Skocz do zawartości

Subaru Legacy IV 2004 2.5i sedan - zwane też RUBASU


BW.

Rekomendowane odpowiedzi

JEDNORAZOWO znika 1,5 - 2L oleju z silnika !!! Zdarzyło mi się to 2 razy. Jest to dla mnie niesamowita zagadka, ponieważ nie zaobserwowałem, ani nie poczułem siwego dymu z wydechu, na 100% samochód stojąc nie zostawia pod sobą plam i patrząc od góry nie widać żadnego wycieku. Płyn chłodniczy również nie wygląda jakby przyjął w swoją objętość 4 litry oleju, jest klarowny.

Pierwszy przypadek zbagatelizowałem, teraz pare dni temu miał miejsce drugi taki epizod i zamierzam w najbliższym czasie odbyć wizytę w serwisie. Dodam, że olej sprawdzam dość często! I sytuacja wygląda tak, że trzyma poziom za każdym razem jak sprawdzam, a nagle bagnet wygląda jakbym kupił nowy i dopiero odpakował!!!!

A nie robiłeś ostatnio dłuższych tras (długa jednostajna jazda autostradą na przykład)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robi ciśnienia na węże chłodnicze?

Nie rozumiem, proszę napisz jaśniej. 

 

A nie robiłeś ostatnio dłuższych tras (długa jednostajna jazda autostradą na przykład)?

Przejechałem się trasą Toruńską z Woli do Marek, jadąc tam jakieś 140 km/h i jednorazowo rozpędzając się do 170 km/h dla testu głośności nowych opon letnich. Więc nie wiem, czy można powiedzieć, że to długo  :biglol: 

Dalej przejechałem po tym jakies 20km już w rytmie miejskim. Stał przez noc. Następnego dnia po przejechaniu kolejnych 20 km, byłem na rezerwie rezerwy dojeżdżając do stacji, zapalił się check engine i oleju już nie było.  

Edytowane przez BW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na europejski rynek wychodził 2,5 sohc?

Wchodziły, ja mam takiego z polskiego salonu :)

 

 

 

Mimo tego, mam problem polegający na tym, że w pewnych okolicznościach, których jeszcze nie zbadałem, moje pierwsze podejrzenie, to jazda na skrajnej rezerwie. JEDNORAZOWO znika 1,5 - 2L oleju z silnika !!! Zdarzyło mi się to 2 razy. Jest to dla mnie niesamowita zagadka, ponieważ nie zaobserwowałem, ani nie poczułem siwego dymu z wydechu, na 100% samochód stojąc nie zostawia pod sobą plam i patrząc od góry nie widać żadnego wycieku. Płyn chłodniczy również nie wygląda jakby przyjął w swoją objętość 4 litry oleju, jest klarowny. Pierwszy przypadek zbagatelizowałem, teraz pare dni temu miał miejsce drugi taki epizod i zamierzam w najbliższym czasie odbyć wizytę w serwisie. Dodam, że olej sprawdzam dość często! I sytuacja wygląda tak, że trzyma poziom za każdym razem jak sprawdzam, a nagle bagnet wygląda jakbym kupił nowy i dopiero odpakował!!!!

Coś jest nie tak, lepiej bliżej się temu przyjrzeć  :mellow: 

U mnie pomiędzy wymianami oleju wystarczyło dolać to, co zostało w bańce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A nie robiłeś ostatnio dłuższych tras (długa jednostajna jazda autostradą na przykład)?

Przejechałem się trasą Toruńską z Woli do Marek, jadąc tam jakieś 140 km/h i jednorazowo rozpędzając się do 170 km/h dla testu głośności nowych opon letnich. Więc nie wiem, czy można powiedzieć, że to długo :biglol:

Dalej przejechałem po tym jakies 20km już w rytmie miejskim. Stał przez noc. Następnego dnia po przejechaniu kolejnych 20 km, byłem na rezerwie rezerwy dojeżdżając do stacji, zapalił się check engine i oleju już nie było.

