GregL Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Siema, Wczoraj miałem przygodę podczas której zakopałem się w śniegu. Na drodze była ubita warstwa śniegu (prawdopodobnie przez ratrak) a pod nią okazało się że jest miękki i podczas jazdy zapadlem się. Auto zawisło gdzieś mniej więcej na środku i okazało się że lewe tylne koło było w powietrzu. Jak chciałem wyjechać to tylko to koło się kręciło. Potem trochę go odkopałem podłożyłem coś pod to kolo to zaczęło mi się kręcić tylko przednie prawe (auto dalej wisiało na śniegu). Pytanko czy mam coś nie tak z napedem? Szczerze powiedziawszy trochę się na nim zawiodłem Mam Legacy 04 manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrams Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Otwarty dyfer ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 24 Grudnia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 W 04 M/T przedni i tylny dyfer są otwarte. Na centralnym jest wiskoza, ale gdy samochód siedzi na brzuchu to już nie pomoże ( nie blokuje wystarczająco ). Ogólnie - gdy samochód siądzie na brzuchu, to niestety trzeba kopać ( wyjątki potwierdzają regułę ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregL Opublikowano 24 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Ok rozumiem dziękuję za szybką odpowiedź! Tak poza tym to petarda Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Napęd potrzebuje trochę przyczepności aby działał AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Mialem podobna sytuacje zeszlej zimy i tez wyjechalem dopiero po wstepnym odkopaniu i podlozeniu dywanika pod kolo, ktore mialo najmniejsza przyczepnosc. Aby troche zeszperowan naped mozna sobie pomagac lewa noga na hamulcu. Wtedy w teorii moment powinien zostac przekazany na kola o wiekszej przyczepnosci. Mozna zauwazyc, ze kola kreca po przekatnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Auto jetst sprawne. Jak intak posadzil wrxa na brzuchu to tez tak bylo...swoja droga to byla wesola historia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Dlaczego jak siedzi na brzuchu to wiskoza nie spina ? Jak dla mnie to jak auto siedzi na brzuchu, koła mają małą przyczepność to powinno jedno z przodu i jedno z tyłu się kręcić przy otwartych dyfrach na osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 (edytowane) 34 minuty temu, Jumpman napisał: Auto jetst sprawne. Jak intak posadzil wrxa na brzuchu to tez tak bylo...swoja droga to byla wesola historia Oj tam Oj tam ... Panowie odnaleźliście mnie bez GPS-u !!! To jest wyczyn ! Podałem tylko namiary gwiazdy polarnej ! Kto jeszcze tak potrafi ! Zaginiony, bo testował AWD Edytowane 24 Grudnia 2017 przez Intakwrx 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Wiskoza ma organiczną możliwość spinania - w naszych legacach najczęściej jest tylko 4Kg a to niewiele... Można próbować wrzucić wyższy bieg 2-3 aby różnica prędkości była jak największa wtedy wisko powinno ładnie się nagrzać i spiąć napęd Albo zainwestować w szperę tylną Pamiętaj też że jak kręci się tylko jedno koło to wał porusza się z połową prędkości jak gdyby oba się obracały więc różnica prędkości na wale przód tył była mała najwyraźniej nie wystarczająca. Na a generalnie napęd AWD z otwartymi dyframi ma tyle momentu na kołach co najgorzej przyczepne razy 4, jak koło było w powietrzu to opory ruchu razy 4 samochodu Ci z zaspy nie wyciągną. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregL Opublikowano 24 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 (edytowane) Dzięki wszystkim za odpowiedz (i ciekawe historie) następnym razem sprawdzam głębokość pokrywy śnieżnej przy okazji życzę zaśnieżonych świąt! Edytowane 24 Grudnia 2017 przez GregL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gyru Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 7 godzin temu, Michał Guz napisał: Albo zainwestować w szperę tylną W jaki sposób zeszperować tył? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Szperą lub spawarką. