Kwiat Paproci Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 miałem kiedyś golfa 1.6 16V ... ten silnik wymagal paliwa min 98, na 95 mial mniej mocy - pisalo nawet w instrukcji No właśnie. W moim turbodziadku jest napisane na klapce "Unleaded supergasoline only". Z racji wcześniejszych doświadczeń z Orlenem i Geant Janki tankuję na Shellu (najchętniej V-Power Racing 100) lub Neste (98). W przypadku Racinga różnica do 95 oktanów wynosi ponad 15%!! Sprawdzałem kiedyś na trasie ok. 250 km spokojnej jazdy (120 km/h +/- 10 bez kręcenia do odcięcia) - 8,3 na V-Power Racing, 10l/100 km Eurosuper 95. Różnica podczas wyprzedzania również odczuwalna jest znakomicie (i smakowicie ). Na Neste pali minimalnie więcej niż na Racingu - ale ekonomia o niebo lepsza. Dynamika już nie taka ale na razie nie uprawiam upalania. Pozdrawiam i ozdrawiam PS. Opel Corsa 1.2 na Racingu też pali z 10% mniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 - 8,3 na V-Power Racing, 10l/100 km Eurosuper 95. Różnica podczas wyprzedzania również odczuwalna jest znakomicie (i smakowicie ). według teorii,moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna spadać. Przy paliwach 99+ (Ultimate, V-Power 99) obserwuje się wzrost mocy na silniku i na kołach. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Może też skutkować mniejszym zużyciem paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawide-GP Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Mam wrażenie, że paliwo istotnie różni się na różnych stacjach Orlenu. Od jakiegoś czasu tankuję na Orlenie (wygodnie bo rozliczam się z nimi raz na koniec miesiąca) i mam już swoich faworytów oraz te gdzie już więcej nie zajrzę. Orlen przejął lub kupił w ostatnich latach sporo stacji - w wielu z nich mentalność sprzedających została z dawnych lat - mam podejrzenia, że kombinują z paliwem. NIe koniecznie musi być to stacja kupiona przez orlen, a będąca od zawsze orlenowską, ile to stacji Orlen po modernizacji ma kiepskie palwo - to wszystko zależy od ajenta, a że ten nie wyrabia to kombinuje kosztem klientów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 podejrzenia, że kombinują z paliwem. Też mam takie wrażenia o różnych orlenach, więc możliwe. Patryk55XL napisał/a:miałem kiedyś golfa 1.6 16V ... ten silnik wymagal paliwa min 98, na 95 mial mniej mocy - pisalo nawet w instrukcji Jesteś tego pewny? Z tego co pamiętam to na klapce pisało że minimum 95. Na uczciwej 95ce jeździł fajnie. Tylko na orlenowskiej z pewnej stacji miał takową przypadłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Niestety nawet markowe stacje maja syfiaste paliwo.Ostatnio wracając z Poznania do Wrocławia zatankowałem na BP Ultimate 98 , dotankowałem ok 20 litrow,wczesniej w baku był Ultimate 98 z Wrocławia. Po ok 50km auto zaczeło sie dławić przy 40 i 70 km/h.Przerywanie silnika ustało dopiero po spaleniu tego baku i dwoch nastepnych tankowaniach Ultimate 98 po 50 pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Neste 98 rulez - szybko i sprawnie, bez kolejek, no i mam patent na blokowanie pistoletu od nalewaka dawaj patenta bo mi lapki marzna w zime ostatnio tak sobie tankowalem po 3-4 razy na innych stacjach - np 3 razy podrzad na statoil, potem bp i tak wrocilem do neste bo roznicy nie ma zadnej jedyne co jest to za rada matiego na jakies upalanki w lato leje Racinga bo wiecej oktanow przy takiej temperaturze to mniejsze ryzyko spalania stukowego (tak mi mati tlumaczyl ) przy cdziennej jezdzie neste PB98 i tak jest tansza niz 95 na innych stacjach :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Patent polega na wepchnieciu pilota od garazu w pistolet. Akurat moj pilot ma odpowiednie wymiary i idealnie nadaje sie zamiast zapadki To ja mam lepszy, nie wymagający dodatkowych gadżetów Korek od wlewu paliwa idealnie pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pchelek Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 a wszystkie stacje - neste, schell, orlen, ........................biora paliwo do rozlewu po swoich firmowych stacjach z tego samego zbiornika z moscisk - kolega tam pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 a wszystkie stacje - neste, schell, orlen, ........................biora paliwo do rozlewu po swoich firmowych stacjach z tego samego zbiornika z moscisk - kolega tam pracuje Powtarzam to od dłuzszego czasu a chłopaki dalej swoje jak nakręceni.. Ten wątek jest najlepszym przykładem, że wiara czyni cuda. Dla mnie sprawa paliwa ogranicza się tylko do omijania stacji które je "chrzczą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbie Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 a wszystkie stacje - neste, schell, orlen, ........................biora paliwo do rozlewu po swoich firmowych stacjach z tego samego zbiornika z moscisk - kolega tam pracuje A ja już pisałam, że nieważne skąd biorą, ważne co z nim potem robią. Na ten przykład :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Powtarzam to od dłuzszego czasu a chłopaki dalej swoje jak nakręceni.. I to jest jak na razie absolutnie JEDYNY temat, w którym się z Tobą zgadzam. Mało tego, zgadzam się w 100%! . