Skocz do zawartości

W ktorym miejscu zamontowac termopare EGT w WRX


uxon

Rekomendowane odpowiedzi

Zatsanawiam sie, w ktorym miejscu najlepiej zamontowac termopare egt w seryjnym kolektorze wydechowym ej205? Z tego, co wyczytalem, sa 2 szkoly:

- W seryjne miejsce w uppipe (tylko co wtedy z sonda afr? relokacja do downpipe?) - co ma ten plus, ze w kolektorze nic nie trzeba wiercic, a temperatura jest usrednieniem temperatury z wszystkich cylindrow.  Spadek temperatury wzgledem wylotu bezposrtednio z cylindra powinien byc niewielki, bo caly czas jestesmy przed turbo.

- Gdzies na zejsciu rur z cylindrow 2 i 4. Cylinder numer 4 jest niby najbardziej sklonny do wyzszych temperatur (jest na koncu listwy paliwowej; jakis inny powod?), wiec jakby sie cos zlego dzialo, to krytyczne miejsce mamy w miare dokladnie mierzone. Ale co jak nam skoczy temperatura na np. cylindrze numer 1? Nie dostaniemy zadnej informacji.. Problemem jest tez to, ze trzeba wiercic zeliwny kolektor, co moze spowodowac pekniecie. Ktos ma doswiadczenie, w ktorym miejscu dokladnie wiercic, zeby bylo trwale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, uxon napisał:

Zatsanawiam sie, w ktorym miejscu najlepiej zamontowac termopare egt w seryjnym kolektorze wydechowym ej205? Z tego, co wyczytalem, sa 2 szkoly:

- W seryjne miejsce w uppipe (tylko co wtedy z sonda afr? relokacja do downpipe?) - co ma ten plus, ze w kolektorze nic nie trzeba wiercic, a temperatura jest usrednieniem temperatury z wszystkich cylindrow.  Spadek temperatury wzgledem wylotu bezposrtednio z cylindra powinien byc niewielki, bo caly czas jestesmy przed turbo.

- Gdzies na zejsciu rur z cylindrow 2 i 4. Cylinder numer 4 jest niby najbardziej sklonny do wyzszych temperatur (jest na koncu listwy paliwowej; jakis inny powod?), wiec jakby sie cos zlego dzialo, to krytyczne miejsce mamy w miare dokladnie mierzone. Ale co jak nam skoczy temperatura na np. cylindrze numer 1? Nie dostaniemy zadnej informacji.. Problemem jest tez to, ze trzeba wiercic zeliwny kolektor, co moze spowodowac pekniecie. Ktos ma doswiadczenie, w ktorym miejscu dokladnie wiercic, zeby bylo trwale?

 

w uppipe wartości są zaniżone, fabryczna sonda w uppipe służyła tylko do informacji o ewentualnie stopionym precacie.

 

sugerowane miejsce to wyjście z 4 cylindra.

 

Jak ci padnie wtrysk na 1 szym cylindrze to sonda w uppipe nic ci nie da, chcąc mieć prawdziwe monitorowanie EGT musiałbyś zrobić podobnie jak sie to robi  w samolotach tj na wyjściu z każdego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie najlepeij by bylo miec tak jak mowisz, ale wyaje mi sie, ze tak to nawet pro rajdowki nie maja, wiec tymbardziej do dupowozu przerost formy nad trescia. Nie do konca sie zgodze z tym, ze jak wzrosnie egt na jednym cylindrze, to przy usrednionym wyniku nic sie nie zaobserwuje. Przeciez jak wzarosnie o 100 stopni, to odczyty wzrosna o 25 stopni wzgledem tego, co obserwuje sie normalnie, nie?