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Z tym, że ze spawarką jazda skończy się na pierwszym zakręcie A tylną szperę warto mieć - u mnie siedzi z GT i dzięki niej przekonałem się na rampie z rolkami, że auto pojedzie przy przyczepności jednego tylnego koła. Stary Forek bez zaszperowanego tyłu mimo kombinacji z hamulcem nie był w stanie pokonać tej próby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 (edytowane) Potwierdzam, że manewr z hamulcem nie zadziałał. Co ciekawe okazało się, że w naszym forku jest szpera w tylnym dyfrze (wisko), więc albo nasza już nie domagała, albo masz u siebie jakąś mocniejszą. Edytowane 24 Grudnia 2017 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Obstawiam martwą u Was Nie przypuszczam, że Forek i GT miały jakieś istotne różnice w spięciu, a podjeżdżając nawet nie zauważyłem, że na jednym kole tylko ciągnie. No chyba, że dawca szpery miał coś namodzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Tarcie statyczne jest większe od dynamicznego więc koła które stoją mocniej będą hamować od kręcących się. Manewr może zadziałać gdy poślizg mają przednie koła - hamulce przednie hamują dużo mocniej więc możliwe będzie zablokowanie koła przedniego gdy tył jeszcze może się kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lejos Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 W dniu 24.12.2017 o 23:35, aflinta napisał: Z tym, że ze spawarką jazda skończy się na pierwszym zakręcie A tylną szperę warto mieć - u mnie siedzi z GT i dzięki niej przekonałem się na rampie z rolkami, że auto pojedzie przy przyczepności jednego tylnego koła. Stary Forek bez zaszperowanego tyłu mimo kombinacji z hamulcem nie był w stanie pokonać tej próby. Czegoś nie rozumiem, nowy FXT chyba tylnej szpery nie ma a jednym kołem z rolek wyjeżdża ?! (ponoć starsze forki były bardziej dzielne w terenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 29 minut temu, M-Nowy napisał: Czegoś nie rozumiem, nowy FXT chyba tylnej szpery nie ma a jednym kołem z rolek wyjeżdża ?! (ponoć starsze forki były bardziej dzielne w terenie) Systemy Spina centralne sprzęgło ( to trochę tak, jak gdyby blokował centralny dyfer .... gdyby go miał ), a gdy to nie wystarcza przyhamowuje koła kręcące się szybciej od innych przekazując napęd na te nieruchome. FXT ( ale nie tylko - normalny wolnossący z automatem w aktualnej linii modelowej też, podobnie OBK A/T oraz nowy XV ) dzięki systemowi X-Mode działającego dość szybko i skutecznie ( X-Mode to szybsze i bardziej agresywne działanie systemu kontroli trakcji ) jest trakcyjne lepszy od jakiejkolwiek wcześniejszej wersji Forestera. Dzięki temu można zrobić z Foresterem różne dziwne rzeczy - nawet ot tak, dla zabawy : Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 7 minut temu, Dyrekcja napisał: Systemy Spina centralne sprzęgło ( to trochę tak, jak gdyby blokował centralny dyfer .... gdyby go miał ), a gdy to nie wystarcza przyhamowuje koła kręcące się szybciej od innych przekazując napęd na te nieruchome. FXT ( ale nie tylko - normalny wolnossący z automatem w aktualnej linii modelowej też, podobnie OBK A/T oraz nowy XV ) dzięki systemowi X-Mode działającego dość szybko i skutecznie ( X-Mode to szybsze i bardziej agresywne działanie systemu kontroli trakcji ) jest trakcyjne lepszy od jakiejkolwiek wcześniejszej wersji Forestera. Dzięki temu można zrobić z Foresterem różne dziwne rzeczy - nawet ot tak, dla zabawy : Pozdrowienia Super, jednak ostatnio na teście rolkowym mój FXT (wg testującego) dokładnie tak samo skutecznie zjeżdżał z rolek z X-MODE on i off ? (oczywiście wszystkie próby zaliczone celująco ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Jeżeli test rolkowy jest łatwy ( ... tzn. łatwy dla Forestera ), to tak może być. Na widocznym w tle po prawej urządzeniu ( rolki pod 3 kołami, czwarte musi wjechać na dodatkową przeszkodę ) był zaaranżowany trudny test. W tym przypadku różnica z / bez X-Mode była widoczna . Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Czyli to był ten łatwy test, bo nie musiał się wspinać na przeszkody ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się