Mateusz Głuszczak Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 (edytowane) Ekipa z Łodzi właśnie dotarła do domu Uff. Edytowane 7 Września 2018 przez Mateusz Głuszczak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Dojechaliśmy do Bielska Białej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 My chcieliśmy WSZYSTKIM bardzo podziękować za super towarzystwo / zabawę / urlop / przeżycia / pomoc - jednym słowem za super Subariadę!!! Ekipa super, przewodnik rewelacja - jeszcze raz wielkie dzięki i mam nadzieję do zobaczenia na kolejnych!!! specjalne podziękowania dla naszego Forka, bez którego byśmy tam nie pojechali 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 No i Gaziki w chałupie. Albania i Czarnogóra niesamowite ale to właśnie ludzie tworzą atmosferę tego wyjazdu. Jeszcze raz dzięki wszystkim za niezapomniane wrażenia. Do zobaczenia. Nasz 12 letni Forek bezpiecznie dowiózł nas w tę i z powrotem zadowalając sie niecałym bakiem benzynyWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Poznań wrócił pół godziny temu. Pełnoletni Forek dał radę i teraz w nagrodę dostanie spa Dzięki wielkie wszystkim za świetną atmosferę i wsparcie w ciężkich chwilach. Brakuje nam gadania przez CB. Andrzej musisz coś nagrać dla nas do słuchania w samochodzie tak dziwnie bez Twoich komentarzy się jechało Ukłony szerokości smacznego et caetera et caetera dla wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 W telegraficznym skrócie - ekipa Gdańska dojechała do domu Jak tylko ochłoniemy to napiszemy więcej. Dzieki za kolejną subariadową przygodę!!!Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianuszka Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Godzinę temu, marhof napisał: W telegraficznym skrócie - ekipa Gdańska dojechała do domu Jak tylko ochłoniemy to napiszemy więcej. Dzieki za kolejną subariadową przygodę!!! Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka A w Gdańsku zimno....musicie sie przestawic;) pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkoV Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Nasza ekipa dotarła do Bydgoszczu ok. 16:00. Dziękujemy firmie "przygody 4x4", w szczególności przewodnikowi za świetną organizację i bezpieczne przeprowadzenie krętymi drogami Albanii i Czarnogóry do urokliwych miejsc, które na długo zapadną w naszej pamięci. Jednak największe podziękowania kierujemy do Wszystkich uczestników. To dzięki Waszemu zaangażowaniu stworzyliśmy wspaniałą atmosferę wielkiej przygody. Czekamy z nadzieją na kolejne spotkania na "subariadowych" szlakach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Reiski Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 W dniu 28.08.2018 o 20:30, Subary napisał: To jest XV z salonu Reiski z właścicielem. Co go widzę, to rośnie w siłę Auto, bo kierowca "trzyma" linię Thanks! w sumie to Andrzej B i Ja na dokładkę w "Aucie Zastępczym" W dniu 31.08.2018 o 18:56, przemekka napisał: Ale ktoś ma fajny namiot dachowy. Polecam taki namiot.. 10s i można iść spać. Dzięki Wszystkim za wspólną przygodę. Piotrowi i 4x4 za Super trasy. Uczestnikom za Super Klimat i wzorową integrację.. no i MarkoV za "drugie oczy" !! no i mojemu "Partnerowi" Andrzejowi B za to, że obyło się "bez ofiar". