Daniel2.0 Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Po przywitaniu szanownych forumowiczów pora przedstawić swoje auto. Forester SG '07 2.0 w kolorze szary metalik. Sprowadzony z Niemiec w wersji Ecomatic. Ale zacznijmy od początku. Po kilku latach męki z francuskim dieslem (2.2 HDI) we włoskim (ale tylko teoretycznie) samochodzie czyli Lancii Phedra (bliźniacza konstrukcja do Peugeota 807, Citroena C8...), zachciało mi się czegoś co jeździ a nie miga kontrolkami ostrzegawczymi, wyrzuca błędy i ciągle jeździ w trybie awaryjnym. Lubię aktywnie spędzać czas, góry itd. więc myślałem od razu o jakimś podwyższonym aucie. Doświadczenie motocyklowe (zjeździłem pół Europy m.in. Honda VFR 800 FI) podpowiadało japońską motoryzację. CRV, X Trail, XC 70 lub Subaru. Outback lub Forester. I jest Forester. Brałem pod uwagę SG przed i po lifcie w każdej konfiguracji silników i skrzyń biegów poza 125 KM z automatem. Generalnie nie jest to to czego szukałem. Chciałem panoramę, lepsze radio itd. No ale jak się nie ma co się lubi... Nasze początki tez nie były za ciekawe. Zaczęło się już podczas powrotu do domu po kupnie.... ale to może innym razem Moje Subaru ma kilka przypadłości. Korozja. Niby blachy i podłoga zdrowe ale elementy podwozia, zawieszenia jak śruby, zaciski czy bębny hamulcowe są mocno skorodowane. podobnie pod maską. Kolejna rzecz to mocno zniszczona przednia szyba. Dużo mikroskopijnych odprysków. Kilka wgniotek na karoserii, odpryski na lakierze... Mam nadzieje że będę mógł się tutaj pochwalić od czasu do czasu postępami w doprowadzaniu Forestera do stanu zadowalającego. Mieszkam pod Rzeszowem, pracuje w Rzeszowie i tu najczęściej można nas spotkać Wrzucam kilka zdjęć zrobionych zaraz po kupnie. Nie są aktualne ale jednym z moich hobby jest fotografia więc myślę że będzie się tu pojawiało sporo kolejnych fotek. Idąc w ślady innych forumowiczów napiszę co już zdążyłem zrobić i co jest w planach Zrobione: -homologacja na butle na kolejne 10 lat (77l. duża droga butla więc się opłacało) -wymieniony mechanizm wycieraczki tylnej wraz z silnikiem (spalony silnik, widać na zdjęciach unieruchomiona wycieraczkę) -uzupełnione podświetlenie wskaźników -odświeżony/pomalowany hak holowniczy -wymieniony olej w silniku i przekładni tylnej (Motul 6100 Synergie+ 10W40, Motul Gear 300 75W90) -wymienione filtry oleju, powietrza i kabinowy -wymienione świece zapłonowe (NGK) -wymieniony napęd rozrządu -sprawdzone luzy zaworowe (wszystkie w normie) i wiele innych drobniejszych rzeczy. W planach: -nowy komplet opon wielosezonowych o profilu o działkę wyższym (pewnie Nexen) -wymiana SLSów na zwykłe amortyzatory + sprężyny -konserwacja podwozia -jakieś relingi do przewozu rowerów itd, może mały boks -wymiana szyby czołowej (mocno zbita kamieniami) 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Fajny leśnik w ładnym kolorze , jedynie ten wlew w błotniku trochę razi , no ale cóż takie mają przepisy. Rdza na elementach podwozia ,zawieszenia to niestety standard w SUBARU , nawet młodszych rocznikowo. Gratuluję zakupu i niech służy jak najlepiej. A i obowiązkowo dołącz do SKP ,wspaniali ludzie ,super atmosfera , a w razie czego wesprą wiedzą i doświadczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 5 godzin temu, tedimy99 napisał: Fajny leśnik w ładnym kolorze , jedynie ten wlew w błotniku trochę razi , no ale cóż takie mają przepisy. No właśnie, a jakie są te przepisy? Mam imprezę my08 też z Niemiec z elpegie montowanym u dealera i mam wlew w zderzaku, a nie w błotniku. Natomiast Forek bardzo fajny, dbaj i wstawiaj ładne fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Misza. Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Najładniesza buda Forka. Też mam taki wlew, auto też z Niemcowni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 12 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 (edytowane) Jestem po pierwszej dłuższej wycieczce moim Foresterem. Rzeszów-Beskid Śląski-Rzeszów + trochę kręcenia się po okolicy. Jakieś 750 km. w 4 dni. Całą rodzina czyli 2 + 2 małych dzieci. Moje spostrzeżenia: ciasno i głośno No ale nie aż tak żebym jutro zmieniał auto Z tym że będzie głośno na autostradzie liczyłem się wcześniej a na przyszły sezon chciałbym zamontować boks dachowy. Mam pomniejszony bagażnik przez dużą butlę LPG. Niektórzy pewnie wiedzą o co chodzi. Zużycie paliwa przy spokojnej autostradowej jeździe (120-130 km/h) i jazda na miejscu to 10,3 l/100km. LPG więc chyba nieźle. Wcześniejsze pomiary to maks. 12,5 l/100km. (jazda z przewagą miasta). Bałem się też zużycia oleju dla tego monitoruję to cały czas. Mimo małego dystansu trochę chyba ubyło ale nie na tyle żeby dolewać... Generalnie wycieczka udana, napotkane dużo miejscowych Foresterów i innych Subaryn. Zwłaszcza miło kiedy inni użytkownicy Foresterów pozdrawiają Co do wcześniejszych wpisów to też chętnie się dowiem co to za przepisy w Niemczech nakazują taki montaż wlewu LPG. Ciężko to zrozumieć Zgadzam się z kolegą Zodiak że to najładniejsza buda Forka Powiem więcej. Kolejne wersje na tyle zmieniły wygląd (nie wiem czy charakter też) że póki co raczej nie upatruję w nich następcy mojego SG Wrzucam już aktualne zdjęcia Forka. Pozdrawiam! Edytowane 12 Września 2017 przez Daniel2.0 dodanie zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Bardzo ładny Kameleon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Ładny forek, ta lotka z tyłu powoduje, że nawet mnie nie razi opadnięty zawias (a na to w forkach jestem wyjątkowo mocno wyczulony) Przepisy dot. LPG w Niemczech to zapewne - zgaduję - wynikają z tego, że jesli samochod ma zamontowaną instalację to musi to byc jakos widoczne na zewnątrz (w niektore miejsca nie mozna przecież wjeżdżać z LPG). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 14 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Zaraz po kupnie nowych opon, zmiana zawieszenia tylnego będzie kolejną inwestycją. Mam pytanie, ta lotka to jakaś opcja fabryczna za dopłatą była czy to akcesorium dołożone już przez właściciela później? Bo przyznaje że wygląda dosyć dobrze i skłaniam się ku fabrycznemu tuningowi.... Szczególnie dobrze taka (podobna) lotka wygląda w wersji na zdjęciu poniżej (moja aktualna tapeta ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 17 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 W ten weekend znów miałem okazję zrobić sobie małą wycieczkę Foresterem. Tym razem w moje ukochane Bieszczady. Pojeździłem trochę leśnymi drogami Wysokiego Działu. Jednak bez jakiegoś offroadu bo przepustki z nadleśnictwa mieliśmy tylko na drogi utwardzone. Tak że przeważnie szutry z wieloma przejazdami przez rzeki.... Piękna okolica. Towarzyszył mi Hyundai Santa Fe. Forek miał nawet okazję sprawdzić się jako camper. Szału nie ma ale przespać się można. Jednak następnym razem rozłożę oparcie kanapy i śpię z tyłu zamiast na fotelu kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Do listy planowanych wydatków na mojego Forestera wkradła się nowa pozycja. W dodatku bez kolejki W ostatnich dniach sprzęgło wyzionęło ducha. Od jakiegoś już czasu, po wciśnięciu pedału sprzęgła słychać było szelest łożyska jednak miałem nadzieje że jeszcze trochę wytrzyma. Niestety kilka dni temu podczas parkowania poczułem że pedał sprzęgła nagle zmiękł a w aucie poczułem zapach przypalonego sprzęgła. Od tej pory do szelestu łożyska doszło jeszcze kilka innych odgłosów. Piski itd. Zaczęło też szarpać podczas ruszania. Poniżej zdjęcia zestawu jaki zawitał w Forku. Domyślałem się że łożysko wyciskowe się rozleciało ale zastanawiałem się nad stanem pozostałych elementów. Czy czasem wymiana wszystkiego to nie wyrzucanie pieniędzy. Jednak po weryfikacji starych elementów, rozmowie z mechanikiem i tym jak teraz pracuje sprzęgło i skrzynia biegów, nie żałuję wydanych pieniędzy Sprzęgło teraz pracuje lżej, ciszej, jest dużo lepiej wyczuwalne a ruszanie płynniejsze. Do tego