Skocz do zawartości

Trwałość skrzyni CVT 2,0DIT XT od 2014 roku


lmilczarek

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Witam, jak wygląda u was trwałość skrzyni CVT ? jak łańcuch ? jakie przebiegi macie bez remontu ? z góry dzięki za info.

bez remontu ??? :) toz te auta maja dopiero 2 lata. A ile mozna w ciagu 2 lat nabic paliwozerna turbo benzyna??? 50k km to chyba max. O wytrzymalosc cvt nie masz co sie martwic - bardzo wytrzymala skrzynia. Na forach zza wielkiej wody informacji o awariach brak podobnie jak i u nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak wygląda u was trwałość skrzyni CVT ? jak łańcuch ? jakie przebiegi macie bez remontu ? z góry dzięki za info.

Dlaczego od 2014? CVT w połączeniu z 2,0 DIT występuje na naszym rynku od 2013r. Jak widać na forach nic nie słychać o problemach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super !! wczoraj byłem w warszawie w firmie reperującej automaty nawet dla lexusa (wiem bo nieopodal jest salon "L" i tam mówili o tym mi osobiście dla tematu IS 350)! , firma na literę "S" i majster ich (taki niemal szef) mówił mi że subarowa CVT 150 tyś km i do wywalenia, remont w "S" to 10.000,00 netto i też z częściami jest krucho...

Edytowane przez lmilczarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super !! wczoraj byłem w warszawie w firmie reperującej automaty nawet dla lexusa (wiem bo nieopodal jest salon "L" i tam mówili o tym mi osobiście dla tematu IS 350)! , firma na literę "S" i majster ich (taki niemal szef) mówił mi że subarowa CVT 150 tyś km i do wywalenia, remont w "S" to 10.000,00 netto i też z częściami jest krucho...

Był tu taki forumowicz z nickiem na literę "M". Takie teorie to w jego stylu, a kontakty i znajomych miał wszędzie :rolleyes::biglol:

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do firmy z literką S zajmującą się skrzyniami - dorzucę swoje (subiektywne) zdanie:

- byłem ze swoim forkiem aby rzeczony majster "spojrzał " na forkowy automat

- po krótkiej przejażdżce diagnoza (cytuję z pamięci więc nie będzie 1:1)::konwerter do wymiany, lock-up nie łapie jak powinien

- koszt: 6kPLN

- na moje pytanie czy nie lepiej w takim wypadku podmienić skrzynie na używke dostałem odpowiedź: Nie, bo wersji tyle że trza by było dopasowywać do konkretnego modelu (??? - dawno to było więc mogę coś pokrecic)

- i lepiej u nich zreperowac (patrz dwa bulety wyzej:6kPLN..)

- tu muszę jednak podkreślić, że wg majstra można z tym jeździć i wg niego przyjechać do naprawy wtedy kiedy skrzynia powie już na dobre pa pa..

- i znowu wracamy 4 bulety wyzej: 6kPLN

 

Zainspirowany tymi wydarzeniami raczylem sobie poczytać to i owo i generalnie firma z literką S ma opinie od dość skrajnych negatywnie do skrajnie pozytywnych. ..więc prawda jak zwykle leży gdzieś po środku..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

super !! wczoraj byłem w warszawie w firmie reperującej automaty nawet dla lexusa (wiem bo nieopodal jest salon "L" i tam mówili o tym mi osobiście dla tematu IS 350)! , firma na literę "S" i majster ich (taki niemal szef) mówił mi że subarowa CVT 150 tyś km i do wywalenia, remont w "S" to 10.000,00 netto i też z częściami jest krucho...

 

To bardzo ciekawe …… bo jedyny problem jaki może bardzo sporadycznie wystąpić to zintegrowana płyta sterownicza z zaworami sterującymi . Koszt jej to ok 5700 brutto + wymiana + przypisanie ECU , łącznie może max 6000-6500 w zależności od miejsca . wymiana to odkrecenie miski olejowej skrzyni , i jest cała do wymiany , generalnie max 3 godziny roboty z programowaniem,oczywiscie trzeba mięć sprzęt do tego. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo to że coś się zużyje przyjąłem za normalne.
To oczywiste i w żadnym wypadku nie odkrywcze. :)  Do tego skomplikowane urządzenie oznacza wyższe koszty obsługi technicznej - też oczywista oczywiostość.

