Jump to content
Wretched

Co powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

Recommended Posts

Siema wszystkim, ostatnimi czasy doszedłem do wniosku że w moim gc8 nie zaszkodzi zrobić remontu silnika. Jak sprawy mają się obecnie? Silnik ma przejechane jakieś 270k i na zimnym ma dość mocny piston slap (mechanik twierdzi że słyszał gorsze ale jednak jest), no i wciaga jakieś 700-800ml oleju na 1000km. Zakładam że silnik nie był jeszcze otwierany i jeżeli po otwarciu okaże się że wał trzyma nominalne wymiary planuje:

- tłoki HBR w odpowiednim nadwymiarze
- nowe panewki główne i korby (waham się między KING racing a OEM)
- nowa pompa oleju 11mm
- ogarnięcie głowic
- kompletny nowy rozrząd

wstępnie kalkulując cała impreza powinna się zmieścić w 8k polskich złotych, jednak jeżeli na tym etapie jest coś co warto zrobić dodatkowo/ponadto/wymienić na inne żeby były z tego wymierne korzyści to z chęcią się dowiem co począć.

Auto to impreza MY99 używana w 99% do jazdy na codzień, jeżeli to istotne to ma skrzynię 4.44 i generalnie poruszam się raczej dynamicznie. Ktoś jakieś sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzęgło ?

Remap ?

Downpipe ?

ICek ?

Regeneracja turbiny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugeye 218 koni 2002 rok.Moj remont wychodzi juz 13,5 tys. Z robocizna sam nie skladam bo sie nie znam. 

Czesi ktore kupilem dotychczas

Tloki 92,50 hbr w aso 270 zl sztuka

I pierscienie oem 780 komplet.

Planuje kupic

Pasek rorzadu , komplet byl wymieniany w sierpniu sprzeglo okute zostalo nowa okladzina. Swiece wymienione w grudniu.Wiec te roboty mam za, soba. 

Pompa oleju

Smok oleju

Szpilki glowicy

Chlodniczka oleju

Uszczelki komplet

I olej na dotarcie filtry 

 

Z robot ktore zostaly zrobione to

Kompletna obrobka glowic - nowe prowadnice , szklanki , polerka walkow , zakamarkow itc.

Blok czeka to samo wal byl ok wiec tylko polerka , osiowanie.

Zastanawiam sie nad czyszczeniem wtryskiwaczy ?I regeneracji turbo.

No I maly detaling pomalowac dolot.

Widzial ktos gdzies oslony kolektora wydechowego mozna gdzies kupic ? Tez chcialbym wymienic bo grzechotalo przed remontem. Auto mialo przed remontem 248 kucy.po wymianie wydechu I intercoolera. 

 

Mam pytanie czy mozna wrocic do seryjnej mocy ?poprzedni wlasciciel podnosil moc o remapie nic nie wiem czy robil .

 

IMG_20180119_145117.jpg

IMG_20180119_145054.jpg

IMG_20180118_102811.jpg

Edited by dawid2002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze dolicz panewki. Nie chcę źle wróżyć, ale coś czuję że to będzie kolejny temat z cyklu "zrobiłem remont i po przejechaniu 200 km cos zaczęło stukać w silniku". Gdzie robisz ten remont? To mechanik poradził Ci żeby zostawić stary wał i tylko (albo aż),  przepolerować?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panewki tez oczywiscie sa nowe, przeciez to jest zwykle powid remontu w silnikach subaru , producent dopuszcza polerke walu a sam znam kilka osob co polerowalo I zrobili juz po kilkadziesiat tys. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też nie widzę sensu wymiany wału jeżeli obecny nie uległ awarii bo niby czemu? Jeżeli pomiary oczywiście wyjdą w tolerancji producenta. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie z wretched, fajnie jest zrobic caly silnik kompletny na nowych czesciach lacznie z nowym blokiem on tez ma przeciez jakasc okreslona grubosc I wytrzymalosc a szlifuje sie kanaliki itp nikt go nie wymienia na nowy bo jest poprostu drogi  tak jak I walki rorzadu, jak ktos planuje ciagle upalanie od swiatel do swiatel to spoko nowy wal jak najbardziej.

