Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.12.2017 o 12:14, MarcinK napisał:

Wy to macie 'problemy'... ;)

 

Ja tu się teraz wyginam, żeby znaleźć coś co zmieści 3 foteliki z tyłu i będzie 4x4 i miało chociaż ~300 koni :D

 

Może jakieś propozycje? Zaznaczam, że auta 7 osobowe, gdzie dzieci wozi się w bagażniku odpadają.

 

Może producenci "wyczują" kolejną niszę - szybkie, rodzinne vany :)

 

zawsze możesz kupić taki autobus :)

wolnossące 3.5 V6, prawie 300KM i 4x4

 

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-sienna-sienna-xle-awd-4x4-dvd-skora-najbogatsza-wersja-gwarancja-techn-ID6yLoW9.html

 

 

Edytowane przez Guzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MarcinK napisał:

 

a nowa piątka kombi to będzie to samo?

 

Testowałeś na zasadzie boczne foteliki na isofix'y, a środkowy luzem-na pasy ?

 

Czy wszystkie trzy "luzem" ? 

 

Pytam, bo w BMW "5" ale 2010 rok miejsca z tyłu na foteliki tyle samo co w golfie... ;)

Z tego co pamietam to boczne na isofix ze środkowym nie pamietam bo dziecko ma 6 lat i siedzi juz na takim ktory przypinasz zwykłym pasem lub i fotelik nie musi byc przypiętym isofix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Guzik napisał:

 

zawsze możesz kupić taki autobus :)

wolnossące 3.5 V6, prawie 300KM i 4x4

 

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-sienna-sienna-xle-awd-4x4-dvd-skora-najbogatsza-wersja-gwarancja-techn-ID6yLoW9.html

 

 

 

pomijając kwestie wizualne, to co z tego że wielkie jak titanic, skoro trzecie dziecko trzeba do bagażnika wsadzić... odpada.

 

6 godzin temu, turdziGT napisał:

Z tego co pamietam to boczne na isofix ze środkowym nie pamietam bo dziecko ma 6 lat i siedzi juz na takim ktory przypinasz zwykłym pasem lub i fotelik nie musi byc przypiętym isofix

 

Wiem, chodzi o to że jak dasz boczne na isofixy i pomiędzy zostanie miejsce na fotelik to wszystko będzie w miarę stabilnie siedzieć. Trzy isofixy na tylnej kanapie to chyba żaden suv nie ma - tylko vany.

Widziałem zdjęcia jak do civica ufo wpychają trzy foteliki do tyłu, ale boczne nie leżą wtedy idealnie na fotelach, są przekrzywione na boki i wciśnięte na siłę - takie rozwiązanie dla mnie odpada, dlatego będę szukać auta w którym rozstaw isofixów będzie jak największy.

 

Muszę w przyszłym roku przeanalizować i pomierzyć te różne SUV'y... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż takie życie ja tez kiedys nie miałem takich problemów a teraz to codzienność.

45 minut temu, MarcinK napisał:

 

pomijając kwestie wizualne, to co z tego że wielkie jak titanic, skoro trzecie dziecko trzeba do bagażnika wsadzić... odpada.

 

 

Wiem, chodzi o to że jak dasz boczne na isofixy i pomiędzy zostanie miejsce na fotelik to wszystko będzie w miarę stabilnie siedzieć. Trzy isofixy na tylnej kanapie to chyba żaden suv nie ma - tylko vany.

Widziałem zdjęcia jak do civica ufo wpychają trzy foteliki do tyłu, ale boczne nie leżą wtedy idealnie na fotelach, są przekrzywione na boki i wciśnięte na siłę - takie rozwiązanie dla mnie odpada, dlatego będę szukać auta w którym rozstaw isofixów będzie jak największy.

 

Muszę w przyszłym roku przeanalizować i pomierzyć te różne SUV'y... 

Dokładnie boczne w iso a środkowy pasem.

