Jump to content

po zakupie outbacka 2005 2.5 i LPG


tomaszBP

Recommended Posts

Witam Panie i Panów :),
Mam takie małe zapytanko,
Dzisiaj kupiłem outbacka 2.5i 2005r 4eat.
Co przydalo by się waszym zdaniem zrobić na sam początek ?
Rozrząd wymiana olejów itd?
Jeśli tak to jaką oliwę proponujecie do mojej nowej karocy skrzynia / silniki :)?
Przebieg 201 kk. ?
Silnik pracuje troszkę nie równo na postoju pewnie przydało by się zrobić regulacje zaworów ?
Hmm no i znając życie to i rozrząd by było trzeba mienić?
Dziękuje bardzo za wszystkie porady z góry.

P.S

Jestem mile zaskoczony autkiem, poezja :) 
post-25900-0-78941600-1462656310_thumb.jpg


P.S
VIN JF1BP9LLA4G014367 tak na wszelki wypadek 

Link to comment
Share on other sites

Najważniejsza rzecz. Uważaj na stan oleju. Zwłaszcza w szybkiej trasie (autostrada, np. licznikowe 160km/h na tempomacie). Te silnika mają podatne na zużycie pierścienie co objawia się zwiększonym zużyciem oleju właśnie w trasie. Zanim się nie upewnisz że twój wóz nie jest wolny od tego problemu, proponuję kontrolę co 500km.

W jeździe miejskiej problem jest zauważalny, ale ma znacznie mniejszą skalę.

 

Poza tym co 105tys km przewidziany jest rozrząd z inspekcją zaworów - ponieważ silnik nierówno pracuje, masz dobrą okazję. Zanim jednak to zrobisz, upewnij się co do sprawności uszczelek pod głowicami (popularna awaria w 2,5) i wspomnianego zużycia oleju.

 

Resztę znajdziesz za pomocą szukajki, O tym modelu napisano już chyba wszystko na forum.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jeśli chodzi o olej to nie miałem problemu , brał 400ml na 15 000 km po mieście.

Potem niestety i tak padło UPG. Zrób rozrzad , regulacje zaworow , wymień też oleje w dyfrach , w skrzyni zostaw jeśli

pracuje normalnie.

Link to comment
Share on other sites

, w skrzyni zostaw jeśli

pracuje normalnie.

ja akurat radził bym zupełnie inaczej

wymień, koszt nie astronomiczny ( 5L oleju + filtr ) ale "pancerność" skrzyni to przede wszystkim wymiana oleju na czas 

Edited by szamot
Link to comment
Share on other sites

 

 

, w skrzyni zostaw jeśli

pracuje normalnie.

ja akurat radził bym zupełnie inaczej

wymień, koszt nie astronomiczny ( 5L oleju + filtr ) ale "pancerność" skrzyni to przede wszystkim wymiana oleju na czas

Nie 5 litrów, a 9, a przy wymianie dynamicznej potrzeba około 11 litrów.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam wszystkich po całkiem sporej przerwie.
Chciałem podzielić się swoim skromnymi spostrzeżeniami po przejechaniu paru 4 tyś km.
A więc na wstępie co zostało w moim autku ogarnięte do tej pory:
rozrząd, oliwa, regulacja zaworów, olej w skrzyni i dyfrach w tym tygodniu, jakaś uszczelka między silnikiem a skrzynią - gubił lekko olej tzn kapał...
Teraz chciałbym wszystkich przestrzec żeby uczyli się z mojej głupoty a nie swojej ( zawsze parę zł zostanie w kieszeni :D )
Usilnie szukałem OBKA z gazem i to był mój błąd w sumie póki co jedyny.... no oprócz tego że mój magik wlał mi 10 w 40 które oczywiście spuściłem i zalałem 5 w 30 valvoline tak tak wiem motul lepszy  B) . A więc po primo proszę patrzcie uważnie czy w niemieckim dowodzie jest wbite LPG  jak nie ma to albo się dobrze targujcie albo dajcie sobie spokój, ja tego nie ogarnąłem bo niby skąd to miałem wiedzieć. A wiec tak dorobienie dokumentów do instalacji koszt ok 900 zł plus wymiana butli..nowa instalacja 2500. Wybrałem nową instalacje ponieważ ta w obku była holenderska necam.. i tak na dłuższą metę nikt jej nie ogarnia u nas przynajmniej w moim rejonie.