A jesli juz wiercic kolektor, to w ktorym dokladnie miejscu? Ma ktos z tym tutaj doswiadczenie, jakies fotki? Jak i gdzie wiercic zeby nie pekalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zobaczysz jak dasz wszystkie razem, bo EGT pokazuje w zbyt szerokim zakresie temperatur. Sondę wstawiasz ok. 20cm od wylotu z głowicy 4 cylindra (po stronie kierowcy od grodzi), bo na tym cylindrze najczęściej są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to i tak nic nie zobaczysz (nie zdążysz) jak temperatura wzrośnie. Ja nic nie odnotowałem jak mi się tłok stopił.

Mam założone na 4 cylindrze  z 5 cm od głowicy na tym kolanku i jest ok. Jak poczekasz ze 3 tyg to zrobię zdjęcie bo mam kolanko w którym gwint czujnika się popsuł i je wymieniałem.

 

Temp dochodzi do 900. Czujnik będę wymieniał drugi raz. Wytrzymuje tak około 6-8 miesięcy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, uxon napisał:

Oczywiscie najlepeij by bylo miec tak jak mowisz, ale wyaje mi sie, ze tak to nawet pro rajdowki nie maja, wiec tymbardziej do dupowozu przerost formy nad trescia. Nie do konca sie zgodze z tym, ze jak wzrosnie egt na jednym cylindrze, to przy usrednionym wyniku nic sie nie zaobserwuje. Przeciez jak wzarosnie o 100 stopni, to odczyty wzrosna o 25 stopni wzgledem tego, co obserwuje sie normalnie, nie?

A jesli juz wiercic kolektor, to w ktorym dokladnie miejscu? Ma ktos z tym tutaj doswiadczenie, jakies fotki? Jak i gdzie wiercic zeby nie pekalo?

 

to nie temperatura oleju czy płynu żebyś zauważył zmianę o 25 stopni. Mocniej gaz wciśniesz i EGT skoczy o 25stopni w parę sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 13.09.2017 o 17:30, owad napisał:

Jak dobrze pamiętam to wiercisz dziurę w kolektorze i tą tulejkę (jest w zestawie z czujnikiem) się wkręca w dziurę bez gwintowania. Coś jak wkręt.

 

A co z montażem w downpipe? Chodzi o sam montaż,  nie o poprawność wskazań;)  rozumiem, że mówimy o tulejce z poniższego zdjęcia. 

 

59bd9392d0b27_2017-09-1623_10_05.jpg.266e7b81ed9b6cd07fa33560b78e1a96.jpg

 

Powinno się ją wkręcić czy wspawać? Wkrecona chyba będzie siedziała za głęboko ?

Edytowane przez Bros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wątku jest to opisane jak ja to wykonałem - do kolektora metalowego.

 

Jeżeli masz kolektor stalowo żeliwny i chcesz zamontować w żeliwie, to nie pospawasz tego razem. Żeliwo jest bardzo trudno spawalne.

Proponuję tak - wiercisz otwór odpowiednie pod dany gwint. Następnie gwintujesz 1 i 2, 3 jak by się udało wykańczakiem tylko zaczynasz, by gwint był ciasny. Poprawiasz do skutku, tak by doło się wkręcić. Wkręcasz na pastę ceramiczną.

Przepuszczam, że w garaży - ku masz wiertarkę, ale gwintownika z tym skokiem nie (triebaaa kupić na alle drogo, + dokładne wiertło)

 

Jeżeli chcesz montować w stali.

Ta tulejka na foto jest nierdzewna, nie wiem czy wiesz.

Oficjancie możesz ja przyspawać, ale ja proponuje wykonać u tokarza mówkę z nierdzewki z gwintem wewnętrznym i ja wspawać.

Wspawać najlepiej metodą Tig drut nierdzewny, lub Migowamatem też drut nierdzewny (na dwutlenku też da się )

Dlaczego taki drut, bo spoina czarna bardzo szybko koroduje. Ponieważ rura tłumika ma dodatki stopowe utrudniające korozję.

A spoina czarna będzie korodować aż będzie puchła.

 

Jak by Cię coś dokładniej interesowało wygoooogluj sobie w necie.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...