Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje sie tez (rozmowy ze znajomymi) ze wersja na obreczach stopowych pali na autostradzie nieco mniej.

 

Ciekawe. Ale dlaczego tak mialo by byc ? - Mam oczywiscie oryginalne alufelgi, a w zimie inny, podobny komplet.

Pozdrawiam :D

 

P.s. W czasie krotkich i w tloku jazd w miescie tez sprawdzalem. Nigdy spalanie nie przekroczylo 10 l/100 km. W jezdzie "mieszanej" mam 8-9 l/100 km. Wszystko wg dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje sie tez (rozmowy ze znajomymi) ze wersja na obreczach stopowych pali na autostradzie nieco mniej.

 

Ciekawe. Ale dlaczego tak mialo by byc ? - Mam oczywiscie oryginalne alufelgi, a w zimie inny, podobny komplet.

Pozdrawiam :D

 

P.s. W czasie krotkich i w tloku jazd w miescie tez sprawdzalem. Nigdy spalanie nie przekroczylo 10 l/100 km. W jezdzie "mieszanej" mam 8-9 l/100 km. Wszystko wg dystrybutora.

 

Teoretycznie to proste. :)

 

a) masz cztery masy wirujace o wiekszym promieniu (stalowa obrecz 17", AL. 16")

srednica opony tez mniejsza.

B) ten na alusach jest odrobine nizszy, mniejsze opory powietrza

 

Roznica wynikajaca z obwodu tez daje drobne roznice we wskazaniu licznika (licznika kilometrow)

Nie wierze ze licznik jest kalibrowany do rodzaju obreczy i opon.

 

Ale tak jak napisalem, to teoretycznie. Roznice sa tak male ze nie wiadomo czy nie do zaniedbania.

 

 

O nie, 10 to tez nigdy nie spalilem. Najgorszy wynik na miedzy tankowaniu to 9.2

 

PS. Pokazuje to kiedy moge jednemu najmadrzejszemu co to twierdzi ze silnik o wiekszej pojemnosci musi wiecej palic.

Pokazuje i sie pytam ile mu "kredens" palil. :mrgreen: wiem, zlosliwy jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacny wynik to 36.0 mpg na jakim dystansie i czy komputer za dużo nie oszukuje?

 

Ile by nie oszukiwal to i tak zle nie jest.

A ile oszukuje to tylko w przyblizeniu mozna stwierdzic.

Pomiar jest wyswietlanym, ze tak powiem w systemie delta 0.3 MPG.

Tankowac za kazdym razem do tego samego poziomu tez sie nie da.

Wiec raz wychodzi blad 5% a raz 1.56%.

 

Mam rocznego Outbacka 2.5 i rowniez z liniowa skrzynia biegow - CVT. Ostatnio podrozowalismy tam i z powrotem, z poludnia Polski w okolice Koszalina, wpierw 260 km autostrada do Wroclawia, a pozniej bocznymi drogami przez Jarocin Gniezno i dalej na polnoc spokojnie bez wyprzedzania bo drogi waskie i z szybkoscia 70-90 km/godz. Tankowalismy (Shell V-Power 95 i Statoil 98) dwa razy, po przejechaniu okolo 650 km.

Wyniki wedlug dystrybutora: 6.8 i 6.9 l/100 km, czyli 34.5 i 34 mpg. Mysle, ze wynik bylby lepszy (moze 36 mpg jak u Kolegi Tyr Tyr), gdybym nie jechal autostrada.

 

Takie spalanie regularnie osiagaja amerykanskie Outback'i 2.5 z CVT, o czym czesto donosza na forum http://www.outback.org . Rozmawialem na ten temat u krakowskiego dealera, gdzie potwierdzono, ze europejskie (a naprawde japonskie) benzynowe Outback'i 2.5 CVT przy delikatnej jezdzie spalaja mniej wiecej tyle samo co europejskie Outback'i 2.0 diesle. A wiec wszystko zalezy od nacisku na pedal gazu :P

 

Dla spokojnego kierowcy 2,5CVT będzie palił bardzo mało. Ale jak ktoś lubi depnąć to lepiej wyjdzie na klekocie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Pokazuje to kiedy moge jednemu najmadrzejszemu co to twierdzi ze silnik o wiekszej pojemnosci musi wiecej palic. Pokazuje i sie pytam ile mu "kredens" palil. :mrgreen: wiem, zlosliwy jestem

 

Czy te lepsze, "uszlachetnione" paliwa wpylywaja na poziom spalania ? Czy tylko bardziej konserwuja silnik ?