Pytałem, bo 2.5 sohc lubi łyknąć trochę oliwy w czasie długiej i szybkiej jazdy. Ale jeśli takiej nie było, potrzebny będzie serwis...

Zajrzyj do skrzynki PW.

Edytowane przez sorevell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 litry oliwy nagle i bez śladów nie znikają :-o

 tak samo można by powiedzieć o 64 litrowym zbiorniku paliwa. ALE czy aby napewno?  :biglol: 

 

Wiem, że gdzieś ten olej musi być, ale ja nie umiem go namierzyć. Jak tylko pojawie się u mechanika i zidentyfikuje usterkę, to niezwłocznie napisze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ponownie, powracam po tygodniowej przerwie z opisem kolejnej modyfikacji. 

Niestety tak jak nie miałem czasu wcześniej napisać posta, tak też nie miałem czasu jechać do serwisu. Olej sprawdzam teraz co chwila i tak jak dolałem tak nic a nic nie znika. Do czasu...

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MODYFIKACJA #3

-montaż niefabrycznego radia 

 

Jest to uzupełnienie poprzedniego mikro poradnika odnośnie upgrade-u audio w moim samochodzie. 

Tak jak wspominałem wcześniej, sama wymiana głośników i wygłuszenie drzwi nie przyniosło oczekiwanych efektów, a poprawa drobna bo drobna, ale niewspółmierna do kosztów. Mój plan od początku zakładał wymianę radia, chociaż koncepcja w trakcie też się zmieniała. 

Początkowo plan zakładał zakup ramki z Japonii zamieniający schowek między nawiewami w konsoli środkowej na miejsce gotowe pod montaż radia/tabletu/nawigacji. 

 

post-23886-0-29239000-1464171925.jpg

 

Kupiłem popularny model radia pionieer-a, który miał zintegrowaną funkcję CarPlay, do współpracy z moim ajfonem. 

 

post-23886-0-31614300-1464172089_thumb.jpg

 

Okazało się oczywiście, że nie da się go zamontować, ponieważ z tyłu za schowkiem nie ma miejsca. Nawet gdyby wyciąć plastikowe wsporniki widoczne na zdjęciu poniżej, to zaraz za nimi jest jakaś metalowa konstrukcyjna belka. 

post-23886-0-59052900-1464172275_thumb.jpg

 

Radio musiałem zwrócić i całkowicie zmienić koncepcje. Moim priorytetem było zachowanie takiego wyglądu wnętrza, żeby wyglądał jak z fabryki, czyli montaż radia typu 1DIN w konsoli środkowej odpadał. 

Ostatecznie radio znalazło się w schowku:

 

post-23886-0-63485600-1464172525_thumb.jpg

 

post-23886-0-99125200-1464172553_thumb.jpg

 

post-23886-0-33419900-1464172590_thumb.jpg

 

post-23886-0-78603100-1464172625_thumb.jpg

 

post-23886-0-62379000-1464176465_thumb.jpg

 

post-23886-0-68505900-1464172656_thumb.jpg

 

post-23886-0-58536200-1464176453_thumb.jpg

 

wszystkie kabelki spięte i oznaczone, do tego tył tej "komory" za fabrycznym radiem, wyklejony pianką pozostałą po wygłuszaniu drzwi, żeby kable się nie obijały i nic nie rezonowało. 

 

post-23886-0-89569600-1464172690_thumb.jpg

 

post-23886-0-55941700-1464173894_thumb.jpeg

 

Jeszcze do tego zamontuje rameczkę od frontu, żeby nie było widać tego metalowego mocowania. 

 

mikrofon do zestawu głośnomówiącego wbudowanego w radio:

 

post-23886-0-86114800-1464180682_thumb.jpg

 

post-23886-0-43064000-1464180761_thumb.jpeg

 

post-23886-0-02287500-1464180789_thumb.jpeg

 

Fabryczne radio zostało, jest dalej zasilane, ale nie ma połączenia z głośnikami. 

Radio, które zamontowałem to Alpine CDE-178BT, topowy model, z procesorem dźwięku i korekcja czasową. Koszt, to połowa tego co za gorsze jakościowo radio pionieera z dotykowym ekranem. 