wsteczny zaczął lepiej ,,wchodzić''. Zużycie widać na wszystkich elementach ale łożysko rozsypało się całkiem. Z ciekawości sprawdziłem stare części i było to taki sam zestaw jak ten nowy tzn. EXEDY. Nie znalazłem tylko żadnych symboli na łożysku. Niestety nie wiem czy stare sprzęgło było jeszcze oryginalne. Przy okazji zostało też wyciszone mocowanie stabilizatora z przodu. Co do cen i szczegółów wymiany zapraszam na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 (edytowane) Mam pytanie o lotkę/spojler- czy dobrze widzę, ze jest tam przeniesione 3-cie światło stopu? Edytowane 4 Listopada 2017 przez miroman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 Tak. Jest w nim trzecie światło stopu. Miejsce w klapie gdzie normalnie jest to światło jest zaślepione oryginalna nakładką (trzecie zdjęcie). Całość jest dobrze spasowana i solidnie się trzyma. Wygląda to na fabryczna robotę. Jednak kształt tej lotki jest inny niż np. w STI (np. tym ze zdjęcia kilka wpisów wyżej). Światło stopu tez nie zawsze występuje w tych lotkach z tego co widzę na zdjęciach. Bardzo mnie cieszy ten detal bo baaaardzo poprawia wygląd Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 Dziękuję za odpowiedź i zdjęcia, już mi się podoba i chcialbym zainstalowac w swoim Forku. Gdyby ktoś z kolegów znał numer części i sklep gdzie taki zestaw można kupić (lotka + zaślepka na wewnętrzna światło stop) będę wdzięczny za podpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woocash2 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 W dniu 12.09.2017 o 18:43, Daniel2.0 napisał: Co do wcześniejszych wpisów to też chętnie się dowiem co to za przepisy w Niemczech nakazują taki montaż wlewu LPG. Ciężko to zrozumieć W dniu 14.09.2017 o 14:02, raveout napisał: Przepisy dot. LPG w Niemczech to zapewne - zgaduję - wynikają z tego, że jesli samochod ma zamontowaną instalację to musi to byc jakos widoczne na zewnątrz (w niektore miejsca nie mozna przecież wjeżdżać z LPG). Wlew do tankowania LPG w samochodzie rejestrowanym z homologacją na niemiecki rynek musi być zamontowany na niedemontowalnym (w teorii) elemencie pojazdu. nie może to być zderzak. Co do Twojego forka, to bardzo ładnie się prezentuje, kiedyś o takim marzyłem Dzisiaj chyba bałbym się rudej. Dla mnie chyba jedyna buda forestera, która świetnie się prezentuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Wlew do tankowania LPG w samochodzie rejestrowanym z homologacją na niemiecki rynek musi być zamontowany na niedemontowalnym (w teorii) elemencie pojazdu. nie może to być zderzak. Co do Twojego forka, to bardzo ładnie się prezentuje, kiedyś o takim marzyłem Dzisiaj chyba bałbym się rudej. Dla mnie chyba jedyna buda forestera, która świetnie się prezentuje. Potwierdzam. Mój Fotek ma instalacje LPG założoną u Dealera w Niemcowni. Korek wlewu gazu w błotniku na wysokości wlewu paliwa. Jak rozmawiałem z Diagnostą na pierwszym przeglądzie, to mówił że wlew gazu musi być u nich w stałej części pojazdu. Ale u mnie już przeniesiony pod tablice rejestracyjną, która teraz unosi się na zawiasie.BTW Bardzo ładny Forek. Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 No dobra, to jak wytłumaczyć fakt, że Imprezy z TeleFlexem od Niemca mają wlew w zderzaku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 (edytowane) Forester dostał nowe kapcie. Są to nowe wielosezonowe opony Nexen N'blue 4 Season w rozmiarze 215/65 16 a więc o jedna działkę wyższe niż przewiduje fabryka. Z dotychczasowych spostrzeżeń, opony mieszczą się bez problemu. Nie zauważyłem wzrostu głośności na asfalcie względem letnich ale i producent podaje tylko 69 dB. Komfort jazdy nieco wyższy. Wizualnie nie widać zwiększenia prześwitu. A szkoda. Co ważne, myślałem że prędkościomierz przestanie zawyżać rzeczywistą prędkość jednak nadal pozostała różnica licznik/GPS. Przy 100 km/h licznikowo, GPS pokazuje 95 km/h tak że nadal jest jakiś marginesik Cieszą mnie te nowe oponki bo w końcu są