No dobrze co mnie jeszcze czeka do robienia wymiana tulei z przodu więc tutaj gorąca prośba co polecacie może jakiś link gdzie najlepiej nabyć komplecik na przód ?

Moje wrażenia:

Sorki będzie trochę porównań do audi a6 c5 1.9 tdi którą śmigałem hmm dobre 8 latek.( kurcze sporo czasu co ?)
 Dynamika: oj naczytałem się jak to 2.5 z 4EAT zamula ( hahah) w porównaniu do garbatej wcale nie zamula zbiera się lepiej  ale fakt faktem do skrzyni trzeba się przyzwyczaić., w trybie sport jest ok w  sumie już teraz to w  każdym trybie jest ok bo wiem co kiedy i jak mam używać i jak operować gazem żeby to wszystko miało ręce i nogi.  Niektórzy twierdzą że trzeba przygotować się do wyprzedzania no tak to fakt ale jak jeżdżę czasem 214 konną X3 to też muszę przyszykować się do wyprzedania ( taka prawda ). Jeśli chodzi o dynamikę dla mnie jest ok do normalnej jazdy nie sportowej naprawdę wystarcza. 

Wyciszenie: trochę jednak głośniej niż w garbatej ale jest znośnie nie jest to dla mnie  w żaden sposób dokuczliwe, czasem nawet specjalnie sobie depne żeby posłuchać tych pomruków  :D 

Trakcja: no tutaj winner jest tylko jeden wiadomo, nawet w porównaniu do X3 w subaru jak cisnę po zakrętach czuję się najpewniej.

Co mnie wku### irytuję: jak można zrobić taki bagnet do sprawdzania oleju..... bagnet sam w sobie jest ok ale odczyt z niego to jakaś abstrakcja a teraz jak wlałem 5 w 30 ( konsystencja bliżej wody niż oleju ) to już całkiem paranoja nie zdarzę czasem nawet obróć bagnetu do odczytu a już widzę ze jest rozmazane :),
podświetlenie włączę światła nic nie widać w kabinie w dzień może ktoś wie co i jak żeby podświetlenie radia itd nie gasło ?, navi: brak mapy PL ? plis help może ktoś na priv powie co i jak .. wiem wątek na ten temat jest ale moim zdaniem nie aktualny nie klarowny .. hmm co jeszcze w sumie to by był tyle minusów.

Ogólnie daje dla autka mocne 4+ na pewno nie żałuję tego zakupu i myślę na tą chwilę że jest to bardzo ciekawe auto i warte uwagi !

P>S> jak ktoś ma holenderski LPG mam całą instalacje do pchnięcia za grosze  250 zł do oczywiście negocjacji :)

A teraz smaczek 300 km w trasie bez szaleństw ale też bez zamulania całe auto załadowane w jedną stronę w drugą na pusto tylko ja w aucie 32 lity podletnku LPG haha 17 zł za 100 km I like it, szkoda że w miejskiej jeździe tak się nie da.
  Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów !!

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich po całkiem sporej przerwie.

Chciałem podzielić się swoim skromnymi spostrzeżeniami po przejechaniu paru 4 tyś km.

A więc na wstępie co zostało w moim autku ogarnięte do tej pory:

rozrząd, oliwa, regulacja zaworów, olej w skrzyni i dyfrach w tym tygodniu, jakaś uszczelka między silnikiem a skrzynią - gubił lekko olej tzn kapał...

