ummagumma Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Witam, dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka check engine oraz kontrola trakcji. Dodatkowo zaczął migać cruise control. Ponieważ samochód mam od baaardzo niedawna to pojechałem do ASO. Sczytali mi taki błąd: "Obwód sygnału prędkości turbiny przetwornika momentu". Serwisant powiedział, że pierwszy raz się z czymś takim spotkał. Błąd skasował i na razie go nie ma, i mam nadzieję że więcej go nie zobaczę... Ale jednak muszę zacząć drążyć temat. Ktoś coś może o takiej usterce powiedzieć? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Co do tematu to nie pomogę, ale pochwalę floydowski Nick! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 He he Niech w takim razie floydowski nick przyniesie mi szczęście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 "Obwód sygnału prędkości turbiny przetwornika momentu". Domniemam, że chodzi o konwerter... Napisz jaki był kod błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) No właśnie problem polega na tym że w aso nie podali mi kodu błędu tylko taką informacje... A czy po tym samym opisie który mi podali idzie znaleźć kod błędu? Edytowane 16 Lutego 2017 przez ummagumma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 najprawdopodobniej chodzi o bład P0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit lub P1710 Torque Converter Turbine 2 Speed Signal Circuit 2 Malfunction Masz jakieś dziwne zachowanie się skrzyni? np poszarpywanie przy zmianie biegów, brak 5 biegu lub brak lock upu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 19 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Według mnie skrzynia pracuje płynnie. Czy lock up sie załącza? Nie jestem w stanie odpowiedzieć, to mój pierwszy automat i nie do końca wiem jak to sprawdzić. Coś poczytałem ale to chyba za mało. 5 wchodzi, a błąd już mi się więcej nie pojawił... Zobaczę w pon lub wt na trasie jak sie zachowuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek4000 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Mi przy tych samych kontrolkach wywalało błąd czujnika położenia drążka zmiany biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Dziś błąd wyskoczył ponownie, podczas normalnej jazdy w mieście. Samochód nie zgasł, tylko pojawiła się choinka. Doszła kontrolka abs (zdjięcie). Akurat byłem niedaleko swojego mechanika to podjechałem. Na kompie wyskoczył taki błąd (zdjęcie). Błąd w końcu się dał wykasować. Choinka zniknęła ale samochód nie chciał odpalić bez dodania gazu. Odpalił w końcu, pojechałem i zostawiłem na parkingu w sklepie. Jak wróciłem znów nie chciał odpalić ale tym razem po dodaniu gazu obroty od razu spadały do jakiś 100, i gasł. Był jeszcze na benzynie, gaz nie zdążył się włączyć. I tak po 3 próbach jakoś ruszył. Przy każdych światłach obroty falowały z moich standardowych 600 do ok 150,200 ale już nie zgasł. Od czego zacząć szukać najmniejszym nakładem pracy i środków? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Panowie, dziś sczytałem dokładnie kod błędu, faktycznie wychodzi p0715. Jakie mogą być prawdopodobne przyczyny? Zastanawiające są jeszcze te parametry: Czy to może rzucić trochę światła na problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Odczyt turbine speed1 jest odczytywany tylko na 4 biegu, tak więc musisz odczytywać co pokazuje skaner kiedy skrzynia wrzuci 4 bieg, prędkości turbine1 i 2 na 4 biegu maja być takie same. Tutaj masz wykres dla jasności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Od jakiegoś czasu tuż przed zatrzymaniem się auta, czuć i słychać szarpnięcie/uderzenie w okolicach skrzyni biegów. Problem występuje podczas redukcji, w okolicach 3>2, 2>1. Co ciekawe z wyższych biegów redukuje normalnie, a w górę zmienia płynnie. Sytuacja ma miejsce tylko kiedy silnik osiągnie właściwą temperaturę, na zimnym nic się nie dzieje. Zaczynam się zastanawiać na ile ma to związek z błędem, który mi wyskakuje (p0715) - czyli elektroniką skrzyni). W momencie pojawienia się błędu, do czasu wyłączenia zapłonu, problem "szarpnięcia" znika. Wymieniałem ostatnio poduszkę pod skrzynią więc ten element już odpada. Macie jakiś pomysł o co może chodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Objawy wskazują na uszkodzony solenoid w sterowniku skrzyni (hydraulicznym). W 5EAT jako część zamienna występuje cały sterownik. Koszt circa 5000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 No to mnie nie pocieszyłeś... Na początek za poradą sprawdzę sterownik skrzyni (elektronikę). Liczyłem jeszcze, że może jakaś wiązka. Może być coś z tych dwóch bardziej błahych/tańszych do naprawy powodów? I ile mogę jeszcze z czymś takim jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Sprawdź wpierw freessm czy masz odczyt z czujnika turbine speed 1 na 4 biegu. Jak miałem uwalony ten czujnik to miałem szarpnięcie 2-1Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 (edytowane) Jasne, to będzie w pierwszej kolejności do sprawdzenia. Najprościej i najszybciej z możliwych powodów. Pozostaje sie modlić żeby odczyt był błędny Edytowane 11 Czerwca 2017 przez ummagumma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 1 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 Dobra, sprawdziłem dziś 1 czujnik i odczyt jest poprawny, na 4 biegu jest taka sama wartość jak na 2 czujniku. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość występowania podobnych problemów, niż jak napisał house_1 uszkodzony solenoid w sterowniku skrzyni? A jeśli nie, to jakie mam teraz opcje? Można to jakoś regenerować, kupić używkę? Czy jestem skazany na wymianę na nowy sterownik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 w momencie jazdy ze skanerem, wystąpił błąd P0715? Błąd występuje non stop czy sporadycznie? Może to problem z połaczeniem pomiędzy czujnikiem prędkości a TCM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 W momencie jazdy ze skanerem świecily sie kontrolki engine wiec błąd był widoczny dla mechanika. Błąd wyskakuje średnio 3 razy na tydzień. Czasem zniknie, ale mimo to skrzynia stuka podczas redukcji z 2 na 1 zawsze jak silnik sie rozgrzeje. Jedynie kiedy nie szarpie to kiedy wywala błąd (swieci sie choinka i skrzynia nie szarpie). Po ponownym włączeniu zapłonu zostają tylko 3 świecące sie kontrolki i skrzynia znów stuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Zanim zaczniesz grzebać głębiej, posprawdzaj wszystko zgodnie z poniższymi wytycznymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Dzięki kompletnie o tym zapomniałem. Mam te wytyczne wydrukowane nawet... każdy mechanik sobie z tym poradzi czy to jakaś wyższa szkoła jazdy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 20 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Wznawiam temat Zostawiłem auto u mechanika żeby mi sprawdził procedurę diagnostyczną przy błędzie 0715. Ale czarno to widzę więc pytanie brzmi: jakie mam opcje w razie niepowodzenia? Kupować nową skrzynię, czy szukać używanego sterownika? I co jest lepszym rozwiązaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Z nabyciem używanego sterownika będzie trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ummagumma Opublikowano 20 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Czyli raczej celować w wymianę skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) 29 minut temu, Sławek1 napisał: Z nabyciem używanego sterownika będzie trudno. zawsze można nowy z gwarancją , ale fakt tanie nie są Można również wymienić sam zawór ( wiem nie wystepuje jako część zamienna ) ale można dorwać zepsute sterowniki , z dobrymi zaworami , wtedy koszt groszowy Edytowane 20 Października 2017 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się