Kario

Czy samochody Subaru są ocynkowane

28 postów w tym temacie

Pytanie do Dyrekcji: Czy samochody Subaru są ocynkowane? Jeśli tak to jakie modele są jakie ewentualnie nie są?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór,

 

Na powyższe pytanie pozwolę sobie odpowiedzieć; Tak, są ocynkowane. 

Pozdrowienia

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak myślałem, a jednak mój Outback 2011 ocynkowany nie jest nigdzie.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Kario napisał:

No właśnie też tak myślałem, a jednak mój Outback 2011 ocynkowany nie jest nigdzie.

A na jakiej podstawie Pan to stwierdził?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam urządzenie, które jest w stanie to stwierdzić i działa poprawnie na rożnych autach, które testowałem. A do tego OBK rdzewieje, to też wskazuje na brak ocynku. Tak wiec pytanie zostaje otwarte, które są ocynkowane, które nie?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rdzewieje? Producent daje 12 lat gwarancji na perforację nadwozia. Blachy są ocynkowane. Rdzawy nalot w Pana przypadku pojawia się najprawdopodobniej na lakierze co jest spowodowane czynnikami drogowymi (sól, chemia, kamienie). 

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ocynku NIE MA. To nie jest nalot, tylko dość wyraźna korozja, są bąble. Gwarancja jest na perforacje, nie wiem czy to jest perforacja. Jeśli auto powinno mieć ocynk a nie moa to pytanie dlaczego ten egzemplarz nie ma? Auto było kupione w polskim salonie Subaru.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wstaw zdjęcia 

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia odnośnie tego konkretnego auta są w wątku w forum technicznym outbacka. Tutaj jest pytanie do dyrekcji n/t tego czy auta subaru są ocynkowane a jak tak to które? Nie chce w forum pytań do dyrekcji omawiać stanu technicznego mojego auta, bo to jest niezgodne z przeznaczeniem tego forum. Nadal czekam na oficjalne info od Dyrekcji n/t ocynku w Subaru - to chyba powinna być łatwe pytanie dla Dyrekcji.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, raju napisał:

Dobry wieczór,

 

Na powyższe pytanie pozwolę sobie odpowiedzieć; Tak, są ocynkowane. 

Pozdrowienia

 

Takie Forki SF również? :o

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kario napisał:

Nadal czekam na oficjalne info od Dyrekcji n/t ocynku w Subaru - to chyba powinna być łatwe pytanie dla Dyrekcji.

 

A to trudniejsze będzie potem..?  :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potem to sią zacznie zdzieramy lakiery i ...........................:wub:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 

A to trudniejsze będzie potem..?  :)

Panie Koper, nie wiem jak interpretować to co Pan napisał. Ale chyba gdyby Subaru były ocynkowane to właśnie to by Pan napisał.. tak wiec interpretuje to jako informacje, że nie są. W najbliższej przyszłości myślę, że sprawdzę parę innych aut i będę wiedział coś więcej. Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kario napisał:

Nadal nie wiem czy problem korozji (nie ważne, czy są ocynkowane czy nie) dotyczy innych egzemplarzy OBK, ale tak czy inaczej i też to ustalę.

 

Panie "Kario" proszę działać  :)  słyszałem taką plotkę , że nad przednią szybą nie są ocynkowane a nad tylną są ocynkowane....ale nie mam "urządzenia" żeby to potwierdzić :)

 

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem szereg aut subaru, nowe i stare, z rynku europejskiego i USA - subaru NIE SA OCYNKOWANE. Jednak, śladów korozji podobnej jak u mnie nie ma. Tak naprawdę to nie ma znaczenia czy jest ocynk czy nie, czy farba ma 30um grubości czy 100m co jest ważne to to czy auto rdzewieje. Moje rdzewieje inne nie.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Witam,

 

Pojazdy Subaru produkowane w Japonii są pokrywane powłoką galwaniczną - kataforezą.

Ślady korozji uwidocznione na zdjęciach progu są na linii przylegania uszczelek. Na uszczelkach w tym miejscu często zbierają się odrobiny piasku i kurzu, drzwi nie sa elementem sztywnym nadwozia - pracują w czasie jazdy, następuje uszkodzenie powłoki lakierowej a w konsekwencji po pewnym czasie pojawia się korozja powierzchniowa.

Edytowano przez DZIAŁ TECHNICZNY
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz. Jednak auta, które sprawdziłem, a te auta były produkowane w Japonii nie są pokryte powłoką galwaniczną. Co do uszkodzeń - na lakierze nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych od uszczelki. Zresztą gdyby była powloką galwaniczna, to nie było by korozji od "ocierania" uszczelki, bo uszczelka najpierw musiałby zetrzeć lakier a na lakierze śladów nie ma... Ja w każdym razie w powlokę galwaniczna nie wierze bo man szereg dowodów na to, że jej nie ma. Naprawdę chciałbym zobaczyć jakiś dowód, że jest inaczej, może np linka do oficjalnego info z FHI? Jakiegoś materiału marketingowego...?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, aflinta napisał:

Sadzac z artykulu to katofereza jest metoda nanoszenia farby/malowania/  elementow metalowych, a nie motoda do pokrywania powloka  galwaniczna typu cynkowanie.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest.

Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, aflinta napisał:

Można to bardziej ująć jako malowanie w procesie galwanizacji. Ocynkowanie to zdecydowanie nie jest.

Sama technologia może i zła nie jest (widziałem na północnym zachodzie USA wiele ponad 20 letnich Subaru bez rdzy), ale oni chyba soli nie sypią.

Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Kario

bylem w fabryce audi i karoserie sa zanurzane w kapieli fosforanowej i to jest to co my nazywamy 'cynkowanie'

technik brzeczal cos o 8 max 10 mikrometrach

nastepny etap to kataforeza podczas ktorej nanosi sie farbe antykorozyjna

trzeci etap to wygrzewanie

 

tapatalked

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

56 minut temu, Kario napisał:

Czyli galwanizacja to metoda elektrolitycznego nanoszenia powłoki w tym przypadku lakieru a NIE warstwy cynku? Inaczej - powłoka galwaniczna jest ale to nie jest ocynk?

Wedlug mnie to nanoszenie poprzez kaktofereze  ma character elektrostatyczny, a nie elektrochemiczny, jak galwanizacja.

Edytowano przez Gregorius
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że to dział pytań do Dyrekcji, dalszy spam i offtop zostanie odpowiednio nagrodzony.

Pozdrawiam

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.