wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Witam. Od jakiegoś czasu mam taki problem że jak odpalę auto jest wszystko ok, jak przełączy sie na lpg też jest wszystko ok ale jak pojeżdżę troszkę dłużej od 20min wzwyż to auto zaczyna szarpać. W momencie kiedy jeżdżę bardzo delikatnie jest prawie wszystko ok ale jadąc na drugim biegu przy obrotach niechałe 2tyś i wciskając mocniej gaz zaczyna nim strasznie szarpać. Tak samo jest na innych biegach i przy niskich obrotach. Jak zredukuje bieg i wcisnę mocno gaz przestaje i jedzie normalnie. Na Bp nie jest to tak odczuwalne jak na lpg ale czuć że podszarpuje. Na początku myślałem że zawory bo znajomy mi tak podpowiedział i okazało się że faktycznie nie wyglądało to ciekawie zostały zrobione przez 2-3 dni było ok. Mam u siebie zmieniony intercooler na wrx-owy i zamontowanego blow-a więc możne tu jest problem ale byłby cały czas? (nie była robiona mapa ani nic jeszcze) Jak jest w miarę ciepło a ja "się nudzę" w domu to nieraz jak grzebie pod maską żeby ic jakoś było lepiej przykręcone ładniej wyglądało czy coś to później przez 2-3 dni znowu jest ok ale wtedy go zdejmuje i zakładam od nowa. Zastanawiam sie czy nie jest to wina np przepływki? A jak nie przepływka to już nie wiem ale strasznie dobijające jest to szarpanie bo jest naprawdę bardzo mocne na lpg a ze dużo jeżdżę to chciałbym to ogarnąć. Bardzo was proszę o podpowiedzenie co to może być i jak sobie z tym poradzić bo nie chce popsuć auta do końca. Z góry bardzo dziękuje za wszelkie cenne rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Wrazenie jest takie jakby po wcisnieciu gazu silnik pracowal na 3 cylindrach? Powtorze sie i obstawiam, ze to sonda lambda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Na wolnych obrotach jest wszystko ok. Faktycznie wcześniej (przed zaworami) pracował jakby na 3 cylindrach ale po zaworach jest wszystko ok nic nie trzęsie ani nic dopiero podczas jazdy z niskich obrotów lata pod tą maską jak by miał zaraz wyskoczyć. Zazwyczaj jak sąda jest trafiona to i spalanie rośnie a u mnie po zaworach zmalało i po mieście pali 13l więc uważam to za wynik bardzo dobry przy mojej nodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ja bym sprawdził świece i przewody. Gdy miałem podobne objawy, na lpg bardziej odczuwalne, też sf5, okazało się że elektroda jednej świecy była mocno wypalona (nawet gdzieś na forum jest mój wątek o tym ze zdjęciem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 świece wymieniałem i nie było w ogóle różnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Jakie masz przerwy na świecach ? Posprawdzaj dokładnie wszystkie wężyki od podciśnienia i spryskaj pianką do sprawdzania szczelności np. LPG okolice nawierceń (rurek od LPG) w kolektorze ssącym tam też mogą być nieszczelności, sprawdzaj na zapalonym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Nie wiem jakie mam przerwy na świecach ale na starych był problem po wymianie nic sie nie zmieniło a były kupowane dedykowane ngk do forka turbo właśnie. Jeśli chodzi o podciśnienia to też jest wszystko ok bo sprawdzałem :/ Jedyne co mi właśnie przychodzi do głowy to właśnie przepływka albo nie wiem co.... A jak bym odpioł przepływke to na uszkodzonej coś sie zmieni albo sprawnej? Chodzi mi o samo odpięcie kostki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Spróbuj najtańszej opcji zanim zaczniesz wymieniać tak jak ja Podłącz pod komp i zresetuj ECU. O mojej walce przeczytasz tutaj -> http://forum.subaru.pl/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&mid=11413 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Pok komputerem nie pokazywało błędów później dopiero właśnie przepływke i dlatego też myślę czy to nie to? A jak się resetuje kompa? wystarczy odłączyć aku na jakieś 2h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Wystarczy i 15-30 minut, ale przytrzymaj przez chwilę po odpięciu pedał hamulca by rozładować resztki prądu z układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Hej kolego. U mnie winowajcą była sonda: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/83880-forester-20xt-my-03-szarpanie-przy-przyspieszaniu/page-2#entry2344564 Podłącz do kompa bo ja bez sensu wymieniłem parę rzeczy ( chociaż świece i tak trzeba było wymienić ) PS. Jakiego masz GS'a? Ja miałem MK II i wiem, że wrócę do do MKII ale 430 bo Subaru jest fajne ( właściwości jezdne i dźwięk boxera turbo ) ale naprawdę, ciężko jest o fajną furę jak się jeździło GS'em:) Choć z Subaraka nie zrezygnuję bo frajda po bezdrożach jest niesamowita Pozdrawiam A jak byś chciał przepływkę dobrą, sprawdzoną to mam: http://olx.pl/oferta/subaru-forester-03-05-przeplywomierz-aa310-CID5-IDcB56L.html Kupiłem min. bez sensu właśnie przepływomierz, okazało się że mój był dobry. