Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam nie mogę się nadziwić jak twardą oponą jest p7

tyle dręczenia a ta dalej ma bieżnik :mrgreen:

Zaliczone imprezy, betony, asfalty a ta ma 35kkm i przód 4,5mm a tył 5,7mm

 

niestety opony latają na "boki" Oponiarze powiedzieli, że to cordy są nadwyrężone ale nie zerwane.

 

lukass,

mam ważne dla mnie pytanie. Często na allego pojawiają się opony np p7 i inne nie używane z koła dojazdowego. Czy nie szkodliwym jest założenie tych samych opon itd ale z różnych DOT produkcyjnych?

np różnica 2-3 lat na osi?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxx

Ja jakoś nigdy nie byłem przekonany do dunlopa.

 

jeden lubi rude a kto inny chłopaków :lol:

 

ja zjechałem wiele kompletów Dunlopa, zimowego i letniego, od legendarnego SP 9000 począwszy

Dunlop ma swoje wady i wiele zalet, ale raczej nigdy nie schodzi poniżej pewnego przyzwoitego poziomu

 

też pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ważne dla mnie pytanie. Często na allego pojawiają się opony np p7 i inne nie używane z koła dojazdowego. Czy nie szkodliwym jest założenie tych samych opon itd ale z różnych DOT produkcyjnych?

Nie powinno mieć to kluczowego znaczenia. Bardzo minimalne różnice mogą być, ale raczej nieodczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakręciłem sie mocno na te gumy,czyli japonskie Toyo proxes T1-R w rozm. 215/50 R17 91Y.Czytałem bardzo dobre opinie z polskich i zagranicznych forów;potrzebuje dobre opony do dość szybkiej jazdy na autostradę i codziennego użytku dobrze spisuące się na mokrym.

nie ukrywam że oprócz dobrych opinii opona ma świetny design i cenę;)

Czy coś o nich wiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam je. na mokrym nie sa dobre moim zdaniem.

i tuś mnie zmartwił :? ale jest dramat czy raczej średnia krajowa? dotychczas jeździłem na bazowych Bridgach i nie było tak źle na mokrym,a mam wrażenie że toyo mogą być od nich lepsze chociaż pewnie szersza guma będzie bardziej podatna na aquaplaning.

 

Zresztą mając subaru czy to takie ważne co założymy na mokre? i tak będziemy lepsi od innych nawet na dębicy :wink: 8) :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musialbys sie podpytac specow, ja ich nigy nie mialem od nowosci, tylko pojezdzawkowo.

nie ma opony ktora trzyma na mokrym i suchym super. RE050A jest tutaj wedlug mnie dobrym kompromisem, ale gdzies mam filmy z treningu na mokrym na tej oponie i tez potrafila puscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakręciłem sie mocno na te gumy,czyli japonskie Toyo proxes T1-R w rozm. 215/50 R17 91Y.Czytałem bardzo dobre opinie z polskich i zagranicznych forów;potrzebuje dobre opony do dość szybkiej jazdy na autostradę i codziennego użytku dobrze spisuące się na mokrym.

nie ukrywam że oprócz dobrych opinii opona ma świetny design i cenę;)

Czy coś o nich wiecie?

 

Na poprzednim OBKu je miałem - jeśli nic się nie zmieniło w mieszance to owszem super trzymanie (nawet na mokrym niezłe) jak na normalną jazdę ale ścieralność poniżej krytyki - przy 30.000km jazdy pozamiejskiej właściwie było po oponie.

Zaznaczam, że OBKiem nie da się zasuwać jak turbodziadem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma opony ktora trzyma na mokrym i suchym super. RE050A jest tutaj wedlug mnie dobrym kompromisem, ale gdzies mam filmy z treningu na mokrym na tej oponie i tez potrafila puscic.

no taak,faktycznie dużo dobrego czytałem o tym bridgu na tym forum,tylko że cena nowej to ok 870 a toyo 490 .

dzięki za info ,jak coś więcej sie dowiesz to daj znać będę wdzięczny.

 

nakręciłem sie mocno na te gumy,czyli japonskie Toyo proxes T1-R w rozm. 215/50 R17 91Y.Czytałem bardzo dobre opinie z polskich i zagranicznych forów;potrzebuje dobre opony do dość szybkiej jazdy na autostradę i codziennego użytku dobrze spisuące się na mokrym.

nie ukrywam że oprócz dobrych opinii opona ma świetny design i cenę;)

Czy coś o nich wiecie?

 

 

Na poprzednim OBKu je miałem - jeśli nic się nie zmieniło w mieszance to owszem super trzymanie (nawet na mokrym niezłe) jak na normalną jazdę ale ścieralność poniżej krytyki - przy 30.000km jazdy pozamiejskiej właściwie było po oponie.

