Skocz do zawartości

ziom

Użytkownik
  • Zawartość

    90
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ziom

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna

Ostatnie wizyty

443 wyświetleń profilu
  1. ziom

    Audio w subaru

    Prośba o pomoc. Legacy 2001 rok z USA. Miałem radio McIntosh PF-2343i-A , które z tyłu oprócz zwykłej kostki Subaru ma takie gniazdo umieszczone na przewodzie wychodzącym z tyłu radia : Przewód ten idzie pod siedzenie pasażera do wzmacniacza (?) McIntosh EF-1080i-D , do którego również doprowadzona jest taka zielona prostokątna wtyczka : Wymieniłem radio na takie , które nie ma tego okrągłego gniazda i teraz we wszystkich głośnikach słychać buczenie. Kiedy wypnę zieloną prostokątną kostkę ze wzmacniacza to buczenie ustępuje , ale przestają grać przednie głośniki. Ktoś z Was ma pomysł jak to wszystko poskładać do kupy żeby grało jak trzeba na niefabrycznym sprzęcie ? Pzdr
  2. ziom

    Kolejny diesel się skończył

    Jest plan żeby pojawić się u forumowicza Carfit jak tylko ustalimy jakiś termin.
  3. ziom

    Kolejny diesel się skończył

    Tak sobie pomyślałem , że skoro w nowym shortblocku panewka odezwała się tak szybko to może ktoś poskładał ten shortblock nie tak jak trzeba i stąd moje pytanie. Też tego nie rozumie , że po dziesięciu tysiącach przebiegu od naprawy jest kłopot z panewką w nowym silniku. Koszmar ....
  4. ziom

    Boxer diesel

    Pytam w imieniu kolegi. Subaru diesel 2009 rok produkcji , przy 180000 km przebiegu uszkodzony silnik podczas wakacji ( czerwiec 2016 rok ) poza granicami Polski i tam naprawiony "chyba" jako "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru" "Chyba" , ponieważ w książce serwisowej jest nazwa serwisu , ale nie jest to serwis Subaru a przynajmniej nie wynika to z pieczątki w książce serwisowej i nie wynika to z faktury wystawionej do tej naprawy. Data odbioru samochodu październik 2016. Trzy miesiące oczekiwania na odbiór samochodu. Na fakturze jest dopisane w języku angielskim : change of short block on warranty + ... i tutaj są wymienione inne części za , które zapłacono dodatkowo , i które są ujęte na tej fakturze. Właściciel samochodu nie został obciążony kosztami nowego short blocku co mogłoby wskazywać na "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru" Po około 10000 km ( dziesięć tysięcy kilometrów ) od w/w naprawy , ASO Subaru w Polsce stwierdza uszkodzenie panewki. Czy w takim przypadku pozostaje tylko odpłatna naprawa tego samochodu czy może jakiś Polski serwis Subaru będzie mógł pomóc i zastosować "gest handlowy Subaru" / "gest dobrej woli Subaru" ? Pozdrawiam.
  5. ziom

    Kolejny diesel się skończył

    Zastanawiam się czy ASO wkłada gotową część , w tym wypadku 10103AC200 , która do nich przypłynęła z fabryki Subaru bez jej rozkręcania czy przed włożeniem jej do auta , rozbierają taki shortblock na części i wszystko składają ponownie wg. serwisówki ? Z czystej ciekawości , co podejrzewasz ?
  6. ziom

    Kolejny diesel się skończył

    Forester SH 2009 Po dłuższej rozmowie okazało się , że przebieg po wymianie silnika to .... 10000 km i pojawiło się stukanie w silniku.
  7. ziom

    Kolejny diesel się skończył

    Jeżeli mnie pytasz to rocznik 2009.
  8. ziom

    Kolejny diesel się skończył

    Oczywiście , że wizyta w serwisie jest już umawiana i nikt tu nie liczy na diagnozą typu "wróżenie z fusów" lub "odczyt błędów ze szklanej kuli" Chodziło o wymianę poglądów / doświadczeń przy takiej usterce ... chyba po to jest forum żeby prowadzić dialog ?! Dział techniczny będzie miał zero wpisów jeżeli każdy by odpowiadał jak Ty : "jedź do serwisu na diagnostykę" Swoją drogą też zadawałeś pytania na forum ! Nie prościej było "jechać do serwisu na diagnostykę" ... ?
  9. ziom

