Skocz do zawartości

Rafał Reiski

Autoryzowany Dealer / Serwis
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Rafał Reiski

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    Subaru XV

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Rafał Reiski

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

6

Reputacja

  1. To co mogę powiedzieć o mocy, to to ile jej jest przekazane na koła. Z moich ustaleń 2.0i fabryczne średnio na hamowniach uzyskują moc na kołach 125KM. W tym aucie wychodzi na hamowni 145KM. Stąd można szacować, że moc nominalna silnika to 165-170KM. TAK - im niższa temperatura powietrza wprowadzanego do komory spalania, tym więcej powietrza w jednostce objętości, tym samym mniej bogata mieszanka lub większa dawka paliwa w celu uzyskania tej samej mieszanki spalania - w zależności od ustawień jednostki sterującej - finalnie wzrost ciśnienia w komorze spalania.
  2. SUBARU XV 2.0i CrossDakar Uczestnicząc w Zlocie Plejad w trasie Terenowej w latach 2014-2016 Subaru XV 2.0i w zacnej wersji „DEMO” doszedłem do wniosku, że nie będę już więcej „katował” nowych samochodów. Stad w 2018r. rozpocząłem projekt związany z niedocenianym autem na trasach terenowych ww. XV-em. Pierwszym krokiem był zakup bazy jaką stał się XV z silnikiem wolnossącym 2.0i. Projekt początkowa miał obejmować modyfikację dolotu i ukł. wydechowego, zawieszenia i kąta natarcia. Oczywiście koła i osłony karoserii. W momencie kiedy pojawiła się opcja pod namową mojego Klienta abym pojechał z nim na Subariadę do Albanii-Czarnogóry należało wybrać środek lokomocji. Wybór padł na Projekt XV. I wtedy postanowiłem poszerzyć projekt o wyposażenie wyprawowe… .. i tak dochodziły kolejne modyfikacje.. i kolejne wyposażenie... Po przejechaniu 2 Subariad i 2 Zlotów tym samochodem z zadowoleniem stwierdzam, że samochód spisuje się bardzo dobrze. Oczywiście jak to często się zdarza w tego typu pionierskich działaniach popełnia się błędy. Z pewnością takim była modyfikacja sprzęgła hydrokinetycznego, która przyniosła krótkotrwały efekt w postaci szybciej dostępnego max. Momentu obrotowego na kołach. Niestety po 2 tys. kilometrów skrzynia zaczęła odmawiać posłuszeństwa, początkowo odłączając tył, co zaskutkowało zakopaniem się w piasku na Saharze. Wtedy objawiły się zalety mocnej wyciągarki, która z łatwością pociągnęła XV-a.. co z pewnością może potwierdzić Dyrekcja gdyż użyczyła „swojego ucha” jako punktu czepnego. Jak się później okazało stożki napędowe niewytrzymały tarcia łańcucha i zostały dosłownie „obrane”. Cała akcja z modyfikacją zakończyła się wymianą układu przeniesienia napędu w postaci kpl. Skrzyni i sprzęgła – już bez modyfikacji. Szczególnie udane modyfikacje i wyposażenie to; Modyfikacja zderzaka przedniego Zawieszenie Kings Springs Osłony wzdłużne podwozia Wspomniana wyciągarka Chłodzenie komory silnika Sterowanie wentylatorem chłodnicy Koła Sparco i opony BF Goodrich Pasy 4 punktowe OMP i harness bar System Lion LOG ! System „sprint booster” CB Radio „one hand” .. Projekt XV CrossDacar dobiegł końca. Oceniam przedsięwzięcie za bardzo ciekawe w szczególności poznawanie możliwości auta przy kolejnych modyfikacji. Auto daje wg mnie maksimum frajdy jakie można osiągnąć bez wymiany jednostki napędowej.
  3. To co mam w XV to kompromis. Nie chcąc dziurawić zderzaka - mocowanie na haku i relingach. Brak możliwości otwierania tylnej klapy (nie było potrzebne). Miałem pomysł, aby można było otwierać klapę - zbyt dużo pracy by wymagało względem potrzeb - zestaw wyprawowy dla 2 os. Zdjęcie całości to 5 śrub. Raczej tego nie kupicie.. trzeba zrobić..
  4. Potwierdzam, systemy zadbają w ekstremalnych sytuacjach. Należy obserwować komunikaty i stosować się do zapisów książki pojazdu. Fabryczna osłona w aktualnym XT jest metalowa i w zupełności wystarczająca na dodatek wentylowana. Tiger nic z nią nie rób! Dokładanie i przerabianie osłony w tym przypadku może dać więcej szkody niż pożytku. W pozostałych modelach polecam przyjrzenie się przepływowi powietrza i w razie potrzeby wykonanie dodatkowych otworów wentylacyjnych w osłonach. Dodatkowym rozwiązaniem, które sam stosuję i było polecane przez 4x4 są dodatkowe Skrzela odprowadzające ciepło z komory silnika - oczywiście należy taką decyzję podejmować świadomie, gdyż ingerujemy w strukturę karoserii, a powrót do stanu fabrycznego wiąże się z wymianą maski. Wszystkim tym, którym zagrzał się olej w CV-kach, a było ich kilku, polecam wymianę tegoż oleju na nowy. pzd. ASO Reiski
  5. Thanks! w sumie to Andrzej B i Ja na dokładkę w "Aucie Zastępczym" Polecam taki namiot.. 10s i można iść spać. Dzięki Wszystkim za wspólną przygodę. Piotrowi i 4x4 za Super trasy. Uczestnikom za Super Klimat i wzorową integrację.. no i MarkoV za "drugie oczy" !! no i mojemu "Partnerowi" Andrzejowi B za to, że obyło się "bez ofiar".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...