Dodatkowo sprawdzone i potwierdzone 10 razy przez dwie mamy co mając hopla na punkcie bezpieczeństwa dzieci w aucie wiec powinno byc OK ;):D 

 

Z tego ego co pamietam to XC90 tez mieści 3 foteliki.Temat był przerabiamy przez znajomego któremu do 5ciecolatki urodziły sie bliźniaki.Finalnie wybrał X5 ale nie dla tego ze lepsze tylko dla tego ze pierwsze było jako hybryda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XC90 isofixy są tylko na zewnętrznych siedzeniach. Na środkowym trzeba fotelik pasem mocować. Poniżej test z różnymi fotelikami i dobrym opisem:

 

http://www.jedz-bezpiecznie.pl/Testy,Bezpieczenstwo_dziecka,Foteliki_i_wozki,Dziecko-w-Volvo-XC90,Volvo-XC90-II,20160109.php

 

Ewentualnie pozostaje patent z tym podwyższeniem. Na bocznych dzieciaki w fotelikach a najstarsze w środku na tym wbudowanym podwyższeniu:

 

2242d794756455a465993bd2a0b28b91.jpeg

 

1fa3d7cc466881dae450c15eb4ccb9a2.jpeg

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cuba nie ma modelu który nie jest ninivanem z osobnymi fotelami który by miał iofix na wszystkich miejscach.

Ale XC90 jest dość przestronne z tylu w przeciwieństwie do nowego V90 gdzie w porownaniu z E i 5atka jest ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kokos napisał:

Zrobił się wątek isofiksowy :)

nie mniej jednak, nie zbaczamy za bardzo od tematu, bo do STi 3 foteliki z tyłu nie wejdą więc szukamy alternatyw ;)

 

Każdy ma inne potrzeby i priorytety. 

 

5 godzin temu, matros1 napisał:

 

1fa3d7cc466881dae450c15eb4ccb9a2.jpeg

 

 

I takie rozwiązanie byłoby do zaakceptowania...

 

Szkoda, że w RS4 nie będzie tyle miejsca :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale XC90 jest dość przestronne z tylu w przeciwieństwie do nowego V90 gdzie w porownaniu z E i 5atka jest ciasno.

 

Myśmy mieli właśnie ten dylemat. Z tyłu w V90 jest tak sobie (co nie znaczy że ciasno) za to bagażnik przepastny (wozimy wózek i inne graty). W XC60 miejsca z tyłu jest więcej na nogi (za to bagażnik mniejszy)

Wynika to głównie z wysokiej pozycji siedzącej kierującego, pozwalającej usiąść bliżej kierownicy. Tym samym robi się więcej miejsca z tyłu. Jest to szczególnie ważne przy małych dzieciach w fotelikach gdzie potrzebują one na nogi sporo miejsca, żeby nie kopały w oparcia foteli.

U nas w końcu stanęło na XC60, choć jakbym miał kupować „sercem” to brałbym V90 CC.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe XC60 to tez zaden kryzys

 

Się okaże za 12 tygodni jak go odbierzemy Albo będzie to strzał w kolano, albo w dziesiątkę. Globalnie opinie dziennikarzy są obiecujące.

Przymiarki robiliśmy do różnych samochodów i finalnie wybieraliśmy między BMW a Volvo.

Jednak to łoś bardziej nas do siebie przekonał.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał:

 

Się okaże za 12 tygodni jak go odbierzemy emoji6.png Albo będzie to strzał w kolano, albo w dziesiątkę. Globalnie opinie dziennikarzy są obiecujące.

Przymiarki robiliśmy do różnych samochodów i finalnie wybieraliśmy między BMW a Volvo.

Jednak to łoś bardziej nas do siebie przekonał.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

matros1, to usiądzie z tyłu trójka dzieciaków w tym XC60, czy tylko XC90 zostaje? 

