Mam trochę inne doświadczenia związane z Nokianami niż większość z Was, może wynikające z tego, że moje zimówki sa nieco leciwe. Mają 10 lat, ale od 2-3 lat obserwuję podsterowność na zakrętach i łatwość wprowadzenia auta w poślizg. Dopompowałem je dziś do 2.5 bara, jak ktoś polecił w necie i zobacze co i jak, ale na tyle mnie osłabiły że mam już ich dość.
Subaru Forester z napędem na 4 koła nie powinien chyba odstawać od zwykłej osobówki w rodzaju Insigni w zakręcie i wpadać w poślizg, widząc tylko dym z rury Opelka.
Dlatego chciałbym prosić was o pomoc w doborze opon w okolicach 2 tysięcy 225/55/17 101V XL, do jazdy w zasadzie 80% drogi utwardzone, 20% lub mniej nieutwardzone. Ważna jest trakcja przy dużych przyspieszeniach i wyższych prędkościach, a także odporność na niespodzianki (no nie gwoździe ), które można znaleźć przy wjeździe na budowy. Dzięki za pomoc.