limesiak Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Heja Zdaję sobie sprawę, że ciężko leczyć przez internet, ale może ktoś podsunie cenną wskazówkę, w którą ścieżkę pójść w diagnozowaniu tego zjawiska? Ktoś się podejmie? Zachęcam Pacjent to H6, u którego to zdiagnozowano pukanie, stojąc na przeciw auta i patrząc z góry to zdecydowanie z prawej jego strony. Występuje na zimnym silniku dość głośno (słychać wewnątrz auta bez radia w tle ), natomiast zanika niemalże całkowicie po jego rozgrzaniu. Niemalże ponieważ pojawia się delikatne ledwo słyszalne w postaci szumu po pukaniu co jakiś czas, trwa chwilkę (może sekundę dwie) i zanika, po kolejnych kilkunastu sekundach pojawia się i zanika i tak w kółko. Dla zainteresowanych pomocą zamieszczam obraz mego problemu z nazwą plików tożsamych ze zjawiskiem pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/0B4XQQ1 ... sp=sharingKlekot towarzyszy od nie wiem jak dawna, bo ja go wziąłem na siebie celem usunięcia usterki i przejechałem dotychczas z bananem na gębie kilkaset kilometrów i marzę aby tak pozostało Poziom oleju Full bez zmian po pokonaniu kilkuset kilometrów. Oczywiście usuwał usterkę będę o ile to będzie opłacalne ekonomicznie... w co głęboko wierzę z waszą pomocąPozdrawiam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 To trochę jak wróżenie z poniższego obrazka...bez dodania nagrania nic się pewno nie dowiesz.Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Kliknąłeś w link? U mnie on działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Jaki przebieg? Masz jakieś problemy z odpalaniem? Coś wiesz, kiedy były regulowane luzy zaworowe? Brzmi trochę jak zawory, ale ja się nie znam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Na liczniku 215kkm, żadnych problemów z odpaleniem, obroty stabilnie na jałowym jak i wchodzi na wyższe. Także znam się nie wiele i podejrzewam podobnie... Luzy regulowane były 20kkm temu rzekomo i jak pisałem stukot raczej z prawej strony. PS. Czy w przypadku listonoszka spala wchodzi w grę jakiś szlif i wymiana tłoków? Pytanie hipotetyczne bo raczej temat nie opłacalny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Kliknąłeś w link? U mnie on działa U mnie nie działa wyskakuje komunikat...Ten typ pliku nie jest obsługiwany.Ale to pewno wina telefonu.Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Link działa. Brzmi trochę jak piston slap, jak znika po rozgrzaniu to możliwe że to to. A co się dzieje jak dodasz gazu na zimnym trochę? Jak z olejem? Pewnie za mało km zrobiłeś żeby stwierdzić, ale sprawdzaj stan. A przy wymianie weź filter, rozetnij i zobacz co tam słychać. Możesz też go wysłać do analizy i zobaczyć czy ci np panewek nie zjada. A najlepiej to jedź do kogoś ogarniętego niech się wypowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Jak dla mnie trzeba wyregulowac zawory u serwisie ktory sie na tym zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Dnia 16.06.2017 o 21:58, palmall napisał: Link działa. Brzmi trochę jak piston slap, jak znika po rozgrzaniu to możliwe że to to. A co się dzieje jak dodasz gazu na zimnym trochę? Jak z olejem? Pewnie za mało km zrobiłeś żeby stwierdzić, ale sprawdzaj stan. A przy wymianie weź filter, rozetnij i zobacz co tam słychać. Możesz też go wysłać do analizy i zobaczyć czy ci np panewek nie zjada. A najlepiej to jedź do kogoś ogarniętego niech się wypowie. Jak pisałem wcześniej, oleju nie ubywa, zmieniony na nowy klekocze śmiało jak przed Orientujesz się gdzie taką analizę wykonać oraz jaki jest jej koszt? Każdy "ogarnięty" ma swoją teorię dlatego jak na razie ogarniam z Waszą pomocą 23 godziny temu, Legacy96 napisał: Jak dla mnie trzeba wyregulowac zawory u serwisie ktory sie na tym zna. Luzy regulowane 20kkm i sprawdzone dzisiaj, mieszczą się w tolerancjach producenta Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Dnia 14.06.2017 o 23:13, limesiak napisał: zdecydowanie z prawej jego strony. Występuje na zimnym silniku dość głośno (słychać wewnątrz auta bez radia w tle ), natomiast zanika niemalże całkowicie po jego rozgrzaniu. napinacz hydrauliczny łańcucha , jak wymieniać to oba i ten po prawej i ten po lewej...Czasem wymiana oleju pomaga np. na 5w30 ale na jakiś czas... