Thomas Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Witam Wszystkich Mam problem z resetowaniem wskazań licznika dziennego A i B oraz z przełączaniem między A i B. Po prostu coś tam nie kontaktuje, przynajmniej mam takie wrażenie. Muszę strasznie mocno naciskać przycisk żeby załapało i przełączyło na B lub A, a najgorzej jest z resetem bo trzeba trzymać. Czasami mam wrażenie że wcisnę nie długo ten przycisk do środka wskaźników. Potem cholera palec boli. Teraz jak jest zimno to strasznie mnie to denerwuje. Jak było ciepło, lub jak samochód jest ciepły to działa znacznie lepiej, ale bez rewelacji. Wymontowałem deskę, rozebrałem z obu stron ile się dało, napsikałem Bremsenreiniger Wuertha że aż się lało, przedmuchałem sprężonym powietrzem, pomogło na trochę, ale potem wrócił do poprzedniego bezkontaktowego stanu. I teraz pytania: - czy da się to rozebrać bardziej?!? - czy w tym wieku ten typ tak ma? Pacjent to XT 2.5 2007 - czy czeka mnie wymiana całej deski na nową (całe wskaźniki)? - jak to naprawić? Miał ktoś z Was podobny problem? Jak sobie z nim poradził??? Dzięki z góry za wszelkie odp. Tomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
trzymek Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Co po niektórzy na tym forum chcieliby mieć INO takie problemy... 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekmok Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Mam dokładnie to samo u mnie krążenie w palcu powraca po 5 minutach nauczyłem się z tym żyć. cheers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb_ek Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Panowie, ale jaki problem wyjąć wskaźniki i je rozebrać??? Ten przycisk, to taka tulejka, która naciska stycznik wlutowany w płytkę zegarów. Może coś się skróciło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 29, 2015 Author Share Posted November 29, 2015 Nie problem wyjąc wskaźniki i je rozebrać. Nie wiem jak się dostać do tej wlutowanej płytki. Kiedyś taki problem miewałem z kalkulatorem. Trzeba było rozebrać go i na odwrotnej stronie gumowej klawiatury przetrzeć styki benzyną ekstrakcyjna. Z reguły pomagało. Nie pomagało jak styki były wyklepane. No i mam wrażenie że ja też mam ten styk wyklepany, ale żeby to sprawdzić nie mogę się na tę płytkę dostać... Pozostaje resetować licznik "na ciepło". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wally666 Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 Nie wiem czy stycznik jest podobny jak w pilotach do telewizora gdzie gumowy guzik pokryty pylem zapewnie przewodzenie na plytce. Jesli tak to wystarczy do gumowego guzika przykleid na supergluta kawalek folii aluminiowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 Nie wiem czy stycznik jest podobny jak w pilotach do telewizora gdzie gumowy guzik pokryty pylem zapewnie przewodzenie na plytce. Jesli tak to wystarczy do gumowego guzika przykleid na supergluta kawalek folii aluminiowej. Jeśli tak to wygląda, to chyba lepiej użyć taśmy miedzianej. Folia alu szybko się "wyrobi" i trzeba będzie znów rozbierać :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 są też kleje grafitowe, wystarczy 'maznąć'. Ja do naprawy takich zawsze używałem wyciętego kawałka cienkiej blaszki miedzianej przyklejanej jakimś klejem typu kropelka. Ale to też nie rozwiązuje problemu na zawsze, co jakiś czas wypada przeczyścić bo miedź się utlenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 W pilotach, kalkulatorach i zapewne też w liczniku Forka dobrze sprawdza się tzw. "zestaw do naprawy pilotów", czyli gumki przewodzące prąd i klej silikonowy - do kupienia w każdym "elektroniku", np.: http://www.e-noktel.pl/gumki_do_pilotow_100szt_zestaw_do_naprawy_pilotow_-1562i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now