Skocz do zawartości

Rzeczywiste przyspieszenie 3.0R


Rio

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie o faktyczna wartosc przyspieszenia nowego outbacka z silnikiem 3.0. Chodzi mi o najnowsza wersje ze skrzynia SI. W oficjalnych danych mozna znalesc 8,5s 0-100km.

Chodzi mi o to ze taka sama wartosc byla w poprzednim modelu My06.

Czy mimo zmiany skrzyni biegow (oprogramowania), przyspieszenie jest wciaz to samo?

A moze podana wartosc dotyczy ustawienia na "I", a sport i sharp sport to trzeba sobie samemu zmierzyc?

Czy moze juz ktos robil takie pomiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... 3.0 R Spec.B. katalogowo 6,9 .. ale żeby 100 km/h złapać potrzebna jest trójka :P .. oczywiście manual ..

 

praktycznie ...trochę dłuższa dwójka ...i byłoby ok. 6,5 s/100, a tak realnie jest ok. 7,2 (przebieg ok. 3,5 kkm. Jednak masa auta zbija osiągi...

:???:

roberto

3.0 spec B manual 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm 8,5 sek? na 245KM to chyba nie jakis rewelacyjny wynik, dziwne bylem przekonany ze takie 3.0 w legacu ma 7,5-8,0 sek

 

Masa jest taka jak u konkurencji. W końcu 1535kg w Legacy Spec. B to mniej niż 1655 w szybszym BMW 330xi.

 

Ja winą obarczam automat - nie dość, że pięciobiegowy, to jeszcze rusza diabelnie delikatnie...

 

Zresztą - dla mnie ważniejsza jest dynamika od 60 do 150. Tak zwane "Mocne Diesle" giną w przedbiegach :D

 

Edit: przemyślałem sprawę - Legaś jak na swą moc jest wolny jak diabli. Głupie 330xi ma 6.9 z automatem i max 250... Mercedes C280 4matic też szybszy. Cholera zły samochód kupiłem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm 8,5 sek? na 245KM to chyba nie jakis rewelacyjny wynik, dziwne bylem przekonany ze takie 3.0 w legacu ma 7,5-8,0 sek

 

Masa jest taka jak u konkurencji. W końcu 1535kg w Legacy Spec. B to mniej niż 1655 w szybszym BMW 330xi.

 

Ja winą obarczam automat - nie dość, że pięciobiegowy, to jeszcze rusza diabelnie delikatnie...

 

Zresztą - dla mnie ważniejsza jest dynamika od 60 do 150. Tak zwane "Mocne Diesle" giną w przedbiegach :D

 

Edit: przemyślałem sprawę - Legaś jak na swą moc jest wolny jak diabli. Głupie 330xi ma 6.9 z automatem i max 250... Mercedes C280 4matic też szybszy. Cholera zły samochód kupiłem!

 

A w automacie, tego nie doczytalem. W takim razie sprint do 100km/h juz mnie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamika MY07 jest zblizona do poprzednika przy nastawieniu "Sport". "Intelligent" zamula, ale chodzi o oszczednosc. Za to "Sport #" jest szybszy od Ale ile dokladnie - to by trzeba zmierzyc (subiektywne odczucia, potwierdzane tylko przez odczucia innych ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie, że A4 3.0TDi Quattro to ok. 180.000 w serii. Napęd całkiem inny i miejsca w środku raczej mało. Tyle samo co w Imprezie. Więc może lepiej STI i nie macie problemów z przyspieszeniem. Za A6 w takiej konfiguracji to trzeba dać grubo powyżej 200.000pln.

