Skocz do zawartości

Simon

Rekomendowane odpowiedzi

nie miały w programie lotu do góry grzbietem

 

Grzbiet w samolotach zazwyczaj jest do góry ;-)

 

 

Ups :roll:

 

Do góry kołami.

 

[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 10:12 pm ]

 

minimus - o ten film mi chodziło

 

A jeżeli chodzi o trudności z powrotem do noramlego lotu, to pamiętam jakiś program na Discovery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej stronce jest dużo bardzo fajnych zdjęć 360st. Ale odnośnie Airbusa A380, to dookólne zdjęcia poszczególnych klas robią niesamowite wrażenie. Klasa ekonomiczna jest już bardzo ok, nie wspominając o klasie bussiness. Klasa La Premiere, to już w ogóle rozkłada na łopatki-własna kabina :shock: Mocne!

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie robi wrazenie wysokosc kabiny... A tak to standart, tyle ze juz wszystko we szkle i ciezko wypatrzyc stary dobry analogowy przyrzad...

 

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 3:15 am ]

Kilka fajnych miejsc wyszperanych przez kogos w google earth:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czerwona barwa światła działa jak ciemność, tzn. oczy się przyzwyczajają do ciemności. W łodzi podwodnej są zapewne zapalane jeśli możliwe jest że ktoś/wszyscy znajdą się na powierzchni. No bo jak będą mieli awarię oświetlenia to ciemno jak w przysłowiowej d... u murzyna i nic czerwone żaróweczki nie pomogą.

 

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 10:57 pm ]

Chyba tutaj to najlepiej pasuje- http://www.n2yo.com/?s=29651

 

W tym linku to ten spadający satelita, ale jest też wiele innych. Fajna strona z praktycznymi zastosowaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona barwa światła działa jak ciemność, tzn. oczy się przyzwyczajają do ciemności. W łodzi podwodnej są zapewne zapalane jeśli możliwe jest że ktoś/wszyscy znajdą się na powierzchni. No bo jak będą mieli awarię oświetlenia to ciemno jak w przysłowiowej d... u murzyna i nic czerwone żaróweczki nie pomogą.

http://en.wikipedia.org/wiki/Purkinje_effect :

 

Under conditions where it is desirable to have both [vision] systems [photopic & scotopic] active, red lights provide a solution. Submarines are dimly lit to conserve energy, but the bridge must be lit to allow crew members to read instrument panels. By using red lights, the cones can receive enough light to provide photopic vision (namely the high-acuity vision required for reading). Because the rods do not respond to long-wavelength light, however, the crew member remains dark adapted. If the crew member left the bridge for some dimly lit part of the ship, rather than being functionally blind (as would be the case had the bridge been illuminated by full spectrum light), the scotopic system is fully dark adapted and able to provide high-sensitivity vision.

 

(W polskiej wersji [ http://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Purkiniego ] nie ma tego kawałka.)

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maruda[/b kochany...schodzimy w naszej opowieści o lotnictwie...w głebiny..... NIech jeszcze, niejaki [b]minimus zechce wykrzesać nieco pokory....a pogadamy znowu o Nocnym Locie A de S Exhuperry..

 

Ale oczywiście obowiązku nie ma. Zawsze powtrzam, że sa ludzie i są taborety....

 

Julian

 

PS. minimus, proszę nie ciągnij więcej starego kapitana za język...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minimus zechce wykrzesać nieco pokory

Nie wiem o co ci chodzi kolego. To chyba nie mi brakuje pokory, bo to nie ja szukam taniej sensacji. Chcesz o tym pisać/czytać na tym forum twoja sprawa.

P.S. ostatnio ci sie chyba pojawił nowy materiał :evil:

 

EOT z mojej strony. Jade na narty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwiatek, zglos sie do ktoregos z pilotow w bazie, musza miec instrukcje uzytkowania w locie, w tym i tabele zaladunku, oraz tabele doboru mocy w zalaznosci od wysokosci. Generalnie im cieplej i wyzej, tym gorsze wlasciwosci lotne, ale to napewno sam juz wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simon1

 

Zgłosiłem się ale to jest akurat pilot Sokoła i nie ma pojęcia jak ta sprawa wygląda w Mi17 i Mi24. Kurdę może Simon byś pomógł i znalazł coś w necie.Ja nawet nie wiem gdzie szukać.

 

Generalnie im cieplej i wyzej, tym gorsze wlasciwosci lotne, ale to napewno sam juz wiesz.

Tak wiem.Adaś (to właśnie ten pilot Sokoła) uczy mnie w wolnych chwilach go pilotować :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłosiłem się ale to jest akurat pilot Sokoła i nie ma pojęcia jak ta sprawa wygląda w Mi17 i Mi24. Kurdę może Simon byś pomógł i znalazł coś w necie.Ja nawet nie wiem gdzie szukać.

 

Nie znajdziesz tego w sieci, tam mozna zlazezc dane ogolne, jak udzwig maksymalny,etc. Te smiglowce wciaz lataja w wielu armiach i dane o ktore pytasz sa poniekad tajemnica. Tylko i wylacznie na podstawie instrukcji uzytkowania w locie mozna dokladnie okreslic to o co pytasz. Podzwonie po kolegach, bo ja nie znam osobiscie nikogo kto na tych wiertolotach lata. Jakby co, dam Ci znac.

 

 

Kwiatek, :arrow: PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...