Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Paweł_P napisał:

 

Gdzieś słyszałem, że z ceramiką dodają funkcję "osuszania" hamulców że bez wiedzy kierowcy klocki co jakiś czas stykają się z tarczami ściągając wodę.

 

 

Ooo to bardzo ciekawe info, nie wiesz czasem czy jest gdzieś jakiś film lub artykuł ?

 

 

Dzięki za info, czyli Twoim zdaniem warto do szybkich i czasem ciężkich aut mieć ceramikę? Nie oddałbyś ich ze swojego RS6 ?

 

Do ciężkich i szybkich aut to raczej konieczność nawet do jady na codzie a przy cenie auta rzędu 600k to te 40K łatwiej przełknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,7-1,8 tony to znowu myślę nie takie ciężkie (mam na myśli np. GLC 63s), SUV'y po 2,5-3,5 tony ważą i też mają V8-V10 a hamulce stalowe i raczej nikt się tym nie przejmuje (w sensie, że życie klienta raczej nie jest zagrożone mimo wszystko). Dla mnie jednak performance i bezpieczeństwo są bardzo ważne dlatego faktycznie te 3-5% wartości extra (w GLC ceramika kosztuje tylko 23.700 zł) bez problemu przełknę przy zakupie takiego auta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paweł_P napisał:

1,7-1,8 tony to znowu myślę nie takie ciężkie (mam na myśli np. GLC 63s), SUV'y po 2,5-3,5 tony ważą i też mają V8-V10 a hamulce stalowe i raczej nikt się tym nie przejmuje (w sensie, że życie klienta raczej nie jest zagrożone mimo wszystko). Dla mnie jednak performance i bezpieczeństwo są bardzo ważne dlatego faktycznie te 3-5% wartości extra (w GLC ceramika kosztuje tylko 23.700 zł) bez problemu przełknę przy zakupie takiego auta ;)

Tak trochę przekornie, jak bezpieczeństwo jest dla Ciebie ważne, to zapewne jeździsz w dozwolonych limitach ;) 

jaka jest różnica hamowania ze 140km/h ceramika vs "zwykle" hamulce? To juz pytam poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka jest różnica dlatego pytam bardziej doświadczonych kolegów ;) W mojej ocenie wypadek to zawsze suma pewnych zdarzeń i jeśli ceramika może zwiększyć moje szanse np. uniknięcia wypadku o 1% to moim zdaniem warto a już sam samochód z lepszym zawieszeniem, oponami czy systemami będzie robił kolejne % różnicy. Ostatnio mocno analizuję temat Distronica Plus i jestem pod mega wrażeniem jego działania jak np. wskazywania powiedzmy przybliżonej prędkości pojazdu poprzedzającego (4-7 minuta) - przy prędkościach autostradowych moim zdaniem funkcja zwiększająca bezpieczeństwo:


 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Paweł_P napisał:

Nie wiem jaka jest różnica dlatego pytam bardziej doświadczonych kolegów ;) W mojej ocenie wypadek to zawsze suma pewnych zdarzeń i jeśli ceramika może zwiększyć moje szanse np. uniknięcia wypadku o 1% to moim zdaniem warto a już sam samochód z lepszym zawieszeniem, oponami czy systemami będzie robił kolejne % różnicy. Ostatnio mocno analizuję temat Distronica Plus i jestem pod mega wrażeniem jego działania jak np. wskazywania powiedzmy przybliżonej prędkości pojazdu poprzedzającego (4-7 minuta) - przy prędkościach autostradowych moim zdaniem funkcja zwiększająca bezpieczeństwo:


 

Jasne ze masz racje, przecież czujesz, ze trochę się "droczę" ;)

Oby nigdy nie było nad dane uczestniczyć w sytuacjach awaryjnych, ale jak juz to wszystkie te bajery plus kierowca z głowa, wypoczęty i z refleksem dają szanse na uniknięcie katastrofy lub minimalizację skutków. 

Np porównujac hamulce OBK i e-klasy po przesiadce mam zawsze wrażenie, ze w OBK są chyba coś popsute... S8 z ceramika jak kolega hamował awaryjnej to myślałem ze mnie pas przetnie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dyskusja nie jest zła :D

Temat bezpieczeństwa to temat rzeka i też trochę taki mój konik od lat, uważam że umiejętność bezpiecznego prowadzenia samochodu jak mało która umiejętność przydaje się codziennie / w pracy / na wakacjach i bezpośrednio może powodować wydłużenie życia mojego i innych uczestników ruchu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze z punku widzenia bezpieczeństwa wszystko co skraca drogę hamowania ma sens pytanie tylko czy taka "zima " ceramika akurat w tym jednym momencie bedziedzie skuteczniejsza niz tarcza stalowa ale za 23K w Mercedesie to faktycznie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tsunetomo napisał:

No a jak jest z ta droga hamowania? Ile krótsza przy ceramice?