Teraz chciałbym wszystkich przestrzec żeby uczyli się z mojej głupoty a nie swojej ( zawsze parę zł zostanie w kieszeni :D )

Usilnie szukałem OBKA z gazem i to był mój błąd w sumie póki co jedyny.... no oprócz tego że mój magik wlał mi 10 w 40 które oczywiście spuściłem i zalałem 5 w 30 valvoline tak tak wiem motul lepszy B) . A więc po primo proszę patrzcie uważnie czy w niemieckim dowodzie jest wbite LPG jak nie ma to albo się dobrze targujcie albo dajcie sobie spokój, ja tego nie ogarnąłem bo niby skąd to miałem wiedzieć. A wiec tak dorobienie dokumentów do instalacji koszt ok 900 zł plus wymiana butli..nowa instalacja 2500. Wybrałem nową instalacje ponieważ ta w obku była holenderska necam.. i tak na dłuższą metę nikt jej nie ogarnia u nas przynajmniej w moim rejonie.

 

No dobrze co mnie jeszcze czeka do robienia wymiana tulei z przodu więc tutaj gorąca prośba co polecacie może jakiś link gdzie najlepiej nabyć komplecik na przód ?

 

Moje wrażenia:

 

Sorki będzie trochę porównań do audi a6 c5 1.9 tdi którą śmigałem hmm dobre 8 latek.( kurcze sporo czasu co ?)

Dynamika: oj naczytałem się jak to 2.5 z 4EAT zamula ( hahah) w porównaniu do garbatej wcale nie zamula zbiera się lepiej ale fakt faktem do skrzyni trzeba się przyzwyczaić., w trybie sport jest ok w sumie już teraz to w każdym trybie jest ok bo wiem co kiedy i jak mam używać i jak operować gazem żeby to wszystko miało ręce i nogi. Niektórzy twierdzą że trzeba przygotować się do wyprzedzania no tak to fakt ale jak jeżdżę czasem 214 konną X3 to też muszę przyszykować się do wyprzedania ( taka prawda ). Jeśli chodzi o dynamikę dla mnie jest ok do normalnej jazdy nie sportowej naprawdę wystarcza.

 

Wyciszenie: trochę jednak głośniej niż w garbatej ale jest znośnie nie jest to dla mnie w żaden sposób dokuczliwe, czasem nawet specjalnie sobie depne żeby posłuchać tych pomruków :D

 

Trakcja: no tutaj winner jest tylko jeden wiadomo, nawet w porównaniu do X3 w subaru jak cisnę po zakrętach czuję się najpewniej.

 

Co mnie wku### irytuję: jak można zrobić taki bagnet do sprawdzania oleju..... bagnet sam w sobie jest ok ale odczyt z niego to jakaś abstrakcja a teraz jak wlałem 5 w 30 ( konsystencja bliżej wody niż oleju ) to już całkiem paranoja nie zdarzę czasem nawet obróć bagnetu do odczytu a już widzę ze jest rozmazane :),

podświetlenie włączę światła nic nie widać w kabinie w dzień może ktoś wie co i jak żeby podświetlenie radia itd nie gasło ?, navi: brak mapy PL ? plis help może ktoś na priv powie co i jak .. wiem wątek na ten temat jest ale moim zdaniem nie aktualny nie klarowny .. hmm co jeszcze w sumie to by był tyle minusów.

 

Ogólnie daje dla autka mocne 4+ na pewno nie żałuję tego zakupu i myślę na tą chwilę że jest to bardzo ciekawe auto i warte uwagi !

 

P>S> jak ktoś ma holenderski LPG mam całą instalacje do pchnięcia za grosze 250 zł do oczywiście negocjacji :)

 

A teraz smaczek 300 km w trasie bez szaleństw ale też bez zamulania całe auto załadowane w jedną stronę w drugą na pusto tylko ja w aucie 32 lity podletnku LPG haha 17 zł za 100 km I like it, szkoda że w miejskiej jeździe tak się nie da.

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów !!

