Skocz do zawartości

Legacy Outback II 1999 2.5 SOHC AT + LPG


Amnes

Rekomendowane odpowiedzi

Temat z serii moje pierwsze subaru.

 

Legacy Outback II 1999 2.5 SOHC AT + LPG

Przebieg 269k

Klima sprawna, ogrzewanie również

Półskóra, wielki szyberdach

 

Kolor najładniejszy jaki widziałem w tej budzie. Na zielonego albo granatowego nie mógłbym patrzeć. Prawie cały w pierwszym lakierze poza klapą bagażnika (podobno z powodu rdzy ale ciut szpachlem też było liźnięte) i lewy tylny błotnik (pewnie ktoś stuknął). W drugim tygodniu posiadania jak cymbał wjechałem prawym bokiem w słupek przy parkowaniu "jak baba" (bez urazy dla bab - nie mam wątpliwości, że większość bab by tego wyczynu nie powtórzyła - nie myślałem parkując) więc przedni błotnik mam do wymiany, drzwi pewnie odprostuję bez malowania i plastiki troszkę oberwały (osłona progu, osłona drzwi). Jak ktoś ma do polecenia dobrego lakiernika w WWA lub okolicach  to proszę info na PW. Nie musi być drogi. Jestem jednak pod pewnymi względami pedantyczny i jeżeli błotnik będzie się po malowaniu mocno różnił kolorem od maski to mogę dostać nerwicy w dłuższej perspektywie...

 

Trochę widać ślady gradobicia jak się przypatrzeć no ale co się dziwić, samochód ma 18 lat to i grad kiedyś musiał się na niego zwalić.

 

Pierwszy serwis na dzień dobry pochłonął 3k z małym haczykiem. Teraz będę już spokojnie mógł podróżować i obserwować dalszy rozwój sytuacji. UPG kiedyś miał robione - podobno widać, że na taniej uszczelce która już trochę bokami podpuszcza. Bombli jednak nie ma, olej i płyn czyste.

 

Po przesiadce z Nissana Almery N16 1.5 HB mogę powiedzieć, że to nie tylko moje pierwsze subaru, ale także mój pierwszy samochód :). Egzemplarz ten ma bardzo grubo położone zabezpieczenie antykorozyjne (szczególnie na nadkolach) przez co w czasie jazdy jest zdaje się nawet ciszej niż w Legacy MY08 ojca, w którym to wytłumiłem przednie drzwi. Pewnie położyli je jeszcze w CH skąd przyjechał 6 lat temu. U nas tak grubo nie kładą. Podejrzewam, że również z tego powodu prawie nie widać na tym aucie rdzy. Brak bicia blach pewnie też odegrał tu jakąś rolę.

 

Bardzo podoba mi się w tym aucie zawieszenie. Po policjantach można śmigać - ładunek w bagażniku nawet nie podskoczy. 100km/h po polnej drodze? Proszę bardzo - będzie dużo wygodniej niż próbować jechać po niej 20km/h normalnym samochodem. Z tego powodu oraz z powodu SLS tylnego absolutnie nie planuję obniżania zawieszenia. Prędzej podwyższę o centymetr, żeby podkreślić charakter outbackowości.

 

Spalanie w WWA wygląda mi na to, że wychodzi ok. 13L LPG. Noga ciężka.

 

Na aucie są fabryczne felgi 16x6.5j z oponami letnimi 215/60 zdaje się 11 letnimi. Gratis dostałem zimówki 15" z oponami 195/65 które są widocznie za małej średnicy, za to chyba jedynie 6-cio letnie. Będą do sprzedania. Szkoda, że będę musiał nabijać posty jak gamoń, żeby móc je wystawić w ogłoszeniach na forum. 

 

Po zastanowieniu postanowiłem iść w opony całoroczne - za 1150zł nabyłem używane jak nowe Klebery Quadraxer 225/45 R18 z widocznymi cyckami DOT4815.

 

Poszukałem do tych opon felg i nawet coś już w garażu stoi, tylko diabli wiedzą, czy się zmieści w nadkole. Rota SVN 18x8.5j ET48 w kolorze złotym. Będę musiał jedną oporządzić na próbę i będzie wiadomo. Jak nie wejdzie, to poszukam czegoś 7.5j. Wiedziałem, że 8.5j to będzie ryzyko.

