grzywaczewski Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 A ja troche zmienie temat.Potrzebuje kupic nowe letnie 205/55/16 do mojego dupowozu (mondeo tdci) w cenie około 300 PLNów za sztukę, dobrze trzymające na mokrym, niezbyt szybko się scierajace. Mam w tym rozmiarze Bridgestone RE050A, z indeksem W. Zrobilem na nich okolo 10k km i jestem zachwycony. Teraz na Ulez zalozylem kompletnie nowe caloroczne Bridgestony, ktore zakladaja seryjnie w Imprezach US-Spec. Przepasc. Na plus tylko tyle, ze i tak mialem sie ich pozbyc, a po dwoch spotkaniach u Wrobla zostala 1/4 bieznika Kup RE050A, nie pozalujesz. Kumpel jezdzil na Kumho i tez chwalil. Koledzy polecaja Firestone SZ90 i to tez sa swietne opony, aczkolwiek Edwin u ktorego sie zaopatrywalem powiedzial ze do codziennej jazdy RE050A beda lepsze odz SZ90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike-l Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Kilka dni jezdze na TOYO Proxes T1R na 18" i musze powiedziec, ze jestem bardzo milo zaskoczony. W deszczu trzymaja sie naprawde dobrze, na suchym bajka. Miałem te Toyo i potwierdzam, teraz mam Toyo Proxes4 i też moim zdaniem b. fajne koła i na deszczu trzymają b. dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 do codziennej jazdy RE050A beda lepsze odz SZ90. Dlaczego? Nie trzeba jej rozgrzewać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Dlaczego? Nie trzeba jej rozgrzewać? Wyjasnienie bylo takie, ze maja po prostu lepsze trzymanie, ze to juz wyzsza polka. Co nie znaczy, ze roznica musi byc duza, natomiast przy 17" i 18" rozniaca w cenie na pewno jest duza. I zdaje sie, ze SZ90 ma twardsze barki, co ostrzej jezdzacym bardziej odpowiada. Popytaj sie bezposrednio carfit'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robeet Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Czy ktoś z Was zakładał już może do Imprezy opony w rozmiarze 205/45/16 :?: Mógłbym takie sobie zapodać ...czy będą ok??? pozdr Robeet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Mniejsze zawsze sie zmieszcza Bedzie mial mniejsza predkosc maksymalna, przeklamania na predkosi i dystansie, szybciej przyspieszal i lepiej trzymal sie w zakretach. Tylko ze 45% z 205mm to nie jest za duzy bufor i jak wiedziesz w dziure to moze byc kiepsko. Kolega dzisiaj w Kielcach na brakujacym kawalku tralki rozwalil doszczetnie 205/55/R16 a felga jest do pospawania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Hmmm no to mam teraz zagwozke... :neutral: Mam 3 typy i nie wiem ktore wziac: - Bridgestone RE050A; - Bridgestone er300; - Goodyear EFFICIENTGRIP. Teraz mam Goodyear NCT5 i sobie radzą, a te EFFICENTGRIP ma bardzo dobre opinie na forach. Wiec??? Moze Carfit mi cos powie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 er300 to swietna opona do kompaktow - jest cicha i komfortowa, a do tego trzyma. O tych GY nie slyszalem, acz inne czasami krytykuja. Ja podpowiadam RE050A - trzyma, a do tego jest cicha i komfortowa. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek K Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Michelin Pilot Sport Cup. Kiedys o tym gadalem na Forum ale nikt jakos nie jezdzil na tych oponach przynajmniej jeden sezon. Moj dylemat to RE070 czy Cup'y? Ktos uzywa tych Cup'ow na codzien? Aha, czy felga oryginalna z STI MY06 bedzie normalnie pasowac do WRX MY06? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Aha, czy felga oryginalna z STI MY06 bedzie normalnie pasowac do WRX MY06 Wydaje się mi że nie bo rozstaw śrub jest inny 5X100 vs 5X114,3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Aha, czy felga oryginalna z STI MY06 bedzie normalnie pasowac do WRX MY06 Wydaje się mi że nie bo rozstaw śrub jest inny 5X100 vs 5X114,3 Nie ma "wydaje się" - NIE będzie pasować (chyba, że zrobisz spore przeróbki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 I mnie sie tak wydaje. Taki watek poboczny - w ramach przygotowan bolidu do TORUN 11.07 przelozylem wczoraj kola w Astrze F. Z 175/70/R13 na 195/50/R15. Chcialem 175/55 ale takie juz