Edited by dawid2002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie dochodząc do kwoty 13-14k to nie lepiej było by kupić po prostu nowy shortblock ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie tak ale jak doliczysz osprzet plus robota glowic a jeszcze jak ktos ci to sklada to wychodzi 20 tys . Moj wrx kosztowal 23 tys wiec troche lipnie by to wyszlo . 20 tys remont plus sprzedaz uszkodzonego auta to 30 bym nazbieral a za 30 tys to mozna kupic tez cos szybkiego mniej podatnego na awarie panewek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robie sam remont i mnie wyszedl na chwile obecną 9tys zł

-Wał spec c

-tłoki mahle kute

-korby STI

-panewki acl

-pompa oleju 11m

-regeneracja głowić

-szlif i osiowanie bloku

 

Jeszcze dużo musze dokupić ale przygotowuje silnik pod okolo 320km.

Mi silnik wciągał okolo 1l na 100-200km katowania po mieście aż w końcu padła panewka i był na tłokach HBR pierwszy szlif i wał po 1 szliie.

Zrób jeszcze osiowanie bloku itd jeśli korby stare to też osiowanie porbowodów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

16 godzin temu, saimon863 napisał:

Dawid555 sam składasz silnik czy może jakaś firma? tłoki nadwymiar?

 

17 godzin temu, Dawid555 napisał:

Ja robie sam remont

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.01.2018 o 23:23, saimon863 napisał:

Dawid555 sam składasz silnik czy może jakaś firma? tłoki nadwymiar?

Tak sam robie.Tłoki kute 1 nadwymiar czyli 2 nadwymiar w standardowych hbr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli po pomiarach jest ok to go zakładaj z nowymi panewkami i tyle w temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2018‎-‎02‎-‎18 o 17:12, Wretched napisał:

Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?

Proponuje użyć czegoś takiego http://gorian.pl/?523,paski-pomiarowe-luzu-silnika-tuning-plastigauge  

żeby mieć pewność czy luz będzie się mieścił w tolerancji producenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wał spec-c ma dodatkowe kanały do smarowania panewek korbowodowych wiec na pewno sie opłaca.Ja ide w ponad 300km wiec zakupiłem taki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie temat sam się rozwiązał bo trafił się swap z ej207 więc mam nadzieję że do tematu remontu nie wrócę za szybko :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko co mi zostało jest na sprzedaż jedynie wał korbowy już sprzedany, może ktoś śledzący wątek czegoś potrzebuje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepne sie pod temat, bo w najlblizszym czasie tez mnie chyba czeka remont ej205. Samochod obecnie o mocy 260KM, docelowo 300-320KM, na pewno nie wiecej, uzywany na codzien. Powiedzcie mi co koniecznie trzeba kupic OEM, a co mozna zalozyc w zamienniku przy skladaniu silnika, jesli chodzi o:

- Pierscienie tlokowe. Popularny sklep z czesciami do subarakow ma w ofercie tylko pierscienie NPR i reklamuje je jako o wyzszej wytrzymalosci niz OEM.Ma ktos z nimi doswiadczenie?

- Uszczelki silnika. OEM to wydatek rzedu 1800-2000, zamiennik Athena albo Elring kosztuje ok 1200. Warto je brac pod uwage?

- Panewki korbowodowe: OEM 500-600zl (Spec C chyba podobnie), Mahle WRC 900zl, ACL RACE i king Racing 200-300zl. Czy warto dolozyc tu do panewek Mahle? Ew. czym Spec-C roznia sie od zwyklych OEM i czy warto je rozwazac dozwyklego walu (nie specowy). Co do ACL slyszalem opinie, ze sa dobre, ale robia mniejsze przebeigi niz OEM, moze ktos potwierdzic?

- Panewki glowne. Te nie sa chyba tak krytycznym elementem, wiec mozna by smialo pojsc w ACL RACE?

Silnik nie obrocil panewki, tylko dostal w tloka. Dlatego raczej zostanie oryginalny wal (oczywiscie, jesli trzyma wymiary), korby tez po sprawdzeniu (chyba, ze zaleca sie inaczej?). 

Czy pompa oleju powinna byc wymieniona, jesli nie panewka byla problemem? Jesli tak, to czy warto do seryjnego walu zakladac mocniejsza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje kotleta:). Zabieram się za remont mojego EJ205 , co prawda w foresterze ale to ten sam silnik. Na dniach daje głowice oraz blok do powierzenia i regeneracji . Czytałem ze w serii Wytrzyma do około 280KM . Pytanie czy jeśli celuje w 260-270KM jest sens wymieniać bebechy na kute(panewki oczywiście wymienione zostaną na ACL)?? Td04 powinna tyle wydmuchać , pompa paliwa w serii tez powinna dać radę + zmiana wtrysków z 440 na 550cc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przekraczaj 260km zwłaszcza z malutkiej TD04. Nie chodzi o bebechy a sztywność bloku. 

Pompa jak jest nowa to ok, jeśli ma spory przebieg to wymiana obowiązkowa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...