 

Na pewno założę jakieś car audio. Mam w planach pewien eksperymentalny zestaw aktywny na przód, głośniki z tylnych drzwi wydłubię, a otwory po nich "zatkam". Może jakiś mały sub 10" zabuduję w boczek bagażnika - nie ograniczając ładowności paki.  Z wytłumieniem drzwi z pewnością będę czekał do lata no i trudno przewidzieć, czy do lata w ogóle znajdę czas na car audio. Coś muszę jednak zrobić bardzo wkrótce, ponieważ obecne midbasy przednie z pewnością mają podarte zawieszenia - pierdzą niemiłosiernie. No i radio bez BT i wsparcia iPhona to nie radio - może jutro podmienię.

 

Tyle tytułem wstępu, zobaczymy jak historia potoczy się dalej...

 

59d80db209bbc_MojeSubaru.JPG.b7cab8679c0544fdcf25f219ceeffa56.JPG

 

IMG_2696.JPG.1db3714c181b765878145e91fe7fbcbb.JPG

 

IMG_2694.JPG.f40e1af69bda9c91f869a5c04176c375.JPG

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki ;)

Świetny wybór, kolor rzeczywiście jest mega- rozbieram takiego właśnie na części :D

Niestety blacharsko trochę niedomagał ale w tym malowaniu prezentuje się rewelacyjnie :)

Wrzuć więcej fotek ;)

Pzdr

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, sredniaq napisał:

Te Outbacki mają w sobie coś, strasznie brzydkie że aż mogą się podobać :P Fajna maszyna. Bezawaryjności!

 

Coś jest w tej brzydocie.

 

21 godzin temu, Teddy26 napisał:

Świetny wybór, kolor rzeczywiście jest mega- rozbieram takiego właśnie na części :D

Niestety blacharsko trochę niedomagał ale w tym malowaniu prezentuje się rewelacyjnie :)

Wrzuć więcej fotek ;)

 

Pojechałem na błotko trochę, są i fotki. Wydaje mi się, że kolor auta jest odporny na brud - nie za bardzo go widać na zdjęciach czy z kilku metrów (pomijając brak błysku).

 

59da568ef288f_12.jpg.c0a60e7b49fe1bccfde6d7797c79ab97.jpg

 

59da568f7a79e_22.jpg.c69d4cce9559dccee9427fee40a4e2af.jpg

 

59da59c4387f0_42.jpg.084c6b9769239a142a3b13064283b083.jpg

 

59da59c8d6f26_52.jpg.faf7d56498fb11a28cf4f637623cf7d1.jpg

 

59da59c9b7c82_62.jpg.3b0961efce4c130d51106cfe2c222032.jpg

 

 

Po namyśle nie będę próbował zakładać tych felg rota. Ten nadmiarowy cal szerokości nie daje mi spokoju - będę szukał 18x7,5j i ewentualnie dorzucę dystanse 10mm względem ET48. Jakby ktoś chciał roty poszły na allegro. Dla forowiczów sporo niższa cena na PW.

 

Przeszukałem internety za rozwiązaniem pewnego problemu i w związku z tym będę zamawiał gniazda do mechanizmu cięgien wycieraczek przednich. U mnie mechanizmy są wyrobione i wycieraczki wylatują poza szybę przy zamachu a po powrocie osiadają na podszybiu. Strasznie to tłucze, nie mówiąc już o tym, że plastik i lakier na słupku są rysowane gumą pióra. Jakby ktoś chciał to zamówię więcej, bo wysyłka kosztuje 2x tyle co samo gniazdo.

 

59da596651598_IMG_24363.jpg.9ba9bb7452c3ba16228793d71e2247c1.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez Amnes
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm przednich wycieraczek niestety już sprzedałem.

Auto prezentuje się świetnie. Rzeczywiście kolor jest odporny na brud ;)

Jeżeli chodzi o felgi to nie wiem czy 18 się sprawdzą.

Komfort jazdy spadnie masakrycznie.

Pytanie na czym Ci zależy- wyglądzie czy komforcie jazdy?

