Jump to content

Drgania podczas ciasnego skrętu na małych prędkościach, pompa wspomagania?


rob_dh

Recommended Posts

Sprawdź łożyska w kolumnie McPersona czy jakoś tam

sprawdź czy masz przekładnię przykręcona do belki prawidłowo oraz w jakim stanie są jej mocowania.
 
Magiel się nie poci ?

Ze uda

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź łożyska w kolumnie McPersona czy jakoś tam

sprawdź czy masz przekładnię przykręcona do belki prawidłowo oraz w jakim stanie są jej mocowania.
 
Magiel się nie poci ?

Ze uda

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mocowania maglownicy z belką sprawdzone, wszystko trzyma sie jak należy.

Maglownica sucha

Podczas występowania buczenia i drgań trzymałem za magiel i większość podzespołów pod samochodem, ciężko było znaleźć jednoznacznie skąd to pochodzi.

na kolumnach mcpersona dgrania rezonowały w sprężynach. 

Dnia 2.06.2017 o 17:37, Bart81 napisał:

Sprawdź łożyska w kolumnie McPersona czy jakoś tam

Musze się temu przyjrzeć bliżej. 

W manualu od Subaru jest też punkt który mówi o regulacji "gear backlash" Chodzi tu o miejsce spotkania kolumny kierowniczej z maglownicą, regulacja dotyczy docisku listwy maglownicy, ktoś to robił z wymiernym efektem?

I na koniec jeszcze jedna obserwacja, drgania i buczenie praktycznie nie wystepują na zimnym silniku.

Link to comment
Share on other sites

A moim zdaniem na 90% to wina nie pompy ale listwy kierownicznej. W skrajnych przełożeniach zaworki przepuszczają olej do obiegu powrotnego żebyśmy nie skręcili kół więcej niż producent przewiduje :) Jeśli coś jest z nimi nie tak, to pompa dalej chce wspomagać, choć już nie powinna. Myślę że bez regeneracji maglownicy się nie obejdzie :(

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 7.06.2017 o 09:30, pavca napisał:

A moim zdaniem na 90% to wina nie pompy ale listwy kierownicznej. W skrajnych przełożeniach zaworki przepuszczają olej do obiegu powrotnego żebyśmy nie skręcili kół więcej niż producent przewiduje :) Jeśli coś jest z nimi nie tak, to pompa dalej chce wspomagać, choć już nie powinna. Myślę że bez regeneracji maglownicy się nie obejdzie :(

 

Doszedłem do takich samych wniosków. Wykluczyłem wszystkie źródła typowo mechaniczne, bo są warunki (zaraz po odpaleniu gdy płyn jeszcze gęsty) że drgań nie ma.

Z dwojga złego, lepiej regenerować magiel niż kupić nową(fabrycznie) pompę :)

Dzięki za pomoc, dam znać jak zregeneruje czy pomogło.

Link to comment
Share on other sites

respect, widze ze jestes z Krakowa. Powiedz mi z ktorymi warsztatami masz tu doswiadczenie, ze maja i stosuja stetoskop pod maska. Bo ja sie jeszcze nie spotkalem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...