Dlatego zawsze śmieszy mnie, gdy brak kalsycznego sprzegła w automacie bywa postrzegane jako niższe koszty eksploatacji... :lol: :lol: 

Automat trzeba przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza. Są wady i zalety tego rozwiazania jednak koszty zakupu/eksploatacji/napraw są dla automatu wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z definicji najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nic lub nie wiele na temat wiedza, patrz powyżej ten specjalista od ,,S". Skrzynie CVT mają się bardzo dobrze i póki co nic się z nimi nie dzieje.Idąc tym tropem, mam nadzieję,ze będzie to trwało bardzo długo, czego życzę posiadaczom takowych urządzeń :D;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z definicji najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nic lub nie wiele na temat wiedza, patrz powyżej ten specjalista od ,,S". Skrzynie CVT mają się bardzo dobrze i póki co nic się z nimi nie dzieje.Idąc tym tropem, mam nadzieję,ze będzie to trwało bardzo długo, czego życzę posiadaczom takowych urządzeń :D;)

Tego życzę też wszystkim w tym sobie

Jasne że są też bardzo trwałe automaty i biorąc pod uwagę posty na Forum, wszystko raczej wskazuje, że CVT by Subaru to udane i niezawodne urządzenie.

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bo to że coś się zużyje przyjąłem za normalne.
To oczywiste i w żadnym wypadku nie odkrywcze. :)  Do tego skomplikowane urządzenie oznacza wyższe koszty obsługi technicznej - też oczywista oczywiostość.

Dlatego zawsze śmieszy mnie, gdy brak kalsycznego sprzegła w automacie bywa postrzegane jako niższe koszty eksploatacji... :lol: :lol:

Automat trzeba przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza. Są wady i zalety tego rozwiazania jednak koszty zakupu/eksploatacji/napraw są dla automatu wyższe.

 

 

A to zależy jak często się pali sprzęgło najlepiej z "dwumasą"  :D Jakąś cenę wygody i komfortu trzeba ponieść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla uzupełnienia wątku dodam ze majster z firmy "s" miał subaru XT 2,5L (mówił mi o tym) i popsuła mu się skrzynka....... poddał się i sprzedał jako uszkodzone !!! klient musiał sam szukać skrzynki, czyli majster sam dla siebie nie robił !!!!

może to świadczyć o tym jak trudno ją zreperować, jak trudno dostać części oraz jak trudno to złapać w ramach opłacalności !!!!

to dało mi do myślenia.....a wam >?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dla uzupełnienia wątku dodam ze majster z firmy "s" miał subaru XT 2,5L (mówił mi o tym)
   I zapewne to było CVT ;)

 

czyli majster sam dla siebie nie robił !!!! może to świadczyć o tym jak trudno ją zreperować
   raczej o fachowości majstra z firmy "s"

 

 

to dało mi do myślenia.....a wam >?
   też. Żeby tego majstra z firmy s omijać szerokim łukiem.
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kumam w końcu po co ten temat. Najpierw pytanie o skrzynie i jej wytrzymałość, a teraz temat jest o jakimś "fachowcu" a raczej jego nieudolności co chyba nigdy CVT z Subaru na oczy nie widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kumam w końcu po co ten temat. Najpierw pytanie o skrzynie i jej wytrzymałość, a teraz temat jest o jakimś "fachowcu" a raczej jego nieudolności co chyba nigdy CVT z Subaru na oczy nie widział.

Oj, bo kolega promujący serwis na "s" to takie drugie wcielenie naszego serdecznego forumowicza na "m" ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szanowni koledzy !!!

 

nikt za nic mi nie płaci, niczego tu nie promuję, tylko zgłębiam temat ---- ot co.

zakładam ze majster z "s" zna się bo pracuje pewnie nie od wczoraj,a wachlarz aut na palcu wiele droższych od subaru był imponujący więc coś umieć musi.

miał subaru 2,5XT i choćby tam była inna skrzynia nie zmienia to faktu ze gdyby było proste i opłacalne zrobił by sam dla siebie, chyba że nagle "zapomniał" jak to się robi albo po prostu nie chciało mu się.

watek "2,5XT" dodałem dla uzupełnienia a nie jako główny, co mnie obchodzi majster z "s"????

pytałem o wasze opinie o trwałości cvt w 2.0XT i tyle, każdy mówi co wie.

majster w "s" wie tez swoje na koniec powiedział że subaru się skończyło gdy na froncie aut pare lat temu zrobili.. coś tam coś tam ---- nie pamiętam, potem wyszedłem z "s" i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...