17' to max co bym włożył do takiego auta :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Teddy26 napisał:

Jeżeli chodzi o felgi to nie wiem czy 18 się sprawdzą.

Komfort jazdy spadnie masakrycznie.

Pytanie na czym Ci zależy- wyglądzie czy komforcie jazdy?

17' to max co bym włożył do takiego auta :)

 

Zdecydowanie chodzi o wygląd i poprawę nastroju z rana po zobaczeniu auta. Mam również nadzieję, że poprawi się prowadzenie w zakrętach, bo obecnie na szybkim łuku przy minimalnej zmianie kierunku jazdy cała buda płynie gdzieś - jestem przekonany, że to na oponach.

Rocznie jeżdżę ok. 15kkm, a drogi po których się poruszam są zasadniczo równe. Na wiochę trafiam może raz na miesiąc więc jakoś przeżyję te 18". 

 

1 minutę temu, Pan Dziedzic napisał:

Założyłem kiedyś 18 do legaca 2,5 i kurde nie jechał już wtedy wcale. ;)

 

To brzmi już trochę gorzej. Jak będzie tragedia, to rakiem się wycofam z tej decyzji, wszak to nie zmiana koloru :). Zawsze chciałem mieć dużą felgę, a po przejrzeniu internetów wyszło mi na to, że na 18" ta buda wygląda najlepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Amnes napisał:

 

Zdecydowanie chodzi o wygląd i poprawę nastroju z rana po zobaczeniu auta. 

 

 

Mysle ze auto za kazdym razem rano powinno poprawiać Ci nastrój ;)

 Moj legas jest na 16 i zawsze rano cieszę sie jak go widzę :D 

Zawsze sie obejrzę jak zamykam go i ide do pracy ;)

A jednak 16" daje odczuwalny komfort jazdy.

A jeżeli zależy Ci na dobrym prowadzeniu w zakretach to chyba trzeba pomyśleć cos z zawieszeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pan Dziedzic napisał:

Bo masz 50 koni więcej :D

 

Chyba bardziej 100... 

 

Tak czy siak nie jest to samochód wyścigowy, więc czym się przejmować. Do miasta i wyprzedzania maruderów 2,5l AT wystarczy a czy na 16" czy na 18" nie powinno być przepaści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, thomson0073 napisał:

Dobra gablota ale lotka tylnej klapy by sie przydała :) Taka jak u @DETT. :)

 

Trudno się nie zgodzić nie mniej jednak zanim zacznę modzić wolałbym zrobić jakieś 10kkm za kółkiem. Na razie może z 500-1000km pykło jedynie. Plany swoje, a życie swoje - czas pokaże jak długo wytrzymam bez konsumpcji. Jak widać już zdążyłem przykulić komplet felg z których się rozmyśliłem...

 

Moja lista z zewnątrz wyglądałaby tak:

  • lotka
  • ciekawszy grill
  • relingi JDM
  • przyciemnić szyby
  • białe kierunki
  • z rozpusty poliftowe lampy przednie.
  • idealna blenda z tyłu (moja ma pęknięcie)

Najważniejsze jednak będą dla mnie na początku CA i felgi.

 

Wszyscy wiemy jak to jest - można tak bez końca i wyjdzie, że trzeba było od razu nowsze auto kupić. Dlatego będę starał się powstrzymywać od cudowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Amnes napisał:

Moja lista z zewnątrz wyglądałaby tak:

  • lotka
  • ciekawszy grill
  • relingi JDM
  • przyciemnić szyby
  • białe kierunki
  • z rozpusty poliftowe lampy przednie.
  • idealna blenda z tyłu (moja ma pęknięcie)

Zacznij od przyciemnienia szyb. Przy jasnym nadwoziu będzie mega efekt.

I wiedz, że przy relingach JDM w tej generacji będzie problem z montażem bagażnika dachowego, więc spada poziom outbackowatości. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Amnes napisał:

 

W takim razie odpuszczam tę rozpustę. Poprzestanę na spolerowaniu lamp :).