 

Zmiana w jakości dźwięku KOLOSALNA.

 

Oczywiście pozostaje pytanie jak obsługiwać radio schowane w schowku? To temat na kolejną modyfikację. 

 

Pozdrawiam,

BW

Edytowane przez BW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hmm... a nie myślałeś wcześniej o NVOX NV1080A ?

Pozdr

S.

Nie myślałem z kilku powodów.

 

1. Cała muzykę trzymam na telefonie, wiec naturalnie to on dla mnie miał być sourcem. Po prostu zbyt uciążliwe byłoby zmienianie muzyki z pendriva. Tak to 2 kliki i juz jestem na innej playliscie, albo puszczam cos z YouTube-a, pełna dowolność.

 

2. Przede wszystkim wiedziałem ze wbudowane radio po prostu jest słabej jakości i nawet rozbudowanie funkcjonalności go nie uratuje.

 

 

Czysto i elegancko, radio powinno mieć pilota podczepionego pod kierownicą i po temacie. Ew. mieć zawsze na prawym pasażerkę w charakterze inżyniera dźwięku. :P

 

Dzięki! Za niedługo będę pisać update-y bo chwilowo sesja mnie przytrzymała. Bedzie tez o wspomnianym przez Ciebie sterowaniu.

 

Tactical Baton ESP? B)

Tactical AC na życie i samochód w pakiecie :P

 

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie, jak wygląda obsługa radia w schowku z użytkowego punktu widzenia? Rozważałem montaż radia w tym miejscu lub skośnie przed skrzynią biegów zamiast popielniczki i zapalniczki, szukałem jakichś rozwiązań typu zdalne sterowanie, ale po głębszym zastanowieniu się nad komfortem użycia wygrała ramka JDM-owska:

 

300_single_din_panel.jpg

 

Wygląda to całkiem schludnie:

 

post-11118-0-05613900-1466718538_thumb.jpg

 

Minusem jest rysowanie się ramki przy zdejmowaniu radia, poza tym luksusowo.

Edytowane przez bakkz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem montaż radia w tym miejscu lub skośnie przed skrzynią biegów zamiast popielniczki i zapalniczki, szukałem jakichś rozwiązań typu zdalne sterowanie, ale po głębszym zastanowieniu się nad komfortem użycia wygrała ramka JDM-owska:

[...]

Minusem jest rysowanie się ramki przy zdejmowaniu radia, poza tym luksusowo.

 

Cześć, pomysł z popielniczką odradzam innym poszukiwaczom alternatywnych rozwiązań, ponieważ moim zdaniem nie ma tam miejsca, bo od tyłu znajduje się jakiś moduł chyba od poduszek powietrznych. Chyba, że dysponujesz jakimiś linkami, gdzie ktoś to już zrobił i się da. 

 

Jeśli chodzi o ramkę to jest spoko, gratuluje udanej budowy. Trochę ten wystający nad zegarkiem daszek psuje estetykę jak dla mnie, ale komfort użytkowania zdecydowanie wysoki. 

 

 

No i właśnie, jak wygląda obsługa radia w schowku z użytkowego punktu widzenia?

 

 

W skrócie - zależy jak korzystasz z radia.

 

Ja przeanalizowałem dokładnie to co będę z nim robił, jakie przyciski mi są potrzebne i wyszło na to, że spokojnie radio może być w schowku.

Wcześniej napisałem, że moim głównym źródłem muzyki jest mój telefon, więc nie jest tak, że co 2 skrzyżowania musze wymieniać płytę CD.  

 

Najważniejsza i podstawowa funkcja to głośniej/ciszej, kolejna to następny/poprzedni utwór(stacja) no i wybór source-a. Mając szybki dostęp do tych funkcji, nie mam potrzeby w ogóle zaglądać do schowka. 

