Skocz do zawartości

KaiM

Użytkownik
  • Zawartość

    149
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O KaiM

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    OBK MY07 H6 - moja pierwsza czarna bestyja z gwiazdami
  1. plastikowe coś przy relingach

    W teorii jeżeli jedziesz swoim H6 poniżej prędkości dźwięku to generowany przez te gwizdki dźwięk Cię wyprzedza i odstrasza zwierzęta przed wtargnięciem Ci przed maskę. Przy jeździe na wstecznym niestety nie działają
  2. Demontaż przednich reflektorów 2008 USA

    Niestety tak, wg Service Manual kroki są następujące: 11.Headlight Assembly A: REMOVAL 1) Disconnect the ground cable from the battery. 2) Remove the air intake duct. (When removing the headlight RH) 3) Remove the front bumper. <Ref. to EI-30, REMOVAL, Front Bumper.> 4) Disconnect harness connectors. 5) Remove the 5 bolts, disengage 1 clip, then detach the headlight assembly. B: INSTALLATION Install in the reverse order of removal.
  3. jak wyłączyć kontrolkę na zegarach

    Po pierwsze to szukajcie, bo na The Forum jest wszystko: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/47413-kontrolka-poziomowania-ksenonow/
  4. Centralny zamek -klapa

    W ciemno obstawiam że pękł przewód sterowania zamkiem klapy biegnący w prawej albo w lewej gumie wchodzącej do klapy przy jej zawiasach. Po latach zginania się w tym miejscu się poddają. Wyjmij tę gumę z jednej strony i delikatnie ciągnij poszczególne przewody - któryś okaże się urwany i da się go wyjąć. Może być ich więcej niż jeden, czego mogłeś nie zauważyć jak np. zasilanie wzmacniacza antenowego. Prawidłowa naprawa to wymiana całego odcinka podlegającego zginaniu tak aby oba miejsca lutowania wyszły poza nim tzn w klapie i w dachu. Drutem przepchniesz sobie pilota żeby było jak to wciągnąć po naprawie. Godzinka roboty. No chyba że padł sam elektryczny siłownik który rusza ryglem - sprawdzisz podając mu 12V.
  5. Renowacja skórzanej kierownicy, farba do skóry

    Również czarny, barwi jak cholera więc rękawiczki gumowe polecam. Nic nie szlifowałem przed, jak pisałem nie miałem ubytków tylko farbę startą. 2x czyszczenie środkiem Gliptone do skór, 2x odtłuszczanie alkoholem izopropylowym, 2x Saphir w odstępach 10min, polerowanie stwierdziłem że prawie dobrze ale nadal coś tam przebija, więc ponownie 2 x Saphir + polerowanie. W sumie około 1,5h zeszło - warto!
  6. Rodzina sie powieksza - jakie auto co pomiesci 3 foteliki.

    Albo też Galaxy, Sharan/Alhambra, Renault Espace, Grand Scenic, Peugeot 5008. Off topic - I auta z przesuwanymi tylnymi drzwiami - nie jak w S-Max. Zawsze mnie zastanawiało dlaczego Ford produkuje dwa bliźniacze modele. Galaxy powinien mieć przesuwane drzwi - wtedy bym zrozumiał. Wiem wiem większa waga - ale kto raz używał tego rozwiązania z dzieciakami, nie będzie chciał innego.
  7. Rodzina sie powieksza - jakie auto co pomiesci 3 foteliki.

    jeżdżę OBK 3gen, który tylną kanapę ma dość wąską Nie pamiętam dokładnego wymiaru ale po zamontowaniu w isofixach 2 skrajnych fotelików - pozostaje w środku zbyt mało miejsca na montaż jakiegokolwiek fotelika nr 3. Ewentualnie jakaś wąska poduszka dla najstarszego (9 lat), ale żadna dorosła osoba w środku nie usiądzie. To oczywiście zależy od fotelików również - no ale mam jakie mam. Przeniosłem moje foteliki do OBK 5 gen - i miejsca zrobiło się więcej... o 0,5cm. To było spore rozczarowanie w porównaniu do zew wymiarów auta.
  8. Renowacja skórzanej kierownicy, farba do skóry

    Też myślałem o malowaniu ale najpierw spróbowałem Saphir Renovating Cream - i jestem pod wrażeniem. Przygotowałem dobrze jak pisze Kamul powyżej, a potem nie 2x ale cztery warstwy musiałem nałożyć. Wystarczyło jedno opakowanie około 30zł. Efekt jest powalający - ale nie miałem żadnych ubytków tylko startą bardzo skórę kierownicy. Pięknie pachnie do tego, rąk nie brudzi po wypolerowaniu - przyjemna w dotyku i jednolite pokrycie. Kierownica jak nowa, szczerze polecam zamiast malowania.
  9. Diesel Outback 2015

