Skocz do zawartości

Nieustanna kalibracja wtryskiwaczy


grendalf

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam diesla z 2010 roku

 

Od jakiegoś czasu nieustannie uruchamia mi się procedura kalibracji wtryskiwaczy.

 

Używam paliwa bp ultimate diesel

Używam różnych "zajzajerów" do czyszczenia

 

Z czym może się to wiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Używam różnych "zajzajerów" do czyszczenia

 

Jeśli stale używasz tych specyfików, to może na początek przestań tego używać. Może to ma związek z tym. Przy okazji zalej do pełna na nowej stacji np. shell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie, przejade kilkanaście, postój kalibracja... i tak w kolo macieju

OK, a co tam za zajzajer lejesz?

 

Spróbuj dla pewności doczekać do końca kalibracji i dać mu jeszcze chwilę popracować. Istotne, czy nie zacznie kalibrować się ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Knurek1111

 

Jak jest tylko możliwość czekam do końca kalibracji i nie ruszam od razu czy też nie wyłączam silnika. Nigdy nie uruchomila sie kalibracja po kalibracji.

 

"Zajzajery" jakie wlewalem to archoil i ten z shella. Oczywiscie nie co bak tylko raz na kiedys ;) ale powiedzmy co 5000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Knurek1111

 

Jak jest tylko możliwość czekam do końca kalibracji i nie ruszam od razu czy też nie wyłączam silnika. Nigdy nie uruchomila sie kalibracja po kalibracji.

 

"Zajzajery" jakie wlewalem to archoil i ten z shella. Oczywiscie nie co bak tylko raz na kiedys ;) ale powiedzmy co 5000 km

Nie wiem jak stosowałeś ARy ale ja polecam wlać AR6400D na max. 40-45l paliwa i pojeździć na nim ok. 5-6 dni. Idealnie jest dopalić ostatnie 15-20l na trasie.

Jeśli nadal będzie się kalibrował, spróbowałbym kalibracji ręcznej (jak pisze @sjak).

 

Ja wykurowałem się z takiej namiętnej kalibracji stosując silny preparat czyszczący (AR6400) a następnie, przez kilka baków, nieco słabszy (AR6800).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalibracje SBD fabryczny robił mi po każdym zjechaniu z autostrady ;) 

wg. odczytów wtryski w stanie nienagannym, korekty "bajkowe" itp.

 

 

powiedzcie mi w takim razie czemu po dpf off oraz wystrojeniu wszystkie dolegliwości ustąpiły ?

 

bez względu na jakiej stacji i co wlewam do baku od roku nie wiem co to upierdliwość SBD

 

o ile wszystko "przed" to był jeden dramat tak wszytko po to całkowita odwrotność

 

ten sam silnik, ten sam osprzęt, to samo turbo, te same przewody, opomiarowanie, ten sam kierowca, ten sam styl jazdy, te same trasy, te same stacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalibracje SBD fabryczny robił mi po każdym zjechaniu z autostrady ;) 

wg. odczytów wtryski w stanie nienagannym, korekty "bajkowe" itp.

 

powiedzcie mi w takim razie czemu po dpf off oraz wystrojeniu wszystkie dolegliwości ustąpiły ?

Bo miałeś problem, który wyeliminowałeś 'przy okazji' wycięcia DPFa (jak rozumiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kalibracje SBD fabryczny robił mi po każdym zjechaniu z autostrady ;) 

wg. odczytów wtryski w stanie nienagannym, korekty "bajkowe" itp.

 

powiedzcie mi w takim razie czemu po dpf off oraz wystrojeniu wszystkie dolegliwości ustąpiły ?

Bo miałeś problem, który wyeliminowałeś 'przy okazji' wycięcia DPFa (jak rozumiem).

 

 

 

nie ma takiej możliwości, całość opomiarowania  jest na swoim miejscu od tej strony nic się nie zmieniło

 

 

"hadrwarowo" cały silnik jest ten sam, fizycznie brakuje tylko kawałka "węglika kremu" lub innej "skały" za katalizatorem który oczywiście jest cały czas

 

cała reszta jest nie tyle że taka sama, jest dokładnie ta sama, żaden czujnik nie został wymieniony, żadna rurka podciśnienia nic 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dpf a kalibracja

 

Myślę że coś w tym jest bo kiedy uważnie dbałem o to by przy 65 % każdorazowo zakonczyla sie procedura oczyszczania, kalibracje uspokoily sie. Teraz troche to zaniedbałem i ciagłe kalibracje wróciły.