Jak to osiągnąłem? - Bardzo prosto, wymieniłem sobie kierownicę, na wersje ze sterowaniem! Połączyłem jednym kablem to bezpośrednio z radiem i zaprogramowałem odpowiednie przyciski na radiu. Mogłem tak zrobić, ponieważ model, który kupiłem ma wbudowany moduł sterowania z kierownicy. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MODYFIKACJA #4

-sterowanie radiem / wymiana kierownicy

 

Aby rozwiązać problem sterowania radiem znajdującym się w schowku, postanowiłem wyposażyć mój samochód w oryginalną kierownicę ze sterowaniem, sygnowaną MOMO.

Okazało się ciężkim, znalezienie kierownicy w przyzwoitym stanie na allegro. Nabyłem wreszcie jedną sztukę w stanie chyba niezłym jak na używaną tylu letnią, za 350zł. Kierownica, bez poduszki powietrznej, ze sterowniem multimediów i tempomatu.

 

post-23886-0-40174200-1466764415_thumb.jpg

 

Krok 1

ODŁĄCZYĆ MASĘ AKUMULATORA

 

Krok 2

Trzeba odkręcić poduszkę, która trzyma się na 2 śruby, jedna po prawej i jedna po lewej stronie kierownicy, w takich głębokich osadzeniach. Jeśli mnie pamięć nie myli to chyba łepek typu torx, rozmiaru nie pamiętam. 

Po totalnym poluzowaniu, nie ma co liczyć na to, że śruby wypadną. Poduszka raczej też nie odpadnie sama, trzeba się trochę postarać, żeby ja wyjąć.  Pamiętajmy, że poduszka jest połączona tam 2 kabelkami, oba mają zabezpieczenia, które trzeba podważyć płaskim śrubokrętem.

Trzeba zachować szczególną ostrożność jeśli chodzi o czarny przewód masy, ponieważ łatwo uszkodzić blaszkę, na której siedzi. 

 

Krok 3

Odkręcamy kierownicę, odłączając przy tym wszystkie kabelki. Do wykonania tego kroku, będzie potrzebny klucz nasadkowy z dużą dźwignią i długą nasadką, ponieważ nakrętka jest głęboko osadzona. 

 

TOP TIP: po zdjęciu kierownicy NIE MOŻNA obracać tego connectora, do którego były przypięte kable z kierownicy.

 

post-23886-0-44862500-1466764398_thumb.jpg

 

Dlatego, że on ma określoną ilość obrotów, potem manewrując na parkingu, można zerwać przewody. 

 

Krok 4

Montaż nowej kierownicy, czyli analogicznie. Wszystko plug&play. Dodam, że dźwignie tempomatu, można przekładać między wersjami swobodnie. Moja chodziła lepiej, od tej w kupionej kierownicy, więc sobie przełożyłem. 

 

Ps. trudno jest trafić idealnie w te same ząbki, ja musiałem potem poprawiać, bo założyłem krzywo kierownicę za pierwszym podejściem. 

 

post-23886-0-27261200-1466764382_thumb.jpg

 

-------------------------------

Krok 5

Tutaj zaczyna się trudniejsza część, mianowicie podłączenia. Cieżko było mi znaleźć cokolwiek w instrukcji technicznej auta i w internecie. Jakimś cudem trafiłem na filmik na yt prezentujący podłączenie jakiegoś chińskiego radia z androidem i to rozwiązało problem. 

 

 

W pierwszej kolejności sterowanie. Wiązka prowadząca od kierownicy do dziury pod kolumną kierownicy jest kompletna, czyli nie mając w samochodzie standardowo sterowania, ta wiązka jest ok. Kończy się ona oczywiście kostką i łączy dalej. 

To dalej dopiero stanowi problem, ponieważ do około 10 pinowej kostki, doprowadzone są tylko chyba ze 2 kabelki, odpowiadające za sterowanie tempomatem. 

 

Dlatego, jak ktoś umie i o ile się da, można sobie kabelki do tej pustej kostki wrzucić i mieć ładne i czyste połączenie. 

Ja po prostu obciąłem potrzebne mi kabelki przed kostką, które i tak prowadziły donikąd. Do sterowania potrzebne są tylko 2, tak jak na poniższym zdjęciu,  

 

post-23886-0-39086900-1466764100_thumb.jpg

 

Przedłużyłem je i poprowadziłem prosto do radia i GOTOWE, sterowanie działa.

