM, a co mozna zalozyc w zamienniku przy skladaniu silnika, jesli chodzi o:

- Pierscienie tlokowe. Popularny sklep z czesciami do subarakow ma w ofercie tylko pierscienie NPR i reklamuje je jako o wyzszej wytrzymalosci niz OEM.Ma ktos z nimi doswiadczenie?

- Uszczelki silnika. OEM to wydatek rzedu 1800-2000, zamiennik Athena albo Elring kosztuje ok 1200. Warto je brac pod uwage?

- Panewki korbowodowe: OEM 500-600zl (Spec C chyba podobnie), Mahle WRC 900zl, ACL RACE i king Racing 200-300zl. Czy warto dolozyc tu do panewek Mahle? Ew. czym Spec-C roznia sie od zwyklych OEM i czy warto je rozwazac dozwyklego walu (nie specowy). Co do ACL slyszalem opinie, ze sa dobre, ale robia mniejsze przebeigi niz OEM, moze ktos potwierdzic?

- Panewki glowne. Te nie sa chyba tak krytycznym elementem, wiec mozna by smialo pojsc w ACL RACE?

Silnik nie obrocil panewki, tylko dostal w tloka. Dlatego raczej zostanie oryginalny wal (oczywiscie, jesli trzyma wymiary), korby tez po sprawdzeniu (chyba, ze zaleca sie inaczej?). 

Czy pompa oleju powinna byc wymieniona, jesli nie panewka byla problemem? Jesli tak, to czy warto do seryjnego walu zakladac mocniejsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje kotleta:). Zabieram się za remont mojego EJ205 , co prawda w foresterze ale to ten sam silnik. Na dniach daje głowice oraz blok do powierzenia i regeneracji . Czytałem ze w serii Wytrzyma do około 280KM . Pytanie czy jeśli celuje w 260-270KM jest sens wymieniać bebechy na kute(panewki oczywiście wymienione zostaną na ACL)?? Td04 powinna tyle wydmuchać , pompa paliwa w serii tez powinna dać radę + zmiana wtrysków z 440 na 550cc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...