Skocz do zawartości

Elementy poliuretanowe zawieszenia


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem kiedyś cały komplet Strongflex (czerwone), ale zamontowano mi wszystko oprócz gum tylnego stabilizatora i bodajże podpory wału. No i... w innym temacie pisałem już, że taki Forester jest dla mnie za twardy ;) Do tego ostatnio tuleje zaczęły niemiłosiernie skrzypieć, na co jestem uczulony. W efekcie mam ochotę je wyrzucić, bo samochodu mi jednak trochę szkoda rozbijać :P Żeby nie było - od ich montażu przejechałem póki co około 40 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie do forka poliuretanow bym nie wsadzil gdyz:

1. niestety skrzypia, szczegolnie po deszczu,

2. nie maja takiej miekkosci/twardosci i innych cech jak guma 

 

Polibusze sprawdzily sie w szybkim hothatchu gdzie sztywnosc gokarta jest bardzo porzadana. Sporym bledem bylo uzycie poliuretanowych wkladek do poduszek silnika. W civicu type-r poduszka silnika jest bardzo miekka przec co sportowy uklad wydechowy poddaje sie dosc szybko przez swoja sztywnosc wiec usztywnienie tego elementu bylo dla mnie kluczowa sprawa. Niestety po zamontowaniu wkladek i wydechu auto zrobilo sie potwornie glosne, powyzej 3700rpm zaczelo buczec jak odrzutowiec bo wszelkie wibracje silnika przenosily sie na bude.

 

W Forku nastawionym raczej na komfort nie zamontowalbym nic poza lacznikami z poliuretanu. Przed ewentualna decyzja o zmianie gumy na poli trzeba pamietac, ze nie warto wymieniac tylko czesci tulei gdyz usztywniony jeden element zawieszenia spowoduje szybkie wybicie elementow gumowych, ktore sa bardziej miekkie i poddadza sie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlozylem wersję"miększą" strongflexa w mocowanie dyfra i jest słabo.Zaczęło się walenie w budę i wibracje/buczenie powyżej 130/h.Bede zmienial na oem lub ponawiercam te strongflexy żeby choć troche pracowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występują takie same tuleje strongflexa z otworami, srednica ok 10.Chce napisac do nich czym się różnią,jesli miękkością,a byloby to logiczne ,to czemu nie spróbować? Oem yez nie są pełne .Przeciez te tuleje to nie jest jakas technologia kosmiczna,skoro jest wersja z otworami ...tak myślę ;)

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie wymiana tylnych tulei przednich wahaczy i chciałbym dopytać o jeden szczegół. Czy problematyczne jest wypieprzenie starej gumy z obejmy? Gdybym chciał kupić strongflexa dostaje tylko część z poliuretanu,ale nie wiem na ile upierdliwe jest jej zamontowanie w "starej" obejmie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poli składa się z 2 połówek więc z montażem jest łatwo - pamiętaj tylko o dobrym przesmarowaniu dołączonym smarem grafitowym. Natomiast gumę łatwo wybić z gniazda za pomocą imadła i 2 np rurek: jedna do wypychania, druga jako przestrzeń dystansowa na wypchnięta tuleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deuter Olkusz 

do normalnego uzytku drogowego to nie polecam, bo skrzypią bardzo

Nie wiem jak w Forku, ale przy zakupie Jeep'a WG dostałem komplet polibuszy Deuter Olkusz i... przekazałem go kolejnemu nabywcy przy sprzedaży :)

Opinie krążące po forach są na tyle nieprzychylne, że postanowiłem oszczędzić czasu mechanikowi przy próbie dopasowania czegoś co zupełnie nie trzyma standardów produkcji i powsadzałem Super Pro. Widzę, że firma robi też komponenty zawieszenia do SG więc z czystym sumieniem mogę polecić.

 

Istotne kwestie są tylko dwie. Raz, że właściciele Jeep'ów są trochę jeepnięci i rzadko oszczędzają na modyfikacjach (a Super Pro do najtańszych nie należą). Dwa, że zawieszenie Grand Cherokee składa się pierdyliona elementów gumowych które dodatkowo różnią się między wersjami, a budżetowe zamienniki są często źle opisane i robione wg losowych wzorców. O twardości i skrzypieniu nie ma się co wypowiadać, bo Jeep prowadzi się jak wóz drabiniasty niezależnie od tego co ma w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś jest zainteresowany to mam do sprzedania komplet czerwonych tulei z uchwytami aluminiowymi z mojego Forka SG 2003 r + tuleje na stabilizator (z Olkusza)

Zestaw przejechał coś około 1ooo KM i jak się okazało to nie moja bajka, ponieważ sztywność i przenoszenie drgań zaczęły mnie męczyć więc wróciłem do serii.

Zainteresowanych zapraszam na priv, pewnie się dogadamy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tylko w zakresie tulei stabilizatora. Dwa razy wywalałem Strongflexy, bo nie wyrabiałem ze skrzypieniem i wręcz przeskakiwaniem (mimo smarowania). Od roku jeźdżę na oryginalnych Whitelene'ach i jest git, zapomniałem o skrzypieniu. A cena była nawet niższa. Kupiłem je przypadkiem od gościa z allegro, który normalnie ich nie wystawia, ale ma pelną ofertę z tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odkopię, bo właśnie zastanawiam się co wsadzić w tylny zawias (tuleja wahacza wzdłużnego). Gumę OEM czy poli? Jeśli poli to dobrą cenę ma Olkusz - taniej niż guma OEM. Profil jazdy cywilny, ale auto już dość sztywne (AGX, springi Eibach, z przodu w zawiasie poli Strongflexa). Doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...