 

Krok 6

podświetlenie przycisków kierownicy. Kolejne 2 kable wymagały obcięcia

 

post-23886-0-65227900-1466764182_thumb.jpg

 

post-23886-0-92551600-1466764369_thumb.jpg

 

post-23886-0-64848500-1466764351_thumb.jpg

 

Niebieski kabel robi za masę, więc trzeba go uziemić, do gołej blachy, ja zrobiłem to tak jak gość w filmiku, chociaż powiedział, że w jego przypadku to rozwiązanie tymczasowe. 

 

post-23886-0-39876600-1466764164_thumb.jpg

 

post-23886-0-32607000-1466764150_thumb.jpg

 

Czerwony trzeba podłączyć do źródła napięcia 12V. Użyłem tzw. by-pass -a z dodatkowym bezpiecznikiem, aby wpiąć się w tablicę bezpieczników, w miejsce, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu świateł pozycyjnych. (zdjęcia brak)

 

Po zakończeniu zabawy z instalacją, można podłączyć masę do akumulatora.

 

Efekt:

 

post-23886-0-37724700-1466764131_thumb.jpg

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A... OK. THX :)

Jest to alternatywa... :) Możesz na koniec posumować z grubsza koszty materiałów/komponentów?

 

Z góry dzięki.

pzdr.

S.

 

    44,99 zł   - dystansy do głośników od forka II

  749,00 zł   - głośniki Morel Tempo 6

  349,00 zł   - maty wygłuszające (przód tył komplet)

    45,00 zł   - plastikowe narzędzia (do zdejmowania elementów tapicerki, plstików itp)

  930,00 zł   - radio Alipne CDE-178BT

-    350,00 zł   - kierownica ze sterowaniem

  ~40,00 zł   - adapter anteny FM + przedłużka (nie użyta)

  ~40,00 zł   - bezpieczniki, baypassy, kable, złączki, oczka, gniazdo zapalniczki 

-----RAZEM ~ 2 550zł

 

Pozdrawiam,

BW

Edytowane przez BW.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że dysponujesz jakimiś linkami, gdzie ktoś to już zrobił i się da. 

 

Chyba na legacygt było, ale nie pamiętam już.

 

http://www.globetrippin.org/demonfire/pics/legacy/legacy-feb-2008-026.jpg

 

 

 

Trochę ten wystający nad zegarkiem daszek psuje estetykę jak dla mnie

Nigdy na to w ten sposób nie patrzyłem, wydaje mi się, że bez daszka mogłoby być gorzej, bo tak element ładnie zamyka się na równo z zaokrąglonymi krawędziami po bokach. To co jednak szpeci estetykę to rysy na tym daszku, ale gdy przypomnę sobie fabryczne audio, jestem w stanie pójść na ten kompromis. :D

 

 

 

Bardzo prosto, wymieniłem sobie kierownicę, na wersje ze sterowaniem! Połączyłem jednym kablem to bezpośrednio z radiem i zaprogramowałem odpowiednie przyciski na radiu. Mogłem tak zrobić, ponieważ model, który kupiłem ma wbudowany moduł sterowania z kierownicy. 

Czyli szedłeś bardzo podobnym sposobem rozumowania, jak ja, hehe. :) Zmiana kierownicy również wchodziła w grę, ale mam tendencję do gmerania w radiu podczas jazdy, zmiany eq, bo czegoś za mało, czegoś za dużo, a tu w uszy trochę kuło. No i kwestia komfortowego odbierania nawiązywania połączeń bez wyciągania telefonu z kierownicy.

 

 

 

-----RAZEM ~ 2 550zł

U mnie:

Dego PO-650

Alpine CDE-178BT

MB Quart NSC2100

+ kable, dystanse, maty i montaż

 

3050 zł

 

Nie pamiętam, ile wyszła mi ramka razem z cłem i VAT-em, chyba koło 450 zł (sic!).

 

BW, fajna i pomysłowa instalacja, gratki i podziękowania za relację!