 

wybierałeś pomiędzy X5, a XC60 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XC60 na trójkę w fotelikach raczej nie ma szans. Opcja dwa foteliki na bocznych i na środkowym na podwyższeniu jest możliwa, podobnie jak w V90.
Tyle że w obu te wbudowane podwyższenia są tylko na bocznych siedziskach. Na środku trzeba podwyższenie akcesoryjne.
Tylko XC90 ma trzy osobne fotele i tylko tam są trzy podwyższenia wbudowane. No i tylko tam wejdą spokojnie trzy foteliki.

Myśmy wybierali tak:
- wersja „bieda” BMW X5
- wodotryski w nowym X3
- wersja „bieda” V90 CC
- wodotryski w nowym XC60

W BMW okazało się że nowe X3 jest na tyle duże, że przestaliśmy brać pod uwagę X5 (mamy dwójkę dzieci, więc dwa foteliki upchniemy w każdym samochodzie).

W Volvo mi się podobało V90CC bo lubię kombi. Żona woli SUV’y a że przy okazji XC60 miało więcej miejsca na nogi dla dzieciaków + bagażnik okazał się wystarczający, to ostatecznie wybieraliśmy między X3 a właśnie XC60.
Oba są fajne i super wykończone. Volvo przekonało nas tym że:
- ma dostępne opcjonalnie pneumatyczne zawieszenie i jest bardziej komfortowe niż BMW (brak pneumatyki i zawias nieco twardszy)
- system multimedialny w BMW nie ma Android Auto a jedynie Apple Carplay. Przez to nie ma możliwości wyświetlania map google, na czym mi akurat zależało
- jednak nieco bardziej odpowiadał nam klasyczny styl Volvo

Generalnie między jednym i drugim można postawić znak równości. W naszym wypadku zadecydowały właściwie niuanse.

A co do wielkości to oba samochody są nieco większe niż pierwsza generacja X5. Rozstaw osi i kół mają podobny do pierwszej generacji XC90 czy VW Touarega. Także nie ma mowy tutaj o małych samochodach.

Wybraliśmy oczojebny czerwony z pakietem R-Design. Coś jak ten na fotce poniżej.

3a6d95968633c4b2a2579d23af5d13d8.jpeg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12/22/2017 o 10:42, OBK CVT napisał:

 

kiedys mierzylem szerokosc wnetrza z tylu w bmw 5 i x5 i roznica jest ok 4cm (148 - 152 o ile dobrze pamietam)

pomiar metrowka wiec dosc zgrubny ale szalu generalnie nie ma ;)

 

 

W środku to tak mniej-więcej wychodzi. Porsche ma największe rózniće między, ale ta cena ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, matros1 napisał:

W XC60 na trójkę w fotelikach raczej nie ma szans. Opcja dwa foteliki na bocznych i na środkowym na podwyższeniu jest możliwa, podobnie jak w V90.
Tyle że w obu te wbudowane podwyższenia są tylko na bocznych siedziskach. Na środku trzeba podwyższenie akcesoryjne.
Tylko XC90 ma trzy osobne fotele i tylko tam są trzy podwyższenia wbudowane. No i tylko tam wejdą spokojnie trzy foteliki.

Myśmy wybierali tak:
- wersja „bieda” BMW X5
- wodotryski w nowym X3
- wersja „bieda” V90 CC
- wodotryski w nowym XC60

W BMW okazało się że nowe X3 jest na tyle duże, że przestaliśmy brać pod uwagę X5 (mamy dwójkę dzieci, więc dwa foteliki upchniemy w każdym samochodzie).

