Jump to content

regeneracja konwertera AT sg 2006


Patryk Andrzej

Recommended Posts

Jakie masz objawy?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Patryk Andrzej napisał:

rozmawiałem  z  panem  Markiem z MTS  i  wymiana  mnie  trzepnie :wacko:

Ile taka przyjemność? Regeneracja czy nowy konwerter?

 

I jakie masz objawy, ze podejrzewasz konwerter?

Link to comment
Share on other sites

objawy :hmm: 

stojac  na  d  - delikatnie  rusza  budą  auta,  czasami  lekko  szarpnie  przy  ruszaniu/ zmianie  D/R,  przy  jednostajnej  predkości  na  tempo  potrafi lekko  budą zadrżeć, 

ogolnie  jeździłem  juz  automatami  i :hmm: wydaje  mnie  sie  ze tak  nie  powinno  być 

 nowy  konwerter okolo 5k pln 
znalazłem  oferte  na  regeneracje  za  okolo  pln  600pln  wiec  róznica   jest  dość konkretna :hmm: nawet  jak  sie  doliczy  koszt   wymontowania  itd.. 



ewentualnie  jest  ktoś ze  ślaskiego - posiadacz   sg lub  hawka  z AT   ktory  miałby  ochote  na  spota i  porownanie :hmm: 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Patryk Andrzej napisał:


stojac  na  d  - delikatnie  rusza  budą  auta,  czasami  lekko  szarpnie  przy  ruszaniu/ zmianie  D/R,  przy  jednostajnej  predkości  na  tempo  potrafi lekko  budą zadrżeć, 

jak to jest jedyne co Cie skłania do zabawy to odpuść bo narazie to nie masz nic moim zdaniem.

 

Link to comment
Share on other sites

Gdzie można poczytać o procedurze testowej skrzyń automatycznych ?

Jeżeli już padnie na regeneracje konwertera to w jakiej firmie ją wykonać ?

Edited by ziom
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Patryk Andrzej napisał:

ewentualnie  jest  ktoś ze  ślaskiego - posiadacz   sg lub  hawka  z AT   ktory  miałby  ochote  na  spota i  porownanie :hmm: 

 

jeden SG, do porównania, jest w Krakowie ;)

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, trzymek napisał:

 

jeden SG, do porównania, jest w Krakowie ;)

tak  wiem :) pamiętam  

tyle  ze  w  najblizszym  czasie  nie  po  drodze  

13 godzin temu, gorion napisał:

Do kosztów regeneracji dolicz jeszcze niemały koszt montażu/demontażu skrzyni oraz wymiany oleju i filtra,

 

wciąż jest  mniejszy niż  nowy  konwerter  - dlatego  też pytam :)

Link to comment
Share on other sites

Ja konwerter do Subaryny a wcześniej do kilku Chryslerów regenerowałem w Krakowie (Sentyrz). W Subarynie miałem problem wypalonych tarczek lock upu.

Link to comment
Share on other sites

u mnie przy 1500 obr/min (na ostatnim biegu) wpada w poszarpywanie - lock-up już daje znac o sobie.

Czekam aż padnie i do regeneracji

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, lutek34 napisał:

 

to już raczej się 

16 godzin temu, dobee napisał:

u mnie przy 1500 obr/min (na ostatnim biegu) wpada w poszarpywanie - lock-up już daje znac o sobie.

Czekam aż padnie i do regeneracji

 

Pozdrawiam

Jakiego rzędu jest to koszt? Czy oprócz konwertera w SG potrafi się posypać coś innego w skrzyni, czy przy seryjnej mocy to raczej rzadkość? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Obecnie przerabiam temat regeneracji konwertera skrzyni automatycznej w OBK H6 2001 i jest to koszt od 700 do 1000 PLN wg. mojego lokalnego mechanika od automatów.

Pytałem w firmie Midparts z  Krakowa i u nich około 800 PLN , ale mocno się do nich zraziłem jak po zakupie u nich w sklepie ( internet ) , dostałem filtr wewnętrzny pokryty rdzą.

Mały OT

Odpowiedź Pana z Midparts : " Oczywiście ten nalot na filtrze może razić, filtry z reguły są konserwowane tłustą substancją, ale widocznie konserwacja „wyparowała”. Podejrzewam, że to nie jest rdza, która odpada i zaśmieca olej, tylko nalot trudno usuwalny, który nie opuści tego filtra do następnej wymiany oleju. Wg mnie ten nalot nie będzie miał znaczenia, ale oczywiście wg zasady sprzedaży internetowej produkty można zwrócić. "

Dodatkowo zgodnie z opisem na ich stronie miał to być filtr oryginalny skoro był opisany OEM 31728AA050 a dostałem filtr na , którym perfidnie jest napisane ... Made in China.