Edytowane przez bakkz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MB Quart NSC2100

 

Gdzie skitrałeś wzmacniacz i czy jesteś z niego zadowolony? Wszędzie się słyszy, że te Morele moje potrzebują mocy, dlatego myślałem, żeby w przyszłości zamontować jakiś wzmacniacz + ew. mały subwoofer. 

 

 

Nie pamiętam, ile wyszła mi ramka razem z cłem i VAT-em, chyba koło 450 zł (sic!).

 

 

Ja też zamawiałem ramki z Japonii, dwie. Pod tablet i pod przeniesienie zegarka, wyszło mnie z cłem i Vatem ponad 1300zł, żałuje trochę tych pieniędzy, tym bardziej że zrobiłem głupotę i zamówiłem wersję pod kierownice z prawej strony, żeby ramka pasowała, musiałem ja PRZERABIAĆ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

MODYFIKACJA #5

-montaż iPada - centrum multimedialne/nawigacja

 

post-23886-0-89196900-1468236667_thumb.jpg

 

 

1. Potrzebna jest tragicznie droga ramka z Japonii.

 

TOP-TIP: nie popełnijcie takiego błędu jak ja i nie zamówicie wersji dla kierownicy po prawej stronie, bo ramka nie jest symetryczna..

 

post-23886-0-92559800-1468236853.jpg

 

 

2. Demontujemy schowek:

 

tutaj trochę podpowiedzi jeśli chodzi, o lokalizację klipsów:

 

http://legacygt.com/forums/showpost.php?p=1048572&postcount=167

 

post-23886-0-47143800-1468237040_thumb.jpg

 

3. iPad Mini idealnie mieści się w tej ramce, trzeba tylko usunąć lutownicą kilka nierówności, żeby dobrze przylegał. 

 

post-23886-0-41414100-1468237128_thumb.jpg

 

4. Problemem przez długi czas był brak miejsca na podłączenie kabla:

 

post-23886-0-95679900-1468237158_thumb.jpg

 

kombinowałem, jak zrobić kabel ze złączem 90* ale się nie udało

 

post-23886-0-34831600-1468237190_thumb.jpg

 

5. W końcu dorosłem do rozwiązania "na pałę", przez co lewa kratka nawiewu jest upośledzona i ma ograniczoną regulację. 

 

post-23886-0-80312400-1468237396_thumb.jpg

 

post-23886-0-79310300-1468237413_thumb.jpg

 

post-23886-0-35956100-1468237430_thumb.jpg

 

post-23886-0-50708000-1468237448_thumb.jpg

 

post-23886-0-44395900-1468237472_thumb.jpg

 

post-23886-0-15786500-1468237492_thumb.jpg

 

post-23886-0-94280700-1468237512_thumb.jpg

 

6. Z powodu takie, że jest to ramka pod kierownicę po prawej stronie, musiałem ją wcisnąć bardzo na siłę i niestety nie przylega idealnie.. na szczęście w rzeczywistości nie przyciąga to mocno wzroku

 

post-23886-0-74324200-1468237613_thumb.jpg

 

post-23886-0-17678200-1468237643_thumb.jpg

 

 

7. Efekt końcowy:

 

post-23886-0-28893300-1468237713_thumb.jpg

 

post-23886-0-05755900-1468237745_thumb.jpg

 

8. Opis końcowy:

 

tablet nie jest zabezpieczony żadną izolacją cieplną, wierzę że się nie zepsuje. Podłączony jest przez kabel lightning do radia pionieer CDE-178BT, które współpracuje z urządzeniami apple. Dzięki temu, tablet sam się zapala przy pojawieniu się zasilania, czyli po przekręceniu kluczyka, muzyka sama zaczyna grać, a po wyłączeniu silnika sama się pauzuje. Dodatkowo radio przejmuje sterowanie głośnością, czyli domyślanie sygnał z tableta wychodzi najmocniejszy. Warto wspomnieć, że złącze to oferuje dużo lepszą jakość dźwięku niż Jack 3,5mm. Oczywiście można też zmieniać/przewijać utwory prosto z kierownicy.

