Wretched Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Siema wszystkim, ostatnimi czasy doszedłem do wniosku że w moim gc8 nie zaszkodzi zrobić remontu silnika. Jak sprawy mają się obecnie? Silnik ma przejechane jakieś 270k i na zimnym ma dość mocny piston slap (mechanik twierdzi że słyszał gorsze ale jednak jest), no i wciaga jakieś 700-800ml oleju na 1000km. Zakładam że silnik nie był jeszcze otwierany i jeżeli po otwarciu okaże się że wał trzyma nominalne wymiary planuje: - tłoki HBR w odpowiednim nadwymiarze - nowe panewki główne i korby (waham się między KING racing a OEM) - nowa pompa oleju 11mm - ogarnięcie głowic - kompletny nowy rozrząd wstępnie kalkulując cała impreza powinna się zmieścić w 8k polskich złotych, jednak jeżeli na tym etapie jest coś co warto zrobić dodatkowo/ponadto/wymienić na inne żeby były z tego wymierne korzyści to z chęcią się dowiem co począć. Auto to impreza MY99 używana w 99% do jazdy na codzień, jeżeli to istotne to ma skrzynię 4.44 i generalnie poruszam się raczej dynamicznie. Ktoś jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Sprzęgło ? Remap ? Downpipe ? ICek ? Regeneracja turbiny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid2002 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 (edytowane) Bugeye 218 koni 2002 rok.Moj remont wychodzi juz 13,5 tys. Z robocizna sam nie skladam bo sie nie znam. Czesi ktore kupilem dotychczas Tloki 92,50 hbr w aso 270 zl sztuka I pierscienie oem 780 komplet. Planuje kupic Pasek rorzadu , komplet byl wymieniany w sierpniu sprzeglo okute zostalo nowa okladzina. Swiece wymienione w grudniu.Wiec te roboty mam za, soba. Pompa oleju Smok oleju Szpilki glowicy Chlodniczka oleju Uszczelki komplet I olej na dotarcie filtry Z robot ktore zostaly zrobione to Kompletna obrobka glowic - nowe prowadnice , szklanki , polerka walkow , zakamarkow itc. Blok czeka to samo wal byl ok wiec tylko polerka , osiowanie. Zastanawiam sie nad czyszczeniem wtryskiwaczy ?I regeneracji turbo. No I maly detaling pomalowac dolot. Widzial ktos gdzies oslony kolektora wydechowego mozna gdzies kupic ? Tez chcialbym wymienic bo grzechotalo przed remontem. Auto mialo przed remontem 248 kucy.po wymianie wydechu I intercoolera. Mam pytanie czy mozna wrocic do seryjnej mocy ?poprzedni wlasciciel podnosil moc o remapie nic nie wiem czy robil . Edytowane 22 Stycznia 2018 przez dawid2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Jeszcze dolicz panewki. Nie chcę źle wróżyć, ale coś czuję że to będzie kolejny temat z cyklu "zrobiłem remont i po przejechaniu 200 km cos zaczęło stukać w silniku". Gdzie robisz ten remont? To mechanik poradził Ci żeby zostawić stary wał i tylko (albo aż), przepolerować? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid2002 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Panewki tez oczywiscie sa nowe, przeciez to jest zwykle powid remontu w silnikach subaru , producent dopuszcza polerke walu a sam znam kilka osob co polerowalo I zrobili juz po kilkadziesiat tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wretched Opublikowano 23 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Też nie widzę sensu wymiany wału jeżeli obecny nie uległ awarii bo niby czemu? Jeżeli pomiary oczywiście wyjdą w tolerancji producenta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid2002 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 (edytowane) Zgadzam sie z wretched, fajnie jest zrobic caly silnik kompletny na nowych czesciach lacznie z nowym blokiem on tez ma przeciez jakasc okreslona grubosc I wytrzymalosc a szlifuje sie kanaliki itp nikt go nie wymienia na nowy bo jest poprostu drogi tak jak I walki rorzadu, jak ktos planuje ciagle upalanie od swiatel do swiatel to spoko nowy wal jak najbardziej. Edytowane 23 Stycznia 2018 przez dawid2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wretched Opublikowano 23 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Generalnie dochodząc do kwoty 13-14k to nie lepiej było by kupić po prostu nowy shortblock ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid2002 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Pewnie tak ale jak doliczysz osprzet plus robota glowic a jeszcze jak ktos ci to sklada to wychodzi 20 tys . Moj wrx kosztowal 23 tys wiec troche lipnie by to wyszlo . 20 tys remont plus sprzedaz uszkodzonego auta to 30 bym nazbieral a za 30 tys to mozna kupic tez cos szybkiego mniej podatnego na awarie panewek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid555 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Ja robie sam remont i mnie wyszedl na chwile obecną 9tys zł -Wał spec c -tłoki mahle kute -korby STI -panewki acl -pompa oleju 11m -regeneracja głowić -szlif i osiowanie bloku Jeszcze dużo musze dokupić ale przygotowuje silnik pod okolo 320km. Mi silnik wciągał okolo 1l na 100-200km katowania po mieście aż w końcu padła panewka i był na tłokach HBR pierwszy szlif i wał po 1 szliie. Zrób jeszcze osiowanie bloku itd jeśli korby stare to też osiowanie porbowodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saimon863 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Dawid555 sam składasz silnik czy może jakaś firma? tłoki nadwymiar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 16 godzin temu, saimon863 napisał: Dawid555 sam składasz silnik czy może jakaś firma? tłoki nadwymiar? 