DSC_0157.thumb.JPG.3829e1e238ac354305275633fa5b15f8.JPG

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, ziom napisał:

miał to być filtr oryginalny skoro był opisany OEM 31728AA050 a dostałem filtr na , którym perfidnie jest napisane ... Made in China

A to akurat może być, ja już widziałem ori przewody zapłonowe Made in China

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ziom napisał:

Obecnie przerabiam temat regeneracji konwertera skrzyni automatycznej w OBK H6 2001 i jest to koszt od 700 do 1000 PLN wg. mojego lokalnego mechanika od automatów.

Pytałem w firmie Midparts z  Krakowa i u nich około 800 PLN , ale mocno się do nich zraziłem jak po zakupie u nich w sklepie ( internet ) , dostałem filtr wewnętrzny pokryty rdzą.

Mały OT

Odpowiedź Pana z Midparts : " Oczywiście ten nalot na filtrze może razić, filtry z reguły są konserwowane tłustą substancją, ale widocznie konserwacja „wyparowała”. Podejrzewam, że to nie jest rdza, która odpada i zaśmieca olej, tylko nalot trudno usuwalny, który nie opuści tego filtra do następnej wymiany oleju. Wg mnie ten nalot nie będzie miał znaczenia, ale oczywiście wg zasady sprzedaży internetowej produkty można zwrócić. "

Dodatkowo zgodnie z opisem na ich stronie miał to być filtr oryginalny skoro był opisany OEM 31728AA050 a dostałem filtr na , którym perfidnie jest napisane ... Made in China.

DSC_0157.thumb.JPG.3829e1e238ac354305275633fa5b15f8.JPG

To cena za sama regeneracje konwertera? A lacznie z robocizna, demontazem i montazem ile warsztaty sobie cenią za taką usługę?

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, STomasz napisał:

To cena za sama regeneracje konwertera? A lacznie z robocizna, demontazem i montazem ile warsztaty sobie cenią za taką usługę?

Cena 700 - 1000 to cena samej regeneracji.

Tego jeszcze nie ustaliłem bo szukałem przede wszystkim kogokolwiek kto zajmuje się automatami w mojej okolicy, ale jak tylko będę miał konkretną wycenę to dam znać.

Edited by ziom
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja właśnie to robię w jednym warsztacie w okolicach Gdańska cena za taką usługę wacha sie od 3,5Kpln do 6Kpln. W tym jest wyjecie skrzyni /regeneracja / zamontowanie. No i wiadomo ile trybików się połamało i płytek przetarło tyle będzie kosztować.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

U mnie temat rozwiązany poprzez ........... wymianę skrzyni biegów.

Naprawę zleciłem firmie Liptak z Białki Tatrzańskiej.

Okazało się , że problemem u mnie było "poprzeczne" łożysko chociaż nie mam pojęcia co mechanik miał ma myśli.

Mechanik stwierdził  , że przez to uszkodziło się kilka "elementów" w skrzyni i trzeba wymienić skrzynię na inną bo koszt remontu będzie kosmiczny i ciężko odszukać potrzebne części.

Koszt używanej  skrzyni z konwerterem 1350 z wysyłką + 1000 pln za wyjęcie skrzyni ,  rozebranie do weryfikacji , włożenie , wymiana dynamiczna oleju i przy okazji wymiana osłony przegubu + 2 litry oleju do dyfra.

Legacy znów jedzie jak powinno a mi pozostała skrzynia rozkręcona w drobny mak i kieszeń lżejsza o 2350 PLN.

Edited by ziom
Link to comment
Share on other sites


Koszt używanej  skrzyni z konwerterem 1350 z wysyłką + 1000 pln za wyjęcie skrzyni ,  rozebranie do weryfikacji , włożenie , wymiana dynamiczna oleju


Użyłeś zregenerowany konwerter czy nie zregenerowany, który przyszedł ze skrzynią?
Przez dynamiczną wymianę oleju w skrzyni, masz na myśli, ze skrzynia po złożeniu weryfikacyjnym, zamontowana z pustym konwerterem, została zalana świeżym olejem, przejechała kilka km i wymiana dynamiczna?

Wysłane z mojego GT-P5113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie regenerowałem konwertera , użyłem tego , który przyszedł ze skrzynią , więc on był już wypełniony olejem.

Założyli skrzynię używaną , która nie była rozbierana do weryfikacji bo straciłbym gwarancje.

Link to comment
Share on other sites

Miski nie odkręcali w celu wymiany filtra? A skąd wiesz w jakim stanie jest ten używany konwerter? Ja bym tam regenerował przed założeniem, dla pewności. A tak poza tym z zalanego konwertera, jak jest na wierzchu olej można zlać.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites



regenerowany konwerter nie ma tej wytrzymałości co fabrycznie założona sztuka, która potrafi wytrzymać kilkaset tysiecy km.


A skąd pewność ile konwerter+skrzynia ma nalatane?



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...