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastazen Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 My również od wczoraj przebywamy w domu. Dotarliśmy około godziny 15. Jesteśmy bardzo zadowoleni z kolejnej Subariady, która oprócz przepysznych widoków i ekstremalnych przejazdów przebiegała we wspaniałej atmosferze. Uczestnicy stworzyli znakomity klimat za który serdecznie wszystkim dziękujemy. Kolejny raz ludzie spod znaku Subaru pokazali, że można się znakomicie bawić. Dziękujemy również organizatorom za ciekawe przygotowanie tras i naszemu przewodnikowi Piotrowi który nas przez te zakręcone trasy poprowadził. Impreza przypominała trochę życie "na zakręcie". Myślę, że po kilku dniach refleksji przyjdzie czas na myślenie o kolejnej ... Subariadzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 @Jastazen to Ciebie w toruńskim Lidlu spotkały moje dzieci w koszulkach z Subariady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Nie, to był Radek i Julita, również uczestnicy drugiego wypadu do Albanii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 10 Września 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 W dniu 3.09.2018 o 11:57, marhof napisał: problemy z grzaniem w wielu autach (32 stopnie bylo), ale o dziwo raczej w tych nowych z cvt Trochę mnie to zdziwiło, ale nie wypowiadałem się bez uzyskania wiedzy "z pierwszej ręki" o jakich temperaturach mówimy. Okazało się, że 117 stopni temperatury oleju. To nie jest problem. Normalna temperatura to ok. 110 stopni, 117 to dalej nie powód do niepokoju. Elektronika dba - ew. wyłączy klimatyzację i wszystko wraca do normy. Niepokojące może być, gdy wyjdzie dobrze ponad 120 - zazwyczaj okaże się, że chłodnica zawalona błotem czy pisakiem ( lub w starszych egzemplarzach już zanieczyszczona ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 2 godziny temu, Dyrekcja napisał: Trochę mnie to zdziwiło, ale nie wypowiadałem się bez uzyskania wiedzy "z pierwszej ręki" o jakich temperaturach mówimy. Okazało się, że 117 stopni temperatury oleju. To nie jest problem. Normalna temperatura to ok. 110 stopni, 117 to dalej nie powód do niepokoju. Elektronika dba - ew. wyłączy klimatyzację i wszystko wraca do normy. Niepokojące może być, gdy wyjdzie dobrze ponad 120 - zazwyczaj okaże się, że chłodnica zawalona błotem czy pisakiem ( lub w starszych egzemplarzach już zanieczyszczona ). Pozdrowienia Ja tam nie wiem prawie 20 letni Forek cały czas trzymał dzielnie 90 stopni i zagrzać się nie chciał Kiedyś to było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 5 godzin temu, Dyrekcja napisał: Trochę mnie to zdziwiło, ale nie wypowiadałem się bez uzyskania wiedzy "z pierwszej ręki" o jakich temperaturach mówimy. Okazało się, że 117 stopni temperatury oleju. To nie jest problem. Normalna temperatura to ok. 110 stopni, 117 to dalej nie powód do niepokoju. Elektronika dba - ew. wyłączy klimatyzację i wszystko wraca do normy. Niepokojące może być, gdy wyjdzie dobrze ponad 120 - zazwyczaj okaże się, że chłodnica zawalona błotem czy pisakiem ( lub w starszych egzemplarzach już zanieczyszczona ). Pozdrowienia problem z przegrzewaniem nie dotyczył aut nowych z cvt, tylko zdaje się aut z osłona dolną komory silnika, nasze nowe z cvt bez tej osłony ani razu nie przekroczyło 106° Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkoV Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 (edytowane) Teraz, Tiger napisał: problem z przegrzewaniem nie dotyczył aut nowych z cvt, tylko zdaje się aut z osłona dolną komory silnika, nasze nowe z cvt bez tej osłony ani razu nie przekroczyło 106° W naszym OBK z CVT i osłoną silnika max. zarejestrowane temp. wyniosły: - na podjeździe na przełęcz przed Theth 112° - na podjeździe na przełęcz w Czarnogórze 115° Swoją drogą @Tiger szacun za odwagę, w góry bez osłony P.S. Z cyklu "znajdź szczegół na zdjęciu" Edytowane 10 Września 2018 przez MarkoV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 7 minut temu, MarkoV napisał: Swoją drogą @Tiger szacun za odwagę, w góry bez osłony nie wiem czy dobrze się rozumiemy, ja nic nie ściągałem, ale niektórzy mieli dodatkowe osłony, inne niż montowane fabrycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkoV Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 