W Volvo mi się podobało V90CC bo lubię kombi. Żona woli SUV’y a że przy okazji XC60 miało więcej miejsca na nogi dla dzieciaków + bagażnik okazał się wystarczający, to ostatecznie wybieraliśmy między X3 a właśnie XC60.
Oba są fajne i super wykończone. Volvo przekonało nas tym że:
- ma dostępne opcjonalnie pneumatyczne zawieszenie i jest bardziej komfortowe niż BMW (brak pneumatyki i zawias nieco twardszy)
- system multimedialny w BMW nie ma Android Auto a jedynie Apple Carplay. Przez to nie ma możliwości wyświetlania map google, na czym mi akurat zależało
- jednak nieco bardziej odpowiadał nam klasyczny styl Volvo

Generalnie między jednym i drugim można postawić znak równości. W naszym wypadku zadecydowały właściwie niuanse.

A co do wielkości to oba samochody są nieco większe niż pierwsza generacja X5. Rozstaw osi i kół mają podobny do pierwszej generacji XC90 czy VW Touarega. Także nie ma mowy tutaj o małych samochodach.

Wybraliśmy oczojebny czerwony z pakietem R-Design. Coś jak ten na fotce poniżej.

3a6d95968633c4b2a2579d23af5d13d8.jpeg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jezeli man byc szczery to XC60 najardziej mi lezy jeżeli chodzi design środka i zewnątrz zdecydowanie bardziej niz X3 , Q5 czy CLG 

Ponoć te nowe volvo też bardzo dobrze jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli man byc szczery to XC60 najardziej mi lezy jeżeli chodzi design środka i zewnątrz zdecydowanie bardziej niz X3 , Q5 czy CLG 
Ponoć te nowe volvo też bardzo dobrze jeżdżą.

Sa cieżkie i średnio jeżdżą.....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o jazdę to zależy czego się oczekuje. Są one nastawione na komfortową i zrelaksowaną jazdę. Nie goniłbym nim raczej BMW na krętej drodze Nam to podejście bardziej pasowało do rodzinnego dupowozu. Po torze nim jeździł nie będę. Co najwyżej będę tym komfortowo ciągnął lawetę z „rajdówką”

 

Fajnie to opisali w TopGear UK:

 

 

 

 

 

 

 

 

It’s not distracted by off-road ambitions. Neither is it wearing the pretence of track-lapping athleticism. So it’s not hampered by the heavy and cumbersome hardware of the former, or the harsh inflexibility of the latter. This middle-of-the-road approach of course lands it some stern rivals. The Mercedes-Benz GLC and Audi Q5 are both right there, and both implacably competent. But the Volvo feels very different inside. Its decor is as Skandi as a Stockholm boutique hotel bar.     

 

       

 

 

 

 

Jezeli man byc szczery to XC60 najardziej mi lezy jeżeli chodzi design środka i zewnątrz zdecydowanie bardziej niz X3 , Q5 czy CLG 

 GLC dla nas w środku było zwyczajnie tandetnie spasowane jak na samochód za 200+ tyś. Konsola środkowa pod naciskiem palca zwyczajnie trzeszczy + ten doczepiony tablet. Do tego na papierze bagażnik wydawał się OK, jednak w rzeczywistości wózek wchodził nam jedynie w poprzek (wzdłuż nie dało się go upchnąć). Bagażnik jest dosyć szeroki, wysoki ale krótki. Na papierze daje to przyzwoite 550 ltr ale mało ustawne.   

 

 

Q5 mi się zwyczajnie nie podoba z zewnątrz. Szczególnie ten nowy grill. W środku jakość wykończenia chyba najlepsza (choć Volvo i nowe X3 są z tyłu tylko minimalnie). Tutaj niestety też ten wystający na stałe tablet (rozwiązanie dla mnie do zaakceptowania tylko warunkowo jeżeli reszta samochodu to „petarda”).

No i udawane rury wydechowe w samochodzie za 200+ tyś, dramat:

e72854c0bff9698e1e82fad3982d9d84.jpg&key=3e7d905c9c12958ba719f763a77864693d309bb292a4ae2370fe92e1984f8b34

 

Nowe X3 wygląda, jeździ i jest wykończone naprawdę dobrze. W porównaniu z poprzednią generacją jest olbrzymi skok. Długo był naszym faworytem do kupna.

