Skocz do zawartości

w stopy zimnoooo


KaiM

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

 

wiem wiem że TTTM. Ktoś dobrze określił klimę w OBK BP mianem "przeciągowej".

 

Ale może ktoś już to rozgryzł i mu ciepło w papcie zimą a mi nie. U mnie silnik szybko się rozgrzewa, nadmuch AUTO 20 st. C i ustawiony na stopy, ze środkowych kratek co ich się nie da zamknąć przyjemnie grzeje mi prawą dłoń. Lewą grzeje mniej bo mogłem to sobie przymknąłem w nadziei że poczuję coś na stopach.

 

A tu prawie nic, coś tam ręką mogę wyczuć że delikatnie powiewa w miejscu gdzie kończy się jasna tapicerka. No ale w stopy w eleganckich butach zimnoooo. Można coś poradzić ustawić lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - spróbuję chociaż zabawy manualne mam już przerobione. Jak pisałem leci fajne ciepłe powietrze ale z górnych środkowych kratek a na nogi takie nic pomimo ustawienia Mode na strzałkę w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też tak, że klapa kierująca powietrze na konkretne kanały powietrzne nie działa prawidłowo i ciepłe powietrze nie jest kierowane na nogi. Możesz zanurkować w pobliże konsoli centralnej i przy małej prędkości wentylatora posłuchać czy po zmianie "na nogi" słyszalna jest praca siłownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomaszu,

chyba to jest właściwy trop. Testy garażowe pokazały że jedynie zmiana nadmuchu do pozycji na szybę powoduje że przestaje lecieć ze środkowych kratek. W każdej innej pozycji nic się nie zmienia. Przy żadnej też zmianie nie słyszę dźwięku siłownika klapek.

Stąd pytanie - gdzie on jest i jak się do niego dostać żeby go sprawdzić? Może wystarczy rozruszać te klapki i przesmarować moim ulubionym smarem silikonowym?

Edit - jest nad nogami pasażera.

Znalazłem najpierw w instrukcji serwisowej że silniczek który porusza klapami nawiewu nazywa się Mode door actuator a potem film instruktażowy jego wymiany w 2005 Legacy GT Limited z automatyczną klimą tutaj:

 

To ten górny z dwóch. Stawiam że w moim OBK MY07 będzie identycznie.

Dużo trudniejsze będzie dostanie się do samych klap którymi on rusza niestety. Na początek sprawdzę ten silniczek.

Edytowane przez KaiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszukałem sie self-testu klimatyzacji i faktycznie wyglada jakby nie działał ten mode door actuator. Pytanie i prośba:

Jak brzmi polska nazwa tego ustrojstwa?

Czy posiadacze 3 generacji OBK lub Legacy mogliby sprawdzić czy w ustawieniu nawiewu na stopy leci Wam powietrze intensywnie ze środkowych kratek tez?
 

Edytowane przez KaiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to powinno być. Ustawienie na nogi powoduje, że środkowe kratki są zamknięte. Powietrze leci stricte na nogi oraz właśnie na boczne szyby (żeby nie parowały). Jeżeli ustawiasz na nogi, a powietrze wali też środkiem to wskazywałoby to na jakiś problem z siłownikiem sterującym klapami nawiewów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawa jasna - awaria siłownika od klap. Wiem z filmu że to ten górny z dwóch (dolny zamyka cyrkulację zdaje się) nad nogami pasażera na panelu środkowym. Niestety nie udało mi się ustalić jego numeru.

 

Pytanie dla tych co wiedzą, czy to może będzie któryś z tych dwóch wystawionych obecnie na aukcji:

 

1. http://allegro.pl/silniczek-klapy-nawiewu-subaru-outback-iii-2008-i6335767693.html

 

czy

 

2. http://allegro.pl/silniczek-klapy-nawiewu-subaru-outback-iii-2008-i6335750982.html

 

aha - i czy możliwe żeby wersja od 2.0D z automatyczną klimą 2 strefową była inna niż do H6 z taką samą klimą?

 

P.S.

ciekawostka - analizując schematy doszedłem że klima jest naprawdę auto tylko po stronie kierowcy. Tam jest zasysane powietrze z kabiny żeby ustalić czy trzeba grzać czy chłodzić. Strefa po stronie pasażera jest zapewne jakimś algorytmem różnicowym obliczana a nie mierzona.

Edytowane przez KaiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

aha - i czy możliwe żeby wersja od 2.0D z automatyczną klimą 2 strefową była inna niż do H6 z taką samą klimą?

Patrząc na numery części to siłownik był ten sam dla benzyny i diesla.

