Skocz do zawartości

KaiM

Użytkownik
  • Zawartość

    159
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O KaiM

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    OBK MY07 H6 - moja pierwsza czarna bestyja z gwiazdami
  1. Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    zadbałem o czujniki poziomowania ksenonów - dobrze jest co jakiś czas je oczyścić i przesmarować, nie jest to zbyt trwałe rozwiązanie a nowe po 500zł/szt. niestety. Wyprałem pasy bezpieczeństwa z przodu bo coraz gorzej było z ich zwijaniem się. O tym się nie myśli ale przez lata zbierają brud z ubrań i sztywnieją. Przeszedłem teatrzyk pt "coroczny przegląd techniczny" gdzie pan diagnosta udaje że coś robi i tylko płacenie w kasie jest naprawdę. Z ciekawostek usiłował mnie przekonać że on wie i rozumie co to jest stały napęd na 4 koła, ale że rolek pod drugą oś nie posiada to zrobi mi badanie hamulców osobno po każdej ze stron i wtedy na pewno nic się nie zepsuje "bo przecież ma tam takie coś co sobie rozdziela choćby na zakrętach". No nie dałem się przekonać więc i badanie trwało krócej...
  2. Kontrolka serwisowa+kontrolka vsc

    właśnie przy takiej spokojnej jeździe następuje sprawdzanie i przy przekroczeniu progu błędu dostajesz to co widzisz obecnie u siebie. Poczytaj wątek tam jest sporo więcej niż tylko o tych tulejach kątowych i prostych zwanych szumnie emulatorami (mi też pomogły) no i sprawdź dokładnie czy masz DWIE , bo w H6 będziesz właśnie potrzebował obie sondy odsunąć
  3. Kontrolka serwisowa+kontrolka vsc

    W ciemno stawiam że jak podłączysz komputer to zobaczysz błąd: P0420 Efektywność układu katalizatora poniżej dopuszczalnej wartości Bez jego wyzerowania komputerem tempomatu nie włączysz. Poczytaj tutaj jak sobie tulejami poradzić z tym na dobre: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/57737-zapalenie-kontrolki-serwisowej-i-mrugajaca-kontrolka-tempomatu/
  4. Sprowadzenie i naprawa OBK MY2017 z USA - relacja :-)

    moim zdaniem zdecydowanie lepiej z gniazda zapalniczki w bagażniku. Ze względu na pobór prądu do gniazd USB nie dołączałbym się do już istniejących. Obecne urządzenia potrafią w trybie fast-charge pobierać po kilka amperów każde. Żeby się nie okazało że pasażer z tyłu po podłączeniu do ładowania swojego super smartfona wywalił bezpiecznik i nie naładujesz się też z przodu wtedy. Za to dałbym z tyłu podwójne gniazdo USB, tego nigdy zbyt wiele. Aha i są bardzo eleganckie podwójne ładowarki USB wkładane w gniazdo zapalniczki właśnie.
  5. oswetlenie wnetrza subaru outback 2008

    przednie postojowe to zwykłe W5W, można dać LEDy Canbus migacze przód i tył mają takie klinowe gniazdo WY21W i są POMARAŃCZOWE! Tył stop+poz: 1szt. W21/5W również klinowe gniazdo
  6. Outback H6 problem z ksenonem

    Też z taką wadą świadomie kupiłem moje H6. Prosta wymiana żarników D2S załatwiła temat aż do teraz jest OK. Ale kupiłem oryginalne żarniki Osrama chyba, nie chińskie.
  7. oswetlenie wnetrza subaru outback 2008

    polecam takie jak moje z diodami CREE - jest kilkukrotnie jaśniej
  8. oswetlenie wnetrza subaru outback 2008

    Musiałeś trafić na kiepskiej jakości - moje świecą rewelacyjnie. Żadnych problemów. Zamiana na jaskrawe zimne białe LEDy moim zdaniem bardzo pozytywnie zmienia odbiór wnętrza auta. Jakby było z 10 lat młodsze :-)
  9. oswetlenie wnetrza subaru outback 2008

    wszystko pasowało w oryginalne gniazda, te blaszki trzymające można lekko rozgiąć/dogiąć jakby co jedyne co przerobiłem to dołożenie tej lampki z przodu
  10. oswetlenie wnetrza subaru outback 2008

    To ja dodam z moich notatek dot OBK 2007 BP jak zmieniałem na LEDy - szczerze polecam zmienić te rurki wew na zimne białe, efekt jest mega aha i dołożyłem jedną z przodu w lampce od map bo mi było za ciemno z przodu Żarówki: Wnętrze: 3szt. Rurka C5W 29mm max 8W Zmieniłem na Żarówka LED CREE C5W Can Bus C10W canbus 31 mm FV (aukcja numer 4899051518) Bagażnik: 1szt. W13W max 13W zmieniłem na LED W5W HIGH POWER + SMD T10 CANBUS CAN BUS FV (numer 4839352278) Drzwi przód progi: 1 szt. rurka C3W 29mm max 3W Zmieniłem na LED W5W HIGH POWER + SMD T10 CANBUS CAN BUS FV (numer 4839352278)
  11. plastikowe coś przy relingach

    W teorii jeżeli jedziesz swoim H6 poniżej prędkości dźwięku to generowany przez te gwizdki dźwięk Cię wyprzedza i odstrasza zwierzęta przed wtargnięciem Ci przed maskę. Przy jeździe na wstecznym niestety nie działają
  12. Demontaż przednich reflektorów 2008 USA

    Niestety tak, wg Service Manual kroki są następujące: 11.Headlight Assembly A: REMOVAL 1) Disconnect the ground cable from the battery. 2) Remove the air intake duct. (When removing the headlight RH) 3) Remove the front bumper. <Ref. to EI-30, REMOVAL, Front Bumper.> 4) Disconnect harness connectors. 5) Remove the 5 bolts, disengage 1 clip, then detach the headlight assembly. B: INSTALLATION Install in the reverse order of removal.
  13. jak wyłączyć kontrolkę na zegarach

    Po pierwsze to szukajcie, bo na The Forum jest wszystko: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/47413-kontrolka-poziomowania-ksenonow/
  14. Centralny zamek -klapa

    W ciemno obstawiam że pękł przewód sterowania zamkiem klapy biegnący w prawej albo w lewej gumie wchodzącej do klapy przy jej zawiasach. Po latach zginania się w tym miejscu się poddają. Wyjmij tę gumę z jednej strony i delikatnie ciągnij poszczególne przewody - któryś okaże się urwany i da się go wyjąć. Może być ich więcej niż jeden, czego mogłeś nie zauważyć jak np. zasilanie wzmacniacza antenowego. Prawidłowa naprawa to wymiana całego odcinka podlegającego zginaniu tak aby oba miejsca lutowania wyszły poza nim tzn w klapie i w dachu. Drutem przepchniesz sobie pilota żeby było jak to wciągnąć po naprawie. Godzinka roboty. No chyba że padł sam elektryczny siłownik który rusza ryglem - sprawdzisz podając mu 12V.
  15. Renowacja skórzanej kierownicy, farba do skóry

    Również czarny, barwi jak cholera więc rękawiczki gumowe polecam. Nic nie szlifowałem przed, jak pisałem nie miałem ubytków tylko farbę startą. 2x czyszczenie środkiem Gliptone do skór, 2x odtłuszczanie alkoholem izopropylowym, 2x Saphir w odstępach 10min, polerowanie stwierdziłem że prawie dobrze ale nadal coś tam przebija, więc ponownie 2 x Saphir + polerowanie. W sumie około 1,5h zeszło - warto!
×