grendalf Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Cześć Mam diesla z 2010 roku Od jakiegoś czasu nieustannie uruchamia mi się procedura kalibracji wtryskiwaczy. Używam paliwa bp ultimate diesel Używam różnych "zajzajerów" do czyszczenia Z czym może się to wiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Czy pozwalasz aby kalibracja dobiegła do końca. Jeśli nie, to przy najbliższej okazji komputer sterujący silnikiem spróbuje jeszcze raz. A jak znowu przerwiesz (bo np akurat stoisz na światłach) to jeszcze raz i tak aż do skutku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Oczywiscie pozwalam zeby procedura finalnie się zakończyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Używam różnych "zajzajerów" do czyszczenia Jeśli stale używasz tych specyfików, to może na początek przestań tego używać. Może to ma związek z tym. Przy okazji zalej do pełna na nowej stacji np. shell. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Od jakiegoś czasu nieustannie uruchamia mi się procedura kalibracji wtryskiwaczy. "Nieustannie" to znaczy co kilka / kilkanaście kilometrów czy przy każdym postoju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Tak właśnie, przejade kilkanaście, postój kalibracja... i tak w kolo macieju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 ASO i "ręczna" kalibracja. Czasem nie potrafią same się dostroić i wariują. Po "nauczeniu" ich w ASO powinno wrócić do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Tak właśnie, przejade kilkanaście, postój kalibracja... i tak w kolo macieju OK, a co tam za zajzajer lejesz? Spróbuj dla pewności doczekać do końca kalibracji i dać mu jeszcze chwilę popracować. Istotne, czy nie zacznie kalibrować się ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 U mnie przestały się kalibrować, wzamian znowu zaczęły klepać, ale tylko przy pierwszej fazie przyspieszania. Dziś wlałem Archoila, może im przejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 @Knurek1111 Jak jest tylko możliwość czekam do końca kalibracji i nie ruszam od razu czy też nie wyłączam silnika. Nigdy nie uruchomila sie kalibracja po kalibracji. "Zajzajery" jakie wlewalem to archoil i ten z shella. Oczywiscie nie co bak tylko raz na kiedys ale powiedzmy co 5000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 @Knurek1111 Jak jest tylko możliwość czekam do końca kalibracji i nie ruszam od razu czy też nie wyłączam silnika. Nigdy nie uruchomila sie kalibracja po kalibracji. "Zajzajery" jakie wlewalem to archoil i ten z shella. Oczywiscie nie co bak tylko raz na kiedys ale powiedzmy co 5000 km Nie wiem jak stosowałeś ARy ale ja polecam wlać AR6400D na max. 40-45l paliwa i pojeździć na nim ok. 5-6 dni. Idealnie jest dopalić ostatnie 15-20l na trasie. Jeśli nadal będzie się kalibrował, spróbowałbym kalibracji ręcznej (jak pisze @sjak). Ja wykurowałem się z takiej namiętnej kalibracji stosując silny preparat czyszczący (AR6400) a następnie, przez kilka baków, nieco słabszy (AR6800). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 kalibracje SBD fabryczny robił mi po każdym zjechaniu z autostrady wg. odczytów wtryski w stanie nienagannym, korekty "bajkowe" itp. powiedzcie mi w takim razie czemu po dpf off oraz wystrojeniu wszystkie dolegliwości ustąpiły ? bez względu na jakiej stacji i co wlewam do baku od roku nie wiem co to upierdliwość SBD o ile wszystko "przed" to był jeden dramat tak wszytko po to całkowita odwrotność ten sam silnik, ten sam osprzęt, to samo turbo, te same przewody, opomiarowanie, ten sam kierowca, ten sam styl jazdy, te same trasy, te same stacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 kalibracje SBD fabryczny robił mi po każdym zjechaniu z autostrady wg. odczytów wtryski w stanie nienagannym, korekty "bajkowe" itp. powiedzcie mi w takim razie czemu po dpf off oraz wystrojeniu wszystkie dolegliwości ustąpiły ? Bo miałeś problem, który wyeliminowałeś 'przy okazji' wycięcia DPFa (jak rozumiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 kalibracje SBD fabryczny robił mi po każdym zjechaniu z autostrady wg. odczytów wtryski w stanie nienagannym, korekty "bajkowe" itp. powiedzcie mi w takim razie czemu po dpf off oraz wystrojeniu wszystkie dolegliwości ustąpiły ? Bo miałeś problem, który wyeliminowałeś 'przy okazji' wycięcia DPFa (jak rozumiem). nie ma takiej możliwości, całość opomiarowania jest na swoim miejscu od tej strony nic się nie zmieniło "hadrwarowo" cały silnik jest ten sam, fizycznie brakuje tylko kawałka "węglika kremu" lub innej "skały" za katalizatorem który oczywiście jest cały czas cała reszta jest nie tyle że taka sama, jest dokładnie ta sama, żaden czujnik nie został wymieniony, żadna