maciekSubru Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 nie miały w programie lotu do góry grzbietem Grzbiet w samolotach zazwyczaj jest do góry ;-) Ups :roll: Do góry kołami. [ Dodano: Nie Sty 20, 2008 10:12 pm ] http://pl.youtube.com/watch?v=_EM0hDchVlY minimus - o ten film mi chodziło A jeżeli chodzi o trudności z powrotem do noramlego lotu, to pamiętam jakiś program na Discovery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalili Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 takie nieteges... http://wiadomosci.onet.pl/1679071,11,item.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Minęło kilka dni, więc można już powrócić do rzeczy bardziej teges, coś dla spragnionych pilotów: http://www.youtube.com/watch?v=JckIax0YThU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Dobre, ale u nas by sie nie przyjelo, bo poki co wodka nie jest kapslowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Można po ułańsku/szlachecku szablą otwierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 No nienadarmo lotnicy maja w herbie wokol orla husarksie skrzydla. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Kokpit Airbusa: http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Kokpit Airbusa:http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm Na tej stronce jest dużo bardzo fajnych zdjęć 360st. Ale odnośnie Airbusa A380, to dookólne zdjęcia poszczególnych klas robią niesamowite wrażenie. Klasa ekonomiczna jest już bardzo ok, nie wspominając o klasie bussiness. Klasa La Premiere, to już w ogóle rozkłada na łopatki-własna kabina :shock: Mocne! pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Na mnie robi wrazenie wysokosc kabiny... A tak to standart, tyle ze juz wszystko we szkle i ciezko wypatrzyc stary dobry analogowy przyrzad... [ Dodano: Sro Lut 06, 2008 3:15 am ] Kilka fajnych miejsc wyszperanych przez kogos w google earth: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Mam całkowicie laickie pytanko, które mi się nasunęło podczas ostatnich podróży nocą.. Dlaczego podczas startu i lądowania wygaszane jest oświetlenie w kabinie pasażerskiej? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Podobno na wypadek rozbicia się samolotu. Żeby wzrok do ciemności był przyzwyczajony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Dokladnie, lepsza akomodacja oka do ciemnosci. Im ciemniejsza noc, tym ciemniejsze swiatlo powinno byc. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalili Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 w łodzi podwodnej zapalało się czarwone... chyba w razie awarii oswietlenia,podczas trafienia,czy tk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Czerwona barwa światła działa jak ciemność, tzn. oczy się przyzwyczajają do ciemności. W łodzi podwodnej są zapewne zapalane jeśli możliwe jest że ktoś/wszyscy znajdą się na powierzchni. No bo jak będą mieli awarię oświetlenia to ciemno jak w przysłowiowej d... u murzyna i nic czerwone żaróweczki nie pomogą. [ Dodano: Pią Lut 15, 2008 10:57 pm ] Chyba tutaj to najlepiej pasuje- http://www.n2yo.com/?s=29651 W tym linku to ten spadający satelita, ale jest też wiele innych. Fajna strona z praktycznymi zastosowaniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Czerwona barwa światła działa jak ciemność, tzn. oczy się przyzwyczajają do ciemności. W łodzi podwodnej są zapewne zapalane jeśli możliwe jest że ktoś/wszyscy znajdą się na powierzchni. No bo jak będą mieli awarię oświetlenia to ciemno jak w przysłowiowej d... u murzyna i nic czerwone żaróweczki nie pomogą. http://en.wikipedia.org/wiki/Purkinje_effect : Under conditions where it is desirable to have both [vision] systems [photopic & scotopic] active, red lights provide a solution. Submarines are dimly lit to conserve energy, but the bridge must be lit to allow crew members to read instrument panels. By using red lights, the cones can receive enough light to provide photopic vision (namely the high-acuity vision required for reading). Because the rods do not respond to long-wavelength light, however, the crew member remains dark adapted. If the crew member left the bridge for some dimly lit part of the ship, rather than being functionally blind (as would be the case had the bridge been illuminated by full spectrum light), the scotopic system is fully dark adapted and able to provide high-sensitivity vision. (W polskiej wersji [ http://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Purkiniego ] nie ma tego kawałka.) pzdr, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Maruda[/b kochany...schodzimy w naszej opowieści o lotnictwie...w głebiny..... NIech jeszcze, niejaki [b]minimus zechce wykrzesać nieco pokory....a pogadamy znowu o Nocnym Locie A de S Exhuperry.. Ale oczywiście obowiązku nie ma. Zawsze powtrzam, że sa ludzie i są taborety.... Julian PS. minimus, proszę nie ciągnij więcej starego kapitana za język... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Ludziska sprawa jest pilna i ważna. Potrzebują tabele udźwigu w zależności od temperatury i wysokości n.p.m Mi-17 i Mi-24W. Mnie jakoś google nie pozwoliło wydrzeć tej tajemnicy.Zatem bardzo proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 minimus zechce wykrzesać nieco pokory Nie wiem o co ci chodzi kolego. To chyba nie mi brakuje pokory, bo to nie ja szukam taniej sensacji. Chcesz o tym pisać/czytać na tym forum twoja sprawa. P.S. ostatnio ci sie chyba pojawił nowy materiał EOT z mojej strony. Jade na narty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Kwiatek, zglos sie do ktoregos z pilotow w bazie, musza miec instrukcje uzytkowania w locie, w tym i tabele zaladunku, oraz tabele doboru mocy w zalaznosci od wysokosci. Generalnie im cieplej i wyzej, tym gorsze wlasciwosci lotne, ale to napewno sam juz wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Simon1 Zgłosiłem się ale to jest akurat pilot Sokoła i nie ma pojęcia jak ta sprawa wygląda w Mi17 i Mi24. Kurdę może Simon byś pomógł i znalazł coś w necie.Ja nawet nie wiem gdzie szukać. Generalnie im cieplej i wyzej, tym gorsze wlasciwosci lotne, ale to napewno sam juz wiesz. Tak wiem.Adaś (to właśnie ten pilot Sokoła) uczy mnie w wolnych chwilach go pilotować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remek Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Potrzebują tabele udźwigu w zależności od temperatury i wysokości n.p.m Mi-17 i Mi-24W. Do Szwecji uciekasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Zgłosiłem się ale to jest akurat pilot Sokoła i nie ma pojęcia jak ta sprawa wygląda w Mi17 i Mi24. Kurdę może Simon byś pomógł i znalazł coś w necie.Ja nawet nie wiem gdzie szukać. Nie znajdziesz tego w sieci, tam mozna zlazezc dane ogolne, jak udzwig maksymalny,etc. Te smiglowce wciaz lataja w wielu armiach i dane o ktore pytasz sa poniekad tajemnica. Tylko i wylacznie na podstawie instrukcji uzytkowania w locie mozna dokladnie okreslic to o co pytasz. Podzwonie po kolegach, bo ja nie znam osobiscie nikogo kto na tych wiertolotach lata. Jakby co, dam Ci znac. Kwiatek, :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Simon1, Kurde napisałem ale cisza a u mnie zaczyna się z tego robić burza:(.Może zadzwoniłbyś do tego człowieka bo może nawet nie sprawdził poczty. Odwdzięczę się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Kwatek, podzwonie po znajomych, moze ktos bedzie mial kontakt z lotnictwem sil ladowych... Jakby co, dam Ci znac na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Jakby co, dam Ci znac na PW Oki, czekam.I z góry Dziękowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się