lechon Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Jak w temacie przy rozruchu mój Outback 2.0 SBD 09MY strasznie dymi jasnoszarym dymem. Trwa to kilka sekund i przestaje. Dzieje się tak co kilka rozruchów zwłaszcza po dłuższym postoju (2-3 noce). Co może być przyczyną? Jeżdżę nim około roku i nigdy się tak nie zachowywał. Przebieg 162.000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Para wodna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 DPF masz czy może został wycięty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 @KamilP na bank nie para wodna. Śmierdzi jak spalona no nie wiem... nafta i nie znika w powietrzu jak para a utrzymuje się dosyć długo. @Sambor DPF jest. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Jak w temacie przy rozruchu mój Outback 2.0 SBD 09MY strasznie dymi jasnoszarym dymem. Trwa to kilka sekund i przestaje. Dzieje się tak co kilka rozruchów zwłaszcza po dłuższym postoju (2-3 noce). ...Jeżdżę nim około roku i nigdy się tak nie zachowywał. Przebieg 162.000 km. Mój miał podobnie. Ale prawie od nowości. (również OBK MY09) DPF masz czy może został wycięty? W tym roczniku jest taki wynalazek jak "dpf otwarty" - czyli kopci jak i bez tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 @sjak i coś z tym zrobiłeś? Czy po prostu jeździłeś dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 @sjak i coś z tym zrobiłeś? Czy po prostu jeździłeś dalej? Jeździłem. Uznałem, że jeśli to się dzieje tylko przy odpalaniu na zimno, to może nie trzyma jakiś uszczelniacz, który na ciepło działa bez zarzutu. A w takim przypadku po prostu szkoda rozgrzebywać samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Ja w tym roczniku też tak miałem przy zimnym rozruchu. I to prawie od nowości. Na wszelki wypadek sprawdź świece żarowe oraz korekty wtryskiwaczy. Z tego co pamiętam, sytuacja poprawiała się po czyszczeniu wtrysków i ich kalibracji w trybie serwisowym (ASO). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) W cee'd-zie po usunięciu dpf dymiło tak po odpaleniu - pomogła wymiana świec żarowych (na 4 tylko 1 byla sprawna) Z tym że dymienie było tylko na temp poniżej 5 stopni Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Świece żarowe raczej nie bo włączają się przy 5 stopniach. Po kolorze i zapachu dymu wygląda jakby to był olej. Nie wiem czy to ma znaczenie ale dzieje się tak od kiedy wpadłem na genialny pomysł i wlałem do baku szuwaks do czyszczenia wtrysków STP... a może to zbieg okoliczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkbdc Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 W moim SBD Legacy 2.0, 2008 (przebieg 102000) jest to samo. Po odpaleniu raz mniejsza chmura, a raz większa ;/ czasami aż wstyd na parkingu odpalać auto =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Mój też tak kopcił większość życia. Ale tylko tuż przed kalibracją. Tzn. jeśli zakopcił to należało się spodziewać kalibracji wtryskiwaczy po rozgrzaniu silnika. Jeśli u Ciebie kalibracja nie następuje to może trzeba wtryskiwacze wyczyścić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Mój też tak kopcił większość życia. Ale tylko tuż przed kalibracją. Tzn. jeśli zakopcił to należało się spodziewać kalibracji wtryskiwaczy po rozgrzaniu silnika. Jeśli u Ciebie kalibracja nie następuje to może trzeba wtryskiwacze wyczyścić? A tę kalibrację to on sam zarządza? Informuje o tym jakoś? Po czym poznać, że kalibracja nastąpiła? Tak jak napisałem to kopcenie rozpoczęło się po zalaniu do baku specyfiku formuła do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla STP. Może po tym muszą się kalibrować bo może się oczyściły? Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez lechon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 A tę kalibrację to on sam zarządza? Informuje o tym jakoś? Po czym poznać, że kalibracja nastąpiła? Tak, sam "zarządza" - a bardziej czuć ją w trakcie. Nie sposób nie zauważyć. Zmienia się dźwięk silnika, pojawiają się wibracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 A tę kalibrację to on sam zarządza? Informuje o tym jakoś? Po czym poznać, że kalibracja nastąpiła? Tak, sam "zarządza" - a bardziej czuć ją w trakcie. Nie sposób nie zauważyć. Zmienia się dźwięk silnika, pojawiają się wibracje. To się dzieje na wolnych obrotach czy podczas jazdy? Pytam bo chcę wiedzieć czy jak następnym razem mi zadymi to czy czekać na wolnych obrotach czy normalnie ruszać i jechać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 A tę kalibrację to on sam zarządza? Informuje o tym jakoś? Po czym poznać, że kalibracja nastąpiła? Tak, sam "zarządza" - a bardziej czuć ją w trakcie. Nie sposób nie zauważyć. Zmienia się dźwięk silnika, pojawiają się wibracje. To się dzieje na wolnych obrotach czy podczas jazdy? Pytam bo chcę wiedzieć czy jak następnym razem mi zadymi to czy czekać na wolnych obrotach czy normalnie ruszać i jechać? Na wolnych obrotach w trakcie postoju. Jak dodasz gazu proces jest przerywany. Rozpocznie go przy następnej okazji. Jak to zauważysz, dojeżdżając do celu nie gaś od razu, tylko daj mu się do końca "wytrząść". Trwa to ok pół minuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Dzięki za info. Będę obserwował. Mam nadzieję, że to kopcenie związane jest kalibracją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Związane jest z brudnymi wtryskiwaczami, z którymi związana jest kalibracja Tak jak pisali Koledzy wcześniej: przy okazji serwisu podpytaj o możliwość wyczyszczenia układu wtryskowego. Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Diesel musi kopcić... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Dzięki za info. Będę obserwował. Mam nadzieję, że to kopcenie związane jest kalibracją. Tak to się objawia: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Dzięki za info. Będę obserwował. Mam nadzieję, że to kopcenie związane jest kalibracją. Tak to się objawia: Dzięki knurek! U mnie tak się dzieje dosyć często. Nie wiedziałem, że to kalibracja więc pewnie za każdym razem mu przerywałem. Tylko wcześniej nawet jak się kalibrował (o czym nawet nie wiedziałem) to nie kopcił a teraz tak. Ale teraz jak wiem, że chce się skalibrować to mu na to pozwolę zobaczymy czy przestanie kopcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedror Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 moim zdaniem to turbo, ja też czasem tak mam jak dam ostrzej w palnik, Turbina puszcza olej który przez noc spływa z IC do przepustnicy. I przy odpaleniu tenże olej się spala. Odkręć IC i zobacz ile tam jest oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechon Opublikowano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 A jak to turbina to z czym to się wiąże? Duże koszty naprawy czy tylko jakaś uszczelka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Pełna regeneracja turbo SBD,to ok 1000zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się