ok. mój błąd, jeżeli masz osłonę silnika wymienioną na metalowa zamontowaną "fabrycznie" czyli przed odbiorem auta w serwisie to ok., plastikowa to jednak ryzyko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Przecież osłona fabryczna jest bardziej "szczelna" od metalowej. Też bym obstawiał zabrudzoną chłodnicę. Zwłaszcza jak wyczyściłem swoją po Subariadzie bułgarskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 13 godzin temu, MarkoV napisał: ok. mój błąd, jeżeli masz osłonę silnika wymienioną na metalowa zamontowaną "fabrycznie" czyli przed odbiorem auta w serwisie to ok., plastikowa to jednak ryzyko. raczej mój błąd, pojechałam z taką osłoną jaka była fabrycznie - czyli pewnie plastikową (nie dopłacałem / nie zlecałem jej wymiany, nawet pojęcia nie miałem że tak trzeba zrobić , wymieniłem tylko koła na felgi stalowe + opony AT - jak to było podane w poradniku Miłosza dotyczącym aut. a grzały się te auta, które miały osłonę metalową - więc chyba jednak coś w tym jednak jest, bo brudziły się wszystkie jednakowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Pewnie metal akumulował ciepło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Reiski Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Potwierdzam, systemy zadbają w ekstremalnych sytuacjach. Należy obserwować komunikaty i stosować się do zapisów książki pojazdu. Fabryczna osłona w aktualnym XT jest metalowa i w zupełności wystarczająca na dodatek wentylowana. Tiger nic z nią nie rób! Dokładanie i przerabianie osłony w tym przypadku może dać więcej szkody niż pożytku. W pozostałych modelach polecam przyjrzenie się przepływowi powietrza i w razie potrzeby wykonanie dodatkowych otworów wentylacyjnych w osłonach. Dodatkowym rozwiązaniem, które sam stosuję i było polecane przez 4x4 są dodatkowe Skrzela odprowadzające ciepło z komory silnika - oczywiście należy taką decyzję podejmować świadomie, gdyż ingerujemy w strukturę karoserii, a powrót do stanu fabrycznego wiąże się z wymianą maski. Wszystkim tym, którym zagrzał się olej w CV-kach, a było ich kilku, polecam wymianę tegoż oleju na nowy. pzd. ASO Reiski 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_b Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Plastikowa jest osłona silnika w aktualnym Foresterze 2,0 bez turbo,stąd może zamieszanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Co do nowego XT-ka to zgoda, że niema osłon akcesoryjnych metalowych, a umiejscowienie turbiny powoduje, że zastąpienie jej osłoną pełną może spowodować przegrzewanie. Pytanie czy były nowe XT-ki z nieoryginalnymi osłonami? Co do jej wytrzymałości to bym dyskutował, bo w Gruzji i Armenii dwie były klepane. Zresztą wtedy nikomu auta się nie przegrzewały. Przegrzewały się natomiast na kolejnej Subariadzie w Gruzji i pomogło wyczyszczenie chłodnic. Poza tym jak już zauważył @Dyrekcja warto by ustalić temperaturę tego "przegrzewania" bo temperatura oleju i cieczy chłodzącej to dwie różne sprawy. 7 minut temu, piotr_b napisał: Plastikowa jest osłona silnika w aktualnym Foresterze 2,0 bez turbo,stąd może zamieszanie? W nowym XT-ku z tego co pamiętam (bo miałem rocznik 2013) metalowa była tylko przednia część osłony. Ale było to dość cienkie aluminium i jego zgięcie groziło uszkodzeniem przewodów olejowych turbiny. Nie wiem czy w późniejszych rocznikach to poprawiono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Września 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 3 minuty temu, przemekka napisał: Nie wiem czy w późniejszych rocznikach to poprawiono. Ze względu na chłodzenie ( użebrowanie kierunkowe osłony ) nie było zmian. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się