Jump to content

legacy 3 typowe bolączki? na co zwrócić uwagę przy zakupie


niebieskiultras
 Share

Recommended Posts

Ranty tylnych nadkoli i zejście do progu to standard.

W wersji kombi plastikowa blenda na tylnej klapie często jest nieszczelna i zbiera się w niej woda. Niby pierdoła, ale to denerwujące jak woda leje się na głowę podczas ładowania bagażnika. ;)

Warto przejrzeć pamięć ECU i sprawdzić czy nie donosi o zapchanym katalizatorze i czy czujnik spalania stukowego się nie kończy. W przypadku zapchanego kata nie zawsze wywali Check.

No i luzy na maglu, i wycieki spod manszet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Rdza na tylnich nadkolach i na belce zawieszenia z tyłu. Dodam jeszcze korozje uładu wydechowego u mnie cały nadawał się na złom.

2. Często w silniku ej251 cieknie olej z upg

Ogólnie auto bdb poza kilkoma wadami nie ma się do czego przyczepić.

Jakiej wersji szukasz 2.0 czy 2.5, at czy mt?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1. Luzujące się osłony termiczne wydechu.

2. Brzęczący lewarek zmiany biegów.

3. Wlewająca się woda do bagażnika przy podnoszeniu klapy. Dodatkowo brak uchwytu.

 

Poza tym nie mam zastrzeżeń. W zasadzie bezawaryjne auto.

Link to comment
Share on other sites

Ogolnie fajnie, pieknie, ale ja osobiscie boje sie Subarowego 2,5.

Niby wiecej mocy, momentu i ogolnie bedzie to przyjemniejsze w jezdzie, ale...

Dla mnie swiety spokoj jest najwazniejszy i nie wyobrazam sobie wydania 5k zl na remont silnika w aucie wartym 10k zl.

Oczywiscie w 2.0 tez moze nas spotkac wydmuchana UPG, ale statystycznie przy 2.5 ryzyko jest wieksze.

Jakbym jednak mial szukac 2.5 to bralbym OBK w MT i mial nadzieje, ze UPG do roboty spotkalo poprzednika, lub spotka mojego nastepce. Albo brac H6, tylko o to trudniej i chyba jedynie AT.

Wlasciwie to Forka kupilem glownie dlatego, ze OBK nie wystepowal z silnikiem 2.0 ;)

Z innej zas strony, to nie rozumiem tej calej napinki na moc i ogolnie osiagi w autach ktore nigdy nie zobacza toru.

Wiadomo, ze sa pewne granice, ale do jazdy po drogach publicznych, 100 KM na tone w zupelnosci wystarczy, a i da sie pojezdzic troche ostrzej tylko trzeba wiecej myslec :P

To wszystko w nawiazaniu do studenckiego budzetu.

A na co trzeba uwazac przy zakupie takiego auta?

Na wszystko to co w kazdym innym aucie, ale przede wszystkim na handlarzy, ktorzy sprzedaja igielki :P

Link to comment
Share on other sites

 

Moim zadniem silnik 2.5 to bardzo dobra jednostka jeśli chodzi o trwałość to niczym się nie różni od 2.0. Upg zdarza się dużo częściej ale to nie koniec świata mnie upg wyszło niecałe 2000zl z rozrządem i uszczelnieniem całego silnika. Jeśli chodzi o moc to 2.0 w legacy to troche za mało szczegolnie z at.

Link to comment
Share on other sites

O serwis sie nie boję bo mam dostęp do części w kilku hurtowniach po bardzo dużych rabatach.

 

A czemu napinka na moc? Bo chce mieć świadomość że w awaryjnej sytuacji zdążę uciec lub bezpiecznie wyprzedzić.

 

A impreza jest po prostu dla mnie za mała.

 

Na h6 mnie nie stać w kwestii utrzymania.

 

 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, pajac_am napisał:

Co znaczy kwestia utrzymania?

To, ze spali Ci 1 czy 2 litry wiecej i OC bedzie 100 czy 200 zl wyzsze na rok?

 

 

Potencjalne serwisy typu regulacja zaworów itd. A tym bardziej że chce założyć lpg to już  ryzyko przy h6.

Albo wymiana łańcucha rozrządu. (Większość aut na rynku ma przebiegi w granicach +300 tysięcy km także to może być już czas na zmianę.

 

 

 

impreza pali od 12 do 18 litrów lpg benzyny około 12-13 także koszta paliwa to nie problem.

