Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

A ja troche zmienie temat.

Potrzebuje kupic nowe letnie 205/55/16 do mojego dupowozu (mondeo tdci) w cenie około 300 PLNów za sztukę, dobrze trzymające na mokrym, niezbyt szybko się scierajace.

Mam w tym rozmiarze Bridgestone RE050A, z indeksem W. Zrobilem na nich okolo 10k km i jestem zachwycony.

 

Teraz na Ulez zalozylem kompletnie nowe caloroczne Bridgestony, ktore zakladaja seryjnie w Imprezach US-Spec. Przepasc. Na plus tylko tyle, ze i tak mialem sie ich pozbyc, a po dwoch spotkaniach u Wrobla zostala 1/4 bieznika :mrgreen:

 

Kup RE050A, nie pozalujesz.

Kumpel jezdzil na Kumho i tez chwalil. Koledzy polecaja Firestone SZ90 i to tez sa swietne opony, aczkolwiek Edwin u ktorego sie zaopatrywalem powiedzial ze do codziennej jazdy RE050A beda lepsze odz SZ90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni jezdze na TOYO Proxes T1R na 18" i musze powiedziec, ze jestem bardzo milo zaskoczony. W deszczu trzymaja sie naprawde dobrze, na suchym bajka.

 

Miałem te Toyo i potwierdzam, teraz mam Toyo Proxes4 i też moim zdaniem b. fajne koła i na deszczu trzymają b. dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Nie trzeba jej rozgrzewać?

Wyjasnienie bylo takie, ze maja po prostu lepsze trzymanie, ze to juz wyzsza polka. Co nie znaczy, ze roznica musi byc duza, natomiast przy 17" i 18" rozniaca w cenie na pewno jest duza. I zdaje sie, ze SZ90 ma twardsze barki, co ostrzej jezdzacym bardziej odpowiada.

 

Popytaj sie bezposrednio carfit'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsze zawsze sie zmieszcza ;) Bedzie mial mniejsza predkosc maksymalna, przeklamania na predkosi i dystansie, szybciej przyspieszal i lepiej trzymal sie w zakretach.

 

Tylko ze 45% z 205mm to nie jest za duzy bufor i jak wiedziesz w dziure to moze byc kiepsko. Kolega dzisiaj w Kielcach na brakujacym kawalku tralki rozwalil doszczetnie 205/55/R16 a felga jest do pospawania :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no to mam teraz zagwozke... :neutral:

Mam 3 typy i nie wiem ktore wziac:

- Bridgestone RE050A;

- Bridgestone er300;

- Goodyear EFFICIENTGRIP.

 

Teraz mam Goodyear NCT5 i sobie radzą, a te EFFICENTGRIP ma bardzo dobre opinie na forach.

Wiec??? Moze Carfit mi cos powie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I mnie sie tak wydaje.

 

Taki watek poboczny - w ramach przygotowan bolidu do TORUN 11.07 przelozylem wczoraj kola w Astrze F. Z 175/70/R13 na 195/50/R15. Chcialem 175/55 ale takie juz opony dostalem z felgami. Roznica w prowadzeniu jest kolosalna. Zniknela (pozdrowienia dla DNLa) 'ciastowatosc' ukladu.

 

Dodatkowo z auta wylecialo juz paredziesiat kilogramow, a w kolejce czeka jeszcze ze 30 kg, wiec marne 70KM zaczelo jezdzic :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przeróbki też nie są łatwe. Próbowałem w forku to zrobić i zwrotnce od sti nie pasują. Robiłem to przy okazji zakładania brembo. Przód jak cie mogę ale tył bez adapterów to się nie da, więc kupiłem zwrotnice i tu jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

takie pytanie:

jaka może być max. różnica w wysokości bieżnika między kołami na osiach? Pare dni temu rozciąłem jedną oponę. Trochę szkoda mi wyrzucać pozostałe 3 szt i kupowac 4 szt. nowe. Na tych 3 szt jest 6mm bierznika, a jedyna opona używana, która znalazłem ma 5mm. Będzie dobrze? Gdzieś, kidyś obiło mi się, że różnica nie może być więkasza niż 2%.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem yokohama drive.s 205/50r16 W raczej średnie i na mokrym i suchym, teraz ma aspec a349 to jeszcze inny wynalazek, ale generalnie ok, odziwo nawet na mokrym.

 

Plusem jest to że są made in japan i są idealnie proste.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Na tych 3 szt jest 6mm bierznika, a jedyna opona używana, która znalazłem ma 5mm (...)

taka roznica nie warto zawracac sobie glowy... imho :mrgreen:

 

no dobra, a w drugą stronę. Jakbym kupił 1 szt. nową? Ma 8mm bieżnika, czyli 2mm więcej niż 3 szt. pozostałe. Pytam dlatego, że tamta, które znalazłem chyba ma mniej niż 5mm.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej (ostatecznie) osiowo powinien być identyczny bieżnik i identycznie zużyte opony. Opony o innym zużyciu mają z definicji inny obwód co negatywnie wpływa na wiskozy i dyfry.

 

Wystarczy zresztą założyć zapas (zwykle mniej zużyty) by zauważyć, że coś nie jest dobrze z trakcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Na tych 3 szt jest 6mm bierznika, a jedyna opona używana, która znalazłem ma 5mm (...)

taka roznica nie warto zawracac sobie glowy... imho :mrgreen:

 

no dobra, a w drugą stronę. Jakbym kupił 1 szt. nową? Ma 8mm bieżnika, czyli 2mm więcej niż 3 szt. pozostałe. Pytam dlatego, że tamta, które znalazłem chyba ma mniej niż 5mm.

pozdrawiam

tez moze byc, tylko ta nowa opone zaloz na lewy przod (z moich amatorskich obserwacji wynika, ze w cywilnej jezdzie wlasnie przednia lewa opona zuzywa sie najszybciej :idea::lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R888 mają bardzo dobrą przyczepność.

Znajomy w Civicu n/a 190KM może zerwać na nich przyczepności przy starcie jak są dogrzane (znaczy traci może na pół obrotu koła).

Natomiast spotkałem się jeszcze z opinią, że przy codziennej jeździe to tak zbierają wszelkie śmiecie z jezdni, że przy braku chlapaczy z przodu wszystko trafia na drzwi i je rysuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...