To teraz Cię zmartwie koszt zalegalizowania oryginalnej instalacji 200zl okolo godziny czasu :), bez demontażu o ile butla nie ma powyzej 10 :-) lat. Jesli ma to musi miec zrobioną próbę ciśnieniowa

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

podświetlenie włączę światła nic nie widać w kabinie w dzień może ktoś wie co i jak żeby podświetlenie radia itd nie gasło ?

Na lewo od przycisku do regulacji lusterek powinieneś mieć pokrętło do regulacji oświetlenia deski rozdzielczej - w położeniu "" automatyczne przyciemnianie (po włączeniu świateł) jest wyłączone.

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

 

podświetlenie włączę światła nic nie widać w kabinie w dzień może ktoś wie co i jak żeby podświetlenie radia itd nie gasło ?

Na lewo od przycisku do regulacji lusterek powinieneś mieć pokrętło do regulacji oświetlenia deski rozdzielczej - w położeniu "" automatyczne przyciemnianie (po włączeniu świateł) jest wyłączone.

 

no ale w nocy trochę ładuje po źrenicach i znowu trzeba odkręcić ;)

Mnie to tak denerwowało że sobie zainstalowałem moduł dziennych...

Edited by szamot
Link to comment
Share on other sites

Co do podświetlenia zegarow u mnie było odwrotnie _ ledwo było cokolwiek widać. Padła jedna zaroweczka więc przy okazji wymieniłem wszystkie na trochę mocniejsze. Efekt super. Aha i wywalilem te kapturki, które i tak były sparciałe. Nie daje za mocno po oczach w nocy i dobrze widać ulubioną wskazówkę od obrotomierza :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

podświetlenie włączę światła nic nie widać w kabinie w dzień może ktoś wie co i jak żeby podświetlenie radia itd nie gasło ?

Na lewo od przycisku do regulacji lusterek powinieneś mieć pokrętło do regulacji oświetlenia deski rozdzielczej - w położeniu "" automatyczne przyciemnianie (po włączeniu świateł) jest wyłączone.

 

no ale w nocy trochę ładuje po źrenicach i znowu trzeba odkręcić ;)

Mnie to tak denerwowało że sobie zainstalowałem moduł dziennych...

 

Nie działa to umnie... :)

Link to comment
Share on other sites

podświetlenie włączę światła nic nie widać w kabinie w dzień może ktoś wie co i jak żeby podświetlenie radia itd nie gasło ?, navi: brak mapy PL ? plis help może ktoś na priv powie co i jak .. wiem wątek na ten temat jest ale moim zdaniem nie aktualny nie klarowny .. hmm co jeszcze w sumie to by był tyle minusów.

 

Jesli masz fabryczny monitor navi, to przy wlaczonych swiatlach nacisnij i przytrzymaj kilka sekund skrajny lewy przycisk monitora navi, ten ze sloneczkiem

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Legacy96 Dziękuje działa widze wkońcu widze :)
Hmm troszkę ostatnio było wydatków  - regeneracja magla, wymiana tuleji, łączników stabilizatorów.. no ale jeździ autko teraz jak powinno.
Niestety mechanik mnie zmartwił powiedział że UPG jest do robienia :( - powiedział że umył silnik i poci się ALE :) zrobiłem ostatnio 800 km w dwa dni dolalem 200 ml bo tyle ubyło ( jechane raczej ostro...130-160) . Nie skakcze mi temperatura, nie bulgocze płyn, płyn nie ma też zabrudzeń. Co prawda raz na jakies 200 km poczuje smrodek palonej oliwki w aucie przez parenascie sekund. Drodzy koledzy czy waszym zdaniem trzeba już się zabierać za UPG czy wstrzymać się tak długo jak to możliwe nie powiem troche mnie obiło ostatnio autko z funduszu.... no ale każdy ma prawo realizować sowje marzenia ja też :) , sprzedaż auta też nie wchodzi w grę ponieważ na ta chwile jest za bardzo doinwestowane i niech tak zostatnie.
Poszukuję DVD z MAPĄ PL jeśli ktoś może mi pomoc proszę o kontak na priv.


 

Edited by tomaszBP
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...