Jakbym chciał oszczędzać na paliwie to kupił bym tdi

 

Ale życie jest za krótkie by jeździć dieslem. :P

 

OC to też nie problem

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, niebieskiultras napisał:

A tiry na tory ;)

A tory na złom.

Bo PKP przy obecnej polityce biznesowej długo nie pociągnie. :P

 

Co by nie było OT.

H6 z BE/BH to sam w sobie fajny silnik, ale rzeczywiście wydaje mi się że oferuje niewiele więcej od H4 2,5. Różnica osiągów nie jest chyba warta większych kosztów serwisowych. Ile jest różnicy w KM/Nm miedzy tymi silnikami? 50 koni, 50 Nm? Wiem, że wrażenia mogą być rozmaite, ale na papierze nie robi to furory. Trzy litrówka z IV-gen to już inna historia.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 1.08.2017 o 12:49, DETT napisał:

H6 z BE/BH to sam w sobie fajny silnik, ale rzeczywiście wydaje mi się że oferuje niewiele więcej od H4 2,5. Różnica osiągów nie jest chyba warta większych kosztów serwisowych. Ile jest różnicy w KM/Nm miedzy tymi silnikami? 50 koni, 50 Nm? Wiem, że wrażenia mogą być rozmaite, ale na papierze nie robi to furory.

Może przejedź się obydwoma, różnica jest wyraźna, a czy jest warta potencjalnie większych kosztów to już indywidualna sprawa. Jeżeli "na papierze" nie robi furory, to dlaczego nie jeździsz najprostszą dwulitrówką? ;) Znacznie mniejsze dysproporcje ma 2.0 do 2.5 niż 2.5 do 3.0 ;) 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Grzegorz Wojtalik napisał:

Niebieskiultras a jaki masz budżet na tego legasia? 

Chce sie zamknąć w 10 tysiącach z lpg i jakąś historia serwisową.

Jak jest coś taniej to bardzo chętnie też się zastanowię bo naprawy mechaniczne to nie problem.

Link to comment
Share on other sites

Mi się akurat trafiło UPG właśnie w ssaku 2.5 Legacy BE. Koszt o ile pamietam to połowa Twojego budżetu :)
Poza tym dosyć dobrze wspominam to auto, w 2.5 występowało pneumatyczne zawieszenie, którego bym się wystrzegaj, albo od razu załóż budżet na wymianę. Naprawa nieopłacalna, do wyboru masz dwie drogi: albo używka zawias z OBK, albo z Legacy, lub nówki, ale wtedy potrzebujesz sprężyny, amortyzatory, górne mocowania, poduszki pod sprężyny plus talerzyki i gumy pod sprężynę...
Ja poszedłem w używkę z outbacka, reszta auta bezproblemowa. Klasyka w Subaru czyli uszczelki pokryw zaworów. Sprawdź czy między chlodnicami wody i klimy jest czysto, bo to pierwszy krok do przegrzania auta i upg.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, niebieskiultras napisał:

Chce sie zamknąć w 10 tysiącach z lpg i jakąś historia serwisową.

Jak jest coś taniej to bardzo chętnie też się zastanowię bo naprawy mechaniczne to nie problem.

Mam swojego i się zastanawiam nad sprzedażą. Na pewno będzie taniej bo jest kilka rzeczy do zrobienia 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Grzegorz Wojtalik napisał:

Mam swojego i się zastanawiam nad sprzedażą. Na pewno będzie taniej bo jest kilka rzeczy do zrobienia 

Daj znać jak się zdecydujesz.

Może się skuszę ;)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 3.08.2017 o 00:37, mirasek napisał:

Może przejedź się obydwoma, różnica jest wyraźna, a czy jest warta potencjalnie większych kosztów to już indywidualna sprawa. Jeżeli "na papierze" nie robi furory, to dlaczego nie jeździsz najprostszą dwulitrówką? ;) Znacznie mniejsze dysproporcje ma 2.0 do 2.5 niż 2.5 do 3.0 ;) 

Ja swojego mam niejako "z przypadku". Nie szukałem Subaru, ale skoro się trafił 2,5 z AT to wziąłem, bo od szczeniaka chciałem mieć Subaru. Gdyby to "trafienie" maiło 2.0 z MT to też bym go wtedy kupił. ;) I masz rację, że różnica miedzy czterocylindrówkami jest znikoma, szczególnie że ja mam 2,5 AT, a niedawno miałem okazje przejechać się 2,0 z MT. Automat jednak swoje zabiera i do agresywnego butowania to się raczej umiarkowanie nadaje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...