Skocz do zawartości

Klekot H6


limesiak

Rekomendowane odpowiedzi

Heja

Zdaję sobie sprawę, że ciężko leczyć przez internet, ale może ktoś podsunie cenną wskazówkę, w którą ścieżkę pójść w diagnozowaniu tego zjawiska? Ktoś się podejmie? Zachęcam B)

Pacjent to H6, u którego to zdiagnozowano pukanie, stojąc na przeciw auta i patrząc z góry to zdecydowanie z prawej jego strony. Występuje na zimnym silniku dość głośno (słychać wewnątrz auta bez radia w tle ;) ), natomiast zanika niemalże całkowicie po jego rozgrzaniu. Niemalże ponieważ pojawia się delikatne ledwo słyszalne w postaci szumu po pukaniu co jakiś czas, trwa chwilkę (może sekundę dwie) i zanika, po kolejnych kilkunastu sekundach pojawia się i zanika i tak w kółko. Dla zainteresowanych pomocą zamieszczam obraz mego problemu z nazwą plików tożsamych ze zjawiskiem pod linkiem:

https://drive.google.com/file/d/0B4XQQ1 ... sp=sharing
Klekot towarzyszy od nie wiem jak dawna, bo ja go wziąłem na siebie celem usunięcia usterki i przejechałem dotychczas z bananem na gębie kilkaset kilometrów i marzę aby tak pozostało :D Poziom oleju Full bez zmian po pokonaniu kilkuset kilometrów. Oczywiście usuwał usterkę będę o ile to będzie opłacalne ekonomicznie... w co głęboko wierzę z waszą pomocą:)

Pozdrawiam

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku 215kkm, żadnych problemów z odpaleniem, obroty stabilnie na jałowym jak i wchodzi na wyższe. Także znam się nie wiele i podejrzewam podobnie... Luzy regulowane były 20kkm temu rzekomo i jak pisałem stukot raczej z prawej strony.

 

PS. Czy w przypadku listonoszka spala wchodzi w grę jakiś szlif i wymiana tłoków? Pytanie hipotetyczne bo raczej temat nie opłacalny.:angry:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link działa.

Brzmi trochę jak piston slap, jak znika po rozgrzaniu to możliwe że to to. A co się dzieje jak dodasz gazu na zimnym trochę?

Jak z olejem? Pewnie za mało km zrobiłeś żeby stwierdzić, ale sprawdzaj stan. A przy wymianie weź filter, rozetnij i zobacz co tam słychać. Możesz też go wysłać do analizy i zobaczyć czy ci np panewek nie zjada.

 

A najlepiej to jedź do kogoś ogarniętego niech się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.06.2017 o 21:58, palmall napisał:

Link działa.

Brzmi trochę jak piston slap, jak znika po rozgrzaniu to możliwe że to to. A co się dzieje jak dodasz gazu na zimnym trochę?

Jak z olejem? Pewnie za mało km zrobiłeś żeby stwierdzić, ale sprawdzaj stan. A przy wymianie weź filter, rozetnij i zobacz co tam słychać. Możesz też go wysłać do analizy i zobaczyć czy ci np panewek nie zjada.

 

A najlepiej to jedź do kogoś ogarniętego niech się wypowie.

Jak pisałem wcześniej, oleju nie ubywa, zmieniony na nowy klekocze śmiało jak przed:yahoo:

Orientujesz się gdzie taką analizę wykonać oraz jaki jest jej koszt?

Każdy "ogarnięty" ma swoją teorię dlatego jak na razie ogarniam z Waszą pomocą;)

 

23 godziny temu, Legacy96 napisał:

Jak dla mnie trzeba wyregulowac zawory u serwisie ktory sie na tym zna.

Luzy regulowane 20kkm i sprawdzone dzisiaj, mieszczą się w tolerancjach producenta

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎14‎.‎06‎.‎2017 o 23:13, limesiak napisał:

zdecydowanie z prawej jego strony. Występuje na zimnym silniku dość głośno (słychać wewnątrz auta bez radia w tle ;) ), natomiast zanika niemalże całkowicie po jego rozgrzaniu.

 

napinacz hydrauliczny łańcucha , jak wymieniać to oba i ten po prawej i ten po lewej...Czasem wymiana oleju pomaga np. na 5w30 ale na jakiś czas...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2017 o 23:31, Andrzej Koper napisał:

 

napinacz hydrauliczny łańcucha , jak wymieniać to oba i ten po prawej i ten po lewej...Czasem wymiana oleju pomaga np. na 5w30 ale na jakiś czas...

Napinacz hałasuje na rozgrzanym silniku.Na zimnym nic nie słychać.Teraz sam mam to u siebie.Wymienia się dwa napinacze,dwa łańcuchy, pompę wody z uszczelką i oring wału przód.Do tego olej z filtrem i płyn chłodniczy.Jak będą zużyte ślizgi to też wypadałoby je wymienić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Napinacz hałasuje na rozgrzanym silniku

 

czasem też :)

 

21 minut temu, Oczkoo15 napisał:

.Wymienia się dwa napinacze,dwa łańcuchy, pompę wody z uszczelką i oring wału przód.Do tego olej z filtrem i płyn chłodniczy.Jak będą zużyte ślizgi to też wypadałoby je wymienić:)

 

czyli z 5 tysięcy , żeby pukanie ustało...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy się mogą wyciągnąć.Pompa wody po zrobieniu rozrządu może zacząć cieknąć i wtedy robota od nowa.Lepiej teraz zainwestować i mieć spokój na lata.Zresztą rozrząd w H6 zazwyczaj wymienia się kompletny:D

Będę miał pewność że wszystko jest ok:)

Edytowane przez Oczkoo15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2017 o 23:31, Andrzej Koper napisał:

 

napinacz hydrauliczny łańcucha , jak wymieniać to oba i ten po prawej i ten po lewej...Czasem wymiana oleju pomaga np. na 5w30 ale na jakiś czas...

 

Ano niestety pukanie towarzyszy nam nadal... Ale przynajmniej odświeżyłem wnętrze;)

Szukam dalszych tropów i porad:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Trochę w temacie H6, na ruskim portalu natknąłem się na opis remontu silnika 3.6l, który pożerał litr oleju na tysiąc km przy "rzekomym" przebiegu samochodu 156kkm. Patrząc na foty to panewki też dostały w du.... i jeden ślizg łańcucha.

https://www.drive2.ru/l/480914567312965733/

https://www.drive2.ru/l/481313140278034546/

https://www.drive2.ru/l/483014634522018401/

https://www.drive2.ru/l/483843116533547106/

https://www.drive2.ru/l/484389848690458727/

 

Nie pisze jak często wymieniał olej, albo ja z moim rosyjskim nie mogę się doczytać, ale przy stanie 123kkm zalał takie cudo 

https://www.drive2.ru/l/8468855/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten klekot, o którym mowa w pierwszym poście, to nie czasem fuel damper (małe czarne okrągłe z prawej strony)?

Było o tym gdzieś na forum..

Terkotanie jak w dizlu - pomaga wymiana elementu za niecałe 200zł, ale niestety problem czasem powraca.

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...