Moje wlasne i dosc dlugie doswiadczenie z innymi samochodami jakby wskazywalo, ze jezdzac na "lepszej" benzynie/dieslu, to sie na nim oszczedza. Moze dlatego, ze sie o tym pamieta i lzej naciska na gaz ? :lol:

 

Co napiszawszy przyznaje sie, ze od lat wielu uzywam z zasady uszlachetnionego paliwa. Teraz wydaje mi sie, ze Shell V-Power 95 to dostepny na polskim rynku ideal do Outbacka. Czy uleglem reklamie ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te lepsze, "uszlachetnione" paliwa wpylywaja na poziom spalania ? Czy tylko bardziej konserwuja silnik ?

Moje wlasne i dosc dlugie doswiadczenie z innymi samochodami jakby wskazywalo, ze jezdzac na "lepszej" benzynie/dieslu, to sie na nim oszczedza. Moze dlatego, ze sie o tym pamieta i lzej naciska na gaz ? :lol:

 

Co napiszawszy przyznaje sie, ze od lat wielu uzywam z zasady uszlachetnionego paliwa. Teraz wydaje mi sie, ze Shell V-Power 95 to dostepny na polskim rynku ideal do Outbacka. Czy uleglem reklamie ? :roll:

 

Prawdę mówiąc ciężko jest zrobić test w warunkach drogowych, aby zauważyć istotną różnicę pomiędzy paliwami zwykłymi z tzw. premium, wpływ innych czynników jest znaczny (pogoda, zmiany natężenia ruchu itp). Kiedyś wydawało mi się że w warunkach miejskich samochód nieco mniej pali, teraz nie jestem aż tak do tego przekonany :-). Jak na coś w sobie te paliwa to dodatki czyszczące teraz co jakiś czas sobie takie zatankuję, może działa - nie wiem nie rozbierałem silnika :-). Tankuję głównie na BP, Statoil, Shell różnic w spalaniu istotnych nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 n/a 125koni - ostatnio regularnie w trasie po kraju (szosy) spalanie między 7.4 a 7.8l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek 2,5 xt AT my07

 

90%trasa( 70km/h na krajowej rozkopanej 8 ) 10%miasto- ok 12l/100km

jak wyżej tylko prędkości ok 130km/h- ok 15l/100km

miasto 2-4 km odcinki,dosyć szybko, same zimne rozruchy 19l/100km

:shock:

 

forek turbo to studnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa W-wa -> Rab -> W-wa. 2700 km. Box na dachu. Prędkość do 140. Wczoraj Chorwacja i do Wiednia w ulewnym deszczu. Trochę lokalnej jazdy na 1-szym biegu pod strome górki. Wskazanie średniego zużycia z tej trasy 7,2. Chyba przekłamuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon, a w życiu :roll: to jak by sobie strzelić w kolano :P

valdiiaga, luz, ale jest faktem że nie bierze :D

no mój mechanik też pytał gdzie zakupiłem Impale w Polsce w tak dobrym stanie :D

 

u mnie znaczenie też mam znaczenie ciśnienie paliwa, które na wolnych odbrotach jest 2,4bar'a a jak wkręci się silnik rośnie 2,7bar'a, takie ciśnienie daje coś tam do osiągów, ale też sporo podnoci spalanie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzeczona odwozila mnie na lotnisko plus ja trochę jeździłem poza miastem i forek osiągnął nowy rekord:

 

 

 

 

 

 

 

6.95 l/100km :shock::shock:

 

Send with my HTC Sensation XL

 

Forester turbo? :shock: Niemożliwe. Nawet niezgodne z instrukcją obsługi. :shock: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...