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dnia 18.06.2017 o 23:31, Andrzej Koper napisał: napinacz hydrauliczny łańcucha , jak wymieniać to oba i ten po prawej i ten po lewej...Czasem wymiana oleju pomaga np. na 5w30 ale na jakiś czas... Napinacz hałasuje na rozgrzanym silniku.Na zimnym nic nie słychać.Teraz sam mam to u siebie.Wymienia się dwa napinacze,dwa łańcuchy, pompę wody z uszczelką i oring wału przód.Do tego olej z filtrem i płyn chłodniczy.Jak będą zużyte ślizgi to też wypadałoby je wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 11 minut temu, Oczkoo15 napisał: Napinacz hałasuje na rozgrzanym silniku czasem też 21 minut temu, Oczkoo15 napisał: .Wymienia się dwa napinacze,dwa łańcuchy, pompę wody z uszczelką i oring wału przód.Do tego olej z filtrem i płyn chłodniczy.Jak będą zużyte ślizgi to też wypadałoby je wymienić czyli z 5 tysięcy , żeby pukanie ustało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Andrzej Koper napisał: czyli z 5 tysięcy , żeby pukanie ustało... W serwisie w Rzgowie 4700 ,w Poznaniu 6200. Ja za wszystkie części zapłaciłem około 2tyś + robocizna w nieautoryzowanym warsztacie Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 no to teraz jak zacznie coś pukać to tylko zostaje...... tfu....tfu.. żartowałem...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Oczkoo15 napisał: W serwisie w Rzgowie 4700 ,w Poznaniu 6200. Ja za wszystkie części zapłaciłem około 2tyś + robocizna w nieautoryzowanym warsztacie Subaru Jedyna słuszna droga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) 54 minuty temu, STomasz napisał: Jedyna słuszna droga Ale droga. Wystarczyło wymienić napinacze... Edytowane 22 Czerwca 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 39 minut temu, Kambol napisał: Ale wystarczyło wymienić napinacze... Też tak myślę, po co ładować się w koszty, lecz czasem łańcuch się rozciąga i też trzeba go wymienić, nie wiem jak było u kolegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) Łańcuchy się mogą wyciągnąć.Pompa wody po zrobieniu rozrządu może zacząć cieknąć i wtedy robota od nowa.Lepiej teraz zainwestować i mieć spokój na lata.Zresztą rozrząd w H6 zazwyczaj wymienia się kompletny Będę miał pewność że wszystko jest ok Edytowane 22 Czerwca 2017 przez Oczkoo15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) przypomniałem sobie , że olej TOP 1 formuła Zenzation 10w40 rozwiązał problem nie napełniającego się napinacza ( ale nie takiego co ma > 200 tyś przebiegu ) ale to dawne czasy... Edytowane 24 Czerwca 2017 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Dnia 18.06.2017 o 23:31, Andrzej Koper napisał: napinacz hydrauliczny łańcucha , jak wymieniać to oba i ten po prawej i ten po lewej...Czasem wymiana oleju pomaga np. na 5w30 ale na jakiś czas... Ano niestety pukanie towarzyszy nam nadal... Ale przynajmniej odświeżyłem wnętrze Szukam dalszych tropów i porad Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 1 godzinę temu, limesiak napisał: Ano niestety pukanie towarzyszy nam nadal... Ale przynajmniej odświeżyłem wnętrze Szukam dalszych tropów i porad Pozdrawiam Wymieniłeś napinacze czy zmieniłeś tylko olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 27 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 (edytowane) Wykonałem obydwie czynności. Całkiem ciekawe jest to zjawisko, puka na starcie, cichnie po rozgrzaniu silnika. A może to być związane z zapłonem? Pozdrawiam Edytowane 27 Czerwca 2017 przez limesiak cytat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Rozrząd zazwyczaj hałasuje na rozgrzanym silniku.Możliwe że przyczyną tego wcale nie jest rozrząd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Trochę w temacie H6, na ruskim portalu natknąłem się na opis remontu silnika 3.6l, który pożerał litr oleju na tysiąc km przy "rzekomym" przebiegu samochodu 156kkm. Patrząc na foty to panewki też dostały w du.... i jeden ślizg łańcucha. https://www.drive2.ru/l/480914567312965733/ https://www.drive2.ru/l/481313140278034546/ https://www.drive2.ru/l/483014634522018401/ https://www.drive2.ru/l/483843116533547106/ https://www.drive2.ru/l/484389848690458727/ Nie pisze jak często wymieniał olej, albo ja z moim rosyjskim nie mogę się doczytać, ale przy stanie 123kkm zalał takie cudo https://www.drive2.ru/l/8468855/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 (edytowane) A ten klekot, o którym mowa w pierwszym poście, to nie czasem fuel damper (małe czarne okrągłe z prawej strony)? Było o tym gdzieś na forum.. Terkotanie jak w dizlu - pomaga wymiana elementu za niecałe 200zł, ale niestety problem czasem powraca. Edytowane 15 Stycznia 2018 przez czekker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się