Optymalnym rozwiązaniem jest Spec B. w manualu 6,9s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 ma wymiary Legacy (rozstaw osi krótszy o 3cm, za to szerszy). W środku też nie mniejsze - nad głową nawet miejsca więcej. Napęd na torsenie przy silniku V6 - w każdej chwili zamienił bym na to dziwne elektro-jakieś cuś z Legacy H6 w automacie. Cena Legacy H6 w Polsce też poniżej 180k raczej nie do uświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 ma wymiary Legacy (rozstaw osi krótszy o 3cm, za to szerszy). W środku też nie mniejsze - nad głową nawet miejsca więcej. Napęd na torsenie przy silniku V6 - w każdej chwili zamienił bym na to dziwne elektro-jakieś cuś z Legacy H6 w automacie. Cena Legacy H6 w Polsce też poniżej 180k raczej nie do uświadczenia.

 

Sorry ale ostatnie 2 lata ( do lutego tego roku ) spędziłem w A4 z 2002 roku i nie zgadzam się z Tobą. Ilość miejsca w Legacy/OBK jest bez porównania więcej. Z przodu to można jeszcze jakoś porównać ale z tyłu to już kompletnie inna liga. A4 jest zdecydowanie mniejsze. W A4 za mną to problem był żeby 10 letnie dziecko zmieściło nogi nie mówiąc już o osobie dorosłej.

Być może wymiary są podobne ale efekt we wnętrzu całkiem inny.

PS. Po sprawdzeniu wymiarów to topowa wersja A4 ( 2.0T 220KM Quattro ) za 201k pln jest krótsza o ok. 7 cm i niższa o ok. 4 cm. Oraz faktycznie szersza o około 4 cm.

Spec. B 48.k euro w oficjalnym cenniku to ok. 185kpln. Najtańszy Legacy H6 to 41k euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 ma wymiary Legacy (rozstaw osi krótszy o 3cm, za to szerszy). W środku też nie mniejsze - nad głową nawet miejsca więcej. Napęd na torsenie przy silniku V6 - w każdej chwili zamienił bym na to dziwne elektro-jakieś cuś z Legacy H6 w automacie. Cena Legacy H6 w Polsce też poniżej 180k raczej nie do uświadczenia.

 

Sorry ale ostatnie 2 lata ( do lutego tego roku ) spędziłem w A4 z 2002 roku i nie zgadzam się z Tobą. Ilość miejsca w Legacy/OBK jest bez porównania więcej. Z przodu to można jeszcze jakoś porównać ale z tyłu to już kompletnie inna liga. A4 jest zdecydowanie mniejsze. W A4 za mną to problem był żeby 10 letnie dziecko zmieściło nogi nie mówiąc już o osobie dorosłej.

Być może wymiary są podobne ale efekt we wnętrzu całkiem inny.

PS. Po sprawdzeniu wymiarów to topowa wersja A4 ( 2.0T 220KM Quattro ) za 201k pln jest krótsza o ok. 7 cm i niższa o ok. 4 cm. Oraz faktycznie szersza o około 4 cm.

Spec. B 48.k euro w oficjalnym cenniku to ok. 185kpln. Najtańszy Legacy H6 to 41k euro.

 

Krótsza o 7 bo Legaś zwisy ma jak (nie przymierzając) Passat :D Na ilość miejsca we wnętrzu ma wpływ rozstaw osi, a tutaj jak już pisałem: 3 cm różnicy. W Legacy jest dużo miejsca z tyłu tylko dlatego, że nie da się odpowiednio daleko odsunąć elektrycznie regulowanego fotela :)

 

Zerknąłem w aktualne niemieckie cenniki (audi w polsce jest strasznie przecenione):

 

Legacy Spec B. (manual) 44.800 euro, osiągi: 6,9 do 100km/h, 236 max

Audi A4 3.2 quattro (manual) - 38.350 euro. Osiągi: 6,4 do 100km/h, 250 max

 

Oczywiście do Audi trzeba dodać ekstrasy, ale w 6k euro zapewne da się zmieścić :D Wliczając spadek wartości po 2 latach wynik zapewne jest jeszcze bardziej po stronie Audi. Dla przykładu: moje H6 (fakt, że nie spec B), rok produkcji 2004, pierwsza rejestracja 2005, bezwypadkowe, przebieg 12.600km (jeździł szef niemieckiego serwisu) - kupiłem za 19.500 euro netto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...