 

W środku mam kartę sim z internetem, dzięki temu działają mapy i wszystkie inne funkcje jakie można sobie wymarzyć -  ściągnąć ;p

Jeśli chodzi o zabezpieczenie antywłamaniowe, to mam ustawiony kod zabezpieczenia i ograniczenie na ilość błędnych prób. Jeśli ktoś go ukradnie i tak nic z nim nie zrobi, co najwyżej użyje jako deskę do krojenia. 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


MODYFIKACJA #6

-regeneracja reflektorów + pranie wnętrza

 

Ostatnio auto oddałem do firmy wypucuje.pl w podwarszawskiej Zielonce, aby uzdrowić wnętrze i pożółkłą lekko podsufitkę. 
 
 
Mogę z czystym sumieniem polecić wszystkim ich usługi, przystępne ceny i dobra niezła jakość. Zrobiłem tam jednego dnia kompleksowe czyszczenie wnętrza z praniem tapicerek 3 samochody. 
 
Dodatkowo zajmują się korektą lakieru. Chłopaki zaproponowali mi polerowanie mocno zmęczonych reflektorów i oto efekt:
 
przed:
 
post-23886-0-44873400-1468238545_thumb.jpg
 
post-23886-0-00963700-1468238550_thumb.jpg
 
po:
 
post-23886-0-33694600-1468239090_thumb.jpg
 
post-23886-0-27902000-1468239095_thumb.jpg
 
post-23886-0-54974900-1468239057_thumb.jpg

 

Pozdrawiam,

BW

Edytowane przez BW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie skitrałeś wzmacniacz i czy jesteś z niego zadowolony? Wszędzie się słyszy, że te Morele moje potrzebują mocy, dlatego myślałem, żeby w przyszłości zamontować jakiś wzmacniacz + ew. mały subwoofer. 

 

Wzmacniacz jest zamontowany pod fotelem pasażera, to maleństwo. Co do zadowolenia, hmm, ciężko powiedzieć. Całość gra i nie drażni. Przy niskiej głośności brakuje trochę basu, nie wiem na ile jest to kwestia wzmacniacza, a na ile hałasu podczas jazdy. Myślę że można byłoby to podsumować tak, że wzmacniacz gra dobrze na wyższych poziomach głośności, ale przy cichym graniu daje za mało mocy. Choć przy cenie tego wzmacniacza narzekanie nie byłoby rozsądne. :)

 

Wzmacniacz:

post-11118-0-25614700-1468512254_thumb.jpg

 

Niezłe masz teraz centrum sterowania lotami kosmicznymi. :D Nie ma problemu z ładowaniem iPada z radia? Tam niby ma być 1A, ale patrząc po nikłej efektywności ładowania będzie maks 0,5 A. No i jak oceniasz kłopotliwość zresetowania iPada w razie zwisu?

 

Pechowo wyszło z tą ramką. :(

Edytowane przez bakkz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niezłe masz teraz centrum sterowania lotami kosmicznymi. :D

 

Dzięki, miło mi.

 

 

Nie ma problemu z ładowaniem iPada z radia? Tam niby ma być 1A, ale patrząc po nikłej efektywności ładowania będzie maks 0,5 A. No i jak oceniasz kłopotliwość zresetowania iPada w razie zwisu?

 

Pechowo wyszło z tą ramką. :(

 

 

Póki co miałem mało okazji do testowania bo to świeża instalacja. Zrobiłem błąd, bo nie wytrzymałem i wpakowałem tam iPada z 20% naładowania baterii, więc włączyłem tryb samolotowy i blokowałem ekran do jazdy, jedynie leciała muzyka i się naładowało po 3 dniach jeżdżenia normalnego. 

 

O zawias się nie boje, bo to się nie zdarza. Bardziej boje się, że teraz jak jestem na wakacjach, a auto stoi to, że się rozładuje i wyłączy, bo dostępu do przycisku power nie ma. Dlatego myśle, że kłopotliwość spora, biorąc pod uwagę, że wciskałem tę ramkę na siłę. Rozważałem zrobienie otworu takiego na cienką szpilkę, żeby móc go awaryjnie włączyć/zresetować.