    Kolejny diesel się skończył

    Znajomy ma pytanie czy jego diesel też się skończył .... drugi raz .... bo już raz wymieniali mu silnik w ASO i teraz znów po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przebiegu od tej wymiany , jak się auto nagrzeje to zaczyna coś stukać w silniku ? Gdy silnik jest zimny to nie ma takich "atrakcji" i można "spokojnie" przejechać kilka kilometrów.
  10. ziom

    Instalacja lpg outback h6

    Czy jest koniecznie ? I tak i nie , ale wiercenie wybiera 99% monterów. Alternatywnie możesz zastosować podkładki pod wtryskiwacze benzynowe, ale czy robią takie pod wtryski dla Subaru ? Tego nie wiem. Wygląda to tak :
  11. ziom

    Instalacja lpg outback h6

    Do kolektora ssącego musi się jakoś dostać gaz z wtryskiwaczy gazowych , więc trzeba w kolektorze wywiercić otwory pod wkrętki / dysze. Jak będzie wiercił otwory to wióra polecą do wewnątrz w stronę zaworów. Po wierceniu czas na gwintowanie i znów powstaną wióra. Może tak się zdarzyć , że wióra te uszkodzą gniazdo lub gniazda zaworowe i wtedy grubsza robota Cię czeka. "Inżynierowie" BRC zalecali montaż z moczeniem wiertła / gwintownika w oleju żeby wióra się "przyklejały" , ale jakoś nie przemawia do mnie ta metoda. Trzeba być zalogowanym na forum LPG żeby wyświetlił się ten link. Ty kiedyś wstawiałeś zdjęcia z Twojego montażu . Może masz gdzieś w swojej galerii ?
  12. ziom

    Instalacja lpg outback h6

    Elektronika Zenit OK. Ja wybrałem Stag bo mam z nią do czynienia i troch się jej nauczyłem. Wydaje mi się , że więcej gazowników ogarnie Staga niż Zenita , ale jak będziesz non stop serwisował u tego , który Ci zakłada cała instalacje to nie ma problemu z Zenitem. Wtryski baracuda albo herkules. Ja wybrałem baracude. Ten reduktor ... jakiś taki ... nieznany. Ja bym popytał o coś sprawdzonego np. KME Silver ( 2 szt ?) , KME Gold , AC STAG TWIN R-02 , Stag AC R01 250 KM , którym akurat mam w takim samym H6 jak twój i nie narzekam na niego. Przewód miedziany 8 mm od butli do reduktora , filtr fazy lotnej z wkładem z włókna szklanego i powinno być OK o ile monter nie &^$#* roboty Przewód faro 8 mm nie do końca jest odpowiednikiem miedzi. Zwęża się na złączkach a jak wiadomo przewód jest tak szeroki jak jego najwęższe miejsce czyli w tym wypadku gorzej wypada faro niż miedź. Można o tym dużo poczytać w necie. I upieraj się przy tym , że ma zdemontować kolektor ssący do wiercenia wkrętek i niech Ci zrobi zdjęcia po demontażu. Z ciekawości ile ma Cię kosztować ta instalacja ?
  13. ziom

    Instalacja lpg outback h6

    Ja mam założoną instalację STAG Q-MAX z reduktorem AC R01 250 KM , pojedyncze wtryskiwacze baracuda 130 , butla w koło 47 litrów ( wchodzi 41-42 ) i nie mam teraz żadnych problemów , ale fakt , że przejechałem około 2000 km , więc jest to niewiele. Dobrze Ci piszą koledzy żebyś poszukał dobrego fachowca bo to jest najważniejsze i ważne jest żeby wymontował kolektor ssący do wykonania nawiertów.
  14. ziom

    Legacy 2001 sedan tylne lampy

    Twój problem może być większy bo kupno niepopękanej blendy do kombi 98-03 nie jest łatwe i nie jest tanie a do tego Ty szukasz amerykańskiej. Ja zdecydowałem się na zakup tylnych lamp i w pierwszej kolejności chce je nareszcie podmienić. Jak już będę miał w rękach te amerykańskie to spróbuje je otworzyć i zobaczyć jaki będzie efekt tego otwierania. Mam na myśli głównie klej , którym poskładali / uszczelnili klosz z obudową oraz czy zareaguje on na gorące powietrze z opalarki i .......... puści ?! Jeżeli amerykańskie się otworzą to wezmę się później za europejskie i postaram się je poprawić na wzór amerykańskich.
  15. ziom

    Legacy 2001 sedan tylne lampy

    Dzięki za fotkę. Muszę przemyśleć sprawę tej ewentualnej modyfikacji.
×