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez Markuss777 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ale jak można sprawdzić czy przepływka jest dobra? Wydaje mi sie że jak by sonda była trafiona to by wyskakiwał błąd? Co do GS-a to mam 300 jakos 2jz za mną mądrze przemawiał a poza tym trafiła sie zdrowa sztuka. Chwilowo jest unieruchomiony bo rozebrałem go w wolnych chwilach składam ale tych chwil jest nie za wiele :/ ale do wiosny sie powinienem wyrobić no i powoli rozglądam sie za kimś kto ogarnia regeneracje kół bo udało sie na nowy sezon coś bardziej markowego kupić. Forester ekstra sprawa bo duże z dobrym napędem i silnikiem Po przeczytaniu na spokojnie całego Twojego wątku u mnie jest troszke inaczej bo szarpie w przedziale 1500-2500 ogrotów ale jak jade na 4,5 biegu ze stałą prędkością emerycko i stwierdze ze sie spiesze to szarpnie kilka razy i zaczyna jechac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Wydaje mi sie że jak by sonda była trafiona to by wyskakiwał błąd? U mnie, wprawdzie w Hondzie, też nie wywalało błędu, a winna była sonda. Objawy takie jak u Ciebie. Odepnij tę sondę i zobacz jak będzie się wtedy zachowywał. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez pajac_am Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Jak narazie odpiąłem akumulator na godzinkę bo akurat za godzinę kończę prace i zobaczymy może to błąd przepływki który wyskoczył pomiędzy kasowaniem go a regulacją zaworów i jest taki pamiętliwy i sobie czka. Następna w kolejce będzie odpięcie przepływki i przejechanie się jak już zacznie czkać i zobaczymy czy coś top da a jak nie to ją podepnę i odepnę sondę i też zobaczę. Mam nadzieje że jakoś tym łopatologicznym sposobem uda się namierzyć usterkę? Swoją drogą jest do sondy jakiś łatwy dostęp żeby zrobić to od góry w miarę cywilizowany sposób? Ps. u mnie w accordzie przy sondzie palił się błąd a w civicu nie więc na dwoje babka wróżyła a pod kompa nie podłączałem ani accorda ani civica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 U mnie komputer stwierdził sondę. Wymiana była na podnośniku od dołu prawego koła. Tak było u mnie co nie znaczy, że u Ciebie jest to ta sama sonda, jeśli w ogóle to jest sonda:) Przyczyn szarpania jak już czytałeś może być wiele. Przepustnica, przepływka, czujnik położenia wałka rozrządu, solenoid turbo, cewka itd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 A wiec sytuacja wyglada tak: Jak odpale i jade na zimnym (na benzynie) jest stale ruwnomierne podszarpywanie ale delikatne jak sie tylko przelaczy na lpg jest duzo wieksze szarpanie. Teraz jezdzilem i sprawdzalem. Okazuje sie ze caly czas szarpie tak samo tylko na zimnym jezdze na niskich obrotach i delikatnie dlatego tego tak nie czuc. Szarpanie jest na wszystkich biegach do 2,5-3tys obrotow pozniej jest juz ok. Jak bardzo delikatnie daje gazu to i delikatnie szarpie. Odlaczalem przeplywke efekt bez zmian odlaczalem sonde przy turbo efekt bez zmian pobawilem soe podcisnieniami i tez bez zmian Nie mam juz pojecia o co moze chodzic a nie widzi mi sie wydawac kasy na wymiane dobrych gratow na dobre... Moze komus cps przyjdzie jeszcze do glowy po tym opisie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Nie mam juz pojecia o co moze chodzic a nie widzi mi sie wydawac kasy na wymiane dobrych gratow na dobre... Moze komus cps przyjdzie jeszcze do glowy po tym opisie... Czasem odpinanie aku i trzymanie hamulca nie wystarczy. Trzeba zresetować ECU z poziomu programu diagnostycznego gdy do komputera dostały się korekty w niektóre obszary pamięci nie ulegające wyczyszczeniu po zaniku napięcia To jest najtańsze i najprostsze na początek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 W piątek mam podjechać do znajomego podłaczy komputer i wszystko pokasuje ale nie wiem czy coś to da... Teraz jeszce sobie tak myśle że może to wina intercoolera z wrx i chińskiego blow offa? może gdzieś to chińskie cudo przepuszcza powietrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Jak szarpie na zimnym to raczej nie sonda, bo jej wskazania są wtedy ignorowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 A możliwe że to wina chińskiego blov? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Podmień na chwile przepływkę. Ja tak miałem. Nie twierdzę, że to jest to, ale spróbować warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Nie za bardzo mam skąd wziąć a wydać 400zł nie wiadomo czy pomoże to słaby interes... jak ją odpiąłem to się świecił Check ale nie było ani gorzej ani lepiej w jeździe. Jak go podłączyłem przestał się świecić ale i lepiej nie jechał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 I co wyszło na komputerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 I co wyszło na komputerze? Założę się, że nic albo jakiś błąd sondy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek8830 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Na kompie wyszła przepływka, ale skasowaliśmy błąd który początkowo cały czas wracał/nie chciał sie skasować aż w końcu sie udało. Przejechaliśmy sie auto dalej szarpie,a błąd już nie wyskakiwał :/ Na tę chwile nie ma ani jednego błędu a auto szarpie. z ciekawości jeszcze zdjeliśmy przewody z cewki i na 1,2,4 było wszystko ok za to na 3 była cała końcówka pokryta jak by jakimś smerfnym pyłem. więc papierek ścierny wytrzeliśmy w droge... i bez zmian... Zbaraniałem... może to cewka jest jakoś nadszarpnięta? ale z tego co sie zawsze spotykałem to jak cewka zdechła to i silnik nie chodził... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się