 

 

Na to chwilę to i tak nie jest największe moje zmartwienie. Nie pojechałem samochodem na wakacje, bo wcześniej opisywany problem olejowy okazał się poważny. Wyjaśniły się okoliczności brania oleju, dzieje się tak przy wyższych prędkościach. Przejechałem 150km/h przez około 5 minut i wessało się 0.7L oleju. 

 

Dlatego albo popękane są pierścienie, albo co gorsze rysy na cylindrach. Nie wiem co teraz robić..

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do polerki światełek. Wiesz jaką metodą to robili?

 

U mnie też wypadało by to zrobić, tylko słyszałem gdzieś, że reflektory pokryte są jakąś warstwą anty-UV i po polerce trzeba je zabezpieczyć. Inaczej za parę miesięcy będzie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do polerki światełek. Wiesz jaką metodą to robili?

 

U mnie też wypadało by to zrobić, tylko słyszałem gdzieś, że reflektory pokryte są jakąś warstwą anty-UV i po polerce trzeba je zabezpieczyć. Inaczej za parę miesięcy będzie to samo...

 

Wiem, że jedyne zabezpieczenie jakie jest to twardy wosk. Też chciałbym mieć polakierowane bezbarwnie lakierem anty-UV, ale jakoś nie mogę znaleźć miejsca, które mi to zrobi. Dlatego postanowiłem, że sprawdzę jak długo utrzyma się ten efekt, bez tego. Martwić będę się potem. 

 

 

Jeśli chodzi, o mój wcześniej opisany problem olejowy zmusił mnie do wyprawy do Nowego Sącza do Carfita w celu remontu silnika. Jestem umówiony na 08.08

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki filmik :

 

Chyba zaryzykuję i zrobię to samemu, tylko muszę znaleźć jakiś fajny lakier z filtrem. Boję się tylko, bo nie lakierowałem dawno niczego i zastanawiam się czy dam sobie radę ;)

Po roku efekt naprawy wygląda tak :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

MODYFIKACJA #7

-przeniesienie zegarka

 

 

Dziś chciałbym opisać po krótce modyfikację związaną z wcześniej opisanym montażem tabletu, mianowicie przeniesienie zegarka w fabryczne miejsce zapalniczki. 

 

Potrzebna jest do tego specjalna ramka z Japonii, która w zestawie dostarcza kabel przedłużkę i wszystkie potrzebne części wraz z instrukcją...

 

post-23886-0-61558800-1472483687_thumb.jpg

 

całe szczęście są obrazki. 

 

Ponownie apeluje, bądźcie mądrzejsi ode mnie i zwracajcie uwagę czy jest to wersja RHD czy LHD, ja oczywiście przez pomyłkę zamówiłem wersję pod kierownicę po prawej stronie, a nie są to części symetryczne, dlatego poniżej pokażę moją rzeźbę, na szczęście udaną. 

 

post-23886-0-11563400-1472483872_thumb.jpg

 

post-23886-0-50710700-1472483888_thumb.jpg

 

post-23886-0-13376100-1472483921_thumb.jpg

 

post-23886-0-81725200-1472483936_thumb.jpg

 

post-23886-0-79630000-1472483949_thumb.jpg

 

post-23886-0-39905100-1472483969_thumb.jpg

 

post-23886-0-83646200-1472483992_thumb.jpg

 

 

Modyfikacja bardzo fajna, ponieważ efekt końcowy wygląda jak fabryczny, do tego wygodnie się korzysta i wszytko widać. Dla kogoś takiego jak ja, kto nie używa zapalniczki i popielniczki, to tylko oszczędność miejsca. 

 

Ps. zapalniczka na sprzedaż ;p

 

Za niedługo napiszę pare słów na temat problemu olejowego. W tej chwili samochód stoi już 20 dni u Carfita w Nowym Sączu i się kończy remontować.

 

Pozdrawiam,

BW.

Edytowane przez BW.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...