 

Do Volvo trafiliśmy trochę przez przypadek bo opinie są jakie są: że Chiński, że słabo jeździ, że będzie się sypał itd. itp.

Jednak te samochody bardzo nam się na drodze podobają i postanowiliśmy się im przyjrzeć. Okazało się że dla nas to było właśnie to czego szukaliśmy i szkoda byłoby gdybyśmy odpuścili.

Czas pokaże czy to był dobry wybór.

 

A co do chińskości Szweda to:

- nowa generacja Q5 idzie na cały świat z Meksyku

- nowe X3 robią tylko w Spartanburgu w USA

- GLC składany jest pewnie przez jakiś Turków

- Volvo pewnie składają imigranci z Somalii gdzieś w Torslanda

 

Psuje się wszystko, wystarczy poczytać nawet ten wątek i przygody Bębna z Audi.

Znajomego BMW 5 GT więcej stało w ASO jak u niego w domu i też mi BMW odradzał.

Więc ryzyko pewnie wszędzie podobne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Paweł_P napisał:

A tak z ciekawości: jak Volvo stoi pod względem trzymania wartości? Pewnie nie dramat jak Alfa ale trójca Merc/BMW/Audi pewnie dużo lepiej trzyma ceny?

Słabo trzyma. Zobacz ile jest na otomoto xc90 rocznych z minimalnymi przebiegami. Stoją... Gość z ALD wycenianial mi ostatnio v90cc i a6 allroad - mimo wyższej ceny audi wychodzi taniej bo znacznie wyższa wartość rezydualna i niższa rata serwisowa (awaryjność). 

Co do Volvo to imho nie maja szans na powazny atak na "niemieckie trio". Z silnikami R4? Wśród większości klientów marek premium 6-ka to "must have". Porównanie diesla Volvo i choćby podstawowego v6 w Mercedesie czy BMW wypada miażdżąco na niekorzyść szwedzko-chińskiego produktu. wydac 300k+ i mieć wysilona R4 pod maską... No można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Volvo to imho nie maja szans na powazny atak na "niemieckie trio". Z silnikami R4? Wśród większości klientów marek premium 6-ka to "must have". Porównanie diesla Volvo i choćby podstawowego v6 w Mercedesie czy BMW wypada miażdżąco na niekorzyść szwedzko-chińskiego produktu. wydac 300k+ i mieć wysilona R4 pod maską... No można...

 

O ile w xc90 faktycznie brak większego silnika niż r4 może być przeszkodą, to w segmencie xc60 nie ma to już takiego znaczenia. Większość samochodów jest tutaj sprzedawana z 2ltr pod maską.

Myśmy 3ltr w ogóle nie brali pod uwagę. Interesowała nas tylko 2ltr turbo benzyna u wszystkich. I żeby było ciekawiej to w takim wypadku Volvo oferuje największy wybór (T5, T6, T8).

Jednak XC90 brałbym tylko jako hybrydę. Pozostałe motory w tym samochodzie, jak wspomniałeś, są zwyczajnie wysilone i brakuje im tzw. płuca.

 

Myślę że największym „problemem” dla potencjalnych kupców jest fakt że właścicielami są Chińczycy. Sporo osób nawet nie zada sobie trudu, żeby iść i zobaczyć/pojeździć tymi samochodami. Wyjdą z założenia że chińczykiem jeździć nie będą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tsunetomo napisał:

Co do Volvo to imho nie maja szans na powazny atak na "niemieckie trio". Z silnikami R4? Wśród większości klientów marek premium 6-ka to "must have". Porównanie diesla Volvo i choćby podstawowego v6 w Mercedesie czy BMW wypada miażdżąco na niekorzyść szwedzko-chińskiego produktu. wydac 300k+ i mieć wysilona R4 pod maską... No można...