opony dostalem z felgami. Roznica w prowadzeniu jest kolosalna. Zniknela (pozdrowienia dla DNLa) 'ciastowatosc' ukladu. Dodatkowo z auta wylecialo juz paredziesiat kilogramow, a w kolejce czeka jeszcze ze 30 kg, wiec marne 70KM zaczelo jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 a przeróbki też nie są łatwe. Próbowałem w forku to zrobić i zwrotnce od sti nie pasują. Robiłem to przy okazji zakładania brembo. Przód jak cie mogę ale tył bez adapterów to się nie da, więc kupiłem zwrotnice i tu jeszcze gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gieta Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 takie pytanie: jaka może być max. różnica w wysokości bieżnika między kołami na osiach? Pare dni temu rozciąłem jedną oponę. Trochę szkoda mi wyrzucać pozostałe 3 szt i kupowac 4 szt. nowe. Na tych 3 szt jest 6mm bierznika, a jedyna opona używana, która znalazłem ma 5mm. Będzie dobrze? Gdzieś, kidyś obiło mi się, że różnica nie może być więkasza niż 2%. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 daj drifterom na minutkę w celu wyrównania bieżników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 (...) Na tych 3 szt jest 6mm bierznika, a jedyna opona używana, która znalazłem ma 5mm (...) taka roznica nie warto zawracac sobie glowy... imho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gieta Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 no i o taką odpowiedź mi chodziło! Dzięki chłopaki. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 ciekawe czy tak jest naprawde ktos ma te opony to poprosze o opinie bo jestem nimi zainteresowany ( zwlaszcza na mokrym) i jeszcze cos na temat yokohama prada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 miałem yokohama drive.s 205/50r16 W raczej średnie i na mokrym i suchym, teraz ma aspec a349 to jeszcze inny wynalazek, ale generalnie ok, odziwo nawet na mokrym. Plusem jest to że są made in japan i są idealnie proste. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gieta Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 (...) Na tych 3 szt jest 6mm bierznika, a jedyna opona używana, która znalazłem ma 5mm (...) taka roznica nie warto zawracac sobie glowy... imho no dobra, a w drugą stronę. Jakbym kupił 1 szt. nową? Ma 8mm bieżnika, czyli 2mm więcej niż 3 szt. pozostałe. Pytam dlatego, że tamta, które znalazłem chyba ma mniej niż 5mm. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Przynajmniej (ostatecznie) osiowo powinien być identyczny bieżnik i identycznie zużyte opony. Opony o innym zużyciu mają z definicji inny obwód co negatywnie wpływa na wiskozy i dyfry. Wystarczy zresztą założyć zapas (zwykle mniej zużyty) by zauważyć, że coś nie jest dobrze z trakcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 ale na przodzie nie ma problemu, bo tam jest otwarty dyfer na chyba, że masz szperę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 (...) Na tych 3 szt jest 6mm bierznika, a jedyna opona używana, która znalazłem ma 5mm (...) taka roznica nie warto zawracac sobie glowy... imho no dobra, a w drugą stronę. Jakbym kupił 1 szt. nową? Ma 8mm bieżnika, czyli 2mm więcej niż 3 szt. pozostałe. Pytam dlatego, że tamta, które znalazłem chyba ma mniej niż 5mm. pozdrawiam tez moze byc, tylko ta nowa opone zaloz na lewy przod (z moich amatorskich obserwacji wynika, ze w cywilnej jezdzie wlasnie przednia lewa opona zuzywa sie najszybciej ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gieta Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 to tak zrobię. Szper nie mam, a i tak myslałem, żeby tą nową na lewy przód założyć. dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 R888 mają bardzo dobrą przyczepność. Znajomy w Civicu n/a 190KM może zerwać na nich przyczepności przy starcie jak są dogrzane (znaczy traci może na pół obrotu koła). Natomiast spotkałem się jeszcze z opinią, że przy codziennej jeździe to tak zbierają wszelkie śmiecie z jezdni, że przy braku chlapaczy z przodu wszystko trafia na drzwi i je rysuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się