wszystkie jednakowe. Wcześniej ktoś dopuścił się druciarstwa i założone były dwie różne pary opon letnich. Cena kompletu to 1180 zł. Jest ciekawie bo za oknem sypie od kilku godzin śnieg, więc być może rano będzie okazja do kolejnych testów Kolejny cel to zmiana tylnych sprężyn i amortyzatorów. Edytowane 3 Grudnia 2017 przez Daniel2.0 Poprawa opisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Godzinę temu, Daniel2.0 napisał: Jest ciekawie bo za oknem sypie od kilku godzin śnieg, więc być może rano będzie okazja do kolejnych testów To dzięki modłom wznoszonym wczoraj przez SKP na spocie w Parku Papieskim! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 8 minut temu, Guliwer napisał: To dzięki modłom wznoszonym wczoraj przez SKP na spocie w Parku Papieskim! Przed chwilą widziałem film na fb z tego spotkania. Faktycznie widziałem jakieś rytuały związane z dymem i ogniem ale w jakimś parkingu zadaszonym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lelenbp Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Fany Forek Lotka mogła by być trochę dłuższa a jeśli chodzi o ten wlew to On w niemczech był tak montowany? Na mazurach gdzie pracuje jezdzi Forek z tam zamontowanym wlewem ale myślałem że ktoś mu robote spier..... że tak założony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 W dniu 6.11.2017 o 17:03, woocash2 napisał: Wlew do tankowania LPG w samochodzie rejestrowanym z homologacją na niemiecki rynek musi być zamontowany na niedemontowalnym (w teorii) elemencie pojazdu. nie może to być zderzak. To jedyna sensowna odpowiedź jaką do tej pory uzyskalem na temat tego wlewu lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 19 minut temu, Daniel2.0 napisał: Przed chwilą widziałem film na fb z tego spotkania. Faktycznie widziałem jakieś rytuały związane z dymem i ogniem ale w jakimś parkingu zadaszonym Dogrywka na Podpromiu dla lepszego efektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woocash2 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 (edytowane) Daniel2.0, Twój forek fajnie wygląda z tą lotką na klapie bagażnika, dodaje pazura autu Jestem ciekaw w jakim stopniu zapobiega ona brudzeniu tylnej szyby w stosunku do klap bez lotek. W moim v70 również mam coś takiego i jakiejś specjalnej różnicy nie widzę. A wracając do korka wlewu lpg, to mam nadzieję, że Niemcy tego nie spartolili i blacha dookoła niego jest dobrze zabezpieczona. Edytowane 4 Grudnia 2017 przez woocash2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Co do lotki to ciężko mi powiedzieć czy zapobiega brudzeniu szyby w jakimś stopniu bo nie mam porównania z innymi Foresterami bez lotki. Wiem tylko że moja szyba się brudzi i wycieraczka tylna jak najbardziej ma co robić A z tym korkiem to Niemcy się nie przyłożyli bo raz już ruda była wyganiana stamtąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 (edytowane) Jako że tydzień bez zrobienia czegoś przy Subaru to tydzień stracony, dzisiaj tez postanowiłem coś ulepszyć Mianowicie zaczepy do siatki bagażowej w bagażniku. Wiem że oryginalnych nie brakuje w kufrze Forestera ale albo są nie tam gdzie mi pasuje albo są niedostępne w moim Forku ze względu na podwyższona podłogę (duża butla LPG). Długo szukałem czegoś gotowego, dedykowanego do tego celu ale kiepsko z tym więc udałem się do hipermarketu budowlanego jednej ze znanych sieci. Zestaw jaki widać na drugim zdjęciu kosztował mnie ok. 10 zł. Siatka do mocowania bagażu na motocyklu to koszt kilku - kilkunastu złotych. Resztę widać na zdjęciach. Dodatkowo, zamiast szarego kartonu wylądował w bagażniku mojego Forka organizer na gaśnicę, kompresorek (nie mam zapasu), kamizelkę... Tak że jest już porządek Nie wiem jak wygląda to w innych Foresterach ale u mnie jest podwyższona podłoga z czegoś ala MDF grubości 10 mm. + obicie, więc miałem do czego zamocować kotwy. Edytowane 9 Grudnia 2017 przez Daniel2.0 poprawa literówki 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się