Zaznaczam, że OBKiem nie da się zasuwać jak turbodziadem...

 

hmm,30 tys to dla mnie troche mniej niż dwa sezony :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakręciłem sie mocno na te gumy,czyli japonskie Toyo proxes T1-R w rozm. 215/50 R17 91Y.Czytałem bardzo dobre opinie z polskich i zagranicznych forów;potrzebuje dobre opony do dość szybkiej jazdy na autostradę i codziennego użytku dobrze spisuące się na mokrym.

nie ukrywam że oprócz dobrych opinii opona ma świetny design i cenę;)

Czy coś o nich wiecie?

 

zajrzyj parę postów wyżej, masz wyniki testów m.in tej opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą mając subaru czy to takie ważne co założymy na mokre? i tak będziemy lepsi od innych nawet na dębicy

Bardzo ważne, bo wiara w napęd 4x4 bywa bardzo zgubna. Prędkość w zakręcie w szczególności na suchym i mokrym asfalcie przede wszystkim zalezy od opony i zawieszenia. Ośka z dobrą gumą pojedzie w zakręcie szybciej niż hiper 4x4 na badziewiu. Jedynie da się iść po zakrętach szybciej 4x4 na śniegu i szutrze pod warunkiem że kierowca umie ustawić bokiem auto i to wykorzystać, a że umie to zrobić tylko jakiś promil kierowców, to jedyna przewaga 4x4 nad ośką to to że na sliskim lepiej przyspiesza :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakręciłem sie mocno na te gumy,czyli japonskie Toyo proxes T1-R w rozm. 215/50 R17 91Y.Czytałem bardzo dobre opinie z polskich i zagranicznych forów;potrzebuje dobre opony do dość szybkiej jazdy na autostradę i codziennego użytku dobrze spisuące się na mokrym.

nie ukrywam że oprócz dobrych opinii opona ma świetny design i cenę;)

Czy coś o nich wiecie?

 

zajrzyj parę postów wyżej, masz wyniki testów m.in tej opony...

Chyba Nie bo tam jest mowa o T1 sport a ja pytam o T1R to dwie kompletnie różne opony

Zresztą mając subaru czy to takie ważne co założymy na mokre? i tak będziemy lepsi od innych nawet na dębicy

Bardzo ważne, bo wiara w napęd 4x4 bywa bardzo zgubna. Prędkość w zakręcie w szczególności na suchym i mokrym asfalcie przede wszystkim zalezy od opony i zawieszenia. Ośka z dobrą gumą pojedzie w zakręcie szybciej niż hiper 4x4 na badziewiu. Jedynie da się iść po zakrętach szybciej 4x4 na śniegu i szutrze pod warunkiem że kierowca umie ustawić bokiem auto i to wykorzystać, a że umie to zrobić tylko jakiś promil kierowców, to jedyna przewaga 4x4 nad ośką to to że na sliskim lepiej przyspiesza :roll:

Wszystko się zgadza tylko że mój post był zakończony tym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakręciłem sie mocno na te gumy,czyli japonskie Toyo proxes T1-R w rozm. 215/50 R17 91Y.Czytałem bardzo dobre opinie z polskich i zagranicznych forów;potrzebuje dobre opony do dość szybkiej jazdy na autostradę i codziennego użytku dobrze spisuące się na mokrym.

nie ukrywam że oprócz dobrych opinii opona ma świetny design i cenę;)

Czy coś o nich wiecie?

 

zajrzyj parę postów wyżej, masz wyniki testów m.in tej opony...

Chyba Nie bo tam jest mowa o T1 sport a ja pytam o T1R to dwie kompletnie różne opony

 

sorki, faktycznie :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z testów nowości Bridgestona to skrobnę parę słów co i jak. Testowane oponki to Turanza T001, Potenza S001 i Adrenalin RE002.

Turanza była testowana na 4 identycznych Renault Megane (rozmiar 205/55R16) i auta były obute następująco:

1.) przód zuzyty Michelin, tył nowa T01

2.)przód nowa T01, zuzyty Conti Premium Contact

3.)4 szt zużytych do połowy Fuld Carat Progresso

4.)4 szt nowych T01

Do tego były ustawione 2 próby - jazda po mokrym okręgu poślizgowym oraz trasa z kilkoma zakrętami suche+mata i slalomem na macie poślizgowej.

Na okręgu wyszło to tak najwolniej na opcji nr 1 - totalna podsterowność. Potem porównywalnie opcja 2 i 4 (instruktorzy z Renówki po cichu przyznali że test opcji nr 2 miał pokazać nadsterowność, ale zużyta Conti trzymała lepiej od T01 i pomogło dopiero przepompowanie tylnej osi na za duże ciśnienie :twisted: ) . Najszybsza okazała się Fulda :lol: - predkość udawło się utrzymać się w granicach 37km/h vs 35 przy 2+4 i 32 przy 1.