rurka podciśnienia nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Co do dpf a kalibracja Myślę że coś w tym jest bo kiedy uważnie dbałem o to by przy 65 % każdorazowo zakonczyla sie procedura oczyszczania, kalibracje uspokoily sie. Teraz troche to zaniedbałem i ciagłe kalibracje wróciły. Poczyszcze dpf jak należy i zobacxymy jak bedzie Wykorzystam archoil 6400 Niestety jestem z częstochowy i tu subaru jest od niedawna i mechanicy maja blade pojęcie o tym silniki, kiedy opowiedzialem mu całą sytuacje to zaczął odpowiadac " diagnostyka jednego wtryskiwacza 180 zł plus demontaż plus wyciagnięcie silnika... " zakończyłem te rozmowe bo szkoda się irytować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 nie ma takiej możliwości, całość opomiarowania jest na swoim miejscu od tej strony nic się nie zmieniło "hadrwarowo" cały silnik jest ten sam, fizycznie brakuje tylko kawałka "węglika kremu" lub innej "skały" za katalizatorem który oczywiście jest cały czas cała reszta jest nie tyle że taka sama, jest dokładnie ta sama, żaden czujnik nie został wymieniony, żadna rurka podciśnienia nic Na podstawie Twojego problemu ciężko coś wnioskować. Może jakiś kabelek z czujnika był luźny? Może coś innego nie dokręcone? A może faktycznie DPF był wadliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Dwa DPF w ciagu niwcalych 20 k km kazdy ? Kabelki byly sprawdzane tysiac razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Dwa DPF w ciagu niwcalych 20 k km kazdy ? Kabelki byly sprawdzane tysiac razy tapatalk Czy po wycięciu DPF'a był jakiś remap silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Oczywiscie tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Oczywiscie tapatalk A może to remap to poprawił (pytanie co było zmieniane), może to, że obecnie silnik pracuje w innych warunkach taki DPF jakiś tam opór stawia. W każdym razie liczy się to że jest lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Prosze nie robić off top. Skupmy sie tu na kwesti kalibracji i rozwiązaniu tej sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Skupmy sie tu na kwesti kalibracji i rozwiązaniu tej sprawy. serio myślisz że ktoś Ci na odległość rozwiąże sprawę ? . Jedyna rada to podpiąć do komputera , sczytać parametry , sprawdzić wtrsyki , można je jeszcze raz zakodować i tyle. na kalibrację wtryskiwaczy ma wpływ wiele innych parametrów silnika czytanych przez rózne czujniki. ja wiem że najmodniejsze jest wlanie siuwaksa i życie nadzieją , ale często problem jest zupełnie gdzie indziej …. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Wiadomo że nie Skupmy sie tu na kwesti kalibracji i rozwiązaniu tej sprawy. serio myślisz że ktoś Ci na odległość rozwiąże sprawę ? . Jedyna rada to podpiąć do komputera , sczytać parametry , sprawdzić wtrsyki , można je jeszcze raz zakodować i tyle. na kalibrację wtryskiwaczy ma wpływ wiele innych parametrów silnika czytanych przez rózne czujniki. ja wiem że najmodniejsze jest wlanie siuwaksa i życie nadzieją , ale często problem jest zupełnie gdzie indziej …. Wiadomo że nie oczekuję pomocy przez telewizor w stylu Zbyszka Nowaka i Kaszpirowskiego, ale tu była poruszona kwestia kalibracji wtryskiwaczy a nie DPFu Ketivva o którym wszyscy słyszeli Na pewno skończy się wizytą w aso ale nie w częstochowie bo tutajsi serwisanci nie mieli bladego pojęcia o czym mówie i juz chcieli wyciągać silnik. Będę na bieżąco informował co się dzieje , co zrobiłem i jak sprawa się zakończyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Wiadomo że nie Skupmy sie tu na kwesti kalibracji i rozwiązaniu tej sprawy. serio myślisz że ktoś Ci na odległość rozwiąże sprawę ? . Jedyna rada to podpiąć do komputera , sczytać parametry , sprawdzić wtrsyki , można je jeszcze raz zakodować i tyle. na kalibrację wtryskiwaczy ma wpływ wiele innych parametrów silnika czytanych przez rózne czujniki. ja wiem że najmodniejsze jest wlanie siuwaksa i życie nadzieją , ale często problem jest zupełnie gdzie indziej …. Wiadomo że nie oczekuję pomocy przez telewizor w stylu Zbyszka Nowaka i Kaszpirowskiego, ale tu była poruszona kwestia kalibracji wtryskiwaczy a nie DPFu Ketivva o którym wszyscy słyszeli Na pewno skończy się wizytą w aso ale nie w częstochowie bo tutajsi serwisanci nie mieli bladego pojęcia o czym mówie i juz chcieli wyciągać silnik. Będę na bieżąco informował co się dzieje , co zrobiłem i jak sprawa się zakończyła Cos mi w glowie swita ze Carfit moze miec odpowiedni kabelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Nie byłem w aso. Doprowadziłem do kilku skonczonych cykli oczyszczania dpf pod rzad i kalibracje co postój, zniknęły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się