    Z tego co wiem na pewno chodzi o OBK V gen, czyli MY15 - tytuł jest OK. Aż policzyłem - autor wątku przejechał 185tys km od lipca 2017 - do początku listopada to około 840 dni. Wychodzi 220 km dziennie - niniejszym wygrywa większy szacun :-) Że też kręgosłup no i fotel to wytrzymały...
  10. Diesel Outback 2015

    Niemniej uważam że producent staje na wysokości zadania biorąc na siebie sporą część naprawy bądź co bądź pogwarancyjnej. Objęcie wymienionych podzespołów gwarancją choćby na jakiś okres świadczyłoby że mu zależy na odzyskaniu zaufania. Do autora tego wątku - cieszyć się z auta po naprawie znowu, przecież przejechało prawie 200tys km bardzo intensywnie eksploatowane przez 2 lata. Jak cytowałem powyżej, obserwować poziom oleju i jeżeli tylko zacznie znowu się zwiększać - koniecznie czyszczenie i kalibracja wtrysków a nie sama częsta wymiana oleju na nowy. Może nawet warto te wtryski robić prewencyjnie - niestety nie znam ceny za taką usługę.
  11. Diesel Outback 2015

    A w innym wątku znalazłem coś podobnego na temat możliwej przyczyny wypalenia tłoka, na czym ucierpiał OBK autora tego wątku. Skrzynia chyba raczej manual a nie CVT - ale niech autor potwierdzi.
  12. Diesel Outback 2015

    Moim zdaniem to auto powinno zostać naprawione gwarancyjnie, jeżeli tylko fakt rozrzedzania oleju i konieczności jego częstszych wymian został pierwszy raz zgłoszony w okresie gwarancyjnym samochodu. Wziąłbym opinię rzeczoznawcy dla jasności - ale nawet dla mnie nie fachowca logiczna wydaje się następująca kolejność zdarzeń: wtryskiwacz (przynajmniej ten jeden z uszkodzonego tłoka) z jakiegoś powodu podawał nieoptymalną ilość paliwa już od dłuższego czasu paliwo nie było spalane prawidłowo i jego resztki rozrzedzały olej oraz zakłócały pracę DPFa serwis ogarniał skutek a nie ustalił przyczyny problemu podczas trwania gwarancji prawdziwa przyczyna ostatecznie doprowadziła do poważnego uszkodzenia silnika Również te dwa cytowane powyżej przez Ketivva wpisy z AutoBilda oraz AutoŚwiatu potwierdzają że takie fakty już miały miejsce. Ten silnik delikatnie mówiąc nie jest mistrzem niezawodności. Piszesz że auto użytkowane służbowo więc zapewne można przedstawić faktury za paliwo z normalnych stacji żeby wykluczyć tankowanie złego jakościowo paliwa. Również przebieg wskazuje na intensywne użytkowanie samochodu na trasach - więc gwarant się nie wywinie argumentem że krótkie trasy, że nie miał kiedy się DPF wypalać itd itp. Z powyższymi argumentami uderzyłbym do SIPu o przynajmniej konkretną partycypację w kosztach naprawy i po niej przedłużenie gwarancji na silnik tak aby odzyskać utracone zaufanie. Powinna być jeszcze taka możliwość wg http://www.subaru.pl/ppg.html Powodzenia! Po naprawie jak się da potwierdzić że wtryski działają prawidłowo - może jeszcze długo posłużyć!
  13. Hałasująca pompa wspomagania - H6

    Wg moich notatek: W pompie wspomagania kierownicy na wejściu oring: śr wew 10mm śr zew. 15mm grubość 2,5mm oringi z natury są rozciągliwe więc nie musi być idealnie taki sam
  14. Wynajem długoterminowy Subaru.

    Doczekałem się odpowiedzi, która potwierdza to co podejrzewałem. Wyróżnienie moje: Cena za wykup jest wpłacana na konto umowy leasingu w kwocie brutto. Ale trzeba docenić inwencję marketingowców którzy nazwą to "gwarantowanym wykupem" albo "oddaniem auta w rozliczeniu" vel "ostatnia rata spłacana przez dealera"
  15. Wynajem długoterminowy Subaru.

    Dzięki - nareszcie z pierwszej ręki odpowiedź na czym polega "oddanie auta w rozliczeniu" i jego odkup jako jedna z opcji zakończenia najmu. Z ciekawości zadzwonię jeszcze do Peugeota w tygodniu wydobyć to od nich.
×