Gdzieś kiedyś czytałem że ok 2-3m ze 100km/h  , ale droga hamowania rośnie nie liniowo , więc przy np. 150 do 0 może to być 10m, a przy 200km/h jeszcze więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze przy większych prędkością różnica bedzie większa bo z czasem podczas hamowania nabiorą odpowiedniej temperatury.

powtarzalnych hamowanan z dużej prędkości nawet nie ma co porównywać dlatego uwazam ze w tak ciężkim i szybkim aucie jak RS6 jak ktoś duzo jeździ po autostradach to rozsądna inwestycja.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, turdziGT napisał:

Mysle ze przy większych prędkością różnica bedzie większa 

 

No to powyżej napisałem :) , ale ceramika pomijając naturalną odporność na pogięcie czy zużycie mechanicznie , największą ich zaletą to WAGA !!!!! tarcza o średnicy 420mm ważyła by na bide ok 10kg , ceramiczna ok 1 kg , a to przecież masa nieresorowana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, carfit napisał:

 

 największą ich zaletą to WAGA !!!!! tarcza o średnicy 420mm ważyła by na bide ok 10kg , ceramiczna ok 1 kg , a to przecież masa nieresorowana !

 

Wow, serio??? Aż taka różnica???  Czyli lekkie hamulce + lekkie koła to jest TO co polecał Robert ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Paweł_P napisał:

Aż taka różnica???  

Potworna !!! kiedyś na Bemowie był show car F1 BMW , można było wziąć do ręki sprzęgło , tarcze hamulcową z bolidu F1 , tarcza nie ważyła dosłownie nic !. Kiedyś Roberta pytałem dlaczego w WRC nie stosuje się ceramiki , odpowiedz była prosta , jest krucha i w rajdach zbyt duże ryzyko że się ukruszy , pęknie , itd., ze względu na panujące zmienne warunki .

 

A i jeszcze ciekawostka , materiał dla tarcz ceramicznych Brembo , dostarcza nowosądecka firma SGL CARBON :) 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedziela była dziś troszkę inna niż zazwyczaj ;)

20170917_182334.jpg

Dzis kolejny ciekawy dzień z Audi Sport.Pojezdzilem S4 Avant RS3 , TTRS i na koniec R8 Plus.

Spostrzezenia sa raczej zaskakujące.Roznica na torze miedzy S4 a RS3 / TTRS jest tak duza ze nawet nie ma o czym mowić.

Nowe RS3 jest na prawde mega fajne i w końcu faktycznie dupa ma cos do powiedzenia i to czuć do tego fajnie mozna bawić sie balansem auta natomiast zaskakująco wcale nie ma aż tak ogromnej różnicy TTRS w stosunku do R8. Dostajesz w moim odczuciu  85% auta ze polowe ceny a wiec tak TT zrobiło mi niespodziankę natomiast ceramika w R8 MEGA zaczynam sie zastanawiać czy na prawde nie warto w to zainwestować do RS4.Poza tym fajny dzień na fajnym torze.

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, turdziGT napisał:

Niedziela była dziś troszkę inna niż zazwyczaj ;)

20170917_182334.jpg

Dzis kolejny ciekawy dzień z Audi Sport.Pojezdzilem S4 Avant RS3 , TTRS i na koniec R8 Plus.

Spostrzezenia sa raczej zaskakujące.Roznica na torze miedzy S4 a RS3 / TTRS jest tak duza ze nawet nie ma o czym mowić.

Nowe RS3 jest na prawde mega fajne i w końcu faktycznie dupa ma cos do powiedzenia i to czuć do tego fajnie mozna bawić sie balansem auta natomiast zaskakująco wcale nie ma aż tak ogromnej różnicy TTRS w stosunku do R8. Dostajesz w moim odczuciu  85% auta ze polowe ceny a wiec tak TT zrobiło mi niespodziankę natomiast ceramika w R8 MEGA zaczynam sie zastanawiać czy na prawde nie warto w to zainwestować do RS4.Poza tym fajny dzień na fajnym torze.

Aż tak duża jest różnica pomiędzy S4 i RS3? Jaka skrzynia siedzi w RS3 S-tronic 8 biegowy, czy cos innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na torze ogromna jednak czuć ze S4 to auto rodzinne mimo ze i tak prowadzi sie sporolepiej niz poprzednik.

Skrzynia to 7 biegowych S tronie ale ZF w S4 tez daję radę.Różnicy prawie nie czuć za to skrzynia pancerna.Osiagi tego 2.5 TFSI to na prawde inna liga.Gdzis juz czytałem ze tak na prawde każde RS3 na tak duży bonus od fabryki ze w praktyce schodzą sporo ponizej 4s 0-100.Nie dziwie sie ze R8 w sumie nie zrobiło potem specjalnego wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kokos napisał:

5 cylindrowy silnik RS3 podobno zajefajnie brzmi

już w poprzednim modelu świetny był :) 

Dnia 17.09.2017 o 19:28, turdziGT napisał:

Nowe RS3 jest na prawde mega fajne

jeździłeś sedanem czy sportback ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...