uxon Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Zatsanawiam sie, w ktorym miejscu najlepiej zamontowac termopare egt w seryjnym kolektorze wydechowym ej205? Z tego, co wyczytalem, sa 2 szkoly: - W seryjne miejsce w uppipe (tylko co wtedy z sonda afr? relokacja do downpipe?) - co ma ten plus, ze w kolektorze nic nie trzeba wiercic, a temperatura jest usrednieniem temperatury z wszystkich cylindrow. Spadek temperatury wzgledem wylotu bezposrtednio z cylindra powinien byc niewielki, bo caly czas jestesmy przed turbo. - Gdzies na zejsciu rur z cylindrow 2 i 4. Cylinder numer 4 jest niby najbardziej sklonny do wyzszych temperatur (jest na koncu listwy paliwowej; jakis inny powod?), wiec jakby sie cos zlego dzialo, to krytyczne miejsce mamy w miare dokladnie mierzone. Ale co jak nam skoczy temperatura na np. cylindrze numer 1? Nie dostaniemy zadnej informacji.. Problemem jest tez to, ze trzeba wiercic zeliwny kolektor, co moze spowodowac pekniecie. Ktos ma doswiadczenie, w ktorym miejscu dokladnie wiercic, zeby bylo trwale? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 10 godzin temu, uxon napisał: Zatsanawiam sie, w ktorym miejscu najlepiej zamontowac termopare egt w seryjnym kolektorze wydechowym ej205? Z tego, co wyczytalem, sa 2 szkoly: - W seryjne miejsce w uppipe (tylko co wtedy z sonda afr? relokacja do downpipe?) - co ma ten plus, ze w kolektorze nic nie trzeba wiercic, a temperatura jest usrednieniem temperatury z wszystkich cylindrow. Spadek temperatury wzgledem wylotu bezposrtednio z cylindra powinien byc niewielki, bo caly czas jestesmy przed turbo. - Gdzies na zejsciu rur z cylindrow 2 i 4. Cylinder numer 4 jest niby najbardziej sklonny do wyzszych temperatur (jest na koncu listwy paliwowej; jakis inny powod?), wiec jakby sie cos zlego dzialo, to krytyczne miejsce mamy w miare dokladnie mierzone. Ale co jak nam skoczy temperatura na np. cylindrze numer 1? Nie dostaniemy zadnej informacji.. Problemem jest tez to, ze trzeba wiercic zeliwny kolektor, co moze spowodowac pekniecie. Ktos ma doswiadczenie, w ktorym miejscu dokladnie wiercic, zeby bylo trwale? w uppipe wartości są zaniżone, fabryczna sonda w uppipe służyła tylko do informacji o ewentualnie stopionym precacie. sugerowane miejsce to wyjście z 4 cylindra. Jak ci padnie wtrysk na 1 szym cylindrze to sonda w uppipe nic ci nie da, chcąc mieć prawdziwe monitorowanie EGT musiałbyś zrobić podobnie jak sie to robi w samolotach tj na wyjściu z każdego cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Oczywiscie najlepeij by bylo miec tak jak mowisz, ale wyaje mi sie, ze tak to nawet pro rajdowki nie maja, wiec tymbardziej do dupowozu przerost formy nad trescia. Nie do konca sie zgodze z tym, ze jak wzrosnie egt na jednym cylindrze, to przy usrednionym wyniku nic sie nie zaobserwuje. Przeciez jak wzarosnie o 100 stopni, to odczyty wzrosna o 25 stopni wzgledem tego, co obserwuje sie normalnie, nie? A jesli juz wiercic kolektor, to w ktorym dokladnie miejscu? Ma ktos z tym tutaj doswiadczenie, jakies fotki? Jak i gdzie wiercic zeby nie pekalo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Nie zobaczysz jak dasz wszystkie razem, bo EGT pokazuje w zbyt szerokim zakresie temperatur. Sondę wstawiasz ok. 20cm od wylotu z głowicy 4 cylindra (po stronie kierowcy od grodzi), bo na tym cylindrze najczęściej są problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Moim zdaniem to i tak nic nie zobaczysz (nie zdążysz) jak temperatura wzrośnie. Ja nic nie odnotowałem jak mi się tłok stopił. Mam założone na 4 cylindrze z 5 cm od głowicy na tym kolanku i jest ok. Jak