siewcu Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 na tyle na ile miałem z tym styczność, to one albo działają albo nie. piszesz, że łączy się z zestawem - z telefonem też musi, o ile nie masz iphona(w tym przypadku działają tylko wersje wifi). próbuj, no i pewnie będziesz musiał też pobawić się z konfiguracją połączenia - niestety to też potrafi zrobić problemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don-legaś Opublikowano 21 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) Dzisiaj mi się udało połączyć. Otworzyłem najpierw Tourqa, potem go zminimalizowałem, odpaliłem BT i już odnalazł elma i się ładnie połączył. Zarówno podłącza się tourq jak i piston. Tylko dziwna sprawa, bo jak był podłączony to silnik się na lpg nie przełączył. Dopiero jak zamknąłem apkę i BT, po wyłączeniu i włączeniu lpg przestawił się na gazior, a potem znowu odpaliłem OBD i działało wszystko jak należy Edytowane 21 Stycznia 2017 przez don-legaś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2017 Otworzyłem najpierw Tourqa, potem go zminimalizowałem, o co chodzi i jak to robiłeś? @@siewcu, czy może tak być ,że elm nie pokazuje poprawnie parametrów bo ECU było mapowane? (rok temu sprawdzałem i takie kłopoty pamiętam) pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 21 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) nie, nie ma takiej opcji, chyba że tuner nasyfił w coś w sofcie grzebiąc na ślepo chyba że jest wgrany ecutek, choć nie wiem czy to cokolwiek zmienia... ale elm potrafi z definicji pokazywać bzdury, więc to co tam się pokazuje brałbym z przymrużeniem oka. Edytowane 21 Stycznia 2017 przez siewcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don-legaś Opublikowano 21 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2017 Otworzyłem najpierw Tourqa, potem go zminimalizowałem,o co chodzi i jak to robiłeś?@@siewcu, czy może tak być ,że elm nie pokazuje poprawnie parametrów bo ECU było mapowane? (rok temu sprawdzałem i takie kłopoty pamiętam) pozdr. Odpaliłem apkę i otworzyłem ustawienia (mój tel to potrafi) włączyłem BT i od razu odnalazł obd. Sparowałem się bez żadnych haseł Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Panowie szybkie pytanie kontrolne zanim będę robił szum ze sprzedawcą że wysłał mi niedziałające gł.......no, kupiłem interfejs BT ELM 327 mini, taki jak na zdjęciu poniżej, czy taki wam się łączy z Subarynami? U mnie po włożeniu do gniazda w Subarynie nic się nie dzieje, żadne kontrolki się nie zapalają. Czy to ma być inny ELM 327? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Ja mam u siebie taki Do tego mam program na tel Torque PRO ściągnięty z chomikuj.pl i działa mi to z subarką, oplem, vw, toyotą (na razie tyle sprawdziłem). Po włożeniu interfejsu w gniazdo OBDII w samochodzie migają 3 diody led. Proces sparowania z tel jest dość specyficzny i może go opiszę: -włączamy program torque i zaraz go minimalizujemy, -wchodzimy w ustawienia bluetooth i sparujemy urządzenie z tel, -wpisujemy hasło zazwyczaj jest to 1234, -po sparowaniu obd włączamy torque i wszystko powinno działać. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) dla tych co wiecznie mają oporną naturę w świecie BT, wi-fi i innych odmianach polecam najtańszą z niezawodnych wersji scanerów obd2 http://allegro.pl/skaner-diagnostyczny-u480-obd2-tester-kody-pl-id5-i6694786710.html do wyświetlenia błędów i resetu/kasowania nic bardziej prostego i odpornego - zawsze go pożyczam potrzebującym i wraca z bananowym uśmiechem. Pamiętajcie że ten świat dzieli się na: - scanery - interfejsy diagnostyczne podobnie jak i programy na komputery. Edytowane 15 Lutego 2017 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Mały odkop - kupiłem iCar2 na Wifi i działa z Bugiem bez problemu. Oddzielną kwestią zostaje znalezienie sensownego programu na iOS - kupiłem OBD Fusion, ale po dwóch dniach wystąpiłem o zwrot kasy - nie polecam, telefon grzeje się jakby obliczał bitcoiny, bateria po godzinie jazdy z włączonym programem spada o 50% no i jest straszny lag miedzy tym co się dzieje a wyswietleniem tego na ekranie. Prawdopodobnie przetestuje teraz DashCommand. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faza20 Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Podłączam się pod pytanie. Jakiego programu używacie na iPhonach?Testowałem różne programy i niestety wszystkie mają lag, który praktycznie wyklucza ich użycie jako podgląd na rzeczywiste parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Dobra, DashCommand nie polecam jeszcze bardziej. Interfejs rodem z iOS 6, baterie żre jeszcze szybciej. Co do tego laga (był podobny) to chyba kwestia tego, że w starych Subarakach mamy stary interfejs - na szynie CAN latencja była by mniejsza. Także do codziennego użytkowania to raczej mało użyteczne. Skasować jakieś błędy ok, autostrada ok, liczenie okrążeń na torze tez spoko pewnie, ale obserwowanie parametrów pracy silnika z sekundowym opóźnieniem dla mnie odpada. Cieszę się ze kupiłem tanio używkę wifi na Allegro, a nie nówkę z Bluetooth 4.0, bo były by to słabo wydane 200zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Ja właśnie zamówiłem takie coś: http://allegro.pl/vgate-icar-2-interfejs-bluetooth-elm327-obdii-i7190696164.html Pewnie lekko przepłaciłem ale to w pełni świadomie Generalnie to pierwszy raz będę się "bawił" w podpinanie czegokolwiek do auta. Mam pytanko. Czy jakiś program/urządzenie oferuje opcję logowania parametrów pracy silnika, które można odczytywać na złączu OBD? Podgląd na żywo to jedno (i to jak rozumiem oferuje większość/wszystkie? programy do obsługi interfejsów OBD). Wgląd w wartości historyczne to druga sprawa i o to właśnie pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 W wiekszosci programow (np torque) mozesz wlaczyc logowanie danego parametru do pliku. Ale dane "historyczne" nie sa nigdzie przechowywane. To jest jednak troche danych, a lat temu nascie to bylo juz BARDZO troche.Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 dzięki za info @recki To od razu dodam kolejne pytanie A czy taka funkcjonalność nie była by przydatna? Zastanawiam się czy te liczby oraz wgląd do ich wartości "wstecz" - stanowiłby dla kogoś jakąkolwiek wartość? Czy np regularnie monitorując te dane - da się przewidzieć nadchodzące usterki lub problemy? Pytam czysto teoretycznie - wiadomo, że w 100% problemów to niemożliwe ale może chociaż część problemów daje jakieś symptomy przed dupnięciem a te da się wychwycić obserwując wspomniane dane. Rozmarzyłem się lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Cos pewnie moznaby z tych danych domniemywac ale dobry mechanik okiem I uchem wiecej zdziala. Przy dzisiejszych cenach kostek pamieci pewnie niedlugo ktos to popelni! I za modul wart 3 stowki bedzie liczyl 9 tysiecy. RynekWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Taka sytuacja... Wczoraj podpiąłem interfejs pod mojego Forestera SJ. Odpaliłem Torque Lite, wczytałem sobie jakiś dashboard i ruszyłem zadowolony w drogę spoglądając na cyferki od czasu do czasu. Spojrzałem jeszcze na listę błędów przed podróżą - była pusta Po 10 km kilkuminutowy postój i potem ponownie w drogę. Po 2 km niespodzianka, na desce pojawia mi się na czerwono AT OIL TEMP. W przypadki nie wierzę więc bez spiny... Zjechałem na bok i zanim wyłączyłem silnik, użyłem Torque aby sprawdzić kody błędów. Na liście były dwa i obydwa były dla Torque'a nieznane. Po zgaszeniu silnika, wypięciu interfejsu i ponownym rozruchu, na desce zostały żółte ikonki od: systemu oczyszczania spalin, ruszania na wzniesieniu i ABSu. Ruszyłem dalej i zrobiłem kilka dodatkowych kilometrów. U celu odpiąłem na minutkę akumulator, pogadałem z człowiekiem z ISR ;), podpiąłem akumulator ponownie i wreszcie, deska rozdzielcza "czysta". I teraz najważniejsze, pytanie: Czy to jest normalne? Zakładałem, że samo podpięcie interfejsu i odpalenie programu to głównie odczytywanie danych podawanych przez OBD2 więc lekko mnie to zaskoczyło. A może akurat teraz wystąpiła jakaś awaria, która potem sama się usunęła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Nie słyszałem o przypadku, żeby interfejs generował błędy, chociaż zbieg okoliczności faktycznie podejrzany. Sprawdź czy się sytuacja powtórzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) 4 godziny temu, Turbo napisał: Nie słyszałem o przypadku, żeby interfejs generował błędy Jak najbardziej. Mi się to przytrafiło przy jednym z tanich chińskich interfejsów po BT (taki bez wyłącznika, wyglądał tak jak w poście @lutek34). Nagle zobaczyłem choinkę na dashbordzie. Żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia... pulsująca ikonka temperatury silnika!, świecące się ikonki o których nie wiedziałem, że jej mam W panice zgasiłem silnik. Odpiąłem ten badziew i samochód odpalił bez problemu i bez choinki na kontrolkach ale po podłączeniu już normalnego interfejsu były błędy. Pamiętam, że któryś mówił o błędach w komunikacji OBD2. Po wykasowaniu sytuacja nigdy się nie powtórzyła. Także jak najbardziej badziewny interfejs może spowodować to co i @lukaswoj się wydarzyło. Edytowane 11 Marca 2018 przez sambor 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 No proszę, nie spodziewałem się, ale w sumie faktycznie - przecież jeśli takim interfejsem można kasować błędy, to komunikacja jest obustronna i jakiś felerny może coś namieszać. Osobiście mam cały czas wpięty VGate iCar 2 WiFi - włączam go sporadycznie, ale nigdy nie sprawił problemów. Nie warto kupować najtańszych jak widać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 dzięki @sambor za "uspokojenie" @Turbo - teoretycznie chyba mam to samo, tylko wersję BT: vgate-icar-2-interfejs-bluetooth-elm327-obdii dam mu jeszcze jedną szansę chociaż trochę mam wyrzuty sumienia ponownie "to" podłączać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Jakiś czas temu jeździłem z non stop wpiętym interfejsem BT, mimo że nie odczytywałem żadnych parametrów i nagle któregoś dnia w czasie jazdy choinka na desce, odczytuje błędy i mam błąd związany z komunikacją. Skasowałem go, wypiąłem interfejs z gniazda i od tego czasu nie mam tego błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się