Poczyszcze dpf jak należy i zobacxymy jak bedzie

Wykorzystam archoil 6400

Niestety jestem z częstochowy i tu subaru jest od niedawna i mechanicy maja blade pojęcie o tym silniki, kiedy opowiedzialem mu całą sytuacje to zaczął odpowiadac " diagnostyka jednego wtryskiwacza 180 zł plus demontaż plus wyciagnięcie silnika... " zakończyłem te rozmowe bo szkoda się irytować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiej możliwości, całość opomiarowania  jest na swoim miejscu od tej strony nic się nie zmieniło

 

 

"hadrwarowo" cały silnik jest ten sam, fizycznie brakuje tylko kawałka "węglika kremu" lub innej "skały" za katalizatorem który oczywiście jest cały czas

 

cała reszta jest nie tyle że taka sama, jest dokładnie ta sama, żaden czujnik nie został wymieniony, żadna rurka podciśnienia nic

Na podstawie Twojego problemu ciężko coś wnioskować. Może jakiś kabelek z czujnika był luźny? Może coś innego nie dokręcone? A może faktycznie DPF był wadliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skupmy sie tu na kwesti kalibracji i rozwiązaniu tej sprawy.

 

serio myślisz że ktoś Ci na odległość rozwiąże sprawę ?  :huh:  ;)

Jedyna rada to podpiąć do komputera , sczytać parametry , sprawdzić wtrsyki , można je jeszcze raz zakodować i tyle. na kalibrację wtryskiwaczy ma wpływ wiele innych parametrów silnika czytanych przez rózne czujniki. ja wiem że najmodniejsze jest wlanie siuwaksa i życie nadzieją  :lol: , ale często problem jest zupełnie gdzie indziej …. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że nie 

 

 

Skupmy sie tu na kwesti kalibracji i rozwiązaniu tej sprawy.

 

serio myślisz że ktoś Ci na odległość rozwiąże sprawę ?  :huh:  ;)

Jedyna rada to podpiąć do komputera , sczytać parametry , sprawdzić wtrsyki , można je jeszcze raz zakodować i tyle. na kalibrację wtryskiwaczy ma wpływ wiele innych parametrów silnika czytanych przez rózne czujniki. ja wiem że najmodniejsze jest wlanie siuwaksa i życie nadzieją  :lol: , ale często problem jest zupełnie gdzie indziej …. 

 

Wiadomo że nie oczekuję pomocy przez telewizor w stylu Zbyszka Nowaka i Kaszpirowskiego, ale tu była poruszona kwestia kalibracji wtryskiwaczy a nie DPFu Ketivva o którym wszyscy słyszeli ;)

Na pewno skończy się wizytą w aso ale nie w częstochowie bo tutajsi serwisanci nie mieli bladego pojęcia o czym mówie i juz chcieli wyciągać silnik. 

Będę na bieżąco informował co się dzieje , co zrobiłem i jak sprawa się zakończyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że nie

 

 

Skupmy sie tu na kwesti kalibracji i rozwiązaniu tej sprawy.

serio myślisz że ktoś Ci na odległość rozwiąże sprawę ? :huh:;) .

Jedyna rada to podpiąć do komputera , sczytać parametry , sprawdzić wtrsyki , można je jeszcze raz zakodować i tyle. na kalibrację wtryskiwaczy ma wpływ wiele innych parametrów silnika czytanych przez rózne czujniki. ja wiem że najmodniejsze jest wlanie siuwaksa i życie nadzieją , ale często problem jest zupełnie gdzie indziej ….

Wiadomo że nie oczekuję pomocy przez telewizor w stylu Zbyszka Nowaka i Kaszpirowskiego, ale tu była poruszona kwestia kalibracji wtryskiwaczy a nie DPFu Ketivva o którym wszyscy słyszeli ;)

Na pewno skończy się wizytą w aso ale nie w częstochowie bo tutajsi serwisanci nie mieli bladego pojęcia o czym mówie i juz chcieli wyciągać silnik.

Będę na bieżąco informował co się dzieje , co zrobiłem i jak sprawa się zakończyła

Cos mi w glowie swita ze Carfit moze miec odpowiedni kabelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...