W drugim teście zdecydowanie najsłabsze okazały się opcje 3 i 1 - totalna podsterowność w obu przypadkach. W tym teście Turanza okazał się naprawdę precyzyjna i szybka, ale na macie poślizgowej ciężko było na niej przyśpieszyć (Michelin i Fulda były lepsze). Natomiast nawet na macie dobrze hamowała i reagowała na zmianę kierunku. Porównując opcje 2 i 4 to osobiście szczególnie w slalomie jechało mi się lepiej na zestawie nr.2 bo był delikatnie nadsterowny (ale ja lubię taką charakterystykę), a zestaw 4 dosyć neutralny z minimalną podsterownością.

Dla porównania na sam koniec imprezy przejechałem się moim FWD z oponką Semperita 205/50R17 po okregu poslizgowym i szczerze było najszybciej (około 40)

Podsumowując Turanzę T01: Na suchym jest bdb - precyzyjnie i szybko + dobra reakcja na zmiany kierunku. Na mokrym niestety ciut słabiej, ale lepiej niż było w ER300 (poprzednio miałem ją w moim FWD jako OE) - hamowanie i prowadzenie na śliskim sa ok, problemem/słabością będzie na pewno aquaplaning poprzeczny. Ogólnie rzecz ujmując z bardzo neutralnej opony na suchym, na mokrym robi się podsterowna.

Test RE002 odbywał się na trasie zblizonej do Rozety na dwóch Punto Abarth z pakietem esseesse. Jeden był wyposazony w RE002, a drugi w Goodyear F1 Assimetric 2 (niestety tu też organizatorzy chcieli trochę "pomóc" i wg mnie GY miały ciut zaniżone ciśnienie). Jeżeli chodzi o prowadzenie i trzymanie to RE002 jest naprawdę niezła, bardzo precyzyjna, neutralna i długo trzyma. Wg mnie trzyma na suchym bliźniaczo do RE070. Niestety nie wiem jak jest na zimno, bo auta i opony raczej nie stygły :wink: Po mokrym tym zestawem nie jeździliśmy, jedynie udało mi się przelecieć ciut szybciej przez jedną z kałuż obok mat poślizgowych i choć odporność na wodę oceniam na plus w stosunku do RE070 to uczciwie trzeba przyznać że w deszczu noge z gazu trzeba zdjąć zdecydowanie. Jak do tego miała się F1 - czuć było że to bdb opona ale cywilna. Stabilność na zmiany kierunku i hamowanie w mojej ocenie bdb i niewliele ustepująca RE002. Najwięcej GY tracił na baaardzo długim łuku/nawrocie przejżdzanym około 80km/h. Na końcu łuk sie lekko zacieśniał i po zdjęciu nogi z gazu RE002 skręcała neutralnie, a w GY trzeba było powalczyć z podsterownością, ale uczciwie trzeba przyznać że dawało to się opanować. Podsumowując - RE002 to dobry wybór do upalania i bardzo dynamicznej jazdy po suchym, ale jakbym miał jeździć na tym dużo i w różnych warunkach to bym się męczył z tą oponą.

Testy S001 był na tej samej trasie co powyżej, a auta to BMW M6 i Audi R8 - obydwa na Potenzie S001. Opona na pewno trzyma, ale ciężko o miarodajną opinię, bo w obydwu przypadkach rozmiar to "walce drogowe" , a w dodatku z homologacjami pod producenta, więc taka opona może się ciut różnić od standardowej. Więcej można napisac o autach :wink: BMW to ciężka krowa, a skrzynia w trybie Auto to pomyłka. Na łopatkach ok, ale to auto mnie rozczarowało - spodziewałem się więcej. R8 zdecydowanie fajniejsze i nawe tryb Auto skrzyni tak nie drażnił (oczywiście na łopatkach zdecydowanie fajniej).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z testów nowości Bridgestona to skrobnę parę słów co i jak. Testowane oponki to Turanza T001, Potenza S001 i Adrenalin RE002.

Turanza była testowana na 4 identycznych Renault Megane (rozmiar 205/55R16) i auta były obute następująco:

1.) przód zuzyty Michelin, tył nowa T01

2.)przód nowa T01, zuzyty Conti Premium Contact

3.)4 szt zużytych do połowy Fuld Carat Progresso

4.)4 szt nowych T01

Do tego były ustawione 2 próby - jazda po mokrym okręgu poślizgowym oraz trasa z kilkoma zakrętami suche+mata i slalomem na macie poślizgowej.

