Skocz do zawartości

Legacy IV H6 - "dziwny" błąd


ummagumma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka check engine oraz kontrola trakcji. Dodatkowo zaczął migać cruise control. Ponieważ samochód mam od baaardzo niedawna to pojechałem do ASO. Sczytali mi taki błąd:

"Obwód sygnału prędkości turbiny przetwornika momentu". Serwisant powiedział, że pierwszy raz się z czymś takim spotkał. Błąd skasował i na razie go nie ma, i mam nadzieję że więcej go nie zobaczę...

Ale jednak muszę zacząć drążyć temat. Ktoś coś może o takiej usterce powiedzieć?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej chodzi o bład P0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit lub P1710 Torque Converter Turbine 2 Speed Signal Circuit 2 Malfunction


Masz jakieś dziwne zachowanie się skrzyni? np poszarpywanie przy zmianie biegów, brak 5 biegu lub brak lock upu?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie skrzynia pracuje płynnie. Czy lock up sie załącza? Nie jestem w stanie odpowiedzieć, to mój pierwszy automat i nie do końca wiem jak to sprawdzić. Coś poczytałem ale to chyba za mało. 5 wchodzi, a błąd już mi się więcej nie pojawił... Zobaczę w pon lub wt na trasie jak sie zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś błąd wyskoczył ponownie, podczas normalnej jazdy w mieście. Samochód nie zgasł, tylko pojawiła się choinka. Doszła kontrolka abs (zdjięcie). Akurat byłem niedaleko swojego mechanika to podjechałem. Na kompie wyskoczył taki błąd (zdjęcie). Błąd w końcu się dał wykasować. Choinka zniknęła ale samochód nie chciał odpalić bez dodania gazu. Odpalił w końcu, pojechałem i zostawiłem na parkingu w sklepie. Jak wróciłem znów nie chciał odpalić ale tym razem po dodaniu gazu obroty od razu spadały do jakiś 100, i gasł. Był jeszcze na benzynie, gaz nie zdążył się włączyć. I tak po 3 próbach jakoś ruszył. Przy każdych światłach obroty falowały z moich standardowych 600 do ok 150,200 ale już nie zgasł. Od czego zacząć szukać najmniejszym nakładem pracy i środków?

pozdrawiam

 

IMG_1244.JPG

IMG_1239.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od jakiegoś czasu tuż przed zatrzymaniem się auta, czuć i słychać szarpnięcie/uderzenie w okolicach skrzyni biegów. Problem występuje podczas redukcji, w okolicach 3>2, 2>1. Co ciekawe z wyższych biegów redukuje normalnie, a w górę zmienia płynnie. Sytuacja ma miejsce tylko kiedy silnik osiągnie właściwą temperaturę, na zimnym nic się nie dzieje. Zaczynam się zastanawiać na ile ma to związek z błędem, który mi wyskakuje (p0715) - czyli elektroniką skrzyni). W momencie pojawienia się błędu, do czasu wyłączenia zapłonu, problem "szarpnięcia" znika.  Wymieniałem ostatnio poduszkę pod skrzynią więc ten element już odpada.

Macie jakiś pomysł o co może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie nie pocieszyłeś... Na początek za poradą sprawdzę sterownik skrzyni (elektronikę). Liczyłem jeszcze, że może jakaś wiązka. Może być coś z tych dwóch bardziej błahych/tańszych do naprawy powodów?

I ile mogę jeszcze z czymś takim jeździć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dobra,

sprawdziłem dziś 1 czujnik i odczyt jest poprawny, na 4 biegu jest taka sama wartość jak na 2 czujniku. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość występowania podobnych problemów, niż jak napisał house_1 uszkodzony solenoid w sterowniku skrzyni? A jeśli nie, to jakie mam teraz opcje?  Można to jakoś regenerować, kupić używkę? Czy jestem skazany na wymianę na nowy sterownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie jazdy ze skanerem świecily sie kontrolki engine wiec błąd był widoczny dla mechanika. Błąd wyskakuje średnio 3 razy na tydzień. Czasem zniknie, ale mimo to skrzynia stuka podczas redukcji z 2 na 1 zawsze jak silnik sie rozgrzeje. Jedynie kiedy nie szarpie to kiedy wywala błąd (swieci sie choinka i skrzynia nie szarpie). Po ponownym włączeniu zapłonu zostają tylko 3 świecące sie kontrolki i skrzynia znów stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wznawiam temat :)

Zostawiłem auto u mechanika żeby mi sprawdził procedurę diagnostyczną przy błędzie 0715. Ale czarno to widzę więc pytanie brzmi: jakie mam opcje w razie niepowodzenia? Kupować nową skrzynię, czy szukać używanego sterownika? I co jest lepszym rozwiązaniem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Sławek1 napisał:

Z nabyciem używanego sterownika będzie trudno.

zawsze można nowy z gwarancją  , ale fakt tanie nie są :(

Można również wymienić sam zawór ( wiem nie wystepuje jako część zamienna ) ale można dorwać zepsute sterowniki , z dobrymi zaworami , wtedy koszt groszowy :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...