17 godzin temu, Dawid555 napisał: Ja robie sam remont Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid555 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 W dniu 23.01.2018 o 23:23, saimon863 napisał: Dawid555 sam składasz silnik czy może jakaś firma? tłoki nadwymiar? Tak sam robie.Tłoki kute 1 nadwymiar czyli 2 nadwymiar w standardowych hbr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wretched Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrancGD Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Jeżeli po pomiarach jest ok to go zakładaj z nowymi panewkami i tyle w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 W dniu 2018-02-18 o 17:12, Wretched napisał: Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu? Proponuje użyć czegoś takiego http://gorian.pl/?523,paski-pomiarowe-luzu-silnika-tuning-plastigauge żeby mieć pewność czy luz będzie się mieścił w tolerancji producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid555 Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Wał spec-c ma dodatkowe kanały do smarowania panewek korbowodowych wiec na pewno sie opłaca.Ja ide w ponad 300km wiec zakupiłem taki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wretched Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Generalnie temat sam się rozwiązał bo trafił się swap z ej207 więc mam nadzieję że do tematu remontu nie wrócę za szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid555 Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Hehe to konkret :).A co z ej205? na sprzedaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wretched Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Wszystko co mi zostało jest na sprzedaż jedynie wał korbowy już sprzedany, może ktoś śledzący wątek czegoś potrzebuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid555 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 ile za dwie głowice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wretched Opublikowano 20 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Proponuj bo leży mi to i zawadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Podepne sie pod temat, bo w najlblizszym czasie tez mnie chyba czeka remont ej205. Samochod obecnie o mocy 260KM, docelowo 300-320KM, na pewno nie wiecej, uzywany na codzien. Powiedzcie mi co koniecznie trzeba kupic OEM, a co mozna zalozyc w zamienniku przy skladaniu silnika, jesli chodzi o: - Pierscienie tlokowe. Popularny sklep z czesciami do subarakow ma w ofercie tylko pierscienie NPR i reklamuje je jako o wyzszej wytrzymalosci niz OEM.Ma ktos z nimi doswiadczenie? - Uszczelki silnika. OEM to wydatek rzedu 1800-2000, zamiennik Athena albo Elring kosztuje ok 1200. Warto je brac pod uwage? - Panewki korbowodowe: OEM 500-600zl (Spec C chyba podobnie), Mahle WRC 900zl, ACL RACE i king Racing 200-300zl. Czy warto dolozyc tu do panewek Mahle? Ew. czym Spec-C roznia sie od zwyklych OEM i czy warto je rozwazac dozwyklego walu (nie specowy). Co do ACL slyszalem opinie, ze sa dobre, ale robia mniejsze przebeigi niz OEM, moze ktos potwierdzic? - Panewki glowne. Te nie sa chyba tak krytycznym elementem, wiec mozna by smialo pojsc w ACL RACE? Silnik nie obrocil panewki, tylko dostal w tloka. Dlatego raczej zostanie oryginalny wal (oczywiscie, jesli trzyma wymiary), korby tez po sprawdzeniu (chyba, ze zaleca sie inaczej?). Czy pompa oleju powinna byc wymieniona, jesli nie panewka byla problemem? Jesli tak, to czy warto do seryjnego walu zakladac mocniejsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon666666 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2020 Odgrzeje kotleta. Zabieram się za remont mojego EJ205 , co prawda w foresterze ale to ten sam silnik. Na dniach daje głowice oraz blok do powierzenia i regeneracji . Czytałem ze w serii Wytrzyma do około 280KM . Pytanie czy jeśli celuje w 260-270KM jest sens wymieniać bebechy na kute(panewki oczywiście wymienione zostaną na ACL)?? Td04 powinna tyle wydmuchać , pompa paliwa w serii tez powinna dać radę + zmiana wtrysków z 440 na 550cc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2020 Nie przekraczaj 260km zwłaszcza z malutkiej TD04. Nie chodzi o bebechy a sztywność bloku. Pompa jak jest nowa to ok, jeśli ma spory przebieg to wymiana obowiązkowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się