Na okręgu wyszło to tak najwolniej na opcji nr 1 - totalna podsterowność. Potem porównywalnie opcja 2 i 4 (instruktorzy z Renówki po cichu przyznali że test opcji nr 2 miał pokazać nadsterowność, ale zużyta Conti trzymała lepiej od T01 i pomogło dopiero przepompowanie tylnej osi na za duże ciśnienie :twisted: ) . Najszybsza okazała się Fulda :lol: - predkość udawło się utrzymać się w granicach 37km/h vs 35 przy 2+4 i 32 przy 1.

W drugim teście zdecydowanie najsłabsze okazały się opcje 3 i 1 - totalna podsterowność w obu przypadkach. W tym teście Turanza okazał się naprawdę precyzyjna i szybka, ale na macie poślizgowej ciężko było na niej przyśpieszyć (Michelin i Fulda były lepsze). Natomiast nawet na macie dobrze hamowała i reagowała na zmianę kierunku. Porównując opcje 2 i 4 to osobiście szczególnie w slalomie jechało mi się lepiej na zestawie nr.2 bo był delikatnie nadsterowny (ale ja lubię taką charakterystykę), a zestaw 4 dosyć neutralny z minimalną podsterownością.

Dla porównania na sam koniec imprezy przejechałem się moim FWD z oponką Semperita 205/50R17 po okregu poslizgowym i szczerze było najszybciej (około 40)

Podsumowując Turanzę T01: Na suchym jest bdb - precyzyjnie i szybko + dobra reakcja na zmiany kierunku. Na mokrym niestety ciut słabiej, ale lepiej niż było w ER300 (poprzednio miałem ją w moim FWD jako OE) - hamowanie i prowadzenie na śliskim sa ok, problemem/słabością będzie na pewno aquaplaning poprzeczny. Ogólnie rzecz ujmując z bardzo neutralnej opony na suchym, na mokrym robi się podsterowna.

Test RE002 odbywał się na trasie zblizonej do Rozety na dwóch Punto Abarth z pakietem esseesse. Jeden był wyposazony w RE002, a drugi w Goodyear F1 Assimetric 2 (niestety tu też organizatorzy chcieli trochę "pomóc" i wg mnie GY miały ciut zaniżone ciśnienie). Jeżeli chodzi o prowadzenie i trzymanie to RE002 jest naprawdę niezła, bardzo precyzyjna, neutralna i długo trzyma. Wg mnie trzyma na suchym bliźniaczo do RE070. Niestety nie wiem jak jest na zimno, bo auta i opony raczej nie stygły :wink: Po mokrym tym zestawem nie jeździliśmy, jedynie udało mi się przelecieć ciut szybciej przez jedną z kałuż obok mat poślizgowych i choć odporność na wodę oceniam na plus w stosunku do RE070 to uczciwie trzeba przyznać że w deszczu noge z gazu trzeba zdjąć zdecydowanie. Jak do tego miała się F1 - czuć było że to bdb opona ale cywilna. Stabilność na zmiany kierunku i hamowanie w mojej ocenie bdb i niewliele ustepująca RE002. Najwięcej GY tracił na baaardzo długim łuku/nawrocie przejżdzanym około 80km/h. Na końcu łuk sie lekko zacieśniał i po zdjęciu nogi z gazu RE002 skręcała neutralnie, a w GY trzeba było powalczyć z podsterownością, ale uczciwie trzeba przyznać że dawało to się opanować. Podsumowując - RE002 to dobry wybór do upalania i bardzo dynamicznej jazdy po suchym, ale jakbym miał jeździć na tym dużo i w różnych warunkach to bym się męczył z tą oponą.

Testy S001 był na tej samej trasie co powyżej, a auta to BMW M6 i Audi R8 - obydwa na Potenzie S001. Opona na pewno trzyma, ale ciężko o miarodajną opinię, bo w obydwu przypadkach rozmiar to "walce drogowe" , a w dodatku z homologacjami pod producenta, więc taka opona może się ciut różnić od standardowej. Więcej można napisac o autach :wink: BMW to ciężka krowa, a skrzynia w trybie Auto to pomyłka. Na łopatkach ok, ale to auto mnie rozczarowało - spodziewałem się więcej. R8 zdecydowanie fajniejsze i nawe tryb Auto skrzyni tak nie drażnił (oczywiście na łopatkach zdecydowanie fajniej).

Lucass fajnie sie to czyta i szczerze z zaciekawieniem, bo kiedyś jak sprzedawalem mnóstwo opon to tez byłem zapraszany na rożne szkolenia/testy i szczerze to mie tez tego brakuje i niestety nie jestem już w takim temacie ja TY :D , jak masz nowinki to pisz ! Mi tez sie to przyda z pewnego źródła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...