poczekasz ze 3 tyg to zrobię zdjęcie bo mam kolanko w którym gwint czujnika się popsuł i je wymieniałem. Temp dochodzi do 900. Czujnik będę wymieniał drugi raz. Wytrzymuje tak około 6-8 miesięcy :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Bo masz za blisko głowicy zamontowany, dlatego pada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 14 godzin temu, uxon napisał: Oczywiscie najlepeij by bylo miec tak jak mowisz, ale wyaje mi sie, ze tak to nawet pro rajdowki nie maja, wiec tymbardziej do dupowozu przerost formy nad trescia. Nie do konca sie zgodze z tym, ze jak wzrosnie egt na jednym cylindrze, to przy usrednionym wyniku nic sie nie zaobserwuje. Przeciez jak wzarosnie o 100 stopni, to odczyty wzrosna o 25 stopni wzgledem tego, co obserwuje sie normalnie, nie? A jesli juz wiercic kolektor, to w ktorym dokladnie miejscu? Ma ktos z tym tutaj doswiadczenie, jakies fotki? Jak i gdzie wiercic zeby nie pekalo? to nie temperatura oleju czy płynu żebyś zauważył zmianę o 25 stopni. Mocniej gaz wciśniesz i EGT skoczy o 25stopni w parę sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Odswieze sowj temat Jesli bym chcial rzeczywiscie montowac na wylocie z czwartego cylindra, to w jaki sposob? Na pewno trzeba nawiercic, ale co potem? wspawac nakretke/tulejke z gwintem, czy gwintowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Jak dobrze pamiętam to wiercisz dziurę w kolektorze i tą tulejkę (jest w zestawie z czujnikiem) się wkręca w dziurę bez gwintowania. Coś jak wkręt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 (edytowane) A z tego co ja pamiętam, trzeba wspawać tulejkę. A cokolwiek innego niż czterokanałowy zegar nie da pełnego monitorowania... Edytowane 13 Września 2017 przez siewcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bros Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 (edytowane) Dnia 13.09.2017 o 17:30, owad napisał: Jak dobrze pamiętam to wiercisz dziurę w kolektorze i tą tulejkę (jest w zestawie z czujnikiem) się wkręca w dziurę bez gwintowania. Coś jak wkręt. A co z montażem w downpipe? Chodzi o sam montaż, nie o poprawność wskazań;) rozumiem, że mówimy o tulejce z poniższego zdjęcia. Powinno się ją wkręcić czy wspawać? Wkrecona chyba będzie siedziała za głęboko ? Edytowane 16 Września 2017 przez Bros Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykatore Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 W moim wątku jest to opisane jak ja to wykonałem - do kolektora metalowego. Jeżeli masz kolektor stalowo żeliwny i chcesz zamontować w żeliwie, to nie pospawasz tego razem. Żeliwo jest bardzo trudno spawalne. Proponuję tak - wiercisz otwór odpowiednie pod dany gwint. Następnie gwintujesz 1 i 2, 3 jak by się udało wykańczakiem tylko zaczynasz, by gwint był ciasny. Poprawiasz do skutku, tak by doło się wkręcić. Wkręcasz na pastę ceramiczną. Przepuszczam, że w garaży - ku masz wiertarkę, ale gwintownika z tym skokiem nie (triebaaa kupić na alle drogo, + dokładne wiertło) Jeżeli chcesz montować w stali. Ta tulejka na foto jest nierdzewna, nie wiem czy wiesz. Oficjancie możesz ja przyspawać, ale ja proponuje wykonać u tokarza mówkę z nierdzewki z gwintem wewnętrznym i ja wspawać. Wspawać najlepiej metodą Tig drut nierdzewny, lub Migowamatem też drut nierdzewny (na dwutlenku też da się ) Dlaczego taki drut, bo spoina czarna bardzo szybko koroduje. Ponieważ rura tłumika ma dodatki stopowe utrudniające korozję. A spoina czarna będzie korodować aż będzie puchła. Jak by Cię coś dokładniej interesowało wygoooogluj sobie w necie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się