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuśma Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Od jakiegoś czasu śmigam na gazie [nie mylić pojęć ] i ostatnie dwa lata, zdarzyło mi się wybyć do ciepłych krajów. Spostrzeżenia: na dystansie 1100 km, tankowaniu, w Polsce, Czechach i Austrii, zauważyłem nie tyle zwiększenie kopa [jeśli jakiś w moim aucie istnieje ] co zmniejszenie się zużycia LPG, po tankowaniu w w/w krajach. styl jazdy generalnie na calym dystansie identyczny, a spalanie od 12-13 w polsce po 9 na austryjackim LPG :roll: macie jakieś podobne spostrzerzenia, doświadczenia :?: nieco rozszerzając tematykę paliw :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbie Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 styl jazdy generalnie na calym dystansie identyczny, a spalanie od 12-13 w polsce po 9 na austryjackim LPG :roll: chcesz powiedzieć, że spotkałeś w Polsce autostradę, czy że w Austrii jeździłeś polnymi drogami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 zwiększenie kopa w/w golf którym śmigałem na niemieckim paliwie był o 10km/h szybszy niż na polskich. Na polskiej chociażby najlepszej 98 wyciskał max 200 a na dojczlandowskiej 95 zalanej na stacji DEA ciut powyżej 210. Czyli coś w tym jest. Wiem, że np w chorwacji mają też zajefajniste paliwka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Przy tak wysokich predkosciach to pewnie tez od nawierzchni zalezy? I od wiatru i roznych takich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 ...Turbo lubi współpracować z wysokooktanowym paliwem. Im mieszanka jest bogatsza w oktany, tym większe jest doładowanie...(WRC Magazyn Rajdowy nr.7 z 4 lipca 2003) Typowy przykład niejasnego tekstu i średnio kompetentnego jego odczytania :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 michal napisał/a:mam patent na blokowanie pistoletu od nalewaka Podziel sie - tez tam na ogol tankuje Wkładasz korek od baku w "spust" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Than_Junior, to było parukrotnie testowane, na dłuższym odcinku. Na naszym paliwie nie wkręcał się na 5ce do końca obrotów a na ich paliwku do końca obrotomierza. Mówię o płaskim terenie, wiatr no wiadomo zmienia się, ale generalnie bardzo podobna pogoda była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuśma Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 barbie, cięta riposta polska rzeczywistość nauczyła mnie traktować wszystko co ma więcej niż jeden pas i jest poza miastem za jakby autostradę a akurat do cieszyna z krk jest szansa na w/w Patryk55XL, większa "górzystość" terenu sprawiła w austrii, że i ja zauważyłem większe predkości ale z góry i z wiatrem, więc nie łączyłem tego z paliwem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbie Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 traktować wszystko co ma więcej niż jeden pas i jest poza miastem za jakby autostradę hmm... katowicka autostradą? :shock: czyli lubisz sporty ekstremalne? ja też. szczególnie wyczynową jazdę windą bez trzymanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 kuśma, czytaj wyżej Płasko było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pchelek Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 a co mozna robic z paliwem pobranym z rozlewni w mosciskach - NIC - ono tam jest dostarczane rurociagiem z plocka - gotowe do uzycia z dodatkami - cysterny neste statoil czy cpn pobieraja to GOTOWE juz paliwo i rozwoza - pomiedzy producentem jakim jest plocka petrochemia a stacja benzynowa [neste, statoil cpn] nic do paliwa sie nie dodaje bo nie ma takiej mozliwosci - nie ma takiej opcji ze pan banzyniarz z neste czy statoil dolewa do baku cysterny wiaderka jakiegos cuda co poprawia sprawnosc paliwa - paliwa sa chrzszczone na stacjach, na stacjach sa stare zbiorniki, na stacjach dostaja sie do paliwa rozne swinstwa - i stad roznice drobne w jakosci - natomias na autostradach niemiec czy austrii decyduje gladkosc ich nawierzchni asfaltowych - z nich mniejsze straty toczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbie Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 pchelek, naprawdę bardzo wiele można przekrętowych manewrów wykonać z cysterną. Nie ta branża, ale kiedyś żyłam z działalności ZT "Kruszwica", gdzie cysterny chodziły jedna za drugą. W głowie się nie mieści co potrafili odbiorcy wyprawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devlin Opublikowano 4 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Barbie, jestes w stanie wrzucic jakies przyklady? Bo to bardzo ciekawa sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbie Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Przykład nagminny, na którym łapani byli stale: na wjeździe i na wyjeździe cysterna jest ważona celem określenia ile zabrała. Więc wjeżdżali zalani wodą na 5ton. Po wjeździe wodę spuszczali i brali olej. Wyjeżdżali, masa 30 ton. A ZT o 5 ton w plecy. I tak kilka cystern dziennie. To szło naprawdę w niezłe kwoty. W przypadku oleju wodę spuścić musieli, bo olej się z wodą nie wymiesza. Woda z benzyną co prawda też się za bardzo nie wymiesza ale z gazem już tak. Czyli wywozi 25ton, a na stację dociera 30. Czysty żywy pieniądz. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się