Jump to content

lechon

Nowy
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

About lechon

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    śląsk
  • Auto
    FORESTER XT SH 2008

Recent Profile Visitors

156 profile views
  1. Witajcie! Wygląda na to, że dziś zakończył się koszmar z moim Forkiem. Dziś odebrałem auto od Carfita. Przyjechałem z Nowego Sącza na Śląsk i jak na razie jest super! Już zapomniałem jak fantastycznie to jeździ jak jest sprawne Przyczyną tych problemów okazało się, że przy rozbieraniu silnika mechanik utrącił zęba z koła zębatego wału korbowego i z takim kołem złożył silnik. Ponadto wał korbowy był krzywy. W Carfit wymienili co trzeba, złożyli silnik i jeździ jak złoto. Powiem tak: chciałem zaoszczędzić kasę i czas... a skończyło się tak, że nie miałem auta pół roku, straciłem kupę nerwów i kasy... Jeżeli nie znacie się na mechanice i nie macie pewności, że Wasz mechanik sobie poradzi s Subaru... jedźcie od razu do specjalisty. Ja już takiego błędu nie popełnię. Pozdrawiam.
  2. No właśnie diagnozowany już był kilkukrotnie. Najpierw prze mechanika z nieaso a potem w ASO. Wszystko było sprawdzane i nie mogą znaleźć przyczyny. W ASO podejrzewali przepustnice. Wymienili ale to nie to. Już nikt nie ma pomysłu i sugerują sprawdzić instalację gazową. W ASO podejrzewają właśnie gaz lub jakieś podzespoły elektroniki. Tylko jakie jak już chyba wszystko było sprawdzane.
  3. Cześć i co udało się coś ustalić? Też mam 2,5 turbo z lpg i takie same objawy. Już prawie 4 miesiące nie mogę znaleźć rozwiązania. U mnie tak to wygląda:
  4. Dzięki bardzo za info i sugestie! Czyli podjechać do gazownika, tak? Sorry za może banalne pytania ale w ogóle nie znam się na mechanice. Auto odpala normalnie.
  5. To będzie też miało znaczenie nawet podczas jazdy na benzynie?
  6. Tak, jest LPG. I dziś jak odbierałem z SUBARU powiedzieli mi, żebym na razie na gaz nie przełączał bo wywali mi kontrolki check.
  7. Witajcie po przerwie. Na początek tylko powiem, że auto wciąż nie działa Zabrałem auto od poprzedniego mechanika i zawiozłem do Subaru. Tam posprawdzali wszystko i diagnoza padła na przepustnicę. Pożyczyłem przepustnicę od znajomego, tam mi podmienili ale obroty wciąż falują... Żeby dokładnie się zająć tematem mają termin dopiero z początkiem września, więc zabrałem auto. Proszę pomóżcie! Jestem już 4 miesiące bez auta Objawy są takie: 1. Odpalam - obroty około 1000, jak się zagrzeje spadają do 800 - do póki nie ruszę jest OK. 2. Ruszam - wbijam 1, potem 2 i się dusi, brak mocy, jak wysprzęglę na moment i pociągnę obroty i puszczę sprzęgło to jedzie normalnie dalej. 3. Potem 3, 4 i jedzie (choć wydaje mi się, że jest mniej czuły na gaz i taki jak by bardziej tępy... ale jedzie. 4. Kiedy wysprzęglę obroty falują 1500-2000-1500-2000. 5. Kiedy się zatrzymam i wrzucę na luz obroty wędrują na 2000 i tak zostają. 6. Kiedy zgaszę i zapalę ponownie wszystko jest OK dopóki nie ruszę. 7. Podczas jazdy raz jest dobrze ale co jakiś czas trafia się taka dziura, że traci moc i wtedy trzeba na chwile wysprzęglić, podciądnąć na obrotach, puścić sprzęgło i znów jedzie dalej. Dodam tylko, że sprawdzane było; - przepływomierz, - mapsensor, - sprawdzony i czyszczony EGR, - soft, - czyszczona przepustnica, - wymieniona przepustnica, - rozrząd jest właściwie ustawiony, Proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić?? Czy możliwe, że to kwestia źle ustawionych zaworów? Czy możliwe, że korbowody są odwrotnie zamontowane? Jeżeli tak to czy auto by odpalało i jeździło? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
  8. OK, dzięki za info. Posprawdzam i dam znać co i jak.
  9. Tak są zmienne fazy rozrządu. Mechanik twierdzi, że sprawdzał ustawienie rozrządu dwa razy. Teraz mają zająć się sterownikiem i wgrać nowy soft. Najdziwniejsze jest to, że komputer nie pokazuje żadnych błędów i nie świeci się żadna kontrolka. Wiecie czy poza ASO można gdzieś zdobyć oprogramowanie?
  10. Nie nic się nie zapala. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
  11. Witajcie! Po remoncie silnika (panewki) mój forek (XT SH z 2008 r. ) ma problem z brakiem mocy na niskich obrotach. Powyżej 2-2,5 tysięcy jedzie normalnie. W niskim zakresie obrotów dusi się, nie przyspiesza i szarpie. Mechanik na początku myślał, że to przepływomierz. Wymienił ale to nie to. Wymienił też map sensor ale to nie to. Podobno posprawdzał wszystko przepustnicę, wyeliminował lewe powietrze, egr i nie ma już pomysłu co to może być. Proszę o pomoc. Jakieś sugestie? Co jeszcze można sprawdzić?
  12. Witajcie. Zamierzam kupić obk 2.5 XT 2007 - 2009 Na wszelki wypadek chcę zapytać czy i jak znosi on gaz? Na co zwracać uwagę i czy są jakieś typy silników których nie powinno się gazować i dlaczego? Z góry dzięki!
  13. A jak to turbina to z czym to się wiąże? Duże koszty naprawy czy tylko jakaś uszczelka?
  14. Tak to się objawia: Dzięki knurek! U mnie tak się dzieje dosyć często. Nie wiedziałem, że to kalibracja więc pewnie za każdym razem mu przerywałem. Tylko wcześniej nawet jak się kalibrował (o czym nawet nie wiedziałem) to nie kopcił a teraz tak. Ale teraz jak wiem, że chce się skalibrować to mu na to pozwolę zobaczymy czy przestanie kopcić.
  15. Dzięki za info. Będę obserwował. Mam nadzieję, że to kopcenie związane jest kalibracją.
×
×
  • Create New...