 

 

 

Po wyglądzie nie wiem. Musiałbyś wytargać swój i porównać ze zdjęciami. Generalnie chyba we wszystkich możliwych konfiguracjach siłownik jest ten sam więc przy tej kwocie ja bym zaryzykował zakup w ciemno. :) Zawsze można zwrócić, albo sprzedać część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc rozebrałem pół deski i wytargałem go - okazało się że przycina się oczywiście ten trzeci i nie domyka klapek do końca (dwa kupiłem używane)...  :angry:

 

Może komuś się przyda - klima ma tryb diagnostyczny (klawisze AUTO oraz Cyrkulacja razem przy uruchamianiu), który testuje wszystkie silniczki wg instrukcji serwisowej http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2007/Legacy%202007/contents/data/S001/S001624a16.html


 
 
----------- Dodane 14 lutego:
 
Naprawiłem go i wreszcie mi grzeje stopy jak trzeba. Co za frajda nie jechać ciągle pod wiatr :)
 
bardzo dokładną instrukcję jak się do niego dostać znalazłem tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=3WOAp1KzmYU
Robota na parę godzin. Tak wyglądają elementy układu wentylacji po rozebraniu deski przed pasażerem:
 
 

IMG 1805

 

na czerwono zaznaczyłem winowajcę. Tak wygląda po demontażu:
 

IMG 1803

 
Ponieważ nowy kosztuje około 400zł zaciekawiło mnie co mu się właściwie stało. Po otwarciu (ostrożnie z zastrzaskami lubią pękać) wygląda tak:
 

IMG 1804

 

Działał prawie dobrze ale nie dawał rady domknąć klap nawiewu do końca. Na końcu ruchu w dół zatrzymywał się i zaczynał się trząść. Przy okazji okazało się że to on był przyczyną chrobotania jakie słyszałem po każdym wyłączeniu silnika. Próbował przejść do swojej pozycji spoczynkowej. Przyczyną jego nie domykania się była wydrapana w kilku miejscach do zera warstwa przewodząca na największym kole zębatym, tam tracił kontakt.
Aby to naprawić wykorzystałem fakt że trzy miedziane pazury mają fabrycznie rozdzielone końcówki na trzy części każda. Cieniutkim ostrzem rozchyliłem je leciutko na bok tak aby szły tuż obok wydrapanych śladów. Działa jak nowy!! Potrwa kolejne 10 lat zanim wydrapie i tą scieżkę :)

 

Edytowane przez KaiM
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

 

Wykonałem u siebie test jak opisał kolega KaiM i kod jaki się pojawił to "Auto 25" Czy ktoś wie może co on dokładnie oznacza? Generalnie to wiem, że coś jest nie tak ponieważ mam zablokowany nawiew w pozycji na twarz ale zanim zacznę się za to brać dobrze by było wiedzieć co mówi autodiagnostyka.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Kambol napisał:

Możesz wrzucić jeszcze raz tą instrukcję, bo ten link wywala 404.

A spróbuj teraz :D

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2007/Legacy 2007/contents/data/S001/S001624a16.html

3 godziny temu, Jaro_G napisał:

Cześć,

 

Wykonałem u siebie test jak opisał kolega KaiM i kod jaki się pojawił to "Auto 25" Czy ktoś wie może co on dokładnie oznacza? Generalnie to wiem, że coś jest nie tak ponieważ mam zablokowany nawiew w pozycji na twarz ale zanim zacznę się za to brać dobrze by było wiedzieć co mówi autodiagnostyka.

 

Pozdrawiam

 

Hmmm. Zwarta fotodioda na podszybiu?

podszybie.jpg

25 Blink

Sunload sensor

Open *1

−25/AUTO Blink

Short

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, nie jestem pewien czy zwarcie na diodzie nasłonecznienia może zablokować przełączanie kierunku nawiewów i do tego "terkotanie" przez kilka sekund przy włączaniu/wyłączaniu zapłonu. Coś mi się wydaje, że to problem mechaniczny.

 

Pozdro

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2018 o 17:41, Jaro_G napisał:

Wykonałem u siebie test jak opisał kolega KaiM i kod jaki się pojawił to "Auto 25"

Jeśli było "25" (a nie "−25/AUTO"), a diagnostykę robiłeś w pomieszczeniu lub w cieniu, to wszystko ok, bo:

Cytat

When the sunload sensor check is performed indoors or in the shade, it could be diagnosed as having an open circuit. Always check the sunload sensor with the sun shining on it.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
W dniu 14.02.2017 o 23:37, KaiM napisał(a):

...wykorzystałem fakt że trzy miedziane pazury mają fabrycznie rozdzielone końcówki na trzy części każda. Cieniutkim ostrzem rozchyliłem je leciutko na bok tak aby szły tuż obok wydrapanych śladów. Działa jak nowy!! Potrwa kolejne 10 lat zanim wydrapie i tą scieżkę :)

 

Zrobiłem to samo u siebie-przesunąłem "pazurki". Dogrzebanie się do tego zajęło mi parę godzin, ale... działa! Dzięki za instrukcję!

Edytowane przez Zdartapodeszwa
Źle zacytowałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...