 

 

"Must have'? Może w USA, ale na pewno nie w PL czy EU. Obecnie 90% sprzedawanych samochodów Audi, BMW, MB to R4. Nawet w BMW G30 (duże auto) wiodącymi silnikami są 2-litrowe jednostki. Za 300kPLN nie da się zakupić dobrze wyposażonego 3-litrowego SUV-a BMW, Audi czy MB.

 

@matros1, jak sięsprawuje ta 2-litrowa jednostka? Masz T5 czy T6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
[mention=16237]matros1[/mention], jak sięsprawuje ta 2-litrowa jednostka? Masz T5 czy T6?


My wzięliśmy T5. Przyspieszenie w okolicach 7 sek do setki w rodzinnym dupowozie wydaje się być wystarczające. Fajny moment obrotowy pozwala na zrelaksowaną jazdę (350 Nm w zakresie 1500-4800 obr).
T6 jest trochę mocniejsza ale zaoszczędzoną kasę woleliśmy wydać na różne „przydasie” z listy opcjonalnego wyposażenia.
Wersja D5 i T5 wydają mi się być najbardziej optymalne do charakteru tego samochodu. T6 i T8 mimo że mocniejsze nie dadzą moim zdaniem frajdy z jazdy. Samochód jest nastawiony na komfortowe „wożenie się” a nie na zapieprzanie po serpentynach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ok 2-3 miesiące temu jeździłem v90 chyba d4, Dobrze nie pamiętam nawet.. Tak na serio to szału nie ma, z tylu faktycznie jakoś miejsca brakuje, zaryzykuję ze w naszym C6 jest go sporo więcej nawet..

Nie wiem ile mocy ma d4 Ale na pewno za mało jak do takiego auta, dla mnie z dołu nie idzie, trzeba kręcić żeby to jechało, skrzynia trochę zwlekala z redukcją.. 

Generalnie ja nie jaram się nowinkami typu multimedia, jakieś badziewia co podobno "dbają" o moje bezpieczeństwo, czy odpalania na pokrętło.. dla mnie to zbędne bajery i to też takie w rodzaju cygańskich :P

Do tego wygląd jest mocno nie zgrabny ale to wiadomo gusta są różne.. O wygodny i komfortowy jest na pewno, tu nie ma się do czego przyczepić, do tego nie buja bezsensownie.. tyle z plusów które w nim znalazłem.

Za te pieniądze ja bym nie kupił, nawet gdybym tyle miał :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, subleo napisał:

 

 

"Must have'? Może w USA, ale na pewno nie w PL czy EU. Obecnie 90% sprzedawanych samochodów Audi, BMW, MB to R4. Nawet w BMW G30 (duże auto) wiodącymi silnikami są 2-litrowe jednostki. Za 300kPLN nie da się zakupić dobrze wyposażonego 3-litrowego SUV-a BMW, Audi czy MB.

 

@matros1, jak sięsprawuje ta 2-litrowa jednostka? Masz T5 czy T6?

Może mam spaczone poglądy, albo dziwne towarzystwo, ale to opinie moich znajomych. Nikt nie kupi 2.0. No może w miejskimi aucie dla Żony, na pewno nie w "głównym" rodzinnym samochodzie. Dlatego XC60 z 2.0 może odbierze paru klientów niemieckim Markom premium, ale XC90 czy v90 raczej nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami nie kupuje się auta dlatego że jeździ najlepiej.Czasam kupuje si sercem oczami czy pierwszym wrażeniem i dlatego uważam że Volovo trafiło nowymi produtami w 10.To auta dla ludzi którzy cenią sobie dobry styl i bez wątpienia XC60 , XC90 a zwłaszcza V90 to najładniejsze auta a klasach za równo z wyglądu jak i w środku.Kazde Audi czy BMW jest przy nich po prostu banalne.Jezdza zdecydowanie lepiej niż poprzednicy i to wystarczy.A jeżeli Volovo kiedykolwiek milo być blisko świętej trójcy to paradoksalnie jest właśnie teraz za Chinczykow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...