Ja skończyłem tak samo, noo może przez naklejenie kameleona na lampy, którego niestety musiałem ostatnio zedrzeć.
Czekam teraz na lampy LED. Zakupiłem H1 i H7 więc komplecik powinien dawać czyste białe światło, autko powinno lepiej wyglądać i świecić. :)
Co do blendy, może by ją ciemniejszą zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, DETT napisał:

Zacznij od przyciemnienia szyb. Przy jasnym nadwoziu będzie mega efekt.

I wiedz, że przy relingach JDM w tej generacji będzie problem z montażem bagażnika dachowego, więc spada poziom outbackowatości.

 

Z przyciemnianiem poczekam do wiosny. Prowadnice szyb proszą się o czyszczenie, bo niektóre szyby mają już niestety spore i długie rysy :( więc przyciemnię przy okazji czyszczenia tego piachu co je porysował. Znając życie dodatkowo przepoleruję szyby tlenkiem ceru. Głupio byłoby tego nie zrobić mając je na wierzchu. Jak już rozbierać drzwi i wyciągać szyby to i wygłuszenie drzwi trzeba będzie zrobić. A skoro będzie wiosna czy tam lato i ładna pogoda a auto prawie całkiem rozebrane wypadałoby również wyciągnąć wykładzinę, podsufitkę, uprać wszystko, wytłumić całą budę łącznie z dachem i podłogą i włożyć zadowalające car audio. Relingi JDM jeżeli się na nie zdecyduję wpadną zupełnie przy okazji.

 

Mam obsesyjną osobowość. Na szczęście znajduję sobie zawsze tak dużo projektów, że nie mogę zajmować się jedynie samochodem bo inaczej bym z niego nie wylazł. 

 

Co do bagażnika: koło mnie jest jeden z najlepszych krajowych warsztatów z bagażnikami, więc jak będzie trzeba, to coś dobiorą. Nie dalej jak tydzień temu osobiście montowałem poprzeczki na outbacku MY17 mamuśki - to ta sama konstrukcja, tylko szyny JDM ciut chudsze wyglądają na zdjęciu w mojej generacji.

 

5 godzin temu, thomson0073 napisał:

Czekam teraz na lampy LED. Zakupiłem H1 i H7 więc komplecik powinien dawać czyste białe światło, autko powinno lepiej wyglądać i świecić. :)
Co do blendy, może by ją ciemniejszą zrobić?

 

Te żarówki będą z homologacją? Też bym pomyślał o tym, ale nie uznaję oświetlenia bez homologacji. Zrobiłbym bardzo brzydkie rzeczy rodem z kodeksu Hammurabiego osobom, które oślepiają innych wynalazkami wkładanymi do reflektorów ponieważ po zmroku tak sobie widzę i jak mnie ktoś oślepi to mogę kilka sekund zaniewidzieć co nie jest przyjemne ani bezpieczne.

 

Blendę tak jak całe auto najpierw wypoleruję. Jak wszystko będzie się błyszczało niczym psu brzuszek na wiosnę to będzie wg. mnie najlepszy możliwy mod tej budy. Jakoś nie czuję tematu przyciemniana lamp. Przecież one mają świecić i pasywnie zabezpieczać tył auta przed wizytą kierowcy gapy.

 

5 godzin temu, BartZ napisał:

Fajny OBK, powodzonka i radości z użytkowania ;)

 

Dzięki!

 

 

W ramach zakupów poszerzających prywatną narzędziownie nabyłem dziś prawdopodobnie najlepszą na świecie szlifierkę oscylacyjną Mirka Deros, która się co nieco przyda do polerki.

 

Chciałbym jeszcze w tym roku solidnie oczyścić i przeglinkować całą budę, potem szlifierką pociągnąć reflektory P1000 - P4000 zaś blachy P3000 - P4000 na mokro, potem polerka systemem 3M na maszynie rotacyjnej i będzie błysk. Nie mogę tylko odżałować tego błotnika, drzwi i osłony progu co je załatwiłem na słupku :(. Zanim to zrobiłem była taka ładna buda :( a teraz nie będę miał do wiosny czasu się tym zająć. A jak jeszcze pomyślę, że po wymianie błotnika i lakierniku będzie inny kolor na drzwiach i masce a inny na błotniku to dopiero nie będzie mi to dawało spokoju. Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